vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Kollodialt silver o guld!

See User information
Har nu under några månader fått i mig några liter silver, och ca: 3-4 liter guld! Mår bara bättre och bättre, och har inte blivit varken blå eller gul.

Tänkte nu öka intaget en aning samt testa en bättre variant av guldet!

Återkommer!

Posted on: 2010/2/17 1:41
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Kollodialt silver o guld!

See User information
Vilken eller vilka märken använder du?

Posted on: 2010/2/17 8:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hmm, jag beställer silver ifrån Bodystore,
http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ionosil-kolloidalt-silver

Guldet beställde vi ifrån USA, men det var endast 10ppm, tänkte nu beställa en av dom bättre, skall leta lite och återkomma. Den bättre varianten skall vara mycket mer effektiv än den vi körde, drack upp en gallon me glädje :)

Posted on: 2010/2/17 9:14
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Jag brukar hälla i cellfod 1-2droppar till en kork silver. Blir bättre trycka...

Cellfood är bra om man har dålig cirkulation i kroppen såsom äldre brukar va "kalla" man blir varm inom nån vecka. Bra att veta....

Det står mycket om att det ena ska vara bättre än det andra kan stämma till en viss del men är inte en regel.

Tycker man om silver ska man köpa en silverpuppy gör lika bra silver som det svenska märket efter 5års test...

http://www.silverpuppy.com/

Posted on: 2010/2/17 9:40

Edited by greensparrow on 2010/2/17 10:34:41

See User information
Cellfood, har precis glömt det, tackar!

Posted on: 2010/2/17 10:16

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Hmm, jag beställer silver ifrån Bodystore,
http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ionosil-kolloidalt-silver

Aha.. ja den har jag sett hos en vän. Storleken på flaskan är tilltalande då andra tar slut ruskigt fort.

Har själv använt Holistics http://www.holistic.se/kosttillskott/orter/

..och Bionaid. http://www.bionaid.dk/bionproduct.htm

Har varit nyfiken på guldet men har inte riktigt kommit på än i vilket syfte jag ska ta det.

Quote:

greensparrow skrev:Tycker man om silver ska man köpa en silverpuppy gör lika bra silver som det svenska märket efter 5års test...

http://www.silverpuppy.com/

Det där ser riktigt intressant ut! Kanon!

Posted on: 2010/2/17 13:29

Anonym
Synd att man har så begränsad ekonomi, annars hade jag provat.

See User information
Vad tänker du på, prova mot vad guld/silver och emot vad?

Hur gick det med röntgen...

Quote:

computerror skrev:
Synd att man har så begränsad ekonomi, annars hade jag provat.

Posted on: 2010/2/17 17:22

Anonym
Quote:

greensparrow skrev:

Har varit strul med tiderna jag skulle träffa doktorn efter röntgen... En gång var jag sjuk, nästa gång var jag hemma med min son och tredje gången var doktorn sjuk... Ska dit imorgon dock om jag inte blir sjuk under natten... Vet inte om jag vill höra svaret, så därför har jag inte heller bett att få svaret i telefon...

See User information
Håll oss uppdaterade! =) är det du som är med på filmerna på framsidan? Ser ut som att det är du med svart mössa.

"När medborgarna filmar känns det obehagligt"

Quote:

computerror skrev:
Quote:

greensparrow skrev:

Har varit strul med tiderna jag skulle träffa doktorn efter röntgen... En gång var jag sjuk, nästa gång var jag hemma med min son och tredje gången var doktorn sjuk... Ska dit imorgon dock om jag inte blir sjuk under natten... Vet inte om jag vill höra svaret, så därför har jag inte heller bett att få svaret i telefon...

Posted on: 2010/2/17 17:56

Anonym
Quote:

greensparrow skrev:
Håll oss uppdaterade! =) är det du som är med på filmerna på framsidan? Ser ut som att det är du med svart mössa.

"När medborgarna filmar känns det obehagligt"

Jag ska berätta imorgon...

Det är inte jag på filmen... Varför ser det ut som jag?

See User information
Ser ut så bara....

Posted on: 2010/2/17 18:31

Anonym
Quote:

greensparrow skrev:
Ser ut så bara....

Fast det krävs ju att du då måste veta hur jag ser ut...

PS fotot vakensucks fick tag på är inte jag.

See User information
Resized Image

öhhhh! Menar du den här bilden? =)

Posted on: 2010/2/17 19:51

Anonym
Quote:

greensparrow skrev:
öhhhh! Menar du den här bilden? =)

Förmodligen inte...
Jag hade en random bild på min blogg förut som jag sedan tog bort... Men bilden är kvar där jag kommenterade i bloggen med den bilden och den publicerade dom i sin gästbok de kallar forum...

Anonym
Hur utvecklades en attityd av icke-ifrågasättande mot silver medan tex fluor får ta mycket skit? Är det bara det faktum att den stora läkemedelsindustrin inte använder det? Eller är det att alla på vaken säger att det är bra?

Intressant...

Anonym
läkemedelsindustrin använder visst silver. Bland annat i salvor mot brännskador, men även i förband. Jag är inte så insatt vad gäller silver och har inte prövat det själv. Men vad jag sett finns det fler studier som visar att silver är positivt än vad det finns som visar att fluor skulle vara det.
Dessutom finns det inte mycket kritik mot silver heller, förutom fall av överdoseringar.

EDIT: Det handlar främst om att silver är nyttigt och fluor är det inte. Skulle vi tala negativt om någonting nyttigt bara för att vi gör det om någonting onyttigt?
Jag fattar inte hur du tänker. Trots din höga utbildning fäller du minsann väldigt dumma kommentarer ibland.
Hur är det intressant att man talar väl om någonting som är positivt och talar illa om någonting som är negativt?

Edited by computerror on 2010/2/19 17:49:11

See User information
Quote:

sven skrev:
Hur utvecklades en attityd av icke-ifrågasättande mot silver medan tex fluor får ta mycket skit? Är det bara det faktum att den stora läkemedelsindustrin inte använder det? Eller är det att alla på vaken säger att det är bra?

Intressant...

På trettonhundratalet då pesten härjade så klarade sig adeln ofta från att smittas. Det tillskrivs det faktum att man använde sig av silverbestick, ..... Det finns dock sjukvårdsprodukter som även idag använder sig av silvrets ...

Posted on: 2010/2/19 17:34

See User information
Quote:

sven skrev:

Intressant...

Därför att silver kan både rädda liv och hjälpa till vid svåra och akuta situationer som ingen annan produkt kan göra...

Och det kan knappast fluor göra...

Posted on: 2010/2/19 17:42

Edited by greensparrow on 2010/2/19 18:12:42

Anonym
Quote:

computerror skrev:
läkemedelsindustrin använder visst silver. Bland annat i salvor mot brännskador, men även i förband. Jag är inte så insatt vad gäller silver och har inte prövat det själv. Men vad jag sett finns det fler studier som visar att silver är positivt än vad det finns som visar att fluor skulle vara det.
Dessutom finns det inte mycket kritik mot silver heller, förutom fall av överdoseringar.

Jag har inte heller sätt mig in i saken speciellt mycket. Men har tittat på några hemsidor till företag som säljer "kolloidalt silver". Det lovas om bra egenskaper åt alla håll och bot mot det mesta i sjukdomsväg. Min uppfattning är att om något låter för bra för att vara sant, så är det oftast det också.

Det påstås också att silver skulle vara ett spårämne, något som det inte finns belägg för.

Den antibakteriella effekt som silver har har tydligen också bara belagts för silvernitrat, den typ av silver som salvor, plåster osv innehåller. Företagen som säljer kolloidalt silver har av läkemedelsverket tvingats dra tillbaka påståenden om medicinsk effekt då de inte kunnat beläggas. Därför säljs nu kolloidalt silver som kosttillskott och sorterar som livsmedel. Klart verkar också vara att silverpartiklar saknar antibakteriell effekt och att slivernitrat kan leda till utvecklandet av ressistenta bakteriestammar - rakt motsatt till vad flera försäljare hävdar. (van Hassel P, Gashe BA, Ahmad, J. 2004. Colloidal silver as an antimicrobial agent: fact or fiction?. J Wound Care 13:154-155. )

Bara några intressanta observationer. Jag vet inte något om silver men av en första titt att döma finns det minst lika stor anledning till att vara skeptisk mot detta mirakelmedel som mot tex fluor.

Anonym
Jag kan också tro lite grann att silvrets positiva egenskaper kanske överdrivs en smula, men det råder inga tvivel om att silver är bra för mycket. Till skillnad mot fluor.

Däremot något mirakelmedel som många tror är så positivt - Även här, är vitlöken. Denna gör dig trög i huvudet och förstör synapser. Vitlök är minst lika illa som fluor, därför också som det begåvats med starkt avvisande smak i rå form.
Tyvärr förstår inte ens folk här på detta forum detta.
Dock är det också bra mot vissa åkommor, men som sagt slöar det ner din tankeverksamhet och äter du stora mängder vitlök riskerar skadorna att bli permanenta.

Anonym
Quote:

greensparrow skrev:

Därför att silver kan både rädda liv och hjälpa till vid svåra och akuta situationer som ingen annan produkt kan göra...

Och det kan knappast fluor göra...

Det var ett intressant argument.

Jag får återigen känslan av att vad som skall ifrågasättas och vad som bara sväljs utan frågor är mycket noga styrt i detta forum. Knappast ett beteende att förknippa med kritiska, skeptiska individer.

Anonym
Quote:

computerror skrev:
Jag kan också tro lite grann att silvrets positiva egenskaper kanske överdrivs en smula, men det råder inga tvivel om att silver är bra för mycket.

Säkert kan det vara bra för något. Men att det inte alls verkar ifrågasättas av denna "vakna" krets är ju som en dålig parodi när man jämför mot andra saker som attackeras utan eftertanke.

Och om det var så otroligt bra, varför skulle inte läkemedelsindustrin ge sig in i matchen? Att tro att de struntar i det bara för att det är "för enkelt" som det påstås är bara löjligt. Det skulle sannolikt finnas tusentals innovativa sätt att presentera det för kroppen om effekten var så total och 100 % biverkningsfri som påstås.

Anonym
Nu är ju jag som sagt en smula kritisk då till att det är bra mot allt det säger sig vara, men det visar ju en dokumenterat bra effekt mot mycket, samtidigt som de negativa effekterna är minimala.
Silvrets motståndare brukar dock visa upp fall på de som överdoserat och numera är smurfar...
Resized Image

Dessutom använder ju som jag sa tidigare läkemedelsindustrin silver mot framför allt brännskador. Sjukdomar osv har läkemedelsindustrin inget intresse av att bota, då om alla vore friska skulle läkemedelsindustrin försvinna.
Läkemedelsindustrin inriktar sig hellre på att sälja mediciner som bromsar sjukdomstillstånd, hellre än att bota dessa.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper