vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Nazister = frimurare
Företrädare för indrivningsföretaget Baltic Inkasso är internationellt eftersökta för grova skattebrott och brott mot inkassolagen, enligt E24. Baltic Inkasso har sitt säte i Estland, men samtliga eftersökta är sedan tidigare kända svenska högerextremister.
I september i år inkom det en stämningsansökan till Stockholm tingsrätt rörande tre personer kopplade till Baltic Inkasso. Vd:n för företaget, en 35-årig man som tidigare varit aktiv inom den svenska nazist-rörelsen, är misstänkt för att vid ett flertal tillfällen ha brutit mot inkassolagen.

Grundaren till företaget, en 40 årig man, även han med tidigare kopplingar till nazistiska rörelser. Han har bland annat varit aktiv i Nordiska rikspartiet, Föreningen Sveriges Framtid och Hembygdspartiet. Nu är han på sannolika skäl misstänkt för grova skattebrott och brott mot inkassolagen.

Den tredje personen, en 41-årig man, är misstänkt för grova skattebrott. Precis som de andra två har han en politisk bakgrund inom extremhögern. Han var bland annat medlem i Sverigedemokraterna i slutet av åttiotalet.

Tidigare straffade

Baltic Inkasso har på grund av sina kontroversiella arbetsmetoder tidigare varit omskriva i media. Företaget säljer tjänster för att driva in skulder. Åklagaren menar att företaget saknar rätt att i Sverige bedriva den typ av verksamhet som förekommit här, skriver E24.

De tre personerna finns sedan tidigare i brottsregistret.

Vd:n dömdes till fängelse för hets mot folkgrupp 1998. Den 40-åriga grundaren dömdes 1991 till dagsböter för hets mot folkgrupp och fängelsestraff för misshandel. 41-åringen har dömts vid ett flertal tillfällen, bland annat för häleri, stöld, olaga innehav av explosiv vara, brott mot vapenlagen och grovt bedrägeri.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Nazister = frimurare
Och vad har detta med frimurare att göra ?

Faktum är att bodde fashistiskaitialien och tyska tredje riket stänge frimurarlogerna!

Sedan så känner jag till "Baltic Inkasso" för ca 1 år sedan gick ett program på incider om detta företag, och mitt öppe i programet där de viftar med hakkors och ropar "heil hitler" nämns ett namn som sägs ha koppling till detta företag "helt plötsligt sägs"

"Juri Lina"!

och senare i programet bjuder Ashberg in expo som berättar för oss i TVn att Juri Lina är en antismeit och konspirationstok och aschberg ler när de förlöjligar Juri och säger "En riktig tok alltså"

Jag blev faktiskt chokad när detta hände så jag ringde faktiskt upp Juri Lina någon dag efteråt och frågade vad detta handlade om...
Han hade inte tid att prata med mig för han sade att media sprider lögner om han...

3 Veckor senare går TV3 ut med en liten ursäkt och säger att "Juri Lina har inget med dessa företag att göra"

Nu försvarar jag inte detta företag men jag undrar verkligen vad det är för "nazikopplingar och vilka detta är"

Expo är lögnarens budbärare

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag såg oxo detta program, hur man kan dra kopplingar mellan Juri och nazister är ju helt sinnesjukt..

Men om Juri har skriver för mkt sanningar så måste man ju svärta ner hans namn och det gör man enklast genom att dra paralleller mellan honom och nazister/antisemiter.. Denna taktik har ju fungerat länge men jag tror att den har använts för ofta så många har nog förhoppningsvis genomskådat den.

Posted on: 2007/9/24 21:00
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Ungefär som när amerikanska politiker svartlistade kommunister.

See User information
Exakt, men det finns en hake, tror du verkligen att "eablissemanget" svartlistade sina egna "kommunister". Jag sätter mina pengar på att "etablissemanget" hängde ut sina meningsmotståndare och politiska fiender!

Idag kallar man sina meningsmotståndare och politiska fiender för antisemiter, konspirationsteoretiker och terrorister..

Same shit but different name!

Posted on: 2007/9/24 23:03
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Etablissemangets enda fiende är kommunisterna.

Anonym
Jovisst, efter att ha finansierat dem och installerat dem? Är du lika hjärntvättad som zink eller?

See User information
Quote:

toblerone skrev:

Etablissemanget är kommunisterna. Kanske är dom sina egna fiender?

Kommunism = Centralicering av ägande och makt hos få personer.
Kapitalism = Centralicering av ägande och makt hos få personer.

Dessa personer är dessutom slutligen samma personer. Grattis!

Posted on: 2007/9/25 9:00
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

toblerone skrev:

Snacka om att du är förd bakom ljuset lilla stackare!

Halva journalistkåren ( Etablissemanget ) består av allehanda gamla maoister, kommunister, Vänsterpartister, Syndikalister och andra vänsternissar!

Wake up!

Posted on: 2007/9/25 15:32

See User information
toblerone, kan du inte studera din kommunism lite närmare, jag ska hjälpa dig lite på traven..

THE COMMUNIST PLAN FOR AMERICAN WOMEN
http://www.newswithviews.com/Stang/alan4.htm

A bleak anniversary : Mao the mass murderer
http://www.iht.com/articles/2004/01/09/edmirsky_ed3_.php

CIA and the role of the left-wing of parasitism in the 1950s and 1960s
http://www.etext.org/Politics/MIM/wim/wyl/general/cia051207.html

Sen kan du studera kopplingen mellan Prescott Bush/Hitler CIA/Nazismen :

How Bush's grandfather helped Hitler's rise to power
http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1312540,00.html

CIA Ties With Ex-Nazis Shown
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/ ... 6/06/AR2006060601555.html

Avsluta med att upplysa dig själv om "Operation Paperclip"
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_paperclip

Posted on: 2007/9/25 19:19

/Benjamin Franklin

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper