vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Anonym
Dags att visa tacksamhet mot polisen
Jag börjar bli riktigt trött på att höra från alla vänsterflummare som i vanlig ordning annamar precis samma åsikt som mediasverige om precis allting.
Jag är oxå jävligt glad över att det finns en polis att ringa efter när rån och våldtäcker sker flera gånger om dagen i sverige.
och poliser kommer på plats och förhoppningsvis klarar upp det...

Men när kravalerna på avenyn i Göteborg ägde rum talade media om "övervåld" personligen tycker jag polisen andvände för lite men jag kan medge att skottlossningen i dess samanhang antagligen var ganska onödig men jag hörde ingen rapportering från TV om någon som visade sin tacksamhet för att polisen försvarade vår stad och gatans småcafer och pubar.

(En annan sak som var intressant med dett upploppet var att inga djurrättsaktvister syntes när polisen hundar och hästar fick stenblock över sig och slogs blodiga)

I Södertälje när det startades ett upplopp fick polisen gå ut och be om ursäkt för de andvänd "övervåld" även en stenad flicka fick be om ursäkt för hon hade kallat ett invandrargäng för "svartskallar" ja alla fick be om ursäkt utan dom som startade upploppet och sedan öppnade med automateld mot polisen.

Jag läser just nu en artikel om att polisen andvänt övervål mot en ung man i Rosengård i Malmö
http://sydsvenskan.se/malmo/article248087.ece
Och att detta har filmats och när jag ser denna film kan jag inte heller se DÄR iaf att polisen agerande är felaktigt och snarare proffesionellt jag kan inte förstå varför den "misstänkte idioten" ska resa sig upp hela tiden jag tycker det är starkt jobbat av polisen att inte slå till denna snubbe så han inte kan resa sig på ett tag
http://youtube.com/watch?v=28PPJCcsiAU

Tack till alla poliser där ute ni gör faktiskt gatan trygare

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dags att visa tacksamhet mot polisen

See User information
Quote:

maggot wrote:
Jag börjar bli riktigt trött på att höra från alla vänsterflummare som i vanlig ordning annamar precis samma åsikt som mediasverige om precis allting.
Jag är oxå jävligt glad över att det finns en polis att ringa efter när rån och våldtäcker sker flera gånger om dagen i sverige.
och poliser kommer på plats och förhoppningsvis klarar upp det...

Men när kravalerna på avenyn i Göteborg ägde rum talade media om "övervåld" personligen tycker jag polisen andvände för lite men jag kan medge att skottlossningen i dess samanhang antagligen var ganska onödig men jag hörde ingen rapportering från TV om någon som visade sin tacksamhet för att polisen försvarade vår stad och gatans småcafer och pubar.

(En annan sak som var intressant med dett upploppet var att inga djurrättsaktvister syntes när polisen hundar och hästar fick stenblock över sig och slogs blodiga)

I Södertälje när det startades ett upplopp fick polisen gå ut och be om ursäkt för de andvänd "övervåld" även en stenad flicka fick be om ursäkt för hon hade kallat ett invandrargäng för "svartskallar" ja alla fick be om ursäkt utan dom som startade upploppet och sedan öppnade med automateld mot polisen.

Jag läser just nu en artikel om att polisen andvänt övervål mot en ung man i Rosengård i Malmö
http://sydsvenskan.se/malmo/article248087.ece
Och att detta har filmats och när jag ser denna film kan jag inte heller se DÄR iaf att polisen agerande är felaktigt och snarare proffesionellt jag kan inte förstå varför den "misstänkte idioten" ska resa sig upp hela tiden jag tycker det är starkt jobbat av polisen att inte slå till denna snubbe så han inte kan resa sig på ett tag
http://youtube.com/watch?v=28PPJCcsiAU

Tack till alla poliser där ute ni gör faktiskt gatan trygare

Jag känner till en polis chef.

Han vet att situationen är totallt fucked.

Och outta control.

Tack vara bankir familier, idioti lärt i skolsystemet, och att de flesta inte tar ansvar.

Visst har jag haft bra "situationer" med polisen när NÅGON hjälp behövdes med idioter, har vänner som inte har haft det....fast, polisen är bara bara människor och bootlickers of the state thereof.

WHY DO WE NEED POLICE.

Fuck you, dont YOU come and tell me how to live my life... ; )

Hence "ondscirkeln"

Istället kan vi äger tid, framförallt folk som tror och tänker som du och vara ute på gaterna, filma...bevisa detta tillex...

Polis do NOT make streets safer, they enforce the LAW.

With violence if necesarry.

Violence = unsafe.

It may lead to a "peaceful" situation...

Göteborg.. som jag brakar säger; Fel mål, typiskt illuminati ledde vänster politik...

Be original for ONCE...please....

But the police were there to defend PROPERTY, and as a secondary value, the WORKING citizen.

Well brainwashed or trained, however you want to look at it, the obey the law, and if raisins become illegal they will take those from you as well.

I say "fuck the NEED for police"

I met Perssons bodyguard one time, we talked, he seemed very nice.

Not sure how he would react had I decided to pie the prime minister, at best, he would have upheld THE LAW.

http://radioactiveradio.org/system/fi ... +The+Law+%281+of+2%29.mp3

Posted on: 2007/6/28 0:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Maggot! När du själv har haft att göra med poliser kanske du ändrar åsikt.

Alla poliser i andra länder som misshandlar hej vilt och torterar, tror du att de är sämre än våra poliser? Nej inte ett dugg. Poliser kommer alltid att göra precis så mycket som dom kommer undan med. För varje polis som ber om ursäkt finns det 100 som har kommit undan.

"och poliser kommer på plats och förhoppningsvis klarar upp det"

Vore det inte bättre med en poliskår som arbetade förebyggande?

"personligen tycker jag polisen andvände för lite men jag kan medge att skottlossningen i dess samanhang antagligen var ganska onödig"

Kravallerna började efter att polisen hade stormat en skola där de misstänkte att vapen fanns och där en del aktivister bodde. Givetvis hittade de inte ett skit, men de hindrade dom inte från att arrestera och misshandla ett 20 tal. Innan den händelsen hade det inte varit minsta tillstymmelse till bråk.

"sedan öppnade med automateld mot polisen"

Vadå för jävla automateld?!

"tycker det är starkt jobbat av polisen att inte slå till denna snubbe så han inte kan resa sig på ett tag"

Slå som dom inte kan röra sig är faktiskt ganska standard i poliskåren.

Jag rekommenderar boken "Sveriges likars lag". Den är skriven av en polis och avslöjar poliskåren innifrån.

Posted on: 2007/6/28 7:48

Edited by vidrigsson on 2007/6/28 8:03:47
"Just because you're paranoid, don't mean they're not after you."

See User information
När du behöver dem så finns de inte, när du inte behöver dem så finns de överallt...

Posted on: 2007/6/28 8:31

See User information
Om du är kriminellt lagd så finns inget bättre jobb än polis, följdaktigen så finns det väääldigt många fiender till den fria mänskligheten inom kåren.

Posted on: 2007/6/28 8:45
Att se är inte att förstå

Anonym
Quote:

bumblebee wrote:
När du behöver dem så finns de inte, när du inte behöver dem så finns de överallt...

Jo visst ligger det lite i det

Anonym
Quote:

vidrigsson wrote:
Maggot! När du själv har haft att göra med poliser kanske du ändrar åsikt.

Alla poliser i andra länder som misshandlar hej vilt och torterar, tror du att de är sämre än våra poliser? Nej inte ett dugg. Poliser kommer alltid att göra precis så mycket som dom kommer undan med. För varje polis som ber om ursäkt finns det 100 som har kommit undan.

"och poliser kommer på plats och förhoppningsvis klarar upp det"

Vore det inte bättre med en poliskår som arbetade förebyggande?

"personligen tycker jag polisen andvände för lite men jag kan medge att skottlossningen i dess samanhang antagligen var ganska onödig"

Kravallerna började efter att polisen hade stormat en skola där de misstänkte att vapen fanns och där en del aktivister bodde. Givetvis hittade de inte ett skit, men de hindrade dom inte från att arrestera och misshandla ett 20 tal. Innan den händelsen hade det inte varit minsta tillstymmelse till bråk.

"sedan öppnade med automateld mot polisen"

Vadå för jävla automateld?!

"tycker det är starkt jobbat av polisen att inte slå till denna snubbe så han inte kan resa sig på ett tag"

Slå som dom inte kan röra sig är faktiskt ganska standard i poliskåren.

Jag rekommenderar boken "Sveriges likars lag". Den är skriven av en polis och avslöjar poliskåren innifrån.

Har tydligen missat detta.
Som alla vet på detta forum blev jag bortplockad av polisen när jag skulle ställa en fråga till Reinfeldt om hans deltagande i bilderbergguppen men jag tycker det väger upp att de veckan efteråt fick fast en våldtäcksman i Göteborg.
Naturligtvis finns det poliser som är röttägg det vet jag själv men de allra flesta är antagligen helt vanliga människor som du och jag och jag vet även personligen att det finns en hel del människor som läst böcker av Juri Lina och fattat ett och annat.

Naturligtvis vore det bästa att börja på gräsrotsnivå för att förhindra brott men jag är en sådan människa som inte alltid skuttar runt på rosa moln och sjunger "älska din nästa"
Jag är en människa som bor i ett expriment där våldtäckter,rån hot osv är vardag och polisen lyckas inte klara upp ens hälften.

Med din naiva tro på världen hoppas jag att du aldrig ringt polisen och bett om hjälp

Hur fan tror du rosengård,angered eller fittja sätt ut om det inte fanns polis och lagar?!

Det jag menar med auotmateld är att ett gäng syrrinaer sköt med automatvapen mot polisstationen i södertälje för ca ett år sedan vilket media valde att kalla "ungdomshyss"

Och ditt boktips är jag inte intresserad av då jag kommer från vänsterrörelsen och haft jackor som det ståt "skjut en snut på" och läst mycket "snutfientliga texter" och visst var det ballt att göra det som 17åring men en dag växte verkligheten ifatt mig

Anonym
http://www.liveleak.com/view?i=1a0_1182843171

Skämt åsido men det tycks vara att de enda som är positivt inställd till poliser är just poliser och folk som inte (ännu) har haft med dem att göra.

See User information
+ maggot för han har ju faktiskt försökt snacka vett med Reinfeldt en gång för länge sen....så det så! Då kom det en polis fram till han och sa att så får man inte göra....så det så

Posted on: 2007/6/28 20:06

Anonym
Var du tacksam när polisen sa att du inte får ställa sådana frågor till führer Reinfeldt

Anonym
Bara för att polisen måste göra en massa idioti så betyder det inte att de fyller en plats i ett fungerande samhälle

Anonym
Om medborgarna inte kan åtala andra för brott (du vet, du väcker talan med klagomål själv) i en lagenlig domstol för infraktioner över faktiskt riktiga brott eller försvara sig så ska de inte vara medborgare, utan slödder. (Snuten/Sheriffen är endast ansvarig för att verkställa Statens/Elitens önskemål, du kan försöka stämma staten om någon snodde din bil och de inte hindrade det. de skulle pissa på dig)

Oj fan, det är ju vad svenskar är, shit pommes fritt.

I en demofars utgår makten ifrån folket, tyvärr så är det bara en floskel i wallenberg-disneyworld och jag förstår inte hur någon kan ens förespråka systemet per se, så vida de inte älskar att bli blåsta eller marschera i bruna skjortor och sen bli blåsta.

Anonym
Quote:

disinfo wrote:
Om medborgarna inte kan åtala andra för brott (du vet, du väcker talan med klagomål själv) i en lagenlig domstol för infraktioner över faktiskt riktiga brott eller försvara sig så ska de inte vara medborgare, utan slödder. (Snuten/Sheriffen är endast ansvarig för att verkställa Statens/Elitens önskemål, du kan försöka stämma staten om någon snodde din bil och de inte hindrade det. de skulle pissa på dig)

Oj fan, det är ju vad svenskar är, shit pommes fritt.

I en demofars utgår makten ifrån folket, tyvärr så är det bara en floskel i wallenberg-disneyworld och jag förstår inte hur någon kan ens förespråka systemet per se, så vida de inte älskar att bli blåsta eller marschera i bruna skjortor och sen bli blåsta.

Jag tror inte du behöver berätta för mig att polisen är köpt men det är heller ingen tillfärlighet att polisstationer har stängt på helger i Angered och såna förorter.

Anonym
Det är ganska meninglöst att ha en poliskår på ett ställe där ingen tänker ens passivt samarbeta med den. Varför ställa en fråga till ett vittne när du redan vet att han inte kommer att svara.

Det är lika löjligt som om man skulle skicka Norrmalms polisen till Basra fast det kanske vore en vettig idé.

Anonym
Quote:

disinfo wrote:
Det är ganska meninglöst att ha en poliskår på ett ställe där ingen tänker ens passivt samarbeta med den. Varför ställa en fråga till ett vittne när du redan vet att han inte kommer att svara.

Det är lika löjligt som om man skulle skicka Norrmalms polisen till Basra fast det kanske vore en vettig idé.

För ca en månad bevittnade jag en misshandel i angered centrum kl 2 på natten misshandel skedde 40meter från polisstationen men polisen tog ca 30min på sig att komma för de fick komma från staden, jag såg när de som slog ner manen åkte spårvagnen hem och väntade kallblodigt på hållplatsen som vilken resenär som heltst.hade en polistation då funnits i angered hade dessa människor åkt fast

Anonym
Det låter som om du bor i en riktig toalett. Man borde skriva in i grundlagen att riksdagsmän måste bo där.

Anonym
Quote:

disinfo wrote:
Det låter som om du bor i en riktig toalett. Man borde skriva in i grundlagen att riksdagsmän måste bo där.

Jag kollade på BRÅ för ett tag sedan att det rapporteras var tredje dag en våldtäckt eller ett rån i Angered som består av två stadsedlar
"gunnared" och "lärjedalen"

Anonym
Vet inte du att det är "rasistiskt" att använda statens egen statistik.

Anonym
Quote:

disinfo wrote:
Vet inte du att det är "rasistiskt" att använda statens egen statistik.

Jo jag vet

Anonym
Det finns bara ett botemedel, informations blitzkrieg. Man släpper helt enkelt en 2000 lbs med CD-skivor över allt och helt enkelt utraderar dem. Ta tex. 9/11 truth CD-skivor, efter 1 sådan så är det bara avlönade zkeptiker som "tror" på officiella barnsagor.

Anonym
Quote:

disinfo wrote:
Det finns bara ett botemedel, informations blitzkrieg. Man släpper helt enkelt en 2000 lbs med CD-skivor över allt och helt enkelt utraderar dem. Ta tex. 9/11 truth CD-skivor, efter 1 sådan så är det bara avlönade zkeptiker som "tror" på officiella barnsagor.

Jag trodde vända andra kinden till skulle lösa allt

Anonym
"andra kinden" deprogrammerar inte.

See User information
Maggot.

Så en bok skriven av en polis som arbetat 20 år i en stockholmspiket är av inget värde i en diskussion om poliser?

Hur kan man svara, "jag är inte intresserad"? Vad är du inte intresserad av? Att din världsbild kanske skulle rubbas av lite fakta? Om man har en övertygelse ska den väl tåla lite granskning, annars är den ganska vek.

Trevliga tröjor du har haft, själv har jag aldrig haft något liknande, men det är väl pg.a din mogna och ickenaiva världsbild som du automatiskt antar att jag är på det ena eller andra sättet och nej, jag har aldrig och kommer aldrig att ringa efter polisen.

Posted on: 2007/6/30 6:09
"Just because you're paranoid, don't mean they're not after you."

Anonym
Quote:

vidrigsson wrote:
Maggot.

Så en bok skriven av en polis som arbetat 20 år i en stockholmspiket är av inget värde i en diskussion om poliser?

Hur kan man svara, "jag är inte intresserad"? Vad är du inte intresserad av? Att din världsbild kanske skulle rubbas av lite fakta? Om man har en övertygelse ska den väl tåla lite granskning, annars är den ganska vek.

Det jag menar är att jag är ganska insatt i just dessa ämne från ett "poliskritisk perpektvi" då jag som vänstermänniska läste många sådana texter om polisens attityder,övervåld och asmo vallo

Quote:

Trevliga tröjor du har haft, själv har jag aldrig haft något liknande, men det är väl pg.a din mogna och ickenaiva världsbild som du automatiskt antar att jag är på det ena eller andra sättet och nej, jag har aldrig och kommer aldrig att ringa efter polisen.

Jag vet inte hur gammal du är men att säga såna saker som "jag kommer aldrig" ringa polisen tycker jag är lite skeft.
Jag vet inte om du har flickvän men ponerar att det var din tjej som blev antastad i södertälje hånad och kallad för hora hade då du inte ringt polisen ?
Eller om din syster kommer hem och har blivit våldtagen med ett ganska starkt signaliment hade du då inte velat att hon ringde polisen ?

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper