vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hong Kong

See User information
I går kom jag hem from HK.
HK är inte ens å trevlig stad. Det flesta personer är ganska otrevliga och det är inte många leenden man får se. Gigantiska skyskrapor överallt och tv appareter på byggnaderna som antingen visar finans nyheter eller kinesisk vapenporr. All vapenporr som visas på våra nyhetskaneler eller t.ex discovery lägger man inte märke till men när man står och kollar på en gigantisk tv-skärm, med en kines i uniform som pratar på kinesiska och det är tickers med kina tecken som rullar runt i nedre kanten av bilden. Sen visas det gång på gång någon luftvärns missil som skjuter ner jetplan medmera.

Anledningen att ajg var i HK var för att öppna ett bankkonto och starta ett företag. På banken försökte dom sälja någon livförsökring till mig som i princiop gjorde att jag måste betala x i 25 år innan jag kan casha ut. Tackade nej till det erbjudandet. Jag undrar hur länga marknaden kommer fungera som klister mellan våra civilizationer. Vart ligger loyaliteten hos dom stora amerikanska och europesiksa företgen nu.

Dom kineser jag pratade lite politik med är helt övertygande om att kina kommer att vara den dominerande stormakten i världen om inte särskilt lång tid.

Posted on: 2008/7/19 7:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hong Kong
kul med företag..

sist jag satte mig in i det här med ekonomi så förstog jag att ekonomin bara är till för att sätta snurr på vapenporr industrin som ni svenskar är så duktiga på att förtränga..

Bofors, ABB, SaaB med mera med mera.

btw satt inte Donald Rumsfeldt i ABB's styrelse nyligen, när man sålde lite kärnkrafts teknik till nordkorea??

vilka tillfälligheter va..

får man fråga vad ditt företag sysslar med filipino-monkey.?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
En annan sak jag glömde att skriva om är deras octupus card. Det är ett rfid kort som används för all public transport samt att man kan använda det för att betala på en rad olika ställen. Man har ingen pin kod till det. Överföring är säker(so far) också eftersom den är krypterad och använder public keys. Kortet har aldrig blivit crackat.

Vad heter SLs nya kort dom ska köra med? Ska kolla upp om dom ska köra samma tech som HK, england har ju ett sånt där system också.. vad heter det oyster, måste kolla upp det också. Det där kommer lätt att i storuträckning ersätta cash. 100% cashless tror jag kommer ta väldigt långtid dock.

Posted on: 2008/7/19 12:40

See User information
Jag håller på med mjukvara.

Posted on: 2008/7/19 12:41

See User information
Jag tror kina kommer bli den största stormakten, ifall dom inte redan är det, dom kan ju lägga hur mycke dom vill på sitt försvar.

Posted on: 2008/7/19 16:26

See User information
Quote:

molgan skrev:
Jag tror kina kommer bli den största stormakten, ifall dom inte redan är det, dom kan ju lägga hur mycke dom vill på sitt försvar.
Det tror jag med molgan.Jag fann detta när jag sökte info om chemtrails. Citat:Chemtrail spraying seems to be heaviest and most constant over North America and most countries of western Europe. Some countries in Asia are being sprayed (Japan and Korea), but the greatest exception to any chemtrail activity whatsover is China. The Chinese are being spared completely because China is being groomed by the NWO to replace the United States as the leading nation of the world, both economically and militarily.(slut citat) Låter logiskt för mej.

Posted on: 2008/7/19 17:17

See User information
Läste nåt som nån kille skrivit som tillbringade mycke tid i kina skrivit, det är typ gangsterligor/maffia som bestämmer över politiker och polis ute i (alla) provinser, så tydligen funkar inte ens deras enpartisystem i praktiken, utan det är precis som överallt annars, fast deras polis/militär slipper en massa dumma frågor. Och tydligen bestämmer nån eller har inflytande över deras regering med...

Fast det här är ju bara var jag tror..kommer inte ens ihåg var jag läste det.

Posted on: 2008/7/19 22:15

See User information
Quote:

molgan skrev:
Läste nåt som nån kille skrivit som tillbringade mycke tid i kina skrivit, det är typ gangsterligor/maffia som bestämmer över politiker och polis ute i (alla) provinser, så tydligen funkar inte ens deras enpartisystem i praktiken, utan det är precis som överallt annars, fast deras polis/militär slipper en massa dumma frågor. Och tydligen bestämmer nån eller har inflytande över deras regering med...

Fast det här är ju bara var jag tror..kommer inte ens ihåg var jag läste det.
Om nu så är fallet? Vilken organisation tror du det är som kontrollerar de krimminella ligorna och maffian? Illuminati=NWO

Posted on: 2008/7/19 22:22

See User information
Nja, triaderna är ganska mäktiga, världens mäktigaste brottssyndikat enligt experter på området.
Tydligen finns dom och är verksamma i sverige också, fast i liten skala.

Lite lättsam läsning för den måttligt intresserade
http://www.snpf.org/Artiklar/asiatiska_gangsters_skaffar_sig.htm

Posted on: 2008/7/20 9:25

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper