Vakencorner
|
9 april röstar riksdagen om ett antal djurfrågor bla djurvåldtäkt
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
När frågan är uppe, så hoppar dom över den.
Helt stört, http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,6708242&_dad=portal&_schema=PORTAL vad vill dom sända ut för signaler med detta? Ingår det i någon större agenda eller blir det bara så här? PSYKOPATER, mild sagt.
Posted on: 2008/4/7 7:35
|
|||
|
||||
|
Re: 9 april röstar riksdagen om ett antal djurfrågor bla djurvåldtäkt
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag ringde några på miljö o jordbruksuttskottet,
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=5704 E det ert partis policy att det ska vara lagligt i Sverige 2008 att kunna knulla djur enligt riktlinje med Sveriges rikes lag. Nja men om det går att bevisa att djuret mår dåligt då blir det ju djurmisshandel???? Jo men mitt parti tycker det är fel. men det tar lite tid sånt här, -eeeehhhh det e 2008 nu. Vad e det för tids perspektiv vi pratar om? Ann-Kristin Johansson, jo men det e lite svårt var lgen ska ligga under brottsbalken eller bla bla????? -Jag som lekman kan förstå att det e svårt men det borde väl vara kompetenta människor på Er position som kan reda ut det??? Ett svar, Hej Xxxxxxxx, Du undrade över riksdagens hantering av förslaget om ett uttryckligt förbud mot tidelag. Jag ser i Miljö- och jordbruksutskottets betänkande att ett antal förslag om förbud mot sexuella övergrepp mot djur. Dessa yrkanden har behandlats genom så kallad förenklad beredning. Det innebär att de tar upp samma eller i huvudsak samma frågor som riksdagen har behandlat tidigare under valperioden, och dessa behandlas därför förenklat. Någon motivering till varför de avslås finns då inte i utskottets betänkande. Det skrivs inte heller några reservationer till förmån för de yrkanden som hanterats genom förenklad beredning. Liknande motioner behandlades av riksdagen för ett år sedan och då föreslog utskottet avslag med hänvisning till pågående beredning inom regeringskansliet. Frågan bereds nu inom regeringen och det är möjligt att en proposition kommer framöver. Troligtvis skulle processen inte gå snabbare om riksdagen skulle besluta i enlighet med motionerna, eftersom beslutet i så fall skulle innebära ett uppdrag till regeringen att återkomma med förslag på lagstiftning. MVH Martin Wisell ******************************************************************************* Martin Wisell Politiskt sakkunnig Kristdemokraternas riksdagskansli tel 08-786 66 45 fax 08-791 75 60 ------------------- Ring gärna och terra dom
Posted on: 2008/4/7 9:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Varje dag så avlivas djur i fabriker och äts upp, vad skulle du välja? bli påsatt av en schäfer eller bli skjuten i huvudet med bultpistol för att sedan bli styckad, såld och uppäten av grisar?
Men blir djuret plågat på nåt sett så ska gärningasmannen självklart straffas. Men börjar man förbjuda en sak så kanske man börjar på att förbjuda nästa sak, ex transvestiter är ju riktigt sjuka eller hur?...bögar?...nakenbad? det finns säkert 100 olika grejer som skulle kunna förbjudas. Så länge jag slipper se och inget djur plågas låt dom ha sina sjuka lekar, tror jag att jag tycker.
Posted on: 2008/4/17 15:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"Beastiality and inter-generational sex" kommer smygande dyka upp alltmer framförallt i medierna som en Organisation nära knuten till Hollywood och Tavistock Institute beslutade ganska nyligen.
Detta citeras av Alan Watt i en av sina audioblurbs förra månaden på: www.cuttingthroughthematrix.com All denna accelererande utvecklingen mot mer och mer öppen acceptans av allehanda Perversa böjelser ÄR ett Psykologiskt krig framförallt emot traditionella värden, normer och Familjen.
Posted on: 2008/4/17 22:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nu ska den där äckel gubben ta ställning, undra om han kommer ställa sig bakom ändrad lag eller om han och sitt gäng alliansen ställer sig bakom något annat eller dom e väl sona som ställer sig på alla fyra, sjukt.
Skicka gärna en på tryckning i denna fråga? http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,6710279&_dad=portal&_schema=PORTAL
Posted on: 2008/5/3 12:34
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login