vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Rotary ...läs det istället ... Rot -Ra - Y

See User information
Det är ju både occult och Illuminati

Posted on: 2007/4/10 5:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Rotary ...läs det istället ... Rot -Ra - Y

See User information
Heh, gillar inte luciferianen att hans "hemligheter" sägs offentligt?

Posted on: 2007/4/10 17:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Rotarys symbol är ett solhjul. Så solguden Ra har säkert ett finger med i spelet. Jag företräder ett nätverk med en helt öppen agenda och filosofi. Vi tror också på solidaritet - men solidaritet inom nationen. Den som vill Afrika och Västasien väl, förespråkar rivna handelshinder och sänkta skatter på företagande (så att fler har råd med ett ömsesidigt nyttigt och värdigt utbyte med den fattiga världen). Vi är öppna med att vi dyrkar en solgud.

TS

Vad anser du om Social Darwinism? Är det ett faktum som man bör sträva efter?

Posted on: 2007/4/10 18:55

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:

Jag är inte insatt. Vad anser du att det är?

TS

Ett exempel är t.ex. när du talar om globalisering och företagsamhet så finns det en evolution att företag slås samman och mindre företags konkureras ut. Det blir en kamp om överlevnad bland företagen likt darwins lära.

Det som motsätter mig mest är att man många gånger glömmer bort den "lilla" människan i jakt på högre vinster. Och att man även nu börja sträva efter ägandet av naturresurserna som igentligen tillhör folket på den plats olja, malm, skog finns.

Globalisering kan låta fint när en liberal talar att vi har råd att köpa saker till ett billigare pris och att folk sätts i arbete. Men i det stora hela så finns det en fruktansvärd baksida, så som fattigdom, förslavning och utanförskap.

Posted on: 2007/4/11 9:29

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:

Dan. Jag håller med, även om en avreglering av marknaden även gynnar den lilla människan. Det är ju handelshindren som har gjort tredje världen så eländig. Om fler aktörer fick spelrum, så skulle det vara bra för hela världen. Det är ju demokrati och en pluralistisk kapitalism som skapar välfärd, inte bistånd och hjälparbete. Så jag är inte mot globalisering, istället vill jag skapa motvikter som stopp av anhörinvandringen från länder utanför EU, mer solidaritet mellan svenska medborgare och subventioneringar av svenskt småföretagande, särskilt i Norrland.

TS

Globaliseringen tillsammans med det kapitalistiska systemet leder till Social Darwinism. Även detta kan man se här i Sverige då små företag slås ut av större företagen. Räntesystemet gör att människor tjänar pengar utan att arbeta. Ett fåtal människor blir extremt rika medan andra fattigare och vips så har vi en NWO, där pengar, mat, naturresurser kontrolleras av ett fåtal icke-demokratisk valda människor.

Angående anhörinvandring förstår jag inte vad detta har med globaliseringen att göra.

Posted on: 2007/4/11 16:51

See User information
Ett boktips till dig frihetsguiden: http://www.elib.se/library/ebook_deta ... d=9187670453&id_type=ISBN

Jag tycker du snackar runt frågan om hur du ser på att företag på en från början fri marknad tenderar till att köpa upp varandra tills det är ett fåtal multinationella förtag som dominerar.

Posted on: 2007/4/11 17:35

See User information
Quote:
Jag tror också på en stark rättsstat med delegerade civilgarden, som ser till att inga oschyssta maktmedel används, som våld, hot om våld, stölder och bedrägerier.

Glömde du lögner?

Posted on: 2007/4/11 18:19
Att se är inte att förstå

See User information
Quote:

HWO wrote:
Quote:
Jag tror också på en stark rättsstat med delegerade civilgarden, som ser till att inga oschyssta maktmedel används, som våld, hot om våld, stölder och bedrägerier.

Glömde du lögner?
Å maktmissbruk.

Posted on: 2007/4/11 18:32
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Dan. Så du tror inte det spelar någon roll för småföretagen att de trycks ned av arbetsgivaravgifter och skatter? Vet du hur mycket en företagare betalar av sina intäkter i skatt i Sverige? 55 %! Inte konstigt att de tio största företagen alla är över 100 år gamla. Eller är det helt enkelt som jag tror - att sossarna från början har varit de rika familjernas lakejer?

Sveriges skattetryck har inte så mycket med globaliseringen att göra. Jag är själv egen företagare sedan 4 år tillbaka och skulle gärna reformera hela svenska skattemodellen.

Ett stort problem är att med kapitalistisk anda så vill man hitta nya marknader för att öka vinsten (många gånger till de som inte behöver arbeta). Då börjar man exportera och man tar över deras marknader och med Social Darwinism så försvinner små företag efters stora företag har helt andra volymer, effektivitet och möjligheter än ett litet företag. Om vi tar Sverige som exempel på nationell nivå så ser vi handeln där stora butiker slår ut de små. De som kommer att lida är äldre, familjer med dålig ekonomi eftersom de inte kan ta sig till de stora affärerna.

Fabriker som fanns här i Sverige har många gånger flyttat sin verksamhet till lågavlönade länder. Visst är det kul att köpa en platt-tv för 5000 kronor, men människor lever som slavar under kapitalismen och jag tror att detta kommer att eskalera mer och mer.

Quote:

Och anhöriginvandringen har visst med globaliseringen att göra. Det är bra att vi tar emot flyktingar, men varför skall vi ta emot alla utan flyktingstatus som sätter press på flyktingarna att få komma efter, när globaliseringen gör att kraven på kompetens ökar och fabriker kan flytta fort som bara den?

Vad vi får är en social undervegetation, typ 1500 x A-laget, men med bättre sammanhållning och en patriarkal klankultur: Bidragsberoende och kriminella blandas med religiösa sekterister omvartannat tills en dag en stark islamistisk ledare stiger fram ur skuggorna och blåser i pipan: "Till attack mot det liberala samhället, ni missnöjda andra klassens medborgare! Res er mot det den liberala rättighetsuppfattningen och detta moralfattiga Sodom!"

Då är det slut på den europeiska friheten. Då kommer den islamistiska fascismen att ta över.

TS

Rasism kommer många gånger från nationalism och påhittade kulturer. Om man ta det Osmanska rikets fall så var det frimurare som implanterade nationalistisk propagande i utgångspunkt från araberna. Var man får bo borde mer vara där man vill bo. Problemet är att nationalism skapar "vårt" land och ni är gäster vilket blir så att invandrare är andrahandsinvånare. Problemet bland många svenskar är att vi inte släpper in invandrarna på arbetsmarknaden och sedan ser vi dem som en börda eftersom de inte arbetar. Här har USA ett bättre anséende men utnyttjar detta i att handplocka högutbildade människor från andra länder eftersom dessa personer har en gratis utbildning vilket blir en nationalekonomisk vinst. I Sverige så utbildas invandrare eller andra generationens invandrare och flyttar till ett annat land eftersom de inte släpps in på arbetsmarknaden vilket resluterar till en nationalekonomisk förlust.

När det gäller islamister så måste jag fråga om du är rädd för Islam? Vet du hur ett islamsk samhällssystem ser ut förutom dess bestraffning? Och vad betyder ordet islamist? (det finns inte ens beskrivet i seriösa ordböcker).

Posted on: 2007/4/11 19:03

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Dan. Enligt min liberala nationalism är en svensk medborgare en svensk medborgare. Men naturligtvis behöver invandrare anpassa sig till vissa hegemoniska uppfattningar om rätt och fel för att inte samhället skall krackelera i kyla och osäkerhet mellan medborgarna.

Jag har redan svarat på hur jag vill motverka globaliseringens skuggsidor: Genom mer solidaritet mellan svenska medborgare.

Jag tror knappast på ditt recept med att vara mer solidarisk mot svenska medborgare. För det första så är inte våra stora företag svenska längre och dessutom så finns det en gräns i solidaritet och lojalitet även hos kapitalisterna i Sverige. Om t.ex. inte Wallenberg eller andra rika får sin vilja igenom så flyttar han sitt kapital och investerar utomlands.
Senare om man skulle tänka på ett nationalistisk sätt med mer solidaritet mot svenskarna så skapar vi redan här en kamp mellan länder som redan finns vilket blir en tredje värld och fattigdom.

Quote:

Rädd för islam? Judendomen och kristendomen är inte bättre som religioner betraktade, men Koranen antas ha skrivits av en enda man, som var den sista profeten och stod i kontakt med Gud via ängeln Gabriel. Det gör att linjen av förtroende för texterna har varit mer obruten och religionen har inte reformerats som i fallet med kristendomen i det sekulära, liberala Europa.

I de kronologiskt tidiga surorna då Muhammed levde i Mekka, så predikade han tolerans mot andra religioner och fred. Men det var för att han var i undeläge. Senare, i Medina, så var han i överläge och började predika att döda otrogna var helst de dök upp. Sådana paradoxer finns naturligtvis även i Bibeln, men i fallet med muslimer, så har de alltså inte samma kritiska och selektiva hållning gentemot sin religiösa urkund.

Det är därför som jag vill begränsa spridningen av islam i Europa - genom att begränsa invandringen. Jag förespråkar inget åsiktsförtryck eller tvång mot religioner.

Islamism betyder helt enkelt politiska strömningar som tar islam som utgångspunkt. Det finns mer eller mindre "radikala" islamister. Men om du studerar den muslimska världen, så finner du inga liberala ideal eller hyllanden av upplysning och profan rationalitet. Ge mig gärna exempel på liberala imamer. Religiösa tabun och blind lydnad mot Allah är själva islams kärnväsen. Islam betyder underkastelse (under Guds vilja).

TS

Jag tror att du gör en misstolkning av Islam när du tar upp Mohammad (saw) predikan om att döda otrogna. Detta är bundet till en viss tid då de befann sig i krig och gäller inte här och nu.

Det misstag som begicks när du talar om att begränsa spridningen av Islam var kollonialismen och inplanteringen av nationalism i det osmanska riket. Idag finns det ingen bra islamsk stat och även detta är ett verk i globaliseringens led att man vill demokratisera alla länder, fast man tillsätter diktaturer istället för folkvalda ledare. Intressant exempel är det som hände i Palestina då folket valde Hamas, då överrumplades västvärlden och fryste dem istället ute från samarbete.

Posted on: 2007/4/12 9:29

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Dan. Islam har spridits genom krig. Islam tog över Israel under 600-talet. Och fråga vilken kurd som helst om hur de övertygades att bli muslimer och lämna sin zoroastristiska religion.

Idag sprids demokrati, frihet och liberalism genom krig.

En stor skillnad är att enligt Islam så får man inte starta krig, man får heller inte tvinga någon till tro. (Det går inte att tvinga någon till tro, det blir motsatt effekt). Just detta kan vi se när krafter underbyggt av frimurarna har försökt att tvinga människor ifrån sin tro och att människor då istället har stärkt sin tro. Saladin var Kurd och intog Jerusalem utan något större blodbad. Omar intog även Jerusalem utan att döda en enda människa. Däremot så var de kristna korsriddarna barbariska och dödade många muslimer och judar.

Quote:

Hamas är en terror-organisation som vägrar erkänna Israels existensberättigande och ta avstånd från terror. Naturligtvis bör de frysas ut tills de ändrar hållning.

Hamas vann ett demokratisk val och blev utfrysta från de som ville att det palestinska folket skulle gå till val. Ett stort svek från Europa och västvärlden. Varför ska palestiner erkänna ett land då detta land inte erkänner palestiner som ett folk.

Posted on: 2007/4/12 17:54

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:

Jag försvarar inte korsriddarnas bestialiteter. Men du har inte svarat på mitt exempel om Libanon. Kunskapslucka?

Jag vet inte vilket krig i Libanon du syftar på när du säger i slutet av 60-talet?

Däremot så finns det i libanesisk grundlag att Libanons president alltid ska vara kristen, medan premiärministern oftast är sunnimuslim.
Palestinerna är än idag inte libanesiska medborgare (förutom vissa kristna palestiner). Idag är både kristna och muslimer i Libanon ganska så enade om att Israel inte är något land att lita på efter julikriget 2006. Det kan finnas en och annan marionett som önskar att bygga ett kristet land utifrån Libanon som bas. Men de flesta av dessa lever i exil, typ här i Sverige eller andra västländer.

Det jihad du talar om var nog snarare de kristna som utförde så som masakerna i sabra shatila m.f.

Posted on: 2007/4/13 10:56

See User information
[Frihetsguiden wrote:
Quote:

Det handlar inte om vad palestinier i allmänhet bör tycka. Det handlar om att deras regering skall vara internationellt rumsren. Då måste Hamas ta avstånd från terror och erkänna Israels rätt att existera. Annars faller hela idéen med internationell rätt.

TS

You gotta be fuckin´kidding me ?!?!

Sedan när har Israels regering varit rumsren?

Israel är the REAL terrorists.

Apartheidstaten som är mellanösterns enda "demokrati" som brutit mot internationell rätt hur många gånger som helst.

Fet kunskapslucka???

Har du hört talas om Balfour-deklarationen, och hur "dealen" om Palestina gjordes upp, och av vilka?

Nej, för då hade du talat om Palestinas rätt att existera och inte Israels.

FET kunskapslucka !!!

Posted on: 2007/4/16 22:25

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper