vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Popmech debatt!!!

See User information
hörde just live på the Alex Jones Show att LC-killarna ska äntligen få debattera mot Popular Mechanics-folket. Sweet ass sweet. håll ögonen öppna.

Posted on: 2006/9/7 18:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Popmech debatt!!!

See User information
Detta lär bli intressant att följa.

Posted on: 2006/9/7 20:22
- -
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Posted on: 2006/9/7 22:20

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
vackert :) han är för underbar :) HAHA suverän länk! tackar!
Du gjorde min morgon underbart mycket bättre :D

Posted on: 2006/9/8 7:01
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Lät precis som ett helt vanligt samtal till vilket företag som helst i världen med den skillnaden att den som svarade inte verkade sitta i Indien.

Sedan måste jag undra om den som ringer upp inte fattade att den han ställer frågor till inte är den som han skulle ha kontakt med. Klassiskt fel när man ringer större företag idag.

Jag skulle hellre ha hört på hur samtalet blivit om han ringt det nummer som han fick.

Samtalet sa mig alltså inget då jag ofta råkar ut för detta då jag sitter i support där det inom företaget finns tre saker som heter samma sak, en växel, en hjälpwebbsida och en applikation.

See User information
Quote:

zink wrote:
Lät precis som ett helt vanligt samtal till vilket företag som helst i världen med den skillnaden att den som svarade inte verkade sitta i Indien.

Sedan måste jag undra om den som ringer upp inte fattade att den han ställer frågor till inte är den som han skulle ha kontakt med. Klassiskt fel när man ringer större företag idag.

Jag skulle hellre ha hört på hur samtalet blivit om han ringt det nummer som han fick.

Samtalet sa mig alltså inget då jag ofta råkar ut för detta då jag sitter i support där det inom företaget finns tre saker som heter samma sak, en växel, en hjälpwebbsida och en applikation.

Men nu va det ju så att han pratade med den person han sökte och till numret han blev hänvisad till fanns enbart en telefonsvarare där man fick lämna ett tidsbegränsat medelande.

hmm nu fick jag en befängd tanke!? .. tänk om det byrokratiska systemet där alla avdelningar är uppdelade så man kan koppla runt folk hit å dit så man både slipper svara på frågor och samtidigt tröttar ut folket som söker svar tröttas ut för att med tiden ge upp är designat så på flit!?

hjäälp!!... eller hmm nej hehehe så kan det ju inte vara.. förlåt jag måste vara knäpp

Posted on: 2006/9/8 10:10
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Han ringer rätt person, han har bara fått order att inte svara på frågor längre.

Han är en av de ansvariga för PMs book.

Samma man sa i en tidigare interjuv att termen "Pull" inte användes som en deomeringsterm och att man hittade DNA efter alla kaparna så att det inte fanns något tvivel om saken.

Då fick han följdfrågan, var hittade man DNA att matcha emot? Det kunde han inte svara på men lovade att skulle kolla upp det så snart som möjligt.

Därav denna interjuv där han får frågan om han kan svara på det han själv utlovade, men det kunade han tydligen inte.

Posted on: 2006/9/8 10:13
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

zink wrote:

Way to go Zink!

Du avfärdar länken utan att ha hört den. Killen han söker svarar jakande när personen frågar om det är han.

Men, men...

Det intressanta är att dina husgudar Popular Mechanics inte kan redogöra för sina källor på en fråga som är avgörande för hela 9/11 mytologin.

Det hade tagit honom 3 sekunder att avsluta samtalet om han sagt var dom fått uppgifterna från.

Men kan man inte så kan man inte och då får man hänvisa folk till avdelningen för awqard rebuttals, damn lies and side steps.

Posted on: 2006/9/8 10:19

Anonym
Det är precis som jag säger även om man blir kopplad till rätt person. Har man ett speciellt nummer man ska ringa så är de det numret man ska ringa till. Man sätter inte upp speciella nummer för man inte vet svaren utan för man vill styra folk att göra på ett visst vis.

Åter till min support. Användarna ska alltid kontakt oss via mail. Likafull får vi telefonsamtal och vi säger bara att de ska maila oss även om vi kan svaren på deras frågor.

See User information
Nu är du lite väl genomskillning Zinky Boy!

Det handlar inte om telefonetikett, det handlar om Popular Mechanics uppenbara brist på research och därmed också en fråga om deras kredibilitet.

Det är uppenbart att dom inte har ett svar annars hade han svarat. Om inte annat av någon form av stolthet.

But no!!!

Skall bli intressant vad dom kommer att koka ihop för svar tills debatterna kommer igång eftersom frågan var dom fått DNA beviset från (d.v.s. äkta DNAn från dom påstådda kaparna innan 9/11) med all säkerhet kommer att återkomma tills dom svarar.

Smell you later!

Posted on: 2006/9/8 11:47

Anonym
Quote:

cicero wrote:
Nu är du lite väl genomskillning Zinky Boy!

Det handlar inte om telefonetikett, det handlar om Popular Mechanics uppenbara brist på research och därmed också en fråga om deras kredibilitet.

Det är uppenbart att dom inte har ett svar annars hade han svarat. Om inte annat av någon form av stolthet.

But no!!!

Skall bli intressant vad dom kommer att koka ihop för svar tills debatterna kommer igång eftersom frågan var dom fått DNA beviset från (d.v.s. äkta DNAn från dom påstådda kaparna innan 9/11) med all säkerhet kommer att återkomma tills dom svarar.

Smell you later!

Vad är det ni har retat er på i Popular Mechanics argumentation?

See User information
Zink!

Vi kan inte hålla på såhär!

Du undviker frågan på så många olika sätt att det blir parodi!
Jag vet inte om du på allvar tror att någon inte ser igenom dina uppenbara skenmanövrar.

T.o.m. i det inlägg som du quotat framgår med all önskvärd tydlighet vad som är fel med Popular Mechanics argumentation: Dom vet helt enkelt inte vad dom pratar om!!!

Jag, m.fl har flera gånger påpekat att Popular Mechanics i en radiointervju blev totalt paff när intervjuaren frågade var FBI fått DNA ifrån som dom kunde matcha mot fynden på ex.vis Pentagon och WTC.

Chefs researchern blev så paff att han skrattade av nervositet och pinsamhet. Han lovade att återkomma med svaret vilket han naturligtvis inte kunde.

Han hade uppenbart inte ens tänk på frågan eller vad det innebar för hela Popular Mechanics kredibilitet när det gäller källkritik, och ämneskunskap.

Om det är så att vi fortfarande inte kan identifiera dom påstådda kaparna är i princip hela FBIs bevisning kring dessa personer inte pålitlig.

När sedan en lekman ringer upp samma chefsresearcher och ber att få det svaret (var man fick orginal DNA från) blir han lika pinsamt påkommen och försöker slingra sig ur situationen och skicka personen vidare till en telefonsvarare.

Det är så brottslingar beter sig när pressen pockar på.

Posted on: 2006/9/9 5:48

See User information
Men dom ger oss ett gott skratt iaf :)
vilket är lite sorligt med tanke på ämnet...

Posted on: 2006/9/9 5:52
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Quote:

cicero wrote:
Zink!

Vi kan inte hålla på såhär!

Du undviker frågan på så många olika sätt att det blir parodi!
Jag vet inte om du på allvar tror att någon inte ser igenom dina uppenbara skenmanövrar.

T.o.m. i det inlägg som du quotat framgår med all önskvärd tydlighet vad som är fel med Popular Mechanics argumentation: Dom vet helt enkelt inte vad dom pratar om!!!

Jag, m.fl har flera gånger påpekat att Popular Mechanics i en radiointervju blev totalt paff när intervjuaren frågade var FBI fått DNA ifrån som dom kunde matcha mot fynden på ex.vis Pentagon och WTC.

Chefs researchern blev så paff att han skrattade av nervositet och pinsamhet. Han lovade att återkomma med svaret vilket han naturligtvis inte kunde.

Han hade uppenbart inte ens tänk på frågan eller vad det innebar för hela Popular Mechanics kredibilitet när det gäller källkritik, och ämneskunskap.

Om det är så att vi fortfarande inte kan identifiera dom påstådda kaparna är i princip hela FBIs bevisning kring dessa personer inte pålitlig.

När sedan en lekman ringer upp samma chefsresearcher och ber att få det svaret (var man fick orginal DNA från) blir han lika pinsamt påkommen och försöker slingra sig ur situationen och skicka personen vidare till en telefonsvarare.

Det är så brottslingar beter sig när pressen pockar på.

Jag ville försäkra mig vad ni retat upp er på för jag förstår det inte. Om Popular Mechanics fått uppgifterna från FBI så har de inte försthandsinformation. Att de inte kan svara på detaljfrågor om DNA är väl då inte särskilt förvånande eller upprörande.

Det är tänder man använder för att hitta DNA efter för kroppar som utsatts för brand. Om det är okänt vems DNA det är kan man via släktingar komma fram till vems DNA det är. Denna teknik har de nog fått göra med många personer som fanns i WTC 1 och 2.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper