vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »

FÖR ELLER MOT

See User information
Vi har bostadsbrist,skyhög arbetslöshett myket brott.
Varför då import mer människor?e det inte bättre att försöka reda ut problem nu innan det e försent?

Så jag vil ha ett svar från vaken.ses users.

E ni för ett totalt stop av flyktingar/invandrare?

Om ja varför och om nej varför?

va inte räda för att svara ärligt .

mitt personlig svar e JA jag e för ett totalt stop.

Posted on: 2008/5/7 0:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: FÖR ELLER MOT

See User information
Det är nog både EU och svensk politik. Om några länder i EU kan ta emot stora mängder invandrare så kan de spridas över hela unionen och skynda på det mångkulturela samhället.

Sverige följer eliten riktigt bra, jag undrar litet varför ibland, har de hållhaka på politiker och maktövare eller är de bara mutade.

Posted on: 2008/5/7 1:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Min svar lär väll bli kontroversiellt då... "nej" ta in så många som möjligt.

Posted on: 2008/5/7 1:39
Himmeln är blå, det är det enda jag förstår.

Anonym
Jag tycker det skall till mer Krig och mer flykting-strömmar som tär på Nationalstaterna och dess förfall, samt att makten ytterligare Centraliseras till Bryssel.

Leve det mångkulturella !!

Eu skall naturligtvis utvidgas ännu mer. Ju större det blir ju snabbare kan dom så kallade Demokratierna skrotas och Världs-Fascismen kan införas , NWO.

Krig och i dess kölvatten miljontalsflyktingar skapar mer kaos och ur detta kaos kan det genomföras en nu ordning. Fan vad skönt. Vi slipper att bry oss om att gå och rösta vart fjärde år.

Jag förespråkar fler 911, 7/7 , attentat så att målet snabbare nås.

Övervakning åt alla ropen skalla !!!

Fan vad Cynisk jag är e da..............

Anonym
Strunta i gränssättningar så löser sig allt.

Anonym
Jag trodde alla fick sina mänskliga rättigheter, och sina fria val. Men det var tydligen bara för vissa?

Vem är jag att bestämma vem som får komma hit eller inte. Låter dumt att hindra människor från att resa fritt, det ingår också i deras rättigheter.

Dubbemoral

Anonym
Problemet ligger inte i invandringen i sej.
D e politiken som e problemet o dom styrande.

Komunerna säger ofta att d inte finns pengar men när d egentligen finns massor(kan inen exakt siffra just nu)
under sossarnas makt så sågade man skolan vård, äldreboende mm o detta gjorde man trots att kommunerna hade pengar.

Detta påverkar "arbetarklassen" stort o på många sätt o som vi ser nu så e d inte så stor skillnad på sossarna då o högern ida.

Högern säljer ut det mesta av den kommunala servicen i Stockholm. Sjukhem, äldreboenden, hemtjänst, fritidsgårdar, förskolor, dagverksamhet för förståndshandikappade, stödteam på socialen, parkskötsel, medborgarkontor o s v.
Detta genomförs i rekordfart parallellt med att en New York-modell ”med hårdare tag” mot socialbidragstagare och arbetslösa införs. ”Vi begär mer av den som vill ha hjälp från oss”, det moderata borgarrådet Ulf Kristersson i Stockholm.

O d roliga e att Högern talar om att ”öppna för arbetskraftsinvandring”, samtidigt som man utvisar flyktingar och tvingar papperslösa att arbeta under slavvillkor (medans de jagas av polis). Moderaternas arbetskraftsinvandring är ytterligare ett sätt att öppna för nya låglönejobb.

O detta e bara en av försämringarna som skapar "kaos" bland folket.
Gör man en större analys av den svenska politiken så förstår man bättre vilka försämringar arbetarklassen har fått.

För mej spelar d ingen roll om d e "illuminatis" agenda att införa mångkultur o de är försvarar en rotlös samhälle.
Jag tror inte makten försvara nån speciell folkgrupp förutom dom själva. jag tror inte heller att makten skyddar invandrare mer än icke invandrare.
Det dom gör e skapar kaos o förvirring för att de ska kunna regera.

Men som vi ser så finns ett tydligt mönster o d e att d försöker bryta ner oss. OCH me oss menar jag VI längst ner i pyramiden.
De gör attack efter attack mot "arbetarklassen" för att d ska kunna styra i all framtiden.
o d e upp till oss att enas NU NU!

Ett slag mot en "grupp" är ett slag mot ALLA arbetare.

Anonym
parasiten:

Vilka ska hamna i konflikten?
Att ha öppen och helt fri invandring är ett sätt att öka konflikterna på låg nivå, så konfliktfocus, krigen, bråken hamnar mellan oss på "botten" av pyramiden. Vi (folket på botten, svenskar, invandare) ska bråka med varandra och hamna i konflikt. Då kan eliten lätt implementera nästa fas i sin agenda.

Detta ovan är en gammal metod som används i alla länder som ska brytas ned.

Ex 1 USA 30 milj illegala invandrare, där amerikanens levnadsstandard ska ned och allt ska normaliseras. Den amerikanska staten ska nedmonteras och en pan amerikansk union ska skapas, då måste mexarnas levandstandard upp lite, och amerikanarens måste NED.

Ex 2 Margret Thatcher sade på 80-talet att dom behövde invandring i stor skala för att lösa statsskulden(!!??). Vilket givetvis är total bullcrap om man förstår lite ekonomi, syftet var givetvis något helt annat.

Fri invandring är helt i elitens plans med att bryta ned alla stater och skapa en interdependent värld där alla länder är ömsesidigt beroende av varandra och inte självständiga. Vad interdependens är samt hur det globala samhället ska se ut kan du läsa om i vilken bok som helst för statsvetare / statsvetenskap. Dock måste du sätta pusselbitarna på plats själv, för allt står inte rakt ut som DET ÄR. (Interdependens är det som eliminerar möjligheterna till independence, du kommer inte kunna vara fri och själv ständig på varken personlignivå, eller på en större regional/nationell nivå, allt kommer bli globalt styrt och "ömsesidigt beroende".

Allt snack om gränslöshet är bara flum och new-age nonsens som också är något som eliten själva planterat i oss genom massmedia, skolsystemet och new-age kulturen.

Tänk dock på att dom försöker få oss att slåss, så sätt inte focus på invandrare vs svenskar, utan sätt focus på vem som skapar detta och vems plan det är som spelas ut just nu. Dom vill att vi ska slåss sins emellan och inte avslöja dem (eliten).

OBS - Detta ovan är inte spekulationer, utan fakta. Läs elitens böcker, läs deras rapporter och deras planer för de nästa 30 åren. Läs statsvetenskaplig litteratur, gå till universitetsbiblioteken och studera själv. Det är ganska enkelt om du tar dig lite tid och allt finns tydligt presenterat om du bara har ork och koncentration för en stund.

PS - inget handlar om höger och vänster, för de är två sidor av samma mynt, så släppa bara ideerna om att det är någon skillnad på dem. Det måste verkligen många personer göra, det är viktigt för att kunna forsätta vakna.

Tack.

Anonym
Eftersom jag tror på mångfallden vill jag nedstoppa all invandring till sverige och vill även att de flesta utomeuroper återvänder till sina hemländer.

Mångkultur = Intergration och blandning = Monotism

Blandar man alla färger i en fargpalett blir det bara EN färg kvar !

Anonym
Färgpalletten igen? En urkass odimensionerad liknelse.

Se det istället att du lägger kunskap och erfarenheter i en säck... Succesivt fyller man säcken.

See User information
blandar man alla färger blir det svart, och det är inte en färg, dvs blandar man alla kulturer och krossar alla gränser uppnår man ngt nytt.

Nej grabbar, nu drar jag till tyskland och berikar, ha det gött.

Posted on: 2008/5/7 14:41
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Svar JA på din fråga. Det går inte att leka världens samvete
i all evighet. Alla som nu vill att så många flyktingar som möjligt hjälpos .Varför inte
då se till att flyktingar får hjälp i sina närområde istället?
Vi gräver vår egen grav om vi fortsätter att ta i mot ca 90 000 invandrare och 10 000 flyktingar /år. Vi har ca 1miljon arbetslösa,tusentals hemlösa,
,bostadsbrist ,besparingar inom sjukvården osv....

Anonym
Quote:

void skrev:
parasiten:

Vilka ska hamna i konflikten?
Att ha öppen och helt fri invandring är ett sätt att öka konflikterna på låg nivå, så konfliktfocus, krigen, bråken hamnar mellan oss på "botten" av pyramiden. Vi (folket på botten, svenskar, invandare) ska bråka med varandra och hamna i konflikt. Då kan eliten lätt implementera nästa fas i sin agenda.

Detta ovan är en gammal metod som används i alla länder som ska brytas ned.

Ex 1 USA 30 milj illegala invandrare, där amerikanens levnadsstandard ska ned och allt ska normaliseras. Den amerikanska staten ska nedmonteras och en pan amerikansk union ska skapas, då måste mexarnas levandstandard upp lite, och amerikanarens måste NED.

Ex 2 Margret Thatcher sade på 80-talet att dom behövde invandring i stor skala för att lösa statsskulden(!!??). Vilket givetvis är total bullcrap om man förstår lite ekonomi, syftet var givetvis något helt annat.

Fri invandring är helt i elitens plans med att bryta ned alla stater och skapa en interdependent värld där alla länder är ömsesidigt beroende av varandra och inte självständiga. Vad interdependens är samt hur det globala samhället ska se ut kan du läsa om i vilken bok som helst för statsvetare / statsvetenskap. Dock måste du sätta pusselbitarna på plats själv, för allt står inte rakt ut som DET ÄR. (Interdependens är det som eliminerar möjligheterna till independence, du kommer inte kunna vara fri och själv ständig på varken personlignivå, eller på en större regional/nationell nivå, allt kommer bli globalt styrt och "ömsesidigt beroende".

Allt snack om gränslöshet är bara flum och new-age nonsens som också är något som eliten själva planterat i oss genom massmedia, skolsystemet och new-age kulturen.

Tänk dock på att dom försöker få oss att slåss, så sätt inte focus på invandrare vs svenskar, utan sätt focus på vem som skapar detta och vems plan det är som spelas ut just nu. Dom vill att vi ska slåss sins emellan och inte avslöja dem (eliten).

OBS - Detta ovan är inte spekulationer, utan fakta. Läs elitens böcker, läs deras rapporter och deras planer för de nästa 30 åren. Läs statsvetenskaplig litteratur, gå till universitetsbiblioteken och studera själv. Det är ganska enkelt om du tar dig lite tid och allt finns tydligt presenterat om du bara har ork och koncentration för en stund.

PS - inget handlar om höger och vänster, för de är två sidor av samma mynt, så släppa bara ideerna om att det är någon skillnad på dem. Det måste verkligen många personer göra, det är viktigt för att kunna forsätta vakna.

Tack.
Ja det är så det funkar .Då kan väl vi vara överens om att det inte är så smart att fortsätta ta i mot invandrare ? Ju fler invandrare dessto snabbare ökar vi chanserna för enorma etniska konflikter olika folkgrupper i mellan.

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Eftersom jag tror på mångfallden vill jag nedstoppa all invandring till sverige och vill även att de flesta utomeuroper återvänder till sina hemländer.

Mångkultur = Intergration och blandning = Monotism

Blandar man alla färger i en fargpalett blir det bara EN färg kvar !
Ja om man vill bevara alla kulturer är det ganska korkat att
vara för mångkultur. Jag vill bevara alla nationalstater samt den etniska mångfalden i världen.

Anonym
Wowbagger!

Du talar om att mångkulturen leder till "ökad kunskap" och liknade OM det vore som du säger skulle bergsjön,hjällbo,rosengård,botkyrka,ronna mm vara de platser i sverige där kunskaper flödar och där intellektuella strömmar ut från förorterna in på stora poster och in i dyra bostadsrätter i städerna.
Istället har dessa områden istället problem med "kunskap" som en lärare i malmö sade "vår 8 klass är ungefär på en 5 klass nivå i vissa ämnen"
Jag vet inte vad för erfanheter som alla talar om heller då jag i flera år bott i några av sveriges mest mångetniska träsk.
Visst har jag åkt på bussar där jag hört 100 olika språk hem efter jobbet, jag har även blivit rånad har vänner som blivit våldtagna och sätt hur släkt och vänner flyr dessa områden som en slags folkomröstning i invandringsfrågan där man röstar med fötterna.

Anonym
maggot: Fattar du fortarande inte vad jag säger? Eller så läser du inte igenom mina svar. Människor mår inte bra av att staplas på det sättet som de gör i såna förorter. Svenskar mår precis lika dåligt i såna områden, eftersom alla människor förlorar sin identitet där. Se bara på debatten om kycklingar och deras för små burar. Som du och bennybear resonerar: "Vadå? Det är inget fel på dom burarna. De är nytillverkade och av bra metall. Fina burar helt enkelt"

En annan faktor som också spelar in är att sammanhållningar bland kriminella oftast är de starkaste i såna områden. De återfår sin identitet. Det är inget 'recept' någon av de kriminella bär på som någon form av hjärntvätt. Det bara blir så eftersom de kompenserar för det dem saknar.

Vad skönt för din släkt och dina vänner att de kunde ta sig därifrån. Hur tror du det känns för de som inte kan det? De som sitter fast i dessa områden?

Ta botkyrka som exempel här i stockholm. Här har invandrarna vänt på det hela och blivit lokalpatriotiska. Detsamma gäller förstås svenskarna. Visst händer det fortfarande saker inom området, vilket inte är så konstigt eftersom det bor så många där, men brottsstatistiken för området har sjunkit.

Precis på samma sätt tar afroamerikanerna kontroll över ordet "nigger". De använder det om sig själva för att neutralisera ordet. Ännu har det inte fåt sk fri status, så alla kan använda det, men det kommer.

För mig känns det som att du blivit itutad en massa åsikter, orsaker och verkan av andra. Som att du inte orkar tänka själv inom ämnet längre eftersom det är för komplext. Din lösning är ganska basic och inte så insiktsfull. Nyansera dig... Bemöt problemet från flera olika håll. Tar du överhuvudettaget ens i beaktning den psykologi som ingår i problemet?

Läs Margaret Singers bok "Cults in Our Midst" där hon beskriver den hjärntvätt dessa människor utsätts för.

Det handlar om att bryta ner en identitet, bygga upp en ny och sedan befästa den nya identiteten. Det är inte mångkulturellt.
Vi lever inte ens i ett mångkulturellt samhälle. Integrering förekommer knappt, men de ungdomar som kommer från en integrerad familj gör bra mycket bättre ifrån sig i skolan.

Jag kan inte låta bli att reflektera över hur du byter åsikt hela tiden. Ena inlägget kritiserar du invandrartäta områden, får att nästa kritisera dem. Detsamma gäller med skolorna. Först är det bara kontroll av individen, för att sedan när det gäller att bevisa invandrarnas kompetens, vara beklagligt att det inte fungerar.

Ta exempelvis Josef Fritzl, som låste in sin 18-åriga dotter i en källare och höll henne inlåst där i 24 år och våldtog henne hundra- kanske tusentals gånger. Dottern födde sju barn, varav sex överlevde och hon försökte göra uppväxten så bra som möjligt för dessa barn hon fick ha kvar, under dessa onormala och mardrömslika förhållanden. Naturligtvis gick inte det och nu när de släppts ut i frihet märks deras sociala brister. Tänk lite själv på den liknelsen. Hur förväntar du dig att invandrare och andra människor ska kunna klara av att leva under onormala förhållanden?

Nej du maggot. Problemen i samhället har inte med invandringen att göra, utan problemen har uppkommit pga främlingsfientlighet, en kedja av dåliga beslut och okunskap.

Sverige kan inte ens erbjuda kvalificerat arbete åt dessa nya medborgare. hur tror du det känns att komma till sverige som kirurg, för att sedan få jobba på ett lager? Nu är iofs sjukvården i sverige de bästa på att integrera med svenska mått mätt. Jag har flera kompisar som fått byta namn bara för att få komma på en arbetsintervju. Om inte dessa faktorer bryter ner ens identitet vet jag inte vad som gör det. Som indianernas ordspråk säger "För att döma någon bör du först gå i hans mockasiner" Du måste lära dig att ifrågasätta!
"Dubito, ergo cogito, ergo sum" ("Jag ifrågasätter, därför tänker jag, alltså finns jag")
Förvånad dock eftersom jag själv fick lägga till den oförkortade frasen på svenska wikipedia.

Tyvärr känns det som om du inte är så mottaglig för alternativt tänkande. Du har fastnat i dina tankebanor. Du är fördomsfull och generaliserar. Dessutom har jag inte förstått vad det är du försvarar? Det du kallar det svenska? Inga människor tycker om att få etiketter, men dina uttalanden är ultrakonservativa. Skulle du och fler ägna mer energi till att välkomna invandrare skulle bilden se helt annorlunda ut. Du är en del av problemet och din 'lösning' är ytterligare en katalysator för ökad segregering. Vi äger inte jorden, vi befolkar den... Vad har vi för rätt att dela upp vår lilla kula i universum i områden som vi kallar våra egna? Din invandrarpolitik är ingenting annat än revirpissande. Djupt rotat psykologi att dela in allting i mindre hanterbara bitar. Naturligtvis behövs denna indelning för t ex brevbärare för att hitta rätt och för att kunna bestämma rendez-vous.

För att sammanfatta: Att kunskap inte flödar i de områden du räknar upp beror på segregering, bitterhet och fråntagande av identitet. Jag är för sekularisering, dina åsikter ökar segregeringen.

Tankvärt: "Ja, visst gör det ont när knoppar brister"
---Karin Boye

Edited by Wowbagger on 2008/5/8 8:18:54
Edited by Wowbagger on 2008/5/8 8:20:46

See User information
Att säja totalt stop är att inte tänka igenom något alls. Varför ska jag inte tillexempel kunna anställa en kines om har den kompetens jag behöver och jag inte kan få den i sverige. Eller om jag träffar en tjej i japan och vi flyttar till sverige. Några som flyr undan ett krig t.ex irak. Varför ska dom åka ända til sverige. Hade det inte varit för att det e våra vapen och vårat stöd som delvis gör att dom måste dra så tycker jag inte att dom ska komma hit. Finns länder i närheten med liknade kultur och språk dit dom kan ta sig till. Men det e klart har man pengarna osv så tar man sig kanske hellre till sverige. MEn det är ju här vi måste sätta stopp. De invandare som redan e här och har sina liv här e dom som blir mest lidande. Vi svenskar klarar oss bra, vi betalar ju ändå vår skatt med ett leende och vi tar inte dom jobben som invandrarna tar ändå.

Men integration är otroligt viktigt. Och integration kan bara ske när det är en minioritet annars blir det så att svenskarna måste integreas sig med mussarna och då har det blivit jävligt fel.

Mitt exempel med kinesen. Han kommer inte att ha några större problem att integrera sig.

Posted on: 2008/5/8 8:24

See User information
Totalstopp och obligatoriska repartieringsprogram är det som gäller. Sverige är svenskarnas land och ingen annans. Handlar inte om diskriminering eller att andra människor är mindre värda. Låt mig ge er ett citat från Vilhelm Moberg från skriften "Svensk strävan":

"Sverige är vårt, det är sex och en kvarts miljoner levande svenskars land. Men det är även de dödas land, deras som byggt upp det år oss från början och lämnat oss sitt verk att förvalta och förkovra. De döda är åtskilliga millioner flera än vi. De har mycket att säga oss nu, och vi är skyldiga att lyssna till dem. Vi lyssnar till dem genom att minnas vad de uträttat och genom att värdesätta deras strävan. De kan icke mera värja sitt verk. Det åligger oss.

Någon gudomlig rätt till ett visst landområde, någon rätt i och för sig att besitta ett visst land från begynnelsen och intill änden, gives naturligtvis icke åt vårt folk. Den rätten är någonting som skall förtjänas, som skall förvärvas av varje folk.

Svenskarna har förvärvat sig rätten till sitt land.

Sverige är vårt sedan årtusenden med odlarens och brukarens självklara rätt, genom fädernas offer i blod, genom den särpräglade kultur, som har skapats här.

Vad Sverige idag är, det har döda och levande svenskar gjort det till, och ingen annan. Sverige är idag vårt genom svensk strävan. De levande svenskarnas uppgift är att bevara det och förkovra det genom att fortsätta denna strävan - på frihetens grund."

Det är mycket riktigt som andra säger i tråden att eliten använder sig av söndra och härska för att dominera "boskapet" (alltså vi i botten av pyramiden) men det innebär ju knappast att vi skall ta skit för det? Vi vet ju vem som är ansvarig, det är ju eliten och de skall straffas och motarbetas. Men bara för det betyder det inte att vi inte kan vidtaga andra åtgärder för att beskydda vår nation?
Nä, det är skrämmande hur multikultipropagandan stinker på detta forum trots alla här är s.k. "vakna".

Posted on: 2008/5/8 10:59
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
Jag tycker främst att det är skrämmande hur folk som påstår sig är vakna vill splittra och söndra. Hur ni kan kämpa så för att behålla något som är helt och hållet skapat av eliten.

Jösses... Ni har så fel. Ni har bara läst på konvolutet vad denna bok handlar om och sedan struntat i att läsa boken. Ni är ingen motpol eller lösning, utan blott hör till samma problem.

Dessutom hör jag precis samma fraser som argument av er vart enda gång. Ni är enbart repeaters för eliten.

Att ni sen förnekar att ni är nazister och rasister är skrattretande.
Ni skyller allt på invandringen. Försök att tänka lite på hur de behandlas. Hur såna som ni skjuter ifrån sig dom.

Dessutom beter ni er som psykopater med er oförmåga att sätta er in i andra människors resonemang och liv.

Ni är elit. Grattis!

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Jag tycker främst att det är skrämmande hur folk som påstår sig är vakna vill splittra och söndra. Hur ni kan kämpa så för att behålla något som är helt och hållet skapat av eliten.

Jösses... Ni har så fel. Ni har bara läst på konvolutet vad denna bok handlar om och sedan struntat i att läsa boken. Ni är ingen motpol eller lösning, utan blott hör till samma problem.

Dessutom hör jag precis samma fraser som argument av er vart enda gång. Ni är enbart repeaters för eliten.

Att ni sen förnekar att ni är nazister och rasister är skrattretande.
Ni skyller allt på invandringen. Försök att tänka lite på hur de behandlas. Hur såna som ni skjuter ifrån sig dom.

Dessutom beter ni er som psykopater med er oförmåga att sätta er in i andra människors resonemang och liv.

Ni är elit. Grattis!

Okej nu vill jag ha svar på följande frågor av dig Wowbagger:

1. På vilket sätt vill t.ex. jag "splittra och söndra"?

2. Vad är det som vi kämpar för som är skapat av eliten?

3. Vilket "problem" är det som vi tillhör menar du på?

4. Jag förnekar med bestämdhet att jag är rasist eller nazist så du får mer än gärna förklara vad i det jag har sagt som gör att jag skulle tillhöra den kategorin?

5. På vilket sätt är vi psykopater?

Svara gärna på frågorna strukturerat med 1, 2, 3 osv...

Posted on: 2008/5/8 11:28
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
Wowbagger!

Du påstår att det är lägenheterna som gör att angered,bersjön,rosengård,tensta mm är sjunkade skepp.
Sanningen är ju dock att det finns precis likadana hus i storstäder (betongklumpar staplade på varandra) i homogena områden där brottslighete är något som finns några kilometer bort
(ex johanneberg i göteborg)

Skillnader finns dock bla renovering (men det beror ofta på att pengarna i förorter måste gå till annat)
Men om man jämför ex en etta i (Gårdsten som ligger i norra angered) är lägenheterna där på 45 kvadrat inklusive uteplats och uterum för en hyra på 3300 kr
I johaneberg ligger hyrorna på 4000 kr och är sällan över 30 kv.

Angered,bergsjön,rosengård (som för var en herrgård) var när de byggdes relativt attraktiva områden med bra luft och nära till natur och krimminaliten var relativt låg
(innan berikningen kom)

Faktum är att jag vet svenskar som sitter fast där fortfarande och det finns svenskar som bor i andra hand i just såna områden (har jag gjort)
Men skillnaden är att många invandrare vill bo med sina landsmän där de har sina föreningar mm.
Brottsligheten i dessa områden sjunker inte det vet alla det är anmällningen som minskar eftersom att de flesta vet att det är lönlöst att anmälla personrån källarinbrott och liknande.

Hur kan du påstå att främlingsfientlighet ligger bakom misslyckandet med mångkulturen ?
Har invandrarna inget ansvar eller är det inte dömt att misslyckas.

Visst förekommer rasism mot invandrare men enligt lag ska de gå före svenskar på arbetsplatser (positiv särbehandling)
och det du talar om med den strukturella vardagliga rasismen är så osynlig att den knappt går att bevittna.
Se dig omkring på sjukhus eller fabriker tycker det är mer invandrare en svenskar där om man tänker på att de är 10% av befolkningen

Du påstår oxå att vi blivit lärda av "eliten" men hur då och vart har jag hämtat deras argument ?
Och nej jag är inte nazist är alla syrianer eller kurder rasister som vill ha sitt eget land ?

Psykopat ska väl minst av alla du tala om som har "mentalsjukhus" som andra hem med psykologer och tabletter
(vilket du själv berättat om)

Anonym
Alla som tycker sverige är ett allemansland måste jag fråga

Är det okej att europer eller andra folkslag tar över andra länder ?

Amerika som exempelvis och dess indianer ?

Dali lama har nyligen sagt att kina hotar deras kultur ?
Är deras autonomi värt att bevara ?

Alla de indianstammar i central och sydamerika ?

Är folkblanding och mångkultur endast något som europa bör få "tillgång" till eller är det okej utanför vårt teritorium ?

See User information
Void //

Du pratar snarare bullcrap om du säger att bryr sig, och medkänsla är "new-age".

Du säger med att gränslöshet är "new-age". Dessa gränser har skapats av girighet, krig, hat, tårar, blod och död.

Jag tror inte på att människor ska avgränsa sig från varandra - men jag tror inte heller på en centraliserad maktelit.

Jag tror på att människor kan leva i frihet där gränser inte existerar.

Posted on: 2008/5/8 12:25

See User information
Quote:

Ishtar skrev:
Void //

Du pratar snarare bullcrap om du säger att bryr sig, och medkänsla är "new-age".

Du säger med att gränslöshet är "new-age". Dessa gränser har skapats av girighet, krig, hat, tårar, blod och död.

Jag tror inte på att människor ska avgränsa sig från varandra - men jag tror inte heller på en centraliserad maktelit.

Jag tror på att människor kan leva i frihet där gränser inte existerar.

Ishtar:

Du talar exakt likadant som eliten med avskaffandet av nationsgränserna. En värld utan gränser där alla "lever i frihet" som du uttrycker det kommer aldrig att fungera. Nationalstaten är ett måste för frihet. En nationalstat med grundlagsskyddade rättigheter, inte en värld där Sverige snabbt kan bli totalt invaderat av folk från hela världen. Det är ingen värld jag vill eller tänker leva i. Här har våra förfäder dött i strid för att bevara våran självständighet också hör man sådant snack! Skärpning säger jag!

Posted on: 2008/5/8 12:59
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

(1) 2 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper