vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Hjälp för en informationssida om HPV Vaccinet

See User information
HPV vaccin är en ny attack från Bigpharma.

Jag funderingar om man ska öppna en sida endast speciellt för HPV vaccinet. Snart kommer alla flickor nästintill att tvångsvaccineras.

Är det nån som vill hjälpa till med att söka och lägga upp information...!?!?!

Posted on: 2010/4/9 11:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hjälp för en informationssida om HPV Vaccinet

See User information
Finns inte det redan? Helt säker? Annars måste vi dra igång en.

Posted on: 2010/4/9 12:30

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jo det finns en, http://www.mammormotgardasil.nu/ men den är mera en faktasida och lite för tunn, känns som man vill sticka ut lite mera. Vill gärna ha löpande nyheter med fakta.

Den kanske räcker?

Jag blir så frustrerad på det här med HPV vaccinet, jag vill vända opinionen så att man inte ska behöva känna sig utanför om man nu inte vill ta.

hpv.nu är ledigt...

Posted on: 2010/4/9 12:45

See User information
Bra namn, hpv.nu låter ju först som pro-hpv- vilket torde var bra då det borde leda dit troende eller dom på staketet,och man knappast behöver omvända redan icketroende.

Vad baserar du antagandet att det inte kommer att komma väljas bort på? Att neka svinvaccinet för sina barn var ju möjlig,t och alla andra vacciner idag också för den delen.

Posted on: 2010/4/9 13:35

See User information
Det blir ju liksom inte tvång, men dom som säger nej får ju stå i skamvrån. Målet är ju att vaccinationerna ska skötas ifrån skolor för ett så högt upptag som möjligt.

Fixa domänen nu iallfall om man skulle vilja börja.

Posted on: 2010/4/9 14:20

See User information
Jag tycker att det är en bra ide att göra en sådan sida.
En sådan sida kommer att vara väldigt värdefull för de föräldrar och
övriga intresserade som söker information ang detta när det blir aktuellt för dem att ev ta detta vaccin.
Jag tror också att det finns en stor risk för att det kommer att "tittas"
snett på de som väljer att tacka nej till vaccinet.

Posted on: 2010/4/9 22:40

See User information
Jag håller med er båda blizz och sparrow,
men jag vill påskina att det är viktigt att vara tydlig med informationen. Det var därför jag ifrågasatte det här med tvånget sparrow (sorry jag vet att du menar så jävla väl).
Jag tror att folk vill ha info utan känslomässig filtrering eller egna tolkningar. Det finns en miljon anti-allting-siter som redan har det.

Alltså hard facts inget annat. Tydligt uppspaltat så att alla kan se hur absurt det är. Detta ärende behöver inte extra färgsätnting- emotionellt sett. Folk fattar bara man talar klarspråk.

Jag är villig att delta med min tid och engagemang, jag har en dotter på 7 år så jag tänker en del på detta med HPV-kampanjen.

Apropå absurditeter, visst är det lustigt att man skall vaccinera sina döttrar (som om dom vore nåt slags överkåta kaninhusdjur) mot något man slipper ens tänka på om man alltid har skyddat sex.

Posted on: 2010/4/9 23:39

See User information
Hard facts absolut,Det är det enda tänkbara och det kommer förmodligen att verka skrämmande nog skulle jag tro.
Att vara tydlig är viktigt och även en styrka.
Det som verkligen skrämmer mig är dock att det som är frivilligt idag kanske inte är det imorron...

Posted on: 2010/4/9 23:52

See User information
Så, hpv.nu när kör vi igång?

Posted on: 2010/4/10 0:08

See User information
Jag kommer att försöka bistå och dra mitt strå till stacken om det blir aktuellt.

Posted on: 2010/4/10 0:13

See User information
bra ide.finns ngt sida som heter www.vaccinationsfara.se har du sett den?

Posted on: 2010/4/10 0:36
Kul att få nya ämnen att bita i!!
Bra jobbat alla.Syns snart. Utvilad och redo!
Tack fö att ni finns

See User information
www.vaccinationsfaran.se ...ska det vara
den är bra. Hpv.nu skulle vara mera on-target mot gardasil i jämförelse. Inget utesluter det andra, men jag kom också att tänka på vaccinationsfaran för en stund sen

Posted on: 2010/4/10 0:39

See User information
Bra att det börjar bli liv i luckan...

Jag ska ta fram några templates under dagen så ni kan vara med och bestämma...

Vaccinationer i skolor sker endast av taktiska skäll. Man ska få ha friheten att välja, om man vill vara med i experimentet eller avstå.

Vaccinationer av det här slaget ska ske på vårdcentralen löpande under terminens gång där man i lung och ro kan bestämma det. Det ska bekostas av den som vill vaccineras eller av läkemedelsbolagen, då det är ett experimentellt vaccin.

Posted on: 2010/4/10 7:21

See User information
Ett förslag.

1.http://demo.vivathemes.com/themes/solutions/

2.http://www.themeblvd.com/demo/barely-corporate/?page_id=366

3.http://demos.vivathemes.com/universidad/

4.http://www.elegantthemes.com/preview/ColdStone/

5.http://wpbandit.com/demo/simplicity/

6.http://www.studiopress.com/demo/mocha.html

Hitta även en super bild som man kan ha på framsidan...

[img]http://www.elegantthemes.com/preview/ColdStone/wp-content/themes/ColdStone/timthumb.php?src=http://www.elegantthemes.com/images/ColdStone/feature-4.jpg&h=250&w=883&zc=1&q=100[/img]

kommer mera förslag...

Posted on: 2010/4/10 8:25

Edited by greensparrow on 2010/4/10 8:45:20
Edited by greensparrow on 2010/4/10 8:48:06
Edited by greensparrow on 2010/4/10 9:07:25
Edited by greensparrow on 2010/4/10 9:10:57

See User information
Jag tycker den första var bäst av dom 2, den andra ser ut som en halvtrist blogg. Bra bild, är den laglig att använda hur vi vill?

Posted on: 2010/4/10 8:37

See User information
Bilden kommer från det här demot:

http://www.elegantthemes.com/preview/ColdStone/

Om man blir medlem så borde bilden ingå?!?!?

det är en bra template det med, kanske lite mera girly eller ljusare så att säga..

Posted on: 2010/4/10 8:49

See User information

Posted on: 2010/4/11 20:35

See User information
1:an eller 3:an är bäst. Kollade in hpv.nu och min första tanke var att folk kommer att googla på hpv vaccin och inte hpv virus som du sikta på i utkastet.
Jag kan bidra med att skriva och bolla idéer, jag är fel person att fråga om praktiskt arbete ang. hemsidelayout.

Posted on: 2010/4/11 21:20

See User information
bump

Posted on: 2010/4/13 21:11

See User information
Jag fastna i en pryl tar några dagar att slita sig loss, till helgen...

Posted on: 2010/4/13 22:22

See User information
Fin den här: http://www.elegantthemes.com/preview/ColdStone/

Quote:
Målet är ju att vaccinationerna ska skötas ifrån skolor för ett så högt upptag som möjligt.

Så de kan skrämma upp barnen ordentligt i fred innan..

Frågan är alltså hur man gör en antivaccinsida attraktiv.
Viktigt att pressa på frågeställningen "är vaccin säkert sex" via snabbt visuellt intryck. Fånga ögat genom ett budskap som tilltalar mer än hjärnan. Gärna använda sig av såna färger som appellerar till trygghet.

Fick f.ö. ett sms av dottern igår från skolan där hon frågade vad röda hund var, och sa att fröken sagt att man får döva barn om man inte vaccinerar sig mot det.

Posted on: 2010/4/15 20:19

See User information
Quote:

Miri skrev:
Fick f.ö. ett sms av dottern igår från skolan där hon frågade vad röda hund var, och sa att fröken sagt att man får döva barn om man inte vaccinerar sig mot det.

Skolan bidrar med mycket ovett i frågan. Rena medeltiden. Jag har ungefär samma erfarenheter med min dotter.

Posted on: 2010/4/15 20:30

See User information
Quote:

metaphor skrev:
Skolan bidrar med mycket ovett i frågan. Rena medeltiden. Jag har ungefär samma erfarenheter med min dotter.

Till saken hör dessutom att det är en skola för döva och hörselskadade! Budskapet blev ju liksom att man kunde vaccinera sig mot döva barn. Lite väl magstarkt i sammanhanget kan jag tycka. Men man upphör nog aldrig att förvånas.

Posted on: 2010/4/16 6:55

See User information
HALLÅ!?!? Vi försöker rädda liv HÄR!!

Ni som läser men inte orkat ge förslag, kan ju dra sitt strå till stacken, genom att rösta på en bra template...

Vi måste ha nån som orkar översätta videos med.. Nån frivillig?

http://www.youtube.com/watch?v=Lt6oDNQqTrg

Posted on: 2010/4/16 11:04

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper