Vakencorner
|
Vad är jag? Vad är jaget? Vilka är vi?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Den nya världsordningen har verkligen börjat synas överallt, och många har i flera årtionden nämnt deras namn i t.ex. musik.
Men vad är livet? Vad är det allt handlar om? Hur kan man beskriva det med så lite ord som möjligt? Vi är livet. Vad vi är kan defineras som det vi säger "Jag" om. När jag säger att jag är den som skriver detta, så är frågan, vem är denna den? Jag är. Jag bara är. Information är vad jag livnärar mig på tillsammans med mat. Information för strävan mot förståelse och mat för kroppen. Vi är alla universum. Jag är ett universum. Du är ett universum. Vi lever inom vår egna skapelse med våra egna skapade regler (lagar). Tänk t.ex. på att ljuset har en viss hastighet. Det är en form av regel. Varför existerar det ens regler? Vi är medvetanden som skapat livet och lever i livet. Vi är kloner av ett oändlig medvetande. Vi är medvetanden som minns sig själva. För mig innebär det att döden är att glömma. Glömskan är det som dödar. (Fast inget dör igentligen, allt existerar alltid i evigheten) Hur fungerar då information, vad är information och hur lagras det? För att förstå det har jag valt att logiskt förstå hur allting hänger ihop. Jag ser allting som ett, allt är energi. I grunden är ingenting skapat, allt har alltid existerat. Jag har drömt om detta, jag fick en kraftig dejá vu när jag skrev detta att jag har drömt att jag skrev detta :). anyway, vi är alla skapare. Vi är den oändliga skaparen, ingen är bättre än någon annan. Vi har bara glömt bort vad livet är och vad vi är. När man frågar sig själv: Vem är jag. Så är svaret: Du är universum. Vad vi upplever är en frekvens som vi valt att leva inom och vi har gått med på att följa vissa regler för utan regler fungerar inte strukturen. Uppenbarligen har vi enorm struktur i vår värld. Speciellt med tanke på politiken och massmedia. Samt pengar, eller framförallt pengar. Även forskning (som styrs av ekonomiska intressen ofta i giriga och egoistiska negativa syften). Det andra är tron, vi har levt med tron att vi inte är något (iaf inte skaparen av allt). Raser, kön, ideologier, osv inget spelar någon roll. Allt är ett enda medvetande. Det är bara jag här. (Det vill säga du) Alltså, det finns bara ett. Vi är alla ett i en oändlig evighet. Vissa väljer att glömma sig själva och bli nollor inom en tid och rum illusion. Allt är ett enda ögonblick och befinner du dig här har du helt enkelt glömt bort dig själv som skaparen. Tänk vad kul vi kan ha när vi tar över världen. När vi styr allting i kärlekens namn. (eftersom det är kärlek som håller ihop universum som vi känner det). Med kärlek menar jag något som leder till fred och total frihet tillsammans med fred helt enkelt. En utopi eller strävan emot en utopi där ett problem är något man löser och inte tittar bort ifrån. Några giriga människor och många egoistiska människor är verkligen vilse i vad de gör med sina handlingar som förstör vårt liv här på jorden. Pengar har lyckats gynna ett beteende som innebär att man blir en parasit som tror sig funnit lycka och en lösning när man bara låter fel folk styra. Pengar skapar indirekt negativitet. En enkel lösning är att låta pengar skapa positivtet.. Det är bara effekten av pengar som kan bevisa vad det skapar. Vi har bevis idag. Detta är något alla borde reflektera över... Men vilka gör det? Det vi behöver ha är nytt banksystem och en ekonomisk reform. En reform där pengar skapas där människan, samhället och miljön blir värdet i pengarna istället för att pengar skapas ifrån skuld. Sen behöver vi fri energi, energi som kommer ifrån t.ex. vakuumet (zero point energy). Läs mer på www.theorionproject.org och www.steorn.com - seilon
Posted on: 2009/5/25 19:42
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Vad är jag? Vad är jaget? Vilka är vi?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Haha det hade varit bra om patenten försvann.
Livet (Fang Shen Seilon Fang Shen). Vi ser inte allt och vi känner inte allt alltid. Det finns många många lager. Skapelsen är inte personlig. Du är ett kosmos barn i grund och botten. Du hör till solen såsom månen och jorden såsom allt. Din själ och ditt varande reflekteras och berörs av samma lagar som allt annat. Såsom inne såsom ute. Vi är Kärlek. Eller hat. Eller vittnen. Men i grunden är allt ett. Fang shen Seilon Fang Shen, i nuet här nu i tanken på gott mot andra i hjärtat med samvete och medlidande. Känn livet seilon måla tavlan och upplev livet som en konstnär och rita inte upp förväntningar som lifgger bakom varje steg. Då blir livet till ett äventyr och även dom minsta sakerna visar sig ha en betydelse. Regnet, Vinden, Djuren, Naturen, Himmlen, Allt talar till dig och utrycker sanningen och visar sin historia genom aanpassningen och allt som händer har en orsak bakom sig , minsta lilla grej. Och på ett högre plan då allt är medvetet om allt så sker även orsaken av en orsak. Därav Livet lär dig leva som en läxa lol. Hur vet du att det inte var du som skapade dendär effekten genom ditt medvetande eller var det verkligen ditt medvetande? Hur vet du att det som händer dig i vardagen redan inte skapats i förväg av din själ för dig att lära dig av? Allt är ett seilon. Allt har samma rot. Fang Shen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
TheAssasin, berätta vad du menar med Fang Shen.
Annars håller jag med dig. Det jag vill göra är att fixa vår verklighet. Jag menar, det är så korkat att vi lever så fel när vi förstår hur allt funkar. Vi måste fixa saker med andra ord. Vi lever ju i total psykos. Det är skrämmande att se hur människor bryr sig om det som är helt fel. Frågan blir då: Hur gör vi det bäst? Jag vill få fram Fri Energi och en ekonomisk reform där staten skapar pengar och inte banker. Pengar ska skapas för att gynna människan och i synergi med samhället och miljön. Nästa steg blir att organisera oss så vi kan praktiskt arbeta med detta. Hur ser det ut där? Finns det en organisation som träffas och aktivt agerar för att påverka (lobba) samhället? Vad är nuvarande mål? Vad är nästa steg? mvh - seilon
Posted on: 2009/5/26 11:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nystart, efter ett totalt haveri. Nyvarande trend är svår att bryta utan kräver något extraordinärt, något kataklystiskt. Vaknar folk till om kärnvapen detonerar lite här och där? Någon reform utan kataklysm är nog inte möjlig. Men kunskap är alltid bra och alltid möjligt.
Abraham Lincoln manade på sina 'green backs' och jag tror det finns ett stort intresse för pengarna-till-folket-tänk i USA. Bankväsendet (society of Loyola) satte säkerligen en kula i honom för det. Vill man bli ett riktigt hot mot NWO skall man få folk att sluta låna från bankerna. Fri energi gör att man exempelvis kan framställa aluminium direkt ur jordskorpan (aluminium är den dominerande metallen där). Kall fusion verkar lovande men all reell information om det kuvas i media och i vetenskapliga sammanhang. Nu är jag inte fysiker men fusionen måste kontrolleras och startas upp med en stabil energikälla, ungefär som motorn startas av en startmotor. Geotermisk värmeenergi är också något man borde satsa på, men det kräver eventuellt centraliserad befolkning för att göras nog effektivt. Kanske... hmm, i alla fall väldigt intressant.
Posted on: 2009/5/26 12:31
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
För ett fritt civiliserat fungerande samhälle krävs direkt demokrati.
Och sanningen. Annars kan inte folk ski8lja på rätt och fel under eget ansvar och har ingen förståelse för sina egna processer än mindre andras. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login