vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
NY TRÅD: Pratade med en Riksdans Beurocrat som fattade Bilderberg, och tycker att vi överdriver...
Postar tråden av Lorax igen:

Jag var inte överaskade med hennes reaktion, och hennes svårigheter med att föstår hur farligt det var med Lisabon fördraget, och EU över huvedtaget..
Hon trodde att EU var till för att undvika krig, köpte iden direkt, 100%.

Whatever, hon tyckte att Lisabon är BARA bra...

Ok, men, we agreed to disagree.

Jag har känt henne i 17 år och hon har varit Social Demokrat sen 60 talets tror jag..

Hon tyckte att det fanns EXTREMISTER i EU parlimentet och de var inte ens HOMOGENOUS... hmmm.... de som var EMOT de fördrag, och FÖR folkomröstningar osv....

Carl Bildt CFR...ingen idea om detta, visst inte vad CFR var...

Och så fort jag pratade om hur POPULÄRT Hitler var i hans tid (Time magazine Man of the Year osv) DÅ var det kört haha!

Jag tänkte, hur kan jag bäst förklara VEM eliten är, och vad faran är till de (och de är många) som jobba som beurocrats...

Att hjälpa de att inser den som flera av oss nu föstår, så att de kan åtminstone ta emot det.

Sammtidigt är det bra att lyssna till de i debatt för att föstår hur de tänker för att bättre kunna hantera sådana konflikter eller dikussioner.

Ideas?

Tips?

Hur förklara lätt eliten i Sverige, EU och världen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: NY TRÅD: Pratade med en Riksdans Beurocrat som fattade Bilderberg, och tycker att vi överdriver.
Det här är från nationaldemokraternas hemsida, tror jag. Tror detta fanns i en annan tråd på vaken.se...

Min MAMMA förstod det här konceptet och svarade med att hon tänkte gå över helt till JAK-banken.

Godsägare har bytts ut mot bankirer

Marc Abramsson, Nationaldemokraternas partiledare, drog en historisk parallell, när han
talade om den förslavning som svenskar idag befinner oss i. Förr i tiden var varje familj
tvungen att arbeta för en rik godsägare för att kunna bo kvar i sitt hem, som godsägaren
ägde. Idag har godsägarna bytt yrke och blivit bankirer, och vi är fortfarande lika ofria.
Idag är det fortfarande bara den absoluta överklassen som äger sina hem. Resten måste
låna och betala ränta för att ha någonstans att bo, alternativt betala hyra, vilket
egentligen är ränta på byggherrens lån. Det är bankerna som äger våra hem, vår bil, och
annat som krävs för livets nödtorft. Och vi måste alla slita för att kunna betala dessa räntor.

Men var får bankerna sina pengar ifrån, som de lånar till oss? Har de arbetat ihop dem? Nej,
faktum är att de pengar bankerna lånar till oss - och tar ränta på - är våra egna pengar! Varje
bank har av staten fått rätt att låna ut 10 gånger mer mer än banken i själva verket äger! Det är
staten som sedan trycker sedlarna som vi får i handen av banken. Bankerna kan därför göra
stora vinster på att med god marginal låna ut våra egna pengar till oss. Sedan bygger de fina
kontor för pengarna där de sitter och funderar på hur de bäst ska investera våra pengar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: NY TRÅD: Pratade med en Riksdans Beurocrat som fattade Bilderberg, och tycker att vi överdriver.

See User information
Ok, du menar att berätta om historien med bankir familjer och godsägare kan ledar till ett bättre förståelse?

Kanske det....

Posted on: 2008/5/12 16:20
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
min poäng är att få det att låta som någonting som inte är konspiratoriskt. om människor kan relatera till någonting de eller deras föräldrar i alla fall har upplevt så blir det lättare att greppa.

jag menar att man ska nog börja på en sådan nivå, inte försöka visa hur mycket man vet genom att ge så saftiga detaljer som möjligt som ingen ändå tror på.

börja på en nivå där folk verkligen fattar. sen bygga därifrån...

See User information
Tack för att du flyttade posten föressten, lite krångligt där ett tag ; )

Undvika det konspiratoriska, och hitta en soft in, eller en mjuk inledning.

Den folk fattar säkert är:

Pengar eller bristen därav ; )

eller Bevakningskameror?

Vad är det som, till exempel min bekant, skulle inte fattar som bara bra?

Krig = Fred och måste hända, folk är LAGLÖSA och måste kontrolleras till ex...

Om inte blir det MERA krig...

Oftast säger jag att vi behöver inte myndigheten utanför pengar systemet.

Men det är den här ideen att vi vuxna perssoner måste kontrolleras.

Hon blev lite tyst och fundersam när jag frågade VARFÖR vi behöver EU när vi behövde inte detta förrut.

Då blir det mindre krig haha! Ers.. man kunde svara NATO etc..

Jag föstår den där med en "easy in" men kan du ge mig några exempel?

Posted on: 2008/5/12 19:31
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Kolla in "money as debt"
den finns fortfarande på "google video"

Posted on: 2008/5/13 8:57

See User information
Precis kolla in "money is debt".

Man behöver inte nån pajas fascist till nationaldemokrat som Marc att förklara läget.

Posted on: 2008/5/13 10:45

Re: NY TRÅD: Pratade med en Riksdans Beurocrat som fattade Bilderberg, och tycker att vi överdriver...

See User information
Pengar tror jag är bästa vägen att gå: www.10miljonersfrågan.se t.ex. Utmana och bevisa..

Allting bygger på pengar och hela systemet är slavsystem idag, och skulle kunna vara hundra gånger bättre..

Posted on: 2008/5/13 15:06

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper