vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Zigenarproblematiken börjar komma upp till ytan

See User information
I morse kunde man på morgonekot höra att det börjar komma nya toner i rapporteringen om något så känsligt som zigenarproblematiken, om än man idag hellre talar om romer.

Rädslan för att dabba sig är stor. Istället har man i försiktiga ordalag talat om "nya former för brott mot äldre", "svårighet för romer att få hyra en bil" vilket är betyder att tankstationer som avvisar romerska förfrågningar är rasister och borde åtalas och så vidare i samma anda.

Men nu surfacar problematiken genom att flyktingförvaren är överfulla av hitresta romer från "västra Balkan" som utnyttjat visumfriheten och därför tagit sig in i Eu och söker sig hit i stora skaror och söker asyl.

Skälet är alltid att de utsatts för "förföljelse". Att sedan förföljelsen kanske till stor del beror på deras egen livsstil är lite mer svårfångat.

Personligen tycker jag att romer oftast är ganska charmiga och exotiska människor som säkert har mycket att ge i form av bländande danskonst, fantastisk musik spelad utan en enda not och en ambulerande livsstil som jag själv delvis anammat. Deras intelligens är inget fel på heller, de investerar enbart i guld vilket är både klokt och praktiskt.

Men samtidigt är deras förmåga att reta gallfeber på bofasta både mycket iögonenfallande och kan användas för att stampa fram brunskjorteregementen.

Rädslan att göra fel och inte framstå som "rasist" gör att myndigheterna står helt handfallna inför fenomen som exempelvis åldringsrån och bedrägerier, vild framfart på motorvägarna där de försöker preja andra bilister för att försöka tigga pengar mitt i rusningstrafiken och liknande saker.

Att ingen vill hyra ut bilar till nån som proppar in hela släkten i den och sen försvinner till utlandet är väl rätt förståeligt. Men tydligen är lagstiftningen sådan att man är förpliktigad att skänka bilar...

Helt sjukt alltihop.

Vad som verkligen skulle rycka undan existensgrundlaget för zigenarna vore om dom fick ett eget hemland dit dom kunde utvisas och försöka leva på varandra! Men det skulle också bryta det urgamla dödläget i deras utveckling.

Nu tror jag ju inte att det är så lätt att genomföra på "rätt ställe" precis, för samtidigt måste man ju vara på det klara med att en sådan lösning måste innehålla möjligheter att lyckas med en etablering av en stat också!

Men jag har lösningen! I mina unga dagar råkade jag en gång fotvandra i ett område i dåvarande öststaterna som helt eller delvis låg utanför regeringarnas kontroll. Det börjar uppe i Karpaterna öster om Zakopane i Polen och sträcker sig sedan längs bergkedjan hela vägen ner till Rumänien och berör så många länder som Polen, Tjeckien, Slovakien, Ryssland, Vitryssland, Ukraina, Ungern, Rumänien och Moldavien!!!

Stora delar av området hyser redan i förväg en talrik zigensk befolkning, den mest välkända delen kallas Bukowina.

Om vart och ett av dessa länder (mot ersättning dels i form av zigenarfrihet men även löstes ut från sin del av området med stödpengar från EU) kunde en zigenarstat uppstå.

Med gränser mot så många länder kunde sedan zigenarna bygga upp verksamheter de är bra på och vilket läge för en central flygplats för hela Östeuropa för övrigt!

En verkligt udda medlemsstat utan skriftspråk och kalender med fria människor som kunde handla med allsköns produkter, spela musik och dansa är ingen omöjlighet och kunde ge ett bidrag till Europas kultur och kanske inspirera omvärlden på många sätt.

Ett alternativ till så mycket annat, romerna kunde kanske uppnå ett verkligt välstånd - på egna ben!

Posted on: 2012/10/25 8:16

Edited by Asgeir on 2012/10/25 8:33:16
Edited by Asgeir on 2012/10/25 8:35:08
Edited by Asgeir on 2012/10/25 8:36:01
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Zigenarproblematiken börjar komma upp till ytan

See User information
Detta går att sammanfatta ganska enkelt men det skulle nog inte bli lika hatframkallande då..

Zigenarna är en folkgrupp där alla kan dras över samma kant. Romer också. Rötägg hela bunten.

Om bensinstationspersonal utför rasism mot en folkgrupp för att skydda hyrbilar åt sin arbetsgivare beroende på att dom drar alla över en kant när detgäller vissa folkgrupper som dom inte träffar så ofta. Då tycker jag dom ska i fängelset utan att passera gå.

För om man bor och jobbar i Sverige och sen får för sig helt plötsligt att man ska dra alla över en kant när det gäller en folkgrupp. Då behöver man lära sig en läxa genom ett fängelsestraff eller böter som svider..

För i Sverige förstår dom flesta att det inte går att dra alla över en kant. Bara med Sverigedemokater dom är likadana allihop och jag tycker vi kan dra alla över en kant och säga att dom är rasister som vill fördärva Sverige genom rasismen och politik.. Närå nu skojjar jag bara, dom bryr sig om Sverige och yttrandefrihet, blink blink..

Men jag förstår varför du skriver, det skall skapa ilska för det är exakt den känslan som dom vill att vi ska bära på när vi evolutioneras.. rädsla, ignorans och ilska, lite hat mot människor med små skillnader och massiva likheter..

Dom flesta vakna människor förstår dock att vi alla är en och att det inte finns några anledningar att hata nån människa eller djur..

Vilken väg väljer människan? Kärlek eller hat?

Jag vet vilken du föreslår.. Har du några positiva resultat att visa upp som kan bevisa att hat ger framgång när det gäller att rädda hyrbilar från stöld och förhindra snatteri av romer tex.?

Eller får det kanske motsatt effekt när vi hatar så snattas det mer av utlänningar i Sverige för man känner sig som att man är hemma hos en människa där man inte är välkommen. Man är hatad för den folkgruppn man tillhör.

Skulle du hålla fingrarna i styr om du var hemma hos nån som hatar dig för den du är?

Jag kanske skulle överväga att stjäla nånting vad som helst bara för att kunna skratta efteråt hahaha, närå nu skojjar jag..

För man håller sig från att ta saker från andra för sin egen skull, för man vill inte ha en värld fylld av deprimerade människor som fått sina saker stulna..

Men det är fint att du försöker fjeska för din arbetsgivare/ ägare genom att skkriva dessa hatuppmanande trådar om dom folkgruppar där man ska dra alla över en kant.. Jag tror dock att grunden för att det ska fungera är att folk inte vet om vad som är orsaken till orättvisorna i samhället..

Det går då enkelt att skylla på vald folkgrupp och säga att det är dom som skapat orättvisor och kaos..

På vaken finns det sovande människor, visst, men jag vet inte om någon går att lura att hat är vägen att gå just nu..

MVH

Posted on: 2012/10/25 15:03
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Låter som att du väljer hat anvendernamn.
Att du förespråkar att folk som fritt vill välja vem dom gör affärer med ska bli utsatta för kidnappning och låsas in i en bur kan bara vara kopplat till starka känslor, och jag tror inte att det är kärlek.
Jag hoppas verkligen du skämtar, i annat fall har du inte förstått ett enda ord av vad Molyneux osv säger

Posted on: 2012/10/25 16:39
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Fördelen när man förstår vad volontarism är, är att man inte känner nåt behov av att tvinga folk att göra si eller så, så länge dom inte skadar nån så får folk göra vad dom vill. Befriande ideologi onekligen

Posted on: 2012/10/25 16:41
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Om jag skall vara ärlig förstår jag inte ett ord av kommentarerna. Det jag skrev var en ganska klar kommentar av ett uttalande från Migrationsverket om att Sverige i EU skall arbeta för att återinföra visumtvånget för alla medborgare från "Västra Balkan" med udden riktad mot de många romer som söker sig hit.

Ta en veckas paus från puffandet nån gång och sätt er upp och tänk lite.

Posted on: 2012/10/25 16:58
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Du har rätt Jag erkänner mig skyldig till off topic, det är så mycket av det i forumet att jag blivit avtrubbad, jag ska nog ta en lång paus, kanske permanent

Posted on: 2012/10/25 17:09

See User information
Ja med droger gäller ett omvänt bäst före datum.

Posted on: 2012/10/25 17:17

See User information
Ojdå nu fick han in den fördommen också, alla som puffar kan inte tänka klart, där kan man också dra alla över en kant för alla som puffar är dumma i huvudet för det sa staten..

Ja det är rasismen/folkgruppsindelningar och lögner inom politiken, utan tvekan..

Men jag vill inte att nån blir behandlad olika i samhället eller i en affär beroende på deras hudfärg, religion, kön osv. och då inklusive mig själv.

Inta fan vill jag bli nekad att göra ett köp på grund utav hur jag ser ut.. Men svensken har kommit så långt ifrån verkligheten och jag har upplevt det själv ett antal gånger när dom frågar mig om jag kan visa upp vad jag har i min ryggsäck.

Och om sånna människor tror att dom genom tvång och trakasserier i en affärsuppgörelse kan låta sina egna "folkgruppsuppfattningar" gå före min rätt som individ så är väl det fruktansvärt för en demokrati som Sverige där alla ska ha samma rätt utan undantag..

Om jag var tex. på rymmen från en galning och sen inte får köpa en tågbiljett för att kassörskan tycker att jag klär mig som en zigenare som ofta har stulit på tågen och därför blir jag nekad att köpa. Ni måste väl förstå att det inkräktar lite på folks rättiigheter ..

Visst jag tänkte mest att bara för att kassörskan som är rasist på sin chefs order antagligen tror/vet att våld och tvång fungerar för att lära folk viktiga läxor i livet och därmed kunde hon få läras en läxa om rasismen och rättssystemet och hur "rehabiliterande" det kan vara att bli straffad för att man dömt en människa att inte få göra en affärsuppgörelse på grund av hur dom ser ut OCH att ens världsbild är så liten så man tror att alla ska dras över samma kant, klart alla romer är tjyvar, tillåmed pensionärer i rullstolar? jasså SD, verkligen?..

Jag tycker SD hånar svenska rättssystemet, politiska systemet och alla svenskar i Sverige, för i grund och botten säger dom att dom är rasister och har ett rejät hat mot invandrare speciellt muslimer , alla går dock att hata om dom är olika svenskarna..

SD säger i princip -Japp vi är rasister och vi hatar den här folkgruppen. Men vi säger inte öppet att vi är rasister så hur ska ni kunna stoppa oss? Vi ska införa lagändringar mot dom här folkgrupperna och vad ska ni göra åt det? vi säger fortfarande inte rakkt ut att vi är rasister och rättssystemet och politiska systemet tror att det är yttrandefrihet vi håller på med när vi hetsar mot folkgrupper och ska införa lagar som arbetar mot dom..

Så vad ska ni göra åt det?

Lite så jag uppfatta ditt sista inlägg Asgeir, ungefär: -och vad ska du göra åt det? sånna som puffar vet inte vad dom pratar om hahahha

folkgrupper, folkggrupper, folkgrupper , javisst, det är ett underbart liv för SD..

Vi har olika språk och olika utseenden, men tror ni verkligen att vi fungerar på olika sätt ?
Jag kan tro att både romer, zigenare, svenskar , puffare och svenska puffare vill leva ett tryggt liv sida vid sida utan hat ..

Är vi inte en stor mänsklig familj eller måste dom fejka en alienattack föratt vi ska "lägga ner yxan" mellan folkgrupper..

zzzzzzzzzz

--------------------

Jag är dock inte för bestraffningar på nån men om det fungerar på henne för hon tror det fungerar bra i samhället i övrigt så kanske det skulle vara exakt vad hon behöver, en insyn i att hon kan bli skyldig till rasismen bara genom att ta fel order från arbetsgivare. Hon kunde även få en insyn i hur bra straffen fungerar.

Vi måste alla gå igenom våra livsläxor för att utvecklas och kunde det hjälpa henne att uttvecklas och se lite klarare prspektiv på att hon inte kan neka nån nånting på grund av hur dom ser ut så kanske hon skulle växt som människa..

Sen efteråt kanske volontärism skulle vara en självklarhet för henne, ..

---

Jag känner mig klyven i frågan eftersom hon inkräktar på kundens rätt till att köpa och det gör att min och din rätt att köpa kan vara på spel om du nångång uppfattas som zigenarre eller snattare eller vad som helst..

Är man inte oskyldig till motsatsen har bevisats i en demokrati?

Nej, alla barn är skyldiga till dom har bevisat i 20 år att dom kan lyda även om det är idiotiska order. Tvång fungerar på barn i Sverige.

Går du in i en affär med ryggsäck så är det upp till dig att bevisa att du är oskyldig genom att visa att du inte stoppat ner saker i väskan. Alla är skyldiga tills motsatsen bevisats, Tvång fungerar, speciellt på barn och på stor skala som hela länder..

Dom avlyssnar våra telefoner också och internetrafiken iomed FRA-lagen, så ni och vi är alla skyldiga tills dom fått lyssna av våra telefoner för att se efter så vi inte är skyldiga.. Tvång fungerar foortfarande för alla som sagt att tvång är fel dom är missanpassade människor även kallat konspirationsteoretiker coh dom vimsar och tar saker ut luften hela tiden ingen vetenskap eller sanning att basera sina tankar på..

Oj sorry nu var det precis som att jag skrev utifrån dina tankar på slutet Lunar..

Posted on: 2012/10/25 17:42
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Okej Lunar var inte här hahah

Posted on: 2012/10/25 17:48

See User information
Varför matar ni trollet ?
Asgeir är ju avslöjad som mytoman

Läs här
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... at&order=ASC&type=&mode=0

(PS man måste vara inloggad för att kunna läsa)

Posted on: 2012/10/25 18:56

See User information
Ok jag ber om ursäkt i förhand för jag skriver offtopic igen, användernamn gör ju det i90% av sina inlägg så
2 frågor:
* Är min rätt att göra affärer med vem jag vill underställd din rätt att tvinga mig att göra affärer med nån mot min vilja och bli utsatt för våld och tvång om jag inte lyder?
* Varför inte låta folk leva som dom vill så länge dom inte gör utsätter andra för tvång/våld? Jag har inga problem med att en zigenare tycker jag är rubbad för att jag är vit. Varför skulle jag bry mig om det, och använda statens våldsapparat för att tvinga zigenaren att göra affärer med mig trots att jag är vit och han inte vill? Det är ju bara löjligt.
Jag vill också kunna leva i samhället utan att min hudfärg påverkar hur jag blir behandlad. Däremot vill jag inte använda tvång/våld mot dom som behandlar mig annorlunda pga min hudfärg. Lyssna mer på Molyneux, du verkar behöva det

Posted on: 2012/10/25 19:13

See User information
"Historie'troll'"

1 - Kan du lägga ner ditt ytterst sorgliga forumbeteende?

2 - Vad gör du här?

3 - Dags att göra läxorna nu och sen är det läggdags basta!

Posted on: 2012/10/25 19:32
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Jag har aldrig lyckats med att förälska mig i zigenarsläktet.
Jag tycker de uppför sig som skit generellt. Stjäl och strular.
Jag har aldrig förälskat mig i Fredrik Rajnfällt, han är en genomkorrupt skithund. Är med i krig och mördar.
Jag har aldrig förälskat mig i blattar eller white trash,
inte heller black trash, yellow trash, red trash, brown... De kan inte uppföra sig. Och jag hör inte vad de säger. Mumlar mest.
De tilltalar mig helt enkelt inte.
Jag gillar inte trash. [nytt mediabegrepp]

Vad skönt att jag får tycka det helt fritt. Många fattar inte det.

Men det finns människor jag förälskat mig i. Men de är "människor", och helt underbara. Inte kända inte okända. Inte svarta eller vita. Inte tjyvar eller helgon. Inte sjuka eller friska...

Riktiga människor. >Riktiga Människor<. Men. De är för få.

Posted on: 2012/10/25 20:20
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
det är lite gulligt hur som helst när han skriver sånna här trådar på Vaken, han vill ju bara smutskasta lite för att hans ägare tycker han är duktig/rolig när han gör det..

Lite pinsammt dock Asgeir..

Posted on: 2012/10/25 21:11

See User information
Låt dom få stanna i Israel så kan Romerna rånar underifrån medans sionisterna rånar övanför. Det borde skapa en hållbar cirkel.
Ja det var väldigt rasistiskt av mig att säga. Men ibland skadar inte lite svart humor.

Posted on: 2012/10/26 15:27

See User information

Posted on: 2012/10/26 17:06

See User information
Det lär finnas romer i Libanon!

Posted on: 2012/10/27 7:04

Anonym
Rövargener...
Zigenare för kriminalitet med sig, det tar det du äger utan att fråga kort och gott. Det finns säker ett och annat unikum där ute om vi nu ska tala över en kam, eller rättare sagt, det finns de som påstår att de finns där ute, någonstans, så jag är beredd att sträcka mig så långt som unikum i sakfrågan, jag kan acceptera det... men resten, usch.

See User information
Det cirkulerar en historia om att "romer" fanns i Palestina vid tiden för Jesus korsfästelse. Soldaterna som skulle korsfästa honom lade fram fyra spikar, en för varje hand och en för de hoplagda vristerna men när det var dags att slå en i magen hade en zigenare snott den och stod med den bakom ryggen. Då blinkade Jesus mot honom medan romarna letade febrilt och viskade till honom att som tack för detta skulle han från himlen iakttaga zigenarnas verksamhet med överseende och önskade dom all lycka med sina förehavanden.

Posted on: 2012/11/2 22:29

Anonym
rolig historia det där men jag har inte sett något cirkulera mer än kling och klang, det är det enda.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper