vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
forumet Viska (för schizofrena) är en bluff
jag besökte i studiesyfte forumet viska. ett ställe för schizofreni.
http://www.viska.se/forums.html

precis som på många andra forum är det även där solklart att det finns många som är anställda till att 'förgöra' människor. tex uppmanas det friskt att folk som känner sig paranoida ska 'ta mycket tabletter och vila en stund'. osv.
rätt tragiskt. för min åsikt är att folk som i allmänhet ses som psykotiska snarare är extremt intelligenta och har en förmåga att se samband.
men de ska alltså tystas och drogas enligt det forumet.

fräscht att Administratören där har en krokodil som avatar. reptil-hint.
moderatorn PSR är också uppenbart köpt. kolla in fra-diskussionen...

finns så många där som är uppenbart köpta. de skriver att 'nej dina hälsobesvär beror inte på din medicin' och 'nej, sluta inte med medicinen' och 'nej, man blir inte konstig av medicin, man var konstig redan innan'.

från viskas hemsida:
"Vår sajt Viska har fått utmärkelsen God Socialpsykiatri 2008."

socialpsykiatriskt forums styrelse känns ju jävligt fräsch och opartisk...
http://www.socialpsykiatrisktforum.nu/styrelsen.html
en massa 'höjdare' som med nöje har vigt sitt liv åt att hjälpa eliten med att döda.

nej, riktigt läskigt att klicka sig runt på viska. som vi alla vet är ju psykos-mediciner särskilt framställda för att förstöra hjärnan och göra så att förmågan att 'se samband' dör.
kolla in tråden om biverkningar, läskigt:
http://www.viska.se/ftopict-12931.html

ett höjdarinlägg här:
http://www.viska.se/ftopic-7519-days0-orderasc-0.html
"Jag tror det bästa mot allvarlig paranoia är medicinering och att få personen att inse att denne är sjuk."

och Nissegossen som har bart simpson (freemason-koppling) som avatar:
"När jag insjuknade hade jag, som vanligt bland de som har sjukdomen Schizofreni, förförjelse idéer och jag kapitulerade och insåg att min innersta tanke var penetrerad och igenomgången. Att radio TV och alla andra massmedia var involverade."

köpt jävla fanskap.

visa ord från admin:
"Att tro att folk vill ha bort en från jobbet är inte egentligen en psykotisk paranoia utan en icke-psykotisk paranoia. Den psykotiska paranoian är så skruvad och overklig, så där har man aldrig problemet att den inträffar i verkligheten. Det kan dock säkert hända för icke-psykotisk paranoia, som i detta fall. Jag tycker också att det borde ibland vara svårt att skilja ångest från paranoia. Om man är ångestbenägen och rädd för att förlora jobbet kan det kanske inducera sådana tankar."

som sagt, det finns så många där som är köpta så jag kan fortsätta i evighet att leta bevis...

jag blir så jävla förbannad när jag ser hur de förgör människor som mår dåligt genom att göra så här.
köpta jävla äckel är vad de är.

skönt att se att åtminstonde En där lyckades dra sig ur psykiatrins klor:
http://www.viska.se/ftopict-13016.html

vad fint att vi fick en ny lag den 1 september som gör det lättare för vården att 'tvångsvårda' en mot sin vilja.
alla som har mage att vara 'paranoida' öppet kan ju hälsa hem.

Therapist. vet ni vad det kommer ifrån???
The Rapist.

psykiatrin i ett nötskal.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: forumet Viska (för schizofrena) är en bluff
Du kanske lider av vanföreställningar? Du verkar inte veta ett jota om psykossjukdomar iaf... Att sprida åsikten att psykotiker ska sluta med sin medicin är att uppmana till ett nedstigade i helvetet. Skaffa dig lite riktig, vetenskapsbaserad kunskap innan du öppnar din stora trut.

Med ovänliga hälsningar;

Nära anhörig till psykospatient

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hoppas att dessa personer inte gör så att folk där tar mediciner i onödan.

Försöker själv att inte ta medicin alls när jag får feber, förkylning eller annan åkomma. Många "pushar" på väldigt mycket för medicin, om någon t ex har feber eller en förkylning så vill folk ibland att man ska ta en massa tabletter. Brukar varken göra mer eller mindre för min del om jag tagit någon medicin, dessutom så litar jag inte ett dugg på innehållet i dessa vita mediciner, bättre att lägga pengarna på vitaminer och bättre kost om man inte verkligen är i behov av att ta någon kemisk medicin.

Posted on: 2008/10/1 23:22

Anonym
Det handlar inte om onödiga mediciner. Psykospatienter, särskilt kroniker som shizofrena MÅSTE få hjälp med att kontrollera ett medvetande som tappat fotfästet. Det kan vara skilladen mellan ett värdigt liv o ett helvete.
Jag vet att det var i största välvilja o med syftet att föra en civiliserad diskussion men att jämföra förkylningars behandling med paracetamol o psykospatienters medicinering går bara inte. Jag kan inte ens hitta en liknelse som illustrerar skilladen.

See User information
Behöver man vara köpt bara för man är övertygad att den modärna läkekonsten funkar?

Visst finns det fall där folk övermedicinerar, men vid en del sjukdommar måste man käka medicinen för att inte flippa ur.

Men sammtidigt så finns det ju allternativa metoder för i princip allt, finns folk som blivit botade från schizofreni genom att röka cannabis och andra som blivit botade med svamp eller LSD, men sammtidigt frinns det folk som fått samma sjukdommar genom att använda dessa prepparat.

Posted on: 2008/10/2 9:12
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Quote:

Mini skrev:
frinns det folk som fått samma sjukdommar genom att använda dessa prepparat.

OT Visst finns det ett samband mellan cannabis o schizofreni. Det är dock enbart statistiskt, vad man vet i dagsläget. Sambandet är lika stort som det mellan att bo i en storstad o schizofreni. Eller migration o schizofreni.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper