vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

KISS-medlem stödjer Israels krig

See User information
Juden Gene Simmons, basist i bandet Kiss ( Namnet står för; Kids In Satans Servive. ) med storhetstid på 80-talet, skickade häromdagen ett inspelat meddelande till en Israelisk soldat som skadats i Libanon. I meddelandet säger Simmons: "Jag kan inte nog uttrycka hur stolt jag är över dig och hur mycket världen och Israel står i tacksamhetsskuld till dig... Du är en verklig hjälte.. du är min hjälte". Han avslutade meddelandet på hebreiska med orden: "Mitt namn är Chaim, jag är född i Haifa".

I egenskap av en av de större maktfaktorerna, sida vid sida med massmedia, har särskilt den amerikanska kulturindustrin stort inflytande över normer och värderingar i västvärlden. Att denna kulturindustri kontrolleras och drivs av judar och Israelvänner har stor påverkan på hur västvärlden reagerar mot Israels aggressioner i Mellanöstern.

Att Simmons är beredd att stödja ett krig där civila libanesers liv skördas, där krigsbrott såsom utplånandet av Libanons infrastruktur begås med mera råder det därmed inget tvivel om. Någon kritik mot hans stöd för krigsbrott och mord har inte hörts och detta fall kan med stort intresse jämföras med den storm som rasade när en berusad Mel Gibson ventilerade sin åsikt att Israelerna ska ha en fena att finnas med i bilden när krig rasar.

Posted on: 2006/9/12 8:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: KISS-medlem stödjer Israels krig
dessa som var mina barndomsidoler.
suck vilka förebilder!

ja har luchlåda med kiss,alla platter,flaggor,kläder ja stal till o med en hyvel från träslöjden för att det stog stanley på den (gitaristen i kiss heter Paul Stanley)

tur dessa ligger i en låda nu hos morsan

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Gene Simmons, basist i bandet Kiss ( Namnet står för; Kids In Satans Servive. ) med storhetstid på 80-talet

Hurvida KISS skall uttolkas till något annat än just "kyss" har debaterats i omgångar och ständigt förnekats av bandet själva ...

Men skall du nu vidhålla en uttydning som är populär bland kristna som förfasar sig över all rock öht så kan du väl iallfall få deras påstådda innebörd rätt? "Knights in Satan's service" skall det isåfall vara ... Men jag trodde att ingen utanför USA's bibelbälte längre trodde på det där påståendet idag ...

http://www.snopes.com/music/hidden/kiss.htm

Posted on: 2006/9/12 12:36

Anonym
... låten "Lick it up" har raskt fått en ny innebörd när blodet från alla oskyldiga libaneser skall torkas upp, några frivilliga Kissmedlemmar som anmäler sig?

Men den nya refrängen kanske inte cashar in lika mycket stålar från västerländska kids till Chaim som föddes i Haifa och som i över 20 år fladdrat med tungan i takt till kassapparaterna!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper