vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Den nya biologi - intressant föreläsning av Bruce Lipton

See User information
Hittade den på polska David Icke sidor. Mycket intressanta saker om celler, gener mm

http://translate.google.se/translate? ... =1&ved=0CB8Q7gEwAA&prev=/

Posted on: 2010/7/9 15:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Den nya biologi - intressant föreläsning av Bruce Lipton

See User information

Posted on: 2010/7/9 17:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Har precis beställt hans bok som tom är översatt till svenska :)

Tycker att det verkar ytterst intressant och för mig är det trovärdigt.

Har sett flera filmer där han föreläser och det känns bra när en så kallad "vetenskapsman" ger ut sån här information.

Posted on: 2010/7/9 18:00

See User information
Nu har jag kollat igenom det han säger. Han säger egentligen inget nytt mot vad jag får höra från läkarstudenter. Läkarstudenter får i dagsläget lära sig det han säger, men med andra ord naturligtvis.

Vetenskapen utvecklas snabbare än människor kan lära om, snabbare än läkare/forskare hinner bytas ut mot yngre läkare/forskare. Så det må låta magiskt, men det är bara för att språket och metaforer är anpassade för att passa den stora massan.

Men inget nytt... Man har mycket länge vetat att celler reagerar på yttre påverkan/signal utan att ens ha något DNA kvar i cellen.

Eller har jag missat något helt nytt koncept som han förmedlar som skiljer sig helt mot den akademiska världens vetenskap?

PS. glöm den torrenten jag länkade till, filmerna är trasiga, det saknas frames här och där i dem.

Posted on: 2010/7/10 8:01

See User information
Nu var det ett tag sen jag såg de där filmerna, men som jag fattade det så var grejen den att det inte är generna i sig som bestämmer hur ditt liv kommer att bli. Tidigare verkar det varit självklart att generna var det som avgjorde hur ditt liv skulle bli med sjukdomar fysisk och psykisk hälsa osv.

Men Lipton säger att generna endast är en "ritning" och att det är perception (tro) som påverkar din kropp mest. Alltså kan du själv påverka dina celler med dina tankar. Om du tror att du har diabetes så har du det och tvärtom. Jag tror det är han som nämner det fallet med en psykiskt sjuk person som har flera personligheter. Där den ena personligheten har just diabetes och måste ta insulin för att klara sig. Men en annan personlighet har inte alls diabetes och behöver inget insulin tillsatt.

Detta visar gott och väl att din personliga tro påverkar din egen kropp makalöst mycket. Alltså om du "vet" att du är sjuk av en sjukdom så blir du automatiskt det. Men om du skulle vakna upp en dag och "veta om" att du är helt frisk så antar jag att så blir fallet.

Men detta kanske läkarna lär sig i dagens utbildning, vad vet jag.

Återkommer med mer senare när jag läser boken och fräschar upp minnet lite på hans teorier. :)

Posted on: 2010/7/10 9:33

See User information
De har i alla fall med i utbildningen att glada och positiva människor läker sår och skador snabbare än deprimerade. Så de har väl liknande tänk med andra ord och formuleringar.

Men att enbart "tänka" *läk snabbt* funkar ju inte enligt dagens medicinvetenskap. Med detta säger väl inte Bruce Lipton heller. Han trycker ju bara på att stress och rädsla skapar en hormonbalans som resulterar i främst muskeltillväxt för att förbättra flykt/strids-möjligheter för organismen/djuret.

Så det är ingen "ny" ny biologi, det är den "vanliga nya biologin" som alla nya läkare lär sig.

Posted on: 2010/7/10 13:02

See User information
pingubenji

Jag har inte tittat på det här föredraget men jag har hört/sett Bruce Lipton i en rad andra sammanhang och jag tror jag har hyfsat grepp på hans budskap.
Som jag uppfattar poängen så är det att generna inte bestämmer över oss och våra kroppar utan VI kan ändra generna! Det är väl inte vad läkarstudenter får lära sig, eller?
Visst, även min läkare sa: "man kan bli så rädd så att man dör". Visst vet dom att inställningen hos folk påverkar hälsan, men de verkar inte tagit steget till någon som helst tillämpning i nån väsentlig usträckning? Det är bara en väldigt perifer statistik. På samma sätt som Lipton nämner i en intervju: en läkare upptäckte att en rad livsstilsförändringar hade BÄTTRE effekt på hjärthälsan än alla mediciner som finns. Han sa att om en ny medicin hade sån bra effekt så skulle ALLA läkare använda den. Men använder dom de här livsstilsförändringarna som verktyg? Tror inte det.
Såvitt jag vet så är läkarnas första verktyg fortfarande farmaka?

Posted on: 2010/7/11 6:59
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Quote:
Som jag uppfattar poängen så är det att generna inte bestämmer över oss och våra kroppar utan VI kan ändra generna! Det är väl inte vad läkarstudenter får lära sig, eller?

De får iallafall lära sig att två enäggstvillingar som växer upp i var sin miljö blir mer olika både utseendemässigt och mentalt än tvillingar som växer upp i samma miljö.

Men frågan är till vilken grad VI/miljön kan ändra generna. Tror det är där meningarna går isär. (Tror det är svårt att tänka *ny arm* och få en ny arm att växa ut på lämpligt ställe. Men kanske lättare att få elektricitet-perception och bli medveten om elektriska/magnetiska fält i sin omgivning när man hela tiden befinner sig i olika elektriska/magnetiska fält.)

PS.
Kan du/någon hjälpa mig att hitta listan på de livsstilsförändringar som hade BÄTTRE effekt på hjärthälsan än alla mediciner? Skulle vara kul att ha dem på min blogg.

Posted on: 2010/7/11 11:46

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
PS.
Kan du/någon hjälpa mig att hitta listan på de livsstilsförändringar som hade BÄTTRE effekt på hjärthälsan än alla mediciner? Skulle vara kul att ha dem på min blogg.
Tyvärr inte, han radade inte upp dom. Nämnde det bara för att göra poängen att läkare är så fokuserade på mediciner att de inte ens använder andra verktyg när det ger BÄTTRE effekt än mediciner

Posted on: 2010/7/12 8:00
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper