vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Söker bra förklaring till detta klippet...
Hej...

Hittade detta klippet på den Svenska sidan "Investigate 9/11" Jag har sett händelserna på andra klipp men inte så här tydligt... 2st frågor om detta klipp (kolla det i helskärm):

http://www.youtube.com/watch?v=qIybW_0jqT0&eurl=h

ttp://investigate911.se/911_WTC2_North_Face_Explosion_Plume.html

1.
00:05 in på klippet så ser det ut som att "nosen" kommer ut på andra sidan av byggnaden... Det vore ju iofs omöjligt om det är ett flygplan som vi talar om. Så, kan det vara någonting annat, eller är det bara en synvilla?

2. 00:13 in på klippet så ser vi någonting dra iväg från den andra byggnaden (till höger i bild) eller om det kommer bakom byggnaden vet jag inte...(finns med ipå andra klipp också, men hittar inte det nu) Men iaf, vad är det för något? Förhållande till byggnaderna så ser den ut att vara ganska stor och rör sig extremt snabbt. Det verkar inte vara något som kommer från kraschen med tanke på farten och att det kommer några sek efter kraschen. Att färdriktningen inte stämmer överrens med kraschen är också väldigt tydligt... så vad är det för något. Det ser ju ganska onormalt ut...

Vad säger Zink och Zpz2? Någon matematisk vetenskaplig eller naturlig förklaring av händelseförloppet?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Söker bra förklaring till detta klippet...

See User information
korrekt länk

http://investigate911.se/911_WTC2_North_Face_Explosion_Plume.html

vissa säger DU Stridspets, andra säger fosforgranat, jag gissar fosfor, för att tända bränslet, DU, behövs inte eftersom dom laddat med Termite.

DU = Depleted Uranium

Posted on: 2008/1/6 14:49
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det allra första man ser komma ut tror jag inte är själva nosen eller flygplanskroppen, utan snarare fönster som exploderar och bråte som blåses ut av explosionen.

På fråga två så är min gissning en fågel eller nåt annat flygfä. Det är uppenbarligen mycket närmare kameran än tornen och hamnar därför ur fokus. Titta noga så kan du se det komma från uppifrån vänstra hörnet, med den svarta röken i bakgrunden, men syns väldigt dåligt mot den bakgrunden.

Posted on: 2008/1/13 21:16

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Det allra första man ser komma ut tror jag inte är själva nosen eller flygplanskroppen, utan snarare fönster som exploderar och bråte som blåses ut av explosionen.

På fråga två så är min gissning en fågel eller nåt annat flygfä. Det är uppenbarligen mycket närmare kameran än tornen och hamnar därför ur fokus. Titta noga så kan du se det komma från uppifrån vänstra hörnet, med den svarta röken i bakgrunden, men syns väldigt dåligt mot den bakgrunden.

Det första kan vara vad som helst, det ser iaf skumt ut...

2:an är långt ifrån en bra förklaring Zpz2. Först säger du att det är "uppenbarligen mycket närmare" Sen avslutar du med "syns väldigt dåligt mot den bakgrunden"

Det håller du med om va, att det är motsägelsefullt?

En fågel eller annat flygfä, nära? Kan dessvärre inte se det på samma sätt...
Här är en slowmotion:
http://www.youtube.com/watch?v=jMt4oNDdaPw

Fast indeed...

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zpz2 skrev:

Det första kan vara vad som helst, det ser iaf skumt ut...

2:an är långt ifrån en bra förklaring Zpz2. Först säger du att det är "uppenbarligen mycket närmare" Sen avslutar du med "syns väldigt dåligt mot den bakgrunden"

Det håller du med om va, att det är motsägelsefullt?

En fågel eller annat flygfä, nära? Kan dessvärre inte se det på samma sätt...
Här är en slowmotion:
http://www.youtube.com/watch?v=jMt4oNDdaPw

Fast indeed...

Nej, det är inte motsägelsefullt att det är nära kameran och syns dåligt.
En svart prick som rör sig snabbt förbi kameran mot en mörk bakgrund kommer synas dåligt även fast den är nära kameran. Det faktum att det är nära kameran gör det faktiskt svårare att se då det hamnar utanför kamerans skärpedjup.

Man kan dra slutsatsen att det passerar nära kameran av följande:
- Den syns inte på andra klipp filmade från andra vinklar.
- Den rör sig väldigt snabbt över bilden och skulle ha en väldigt hög fart om den inte var nära kameran.
- Den är väldigt suddig vilket tyder på att den är utanför skärpedjupet.
- Den syns, om än suddigt, röra sig framför den svarta röken.

På följande bild har jag ritat ut ungefär vilken bana den rör sig längs. Man kan se den komma in i bild uppe i vänstra hörnet vid den svarta röken om du kollar t.ex. 0:54 sek in i klippet.
Titta noga så syns rörelsen ganska tydligt.

Resized Image

Vid närmare analys tror jag dock snarare att det är nån form av fluga/insekt än en fågel.

Posted on: 2008/1/14 18:50

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper