Vakencorner
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det känns konstigt att imorgon vakna upp i vad som verkar vara ett steg närmare 1984. Det krävs lite internationell uppmärksamhet.
Om ni använder digg.com, digga! http://digg.com/world_news/Swedish_Pa ... wellian_Surveillance_Law/
Posted on: 2008/6/19 1:11
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nej, det är endast en så kallad tillfällighet att de bara råkar införa samma lagar i alla länder. Använd inte digg eftersom de är luder som helt enkelt fuskar bort vissa artiklar, ungefär som mossadipedia.
|
||||
|
||||
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sång om Fredrik Federley. Massmedia får mer och mer konkurrans av medvetna människor.
http://www.youtube.com/watch?v=jKoTTC3dKSc
Posted on: 2008/6/19 2:20
|
|||
|
||||
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
dom har ju redan sammlat in allt tidigare med, men nu är det lagligt, samt ECHELON ser väl säkert allt redan, men det känns som nu lever man i fachist stat.
bara en tidsfråga innan riaa och andra börjar köpa information därifrån, allt för att upprätthålla lag och ordning.
Posted on: 2008/6/19 3:54
|
|||
|
||||
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag satt på bussen i morse och hörde två snubbar diskutera fra lagen.Snacka om att inte ha fattat ett dyft.Man blir ju mörkrädd för mindre.Båda två tyckte ifs att lagen kränkte integriteten men lite fick man offra när det handlade om att bekämpa tung brottslighet och terrorism. Nu skulle bovarna få det hett om öronen trodde dom.Jag hade god lust att bara ställa mej upp och vråla VAKNA UPP FÖR HELVETE!!!!!
Posted on: 2008/6/19 9:47
|
|||
|
||||
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ser bara en enda fördel med att dom röstade genom lagen, fler kommer att börja studera alternativ information, sen kommer dom få en bredare bild av vad som händer i vårt samhälle, detta kommer att bli ett "wake up call" utan motstycke, dom offentliga personer som vet mer om vad som händer omkring oss kommer nog börja att prata ut, Falkvinge verkar ju ha bra koll på läget, han kommer nog att börja skriva lite mer öppet om vad som händer..
Posted on: 2008/6/19 9:54
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag hoppas att ni ser paralellerna med när Federal Reserve fick makten i USA, det hela klubbades igenom lite så där ja vi tar det nu lite snabbt....när de flesta var på semester.
Regeringen skulle på sommaruppehåll dagen efter omrösningen och halva Sverige koncentrerade sig på fotbollsmatchen SWE-RUS... Bröd och Skådespel. Låt inte det här göra er besvikna... eller få er att projicera energi åt fel riktning. Glöm inte vilken kraft era tankar har på er personliga upplevelse och den kollektiva upplevelsen. Allt sker av en anledning...kanske är det här ett wake-up-call för vaken.se också? Vi visste redan innan att om de vill genomföra detta så genomför de det, kanske med lite teater om det behövs. ![]() Jag vill inte vara den som pekar finger... men Lorax har otvivelaktigt rätt..... Fokuset på det här forumet på USA har åstakommit....absolut ingenting. Icke-Fokuset på FRA det senaste året på det här forumet har åstakommit väldigt mycket bra för FRA. Det här forumet borde omstruktureras till att bli så pass lokalt att det bara handlar om SVERIGE...och en mindre del om EU...samt en jätteliten del om USA och Östern. Protest, någon? |
||||
|
||||
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Dom som fått och tagit till sig info om USA/9-11 osv har vi ju inte direkt förlorat, dessa individer kommer att se slående likheter inom politiken globalt och dessa kommer att försöka göra nåt åt det tex genom att sprida informationen vidare..
Posted on: 2008/6/19 10:18
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det verkar vara rätt uppenbart att media har mörkat FRA-lagen under det senaste året. Först nu när det är för sent vaknar de och tex både DN och SvD har kritiska artiklar och ledare. De måste ha stoppat dessa fram till idag.
Själv är jag förvånad att eliten lyckas styra riksdagen så effektivt!!! HYCKLARE, ÖGONTJÄNARE, QVISSLINGAR Det positiva är att detta borde öppna ögonen på många för hur det fungerar i politiken egentligen.
Posted on: 2008/6/19 13:20
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bra poäng :) |
||||
|
||||
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
FRA-anställdas identiteter röjda
Ett flertal anställda på Försvarets radioanstalt har fått sina identiteter röjda på ett nätforum, uppger Politikerbloggen. Det handlar om ett 20-tal anställda som hängts ut på internet med adress och telefonnummer. FRA:s generaldirektör Ingvar Åkesson säger att han ser mycket allvarligt på händelsen. http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=2145764
Posted on: 2008/6/19 15:37
|
|||
|
||||
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
IT-företag undviker Sverige
Sverige går miste om stora investeringar från multinationella IT-företag. FRA-lagen gör att de inte vill lägga sin verksamhet här, enligt myndigheten Invest in Sweden Agency. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2683&a=795695&rss=2216
Posted on: 2008/6/19 15:40
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Röjda identiteter är kul ![]() |
||||
|
||||
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2008/6/19 15:44
|
|||
|
||||
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nej-sägare drunknar i blommor
Tack så jättemycket för alla vackra blommor! Men snälla, skicka inte fler. Donera till Reportrar utan Gränser i stället! Det hälsar folkpartisterna Camilla Lindberg och Birgitta Ohlsson, som efter uppmaningar i bloggvärlden nu får ta emot hundratals buketter. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=795653 ![]()
Posted on: 2008/6/19 15:59
|
|||
|
||||
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2008/6/19 15:59
|
|||
|
||||
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Posted on: 2008/6/20 9:34
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
PKU registret infördes samma år i USA, fast totalt illegalt. Tror du att de tänker utnyttja dessa, va fan är du helt dum i huvet eller?
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag känner sånt enormt förakt mot de politiker som röstade igenom detta och jag är ännu argare idag än jag var dagen då det röstades igenom. Listan med deras namn ska sparas för all framtid.
Vilka andra länder i världen som har ungefär samma demokratiska standarder som Sverige har en sådan här lag? Vi är väl helt unika med denna lag. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men så bra Void, nu vet du hur man borde betrakta dom, bilderbergerwannabies. Eller varför inte som Alan Watt säger, lesser psycopaths.
Trodde du verkligen att de skulle rösta "fel" efter ha hört om den rätta sidan smöret är på mackan? Om sossarna tar över, tror du att de kommer upphäva FRA lagen? HAHAHHAHAHAHHAH Jag säger inte att man borde spränga skiten i luften utan endast sluta tro på dem. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, de är medvetna om sina val och de kan mycket väl defineras som "lesser psychopaths", eftersom dom sympatiserar med facistiska ideal som ligger till grunden för det slutliga avskaffandet av demokratin och införandet av detta övervakningssamhälle.
Al-Cia-da: Nej. Och du är mycket väl medveten om att jag varken tror på höger eller vänster. Sluta önska/skriva om arkebuseringar och andra våldsuppmaningar i forumet. Det är inte okej på något sätt. Justitiedepartemetet: “Förslaget [...] innebär ett integritetsintrång som saknar motstycke i ett internationellt perspektiv. " |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag manar endast till en rättslig prövning rörande riktiga terrorister och sen lagenlig arkebusering (stämplat och underskrivet av kompetent domstol) och inget annat, får man ha åsikter om amerkansk strafflag? Mord på 3000 pers, wtf. Sist jag kollade så var mord faktiskt olagligt.
Edited by Al-CIAda on 2008/6/20 11:52:37
Edited by Al-CIAda on 2008/6/20 11:53:55 |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Med FRA-lagen närmare mot NWO
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ganska lustigt, om man tror att 9/11 var en inside job och folk dog i drivor, vad är det passande straffet? Skyddstillsyn?
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Vilka är Online
Nya medlemmar
|
test_user |
01/01/2020 |
| brifrida | 09/05/2019 |
| Turbozz | 08/15/2019 |
| Fr4nzz0n | 07/30/2019 |
| Egenerfarenhett | 05/19/2019 |
Bloggar o Länkar
I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska












