Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Hong Kong
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
kul med företag..
sist jag satte mig in i det här med ekonomi så förstog jag att ekonomin bara är till för att sätta snurr på vapenporr industrin som ni svenskar är så duktiga på att förtränga.. Bofors, ABB, SaaB med mera med mera. btw satt inte Donald Rumsfeldt i ABB's styrelse nyligen, när man sålde lite kärnkrafts teknik till nordkorea?? vilka tillfälligheter va.. får man fråga vad ditt företag sysslar med filipino-monkey.? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En annan sak jag glömde att skriva om är deras octupus card. Det är ett rfid kort som används för all public transport samt att man kan använda det för att betala på en rad olika ställen. Man har ingen pin kod till det. Överföring är säker(so far) också eftersom den är krypterad och använder public keys. Kortet har aldrig blivit crackat.
Vad heter SLs nya kort dom ska köra med? Ska kolla upp om dom ska köra samma tech som HK, england har ju ett sånt där system också.. vad heter det oyster, måste kolla upp det också. Det där kommer lätt att i storuträckning ersätta cash. 100% cashless tror jag kommer ta väldigt långtid dock.
Posted on: 2008/7/19 12:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag håller på med mjukvara.
Posted on: 2008/7/19 12:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag tror kina kommer bli den största stormakten, ifall dom inte redan är det, dom kan ju lägga hur mycke dom vill på sitt försvar.
Posted on: 2008/7/19 16:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2008/7/19 17:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Läste nåt som nån kille skrivit som tillbringade mycke tid i kina skrivit, det är typ gangsterligor/maffia som bestämmer över politiker och polis ute i (alla) provinser, så tydligen funkar inte ens deras enpartisystem i praktiken, utan det är precis som överallt annars, fast deras polis/militär slipper en massa dumma frågor. Och tydligen bestämmer nån eller har inflytande över deras regering med...
Fast det här är ju bara var jag tror..kommer inte ens ihåg var jag läste det.
Posted on: 2008/7/19 22:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2008/7/19 22:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nja, triaderna är ganska mäktiga, världens mäktigaste brottssyndikat enligt experter på området.
Tydligen finns dom och är verksamma i sverige också, fast i liten skala. Lite lättsam läsning för den måttligt intresserade http://www.snpf.org/Artiklar/asiatiska_gangsters_skaffar_sig.htm
Posted on: 2008/7/20 9:25
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login