vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Piratpartiet blir Sveriges 3 största parti?

See User information
Enligt Aftonbladets undersökning får Piratpartiet till och med 8,2% av rösterna. MP och FP ligger på 11,4 och 10,9 vilket är inom felmarginalen! PP skriver på sin sida att deras officella linje är att säga nej till lissabonfördraget eftersom det är odemokratiskt och förstärker allt som är just fel med eu. Tyvärr tycks SD endast lämna på 2,2% och ser inte ut som de har chans att komma in.

Jag hoppas PP kniper 3 platsen vilket verkligen skulle så politikerna att fundera på hur viktigt intigritetsskyddet är för svenskar. Själv skulle jag rösta på SD eftersom deras enda målsättning sku vara att få sverige ut ur EU, fast visserligen driver på aftonbladet nu reklam att de är även enda partiet som vill bevara det svenska djurskyddet.

Valdeltagandet kommer att vara i EU valet mycket lågt och därmed kommer er röst spela en roll. Detta kommer att få politikerna att bli tvugna att tänka om och möjligen kan vi få en ändring till stnd...

Posted on: 2009/6/5 9:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Piratpartiet blir Sveriges 3 största parti?

See User information
jag känner att detta med internet lagarna kom väldigt lägligt in i bilden inför EU. Speciellt när Frankrike hetsade om telecom paketet som inte blev av ÄN.

Även fast jag röstade på dem så är jag endå väldigt skeptisk på gamla och nya partier för de har ännu inte tagit en egen bana utan alltid samarbetat.

Posted on: 2009/6/5 12:30
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Piratpartiet blir Sveriges 3 största parti?

See User information
Visst är det intressant.

Jag tänker då hur kontrollerat parti politik är, riksdan osv...

Även om de var den ledande partiet...so what?

Det är sällskap och industri / frimurare som styra där.

Internät = Arpnet = Militärt från början och i grund och botten alltid styrt av samma krafter, Frankrikes lagstiftningar var ALLTID en del av agendan där man har byggt upp den mest perfekta system för att har koll på ALLA som använder nätet.

Frågor är 2:

1. So fucking what? ; )

2. What you gonna do about it? ; )

Posted on: 2009/6/5 15:58
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper