vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Re: Gringo tjänar de rikaste
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Zanyar Adamis tidning Gringo debatteras vilt för närvarande. Gringo har gjort sig känd för att presentera förortens invandrarungdomar som en homogen grupp med en egen kultur, som de skall vara stolta över. Men vad vill egentligen Zanyar Adami med detta?

Martin Luther King hade en dröm: ”Jag har en dröm om att mina fyra små barn en dag skall leva i en nation, där de inte bedöms efter färgen på sin hud utan efter måttet på sin karaktär”, som han sa i sitt berömda tal i Washington D.C. 1963.

Varför inte beskriva mångfalden av individer inom kollektivet förortsungdomar? Varför inte beskriva deras kamp för att hitta gemensamma berörinsgpunkter, värderingar och språk inom sina solidariteter? Jag kan tänka mig att många känner sig kluvna. Jag kan tänka mig att många undrar: “Vad är bäst för mig, att göra som pappa vill eller leva mer som svenskar i allmänhet?”

Tusentals grubblande individer, som alla egentligen vill samma sak: De vill lyckas med något och vara så trygga som det går. Jag tycker att Adami sviker dem. Genom att bekräfta dem som en självklar kulturell gemenskap, ett nytt inslag i den svenska kulturen, med ett alldeles eget språk etc. - så föminskar han dem som indivdider och begränsar deras möjligheter att antas som individer med egna karaktärer, motiv och ambitioner - när de söker jobb, partners, studiekamrater etc.

Det är ett glasklart faktum att varken Adami eller någon annan kommer att lyckas med att vända den svenska folkmajoritetens värdering av “förortskulturen” och få den att uppvärdera typisk “förortsstil” i situationer där ett uppvärderande av en människa kan vara nästa steg i hennes utveckling. Varför lura förortens ungdomar att den kultur som de har tagit till i brist på tillfredställande alternativ (pappa och kusinerna känns för konservativa, Stureplan känns för avlägset) - snart skall bli uppvärderad av "svennarna" och att det är bra att hålla fast vid den?

Det skall jag tala om: Adami tjänar samhällets rikaste och EU-agendan. Varför skulle annars storfinansens lydiga små politiker och näringslivets slicka lattelister sponsra Adami? Det finns ingen slump i maffian; en vidgad underklass, en vidgning av EU-marknaden mot Orienten, en cementerad frustration, som skapar jakt på okvalificerade jobb, en multikulti-alienerad-sönderstressad underklass i behov av tröstande konsumtion…. Det är ju precis vad som behövs för att skapa tillväxt utan inflation!

Mer pengar till de som redan har nog: Bankerna som kan ge sig själva 100.000 kronor i kredit för varje lån på 10.000 som någon tar för att betala en spelskuld eller köpa en glasskiosk i Örsköldsvik. Mer aktiedutdelning på tobak, sprit, godis och snabba bilar. Mer lönedumpningar, mer CASH!

Adami är inget annat än storkapitalets duktiga underklassbevarare. Han skrämmer den etniskt svenska medelklassen för förortsungdomarna, så att den inte släpper in dem. Och han förför ungdomarna att fortsätta presentera sig själva som de gör: Oslipade, gåpåiga, vandaliserande… “En dag…”, lurar han dem, “En dag kommer vanliga svennar att förstå hur coola och bra ni är! Då kommer ni att få fett med respekt, yo. Kolla på mig. De ääälskar mig.”

Intressant tråd

Tänkte börja med att gringos ena syfte är att störta den svenska kulturen oxå tidningen får statligt stöd och varit med i metro

Martin luthers tal håller jag med han i

sedan är det omöjligt att tro att invandrare är en homogen grupp eftersom invandrare i förorter lever segrigerat
i hammarkullen bor på en gata bara somalier (bredfjäll)
sedan finns en del där zigenare bor (gropens gård)
svenskarna bor i sandeslätt eller västerslätt osv
med alla dess folkslag

Har själv bott i hammarkullen och har vänner där

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Eftersom du gjorde en så fin citatsamling av mina citat, så förlåter jag dig nu för felciteringen och börjar svara på dina kommentarer igen. Det är sant att invandrargrupperna lever ganska segregerat från varandra även i förorterna. Att måla ut det som att de alla delar ett nytt slags "härlig" förortskultur på djupet, gagnar ingen. Den som lurar dem att detta nya slags genomkommersiella, ytliga och förvirrade förortskultur kan tjäna dem i deras karriärer eller liv som svenska medborgare, är en charlatan. En charlatan som heter Zanyar Adami.

Intressant med Hammarkullen: PK-isterna presenterar det som att Hammarkulle-festivalen är en symbol för hur härligt det är med mångkultur. OK, några tjejer i hijab står och tittar skeptiskt på sambatjejer med bara magar. Några fallfärdiga karuseller och litet flottig mat kallas "folkfest".

Jag skyller inte på invandrarna. Mångkultur funkar helt enkelt inte, åtminstonde inte om grundläggande värderingar skiljer sig mellan kulturerna.

Jag var på karnevalen förra månaden och folk satt med sina landsmän mer eller mindre dock såg jag INGA muslimer (vilket är majoritet där) som ville delta i festen

Mångkultur är naturvidrig och kräver "integrerad segrigation" och utanförskap för att kunna fungera.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Gringo är väl bara ett av många exempel på den fördumning av mänskligheten som är en av förutsättningarna för NWO. Med risk för att bli kallad för elitistisk kultursnobb (eller liknande) tycker jag att det har blivit för mycket av dumbommarnas sammansvärjning. Dumhuvuden som upphöjer sin okunnighet till norm, obildade människor som uttalar sig om saker de inte förstår etc etc. Gringo är bara ett exempel, det finns gott om aktörer som medvetet(?) arbetar på samma sätt. (Tänker närmast på den lingvistiska idioten Fredrik Lindström (Värsta Språket) och hans kampanj för att förstöra det svenska språket.
Bara för att majoriteten av människorna inte vet hur man ska tala korrekt så struntar vi i reglerna. Gör som ni vill, som Anton La Vey och hans satanister skulle ha uttryckt det.

'Ingen ska ju behöva känna sig dum bara för att han/hon inte behärskar språket.'

Jag menar inte att dumhuvuden ska förtryckas (det gör de f ö så bra själva där de går mörkermännens ärenden), jag anser bara att om vi tar ifrån människorna språket, hindrar dem från att uttrycka sig, skapar vi bara mer frustration.

Språket är magiskt. Endast vi människor kan få luften att vibrera med våra tankar. Är detta ännu en gåva från vår Skapare som Illuminaterna vill beröva oss?

Dessvärre kan jag bara beundra deras ondskefulla illistighet. De har skapat kader av obildade idioter som gärna går på deras locktoner, som gärna blundar för förnuftet för att det (på kort sikt) gagnar deras intressen.
Glöm inte vilka som blev de första offrena i kommunistkinas kulturrevolution.

De flesta som skriver på denna sajt (med några få lysande undantag) är tillräckligt vakna för att veta det inte finns några tillfälligheter.

(Och ja, jag inser ironin i mitt användarnamn )

Posted on: 2007/6/22 17:06
Salvandorum Paucitas, Damnadorum Multitudo

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper