vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Illuminati igen

See User information
Är nyfiken på vad andra tycker om dom mål som Illuminati har :

1. Avskaffande av alla befintliga regeringar
2. Avskaffande av allt privat ägande
3. Avskaffande av arvsrätten
4. Avskaffande av patriotismen
5. Avskaffande av all religion
6. Avskaffande av familjen
7. Skapandet av en världsregering
källa :Clas Svahn - Sekter och hemliga sällskap i Sverige och världen

Själv tycker jag några av dom där punkterna är riktigt bra och
skulle vilja att dom går i uppfyllelse. Bort med alla landgränser
och låt oss bli stolta jordbor (earthlings).

Avskaffande av alla befintliga regeringar , är det inte det som
Alex Jones försöker göra mot sin egen regering med allt hat
som han har mot den.

tack för mig

Posted on: 2009/7/2 8:04
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Illuminati igen

See User information
Avskaffande av befintliga regeringar är dåligt. Detta vet Alex Jones.

Alex Jones tycker att regeringar är korrupt men han vet varför, och det är för att problemet går djupare; problemet ligger hos Eliten, den dolda makten. En världsstat utan regeringar skulle innebära ändlös makt och kontroll. Just nu fungerar regeringar och länder som brandväggar för totalitär kontroll, och det är just därför vi alltid gångar mot globalisering.

Alex Jones vill inte avskaffa regeringar, han vill göra den fri från korruption, där konstitutionen följs som den ska, och där inga hemliga möten såsom Bilderberg får äga rum utan att allmänheten får veta vad som sägs.

Avskaffa landsgränder; det kan jag hålla med dig om, det skulle vara bra. Jag tror att det är så människan ska leva egentligen. Men vi skall absolut inte arbeta för att genomföra detta mål under dessa omständigheter; och med dessa omständigheter menar jag att vi har en dold makt som kommer ta över totalt när detta händer.

Ska vi skapa ett världssamhälle måste vi först veta att den inte blir korrupt; detta kommer dock aldrig hända.

Det är just detta som Zeitgeist-rörelsen inte begriper. De vill ha ett totalitärt teknologiskt samhälle styrt av vetenskapsmän. De är helt sjuka om de tror att detta kommer fungera.

Posted on: 2009/7/2 9:03
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Till att börja med - Alex Jones försöker nog inte avskaffa sin regering men däremot de korrupta/kriminella makthavarna. Viktig distinktion.
För 2 år sen(innan jag visste vad NWO var) hade jag också tyckt att de flesta punkterna låtit bra. Men då var jag naiv.
I dagsläget ser jag all centralisering av makt över människors liv som osund och potentiellt farlig. Eftersom psykopater dras till makt och aldrig kan få tillräckligt med makt så finns alltid mönstret att dessa makthavare inte ser sig som tjänare av folket utan tvärsom. Och ju längre från folket de kommer desto värre.
Från att ha varit renodlad vänster på politiska skalan ser jag nu oerhörda faror med sån här ultravänsterideologi.
Man måste ju också ställa sig frågan vad som ska INSKAFFAS när allt på listan ska avskaffas. Och vem ska bestämma över det?
Nä det är verkligen en väldigt skrämmande agenda

Posted on: 2009/7/2 9:21
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Angående farorna med globaliseringen och en världsstat med central styrning så behöver vi kanske ironiskt nog inte oroa oss så mycket. Moder natur kommer kanske att se till att ett sådant projekt inte kan bli av. Anledningen är begreppet Peak Oil som vi just nu (tror jag) börjar få känning av. Titta lite på dessa webbsidor:

www.peakoil.org samt www.dieoff.org

När oljeflödet minskar så kommer nog också komplexiteten i samhället att gradvis minska och människor kommer inte att röra sig kors och tvärs över klotet lika mycket som idag. Då blir det nog också allt svårare att styra samhället från en central punkt.

Fast om eliten tar bort 80 % av befolkningen så lär ju olja och andra resurser räcka längre och då kan de kanske hålla sin "New world order" levande 100 år till innan det faller samman då olja och gas tar slut på allvar.

Själv tror jag att Peak Oil var en av huvudorsakerna till att eliten utförde 9/11 - man behövde en anledning att invadera Afghanistan för att säkra pipeline från Kaspiska havet. Om jag minns rätt så var Dick Cheney vd på Halliburton (ett oljebolag) och han har nog koll på läget.

Posted on: 2009/7/2 12:42

See User information
Quote:

Muhammed skrev:
Är nyfiken på vad andra tycker om dom mål som Illuminati har :

1. Avskaffande av alla befintliga regeringar
2. Avskaffande av allt privat ägande
3. Avskaffande av arvsrätten
4. Avskaffande av patriotismen
5. Avskaffande av all religion
6. Avskaffande av familjen
7. Skapandet av en världsregering
källa :Clas Svahn - Sekter och hemliga sällskap i Sverige och världen

som han har mot den.

tack för mig

ahh... citerra Svahn...

Vad då "stolta jordbor"?

Är du ur jorden, en utvecklad apa?

Tänk andligt. Vi är inte härifrån, detta är inte vårt sanna och ursprungliga hem, och det är inmte meningen att vi ska fastna här - vilket vi gjort, i fängelset.

Vad har du att vara stolt över...

De som inte ens är sig själva, inte ens human längre... stolta... - så de blir "pride" över sin degenerering... pervo.

Anammna inte vår tid strunttänk.

Allt har sina gränser - om det ska raseras i livet, så resonerar "ens eget" att gränser är dåligt... allt upprätthålls av gränser, det är så det fungerar.

Vänd på det.

Vakna.

/Novax/patrix...

Posted on: 2009/7/3 10:35

See User information
Jo, det är lite jobbigt med alla nyanser av livet, ska man inte finna en stånd punk där är alla nöjda och sedan utvecklas till något bättre tillsammans. Utan att var självisk och tro att man har helt rätt i allt. Svar till Novax/Patrix

Posted on: 2009/7/3 15:28

See User information
Novax lever i sin egen bubbla, vill bjuda in folk till bubblan för utanför finns en större, hotfull bubbla som inte är "alignerad" till Novax "Sanna" bubbla.

Och utanför Allt finns Intighet, jävla valfrihet...

Posted on: 2009/7/3 15:55
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Muhammed skrev:
Jo, det är lite jobbigt med alla nyanser av livet, ska man inte finna en stånd punk där är alla nöjda och sedan utvecklas till något bättre tillsammans. Utan att var självisk och tro att man har helt rätt i allt. Svar till Novax/Patrix

Hur mår du?

"Nyanser av livet..." suck

Du skriver igen "utvecklas" - när ska man se dig på ruta ett... aldrig?

"Stånd punk".

Vaddpå punk, ta det i annan tråd om musik.

Vägra aliendelen...

Här talar du om kanoner helt plötsligt:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=120601#forumpost120601

Ska ni sussa varandra länge till?

Posted on: 2009/7/3 17:01

Anonym
Quote:

som han har mot den.

tack för mig

Vad är det David Icke så ofta säger "man kan inte påverka hela världen fysiskt så man måste kontrollera dom mentalt hur dom tänker och vilka tankar dom tänker"

See User information
Oj vad fel det kan bli ibland. "ståndpunkt" skulle det ju vara.
Novax, gillar verkligen att läsa dina inlägg fast jag inte förstår
dom för det mesta. Hoppas du får stanna här en längre tid den
här gången.

välkommen tillbaka

Posted on: 2009/7/4 9:30

See User information
teide, Peak Oil är även den en lögn, visste du inte det? Om inte så gå ut och sök vidare så kommer du snart fram till att även den är en lögn, som allt annat som kommer från etablerade media/politik.

Posted on: 2009/7/4 13:29
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Lögn? Ok, visa mig några som helst bevis för att det skulle finnas en sanning som är allmängiltig och oberoende av observatörens förutfattade meningar...

Jag menar alltså att allt som predikas i sanningrörelsen är lika mycket "lögn" som etablerade idéer eftersom det som observeras alltid kan se olika ut beroende på vem som observerar, ingen vinkel är nödvändigtvis bättre än andra.

Men man föredrar ju att få kontrollera sin egen verklighet helst.

Posted on: 2009/7/5 19:30
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
stas skrev:

Quote:

Lögn? Ok, visa mig några som helst bevis för att det skulle finnas en sanning som är allmängiltig och oberoende av observatörens förutfattade meningar...

Jag menar alltså att allt som predikas i sanningrörelsen är lika mycket \\\"lögn\\\" som etablerade idéer eftersom det som observeras alltid kan se olika ut beroende på vem som observerar, ingen vinkel är nödvändigtvis bättre än andra.

Men man föredrar ju att få kontrollera sin egen verklighet helst.

Här är en bra tråd där det pucklas på varandra...

Peak oil and the masterplan
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=8553&forum=1

Dr Klot/Novax/Patrix/Laxen m fl av ryggradslösa admins bannad

Posted on: 2009/7/5 22:38

See User information
Quote:

teide skrev:
Angående farorna med globaliseringen och en världsstat med central styrning så behöver vi kanske ironiskt nog inte oroa oss så mycket. Moder natur kommer kanske att se till att ett sådant projekt inte kan bli av. Anledningen är begreppet Peak Oil som vi just nu (tror jag) börjar få känning av. Titta lite på dessa webbsidor:

www.peakoil.org samt www.dieoff.org

När oljeflödet minskar så kommer nog också komplexiteten i samhället att gradvis minska och människor kommer inte att röra sig kors och tvärs över klotet lika mycket som idag. Då blir det nog också allt svårare att styra samhället från en central punkt.

Fast om eliten tar bort 80 % av befolkningen så lär ju olja och andra resurser räcka längre och då kan de kanske hålla sin "New world order" levande 100 år till innan det faller samman då olja och gas tar slut på allvar.

Själv tror jag att Peak Oil var en av huvudorsakerna till att eliten utförde 9/11 - man behövde en anledning att invadera Afghanistan för att säkra pipeline från Kaspiska havet. Om jag minns rätt så var Dick Cheney vd på Halliburton (ett oljebolag) och han har nog koll på läget.

Jag förstår inte riktigt individer som lyssnar till våra auktoriteter. De gör ju inget annat än ljuger, våra ledare!

Du kanske skall studera Club of Rome, och faktiskt lära dig att peak oil är en stor fet lögn!

Posted on: 2009/7/5 23:06

See User information
Det verkar vara många här inne som tror att Peak Oil är en myt. Själv har jag haft motsatt uppfattning under ett års tid, men jag tackar för länken ovan och jag ska läsa igenom den.

Jag vet att det är ett kontroversiellt ämne men jag tyckte att det hade relevans för punkt 7 ovan och därför nämnde jag det.

Posted on: 2009/7/6 8:51

See User information

Posted on: 2009/7/6 11:13

See User information
Med min grundläggande syn på verkligheten som subjektivist är Peak Oil i mina ögon inte något produktivt att ödsla sin tid att tro på, inget jag vill hypnotiskt installera i min verklighet som en och annan Fallout/MadMax-fixerad våldsverkare som sitter och rabblar ramsor till sin AK4:a.

Samma sak med NWO egentligen, såsom NWO har beskrivits allt för ofta här på vaken fattar jag inte varför dess "fiender" fortsätter predika om skiten.

Inte har jag heller någon lust att gå in på en totalt degenererad tråd söndersvamlad av projicerande nazister med drogproblem och mindervärdeskomplex.

Posted on: 2009/7/7 18:55
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:

Samma sak med NWO egentligen, såsom NWO har beskrivits allt för ofta här på vaken fattar jag inte varför dess "fiender" fortsätter predika om skiten.

Hur kan du inte förstå varför vi fortsätter predika? Vi måste ju väcka folk, för det är det enda sättet vi kan vinna över NWO.

Människor som är informerade och därav kan göra välinformerade val, spelar inte efter elitens pipa. Blir detta verklighet så blir hela systemet omvänt; eliten måste spela efter folkets pipa eftersom folket då har makten, det är folket som bestämmer och inte eliten.

Förstår du nu varför vi predikar om sanningen?

Posted on: 2009/7/7 19:09

See User information
Quote:
Hur kan du inte förstå varför vi fortsätter predika? Vi måste ju väcka folk, för det är det enda sättet vi kan vinna över NWO.

Människor som är informerade och därav kan göra välinformerade val, spelar inte efter elitens pipa. Blir detta verklighet så blir hela systemet omvänt; eliten måste spela efter folkets pipa eftersom folket då har makten, det är folket som bestämmer och inte eliten.

Förstår du nu varför vi predikar om sanningen?

ahh philochatus då, massa dubbelfel, 0-7 i tiebreak.

\\\\\\\"Vi måste ju väcka folk\\\\\\\" - vilka \\\\\\\"vi\\\\\\\"?

Vaddå väcka, till vad?

Tror du att ytan är det som är lagen/spelreglerna?

Det är som att se att det finns ett kaninhål, och man håller på att gräva för att se på gojan däri och tror man vaknar... så tokigt tänk.

Vakna vet bättre, att man istället \\\\\\\"funderar\\\\\\\" på vad kaninhålet är, varför det finns.

Du tänker nu precis som folk alltid (fåtts att) tänkt. Som att det är andra dumma därute som är\\\\\\\"problemet\\\\\\\", om vi bara kommer samman... och klurar ut lite nya lösningar, så kan vi störta de där onda... tar bort pengarna... göra si eller så... och få en bättre värld. De (folk i allmänhet) inser inte orsak och verkan, utan tror att verkan är en orsak och ska likt Don Quijote slåss mot väderkvarnar.

Detta tänk är istället det som skapat det därute, att man istället för att se inom sig själv, håller på och håller på med andra, det yttre. Allt är i fullständig kontroll och exakt som det ska vara.

Det man slåss mot blir man - de som säger sig ska \\\\\\\"informera andra\\\\\\\" går de onda krafternas agenda till mötes.

Posted on: 2009/7/7 22:03

See User information

Nej, eftersom jag är subjektivist är jag bombsäker på att all propaganda som försöker dra in människor i en föreställningsvärld (oavsett om den föreställningen är bra eller dålig) egentligen är i täten för att realisera den föreställningen.

Ni jobbar bakvänt. Att få upp människors ögon för NWO stoppar inte NWO, det hjälper NWO. Ju fler som tror på NWO (att det kommer ske) desto mer verkligt blir NWO.

Börja predika om det samhället ni vill ha istället och glöm skiten ni inte vill ha, då talar vi om ett reellt hot mot Status Quo.

Posted on: 2009/7/7 22:03
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Helt riktigt xtas.

Posted on: 2009/7/7 22:04

Anonym
Finger och Xtas ni säger helt tokiga saker.

Så om ingen vet något om NWO, DÅ VINNER VI!!!.

Om människor idag var så dumma så att dom inte brydde sig om vår frihet överhuvetaget då hade NWO redan varit på plats och tagit över för länge sedan. det finns en anledning varför dom inte har tagit över, det finns för mycket människor som bryr sig om frihet även på insidan av regeringar, man kan inte bara viska alla i örat "Ta dom här pengarna och gå med på vår hemliga plan att ta över världen".

Folk som har blivit sönder propgramerade genom rockafellas skolsystem och media förtjänar en chans att lära sig att dom har blivit lurade, att dom är uppväxta i en familj där alla är lurade och rör sig bland kompisar som också är lurade, gör att det blir lite svårt för dom att vakna, inte sant. samtidigt som folk som inte är vakna är ett problem så är dom inte det riktiga problemet, det riktiga problemet är eliten. om eliten blir avslöjade och faller och alla ovakna ser att där hela tiden har varit en elit som har lurat dom då kan man böja att bygga en bättre värld. det ni pratar om att det inte hjälper att infomera dom blinda, det direkt hjälper eliten, ni kanske borde börja jobba för CIA?.

"det är andra dumma därute som är\\\\\\\"problemet\\\\\\\", om vi bara kommer samman... och klurar ut lite nya lösningar, så kan vi störta de där onda"

Vad är det du säger att eliten inte behöver gå bort? bara vi människor blir bättre på insidan så försvinner eliten?. folk blir självklart bättre på insidan när dom förstår att där är en elit, efter den eliten faller utvecklas människorna, betyder det att alla människor på jorden kommer bli perfekta direkt? självklart inte. det är just det som händer när man vaknar till att där är en elit man förstår hur världen funkar och får bra moraler och bryr sig om frihet.

Du du har så mycket flumm i ditt huve så du förstår nog inte 1% av det.

"Börja predika om det samhället ni vill ha istället och glöm skiten ni inte vill ha, då talar vi om ett reellt hot mot Status Quo."

Folk i sanningsrörelsen pratar om det hela tiden, om hur samhället behöver se ut och vad som behövs att göras.

See User information
Malmö fick för sig:
Quote:

Finger och Xtas ni säger helt tokiga saker.

Så om ingen vet något om NWO, DÅ VINNER VI!!!.

Om människor idag var så dumma så att dom inte brydde sig om vår frihet överhuvetaget då hade NWO redan varit på plats och tagit över för länge sedan. det finns en anledning varför dom inte har tagit över, det finns för mycket människor som bryr sig om frihet även på insidan av regeringar, man kan inte bara viska alla i örat \"Ta dom här pengarna och gå med på vår hemliga plan att ta över världen\".

Folk som har blivit sönder propgramerade genom rockafellas skolsystem och media förtjänar en chans att lära sig att dom har blivit lurade, att dom är uppväxta i en familj där alla är lurade och rör sig bland kompisar som också är lurade, gör att det blir lite svårt för dom att vakna, inte sant. samtidigt som folk som inte är vakna är ett problem så är dom inte det riktiga problemet, det riktiga problemet är eliten. om eliten blir avslöjade och faller och alla ovakna ser att där hela tiden har varit en elit som har lurat dom då kan man böja att bygga en bättre värld. det ni pratar om att det inte hjälper att infomera dom blinda, det direkt hjälper eliten, ni kanske borde börja jobba för CIA?.

\"det är andra dumma därute som är\\\\\\\\\\\\\\\"problemet\\\\\\\\\\\\\\\", om vi bara kommer samman... och klurar ut lite nya lösningar, så kan vi störta de där onda\"

Vad är det du säger att eliten inte behöver gå bort? bara vi människor blir bättre på insidan så försvinner eliten?. folk blir självklart bättre på insidan när dom förstår att där är en elit, efter den eliten faller utvecklas människorna, betyder det att alla människor på jorden kommer bli perfekta direkt? självklart inte. det är just det som händer när man vaknar till att där är en elit man förstår hur världen funkar och får bra moraler och bryr sig om frihet.

Du du har så mycket flumm i ditt huve så du förstår nog inte 1% av det.

\"Börja predika om det samhället ni vill ha istället och glöm skiten ni inte vill ha, då talar vi om ett reellt hot mot Status Quo.\"

Folk i sanningsrörelsen pratar om det hela tiden, om hur samhället behöver se ut och vad som behövs att göras.

Jag måste be dig att vända på det.

\"Folk i sanningsrörelsen...\" - de är lika mycket borta som alla andra. Visa mig på en enda liten sak som säger att \"de\" har fattat NÅGOT? Tack.

Du talar som en politiker, eller en aktivist - att \"eliten\" måste gå bort. Så där har det alltid hållts på inom kampen... så sade de innan bolsjevikerna tog makten. Nu pekar man mot andra.

Sanningsrörelsen är fejk, det har inget med sanning att göra.

Det är inget fel därute - det därute är en scen, den återger det vi själva blivit till, det är VÅRT missfoster. Den yttre naturen, eller samhället kan inte vara annorlunda än vad vi själva, mänskligheten har blivit till. Allt är under kontroll från ovan. Hela kosmos tittar på... allt följer the law. Alla får vad de förtjänar. Ingen står utan skuld - nu är det nästan bara skuld/synd/dålig karma.

Då vill komaister kriga mot sin skugga.

Vakna.

Det är inte för sent att ge upp, förrän det är för sent...

Posted on: 2009/7/7 23:58

Anonym
Aha då förstår jag.

Du är direkt ond.

Du tänker lite som en satanist.

Du är långt ifrån vaken och bryr dig inte om andra människor.

Du låter som en riktig bra människa du, vaken och felfri. nej du är en del av problemet och det är pågrund av folk som dig själv som vi sitter där vi sitter idag, hitler,stalin, och alla tyranner genom tiderna förtjänade inte deras platser i makt, dom oskyldiga människorna dom döda och förslavade förtjänade inte att bli lurade.

Om eliten blir avslöjade så ser människor det och utvecklas på insidan, om inga människor vaknar upp och förstår sanningen om att där är en ond elit som har finansierat alla tyranner genom historien så kollapsar världen, men det är bra enligt dig för om det händer så är det THE LAW. lagen på denna jorden är moralerna som personer som mig har, vi sätter reglerna och vi är framtiden, vi har vapnena på vår sida och kunskapen och kärleken för att vinna.

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper