Vakencorner
|
Re: Illuminati - motsägelse
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Javisst, men det är klart att oljan är en av drivkrafterna. Det är ju ändå stora pengar Bush tjänar på oljan. Han hade ju inte tjänat så mycket annars. Och hela det här med krigets vinst är genialiskt, och alldeles uppenbart, tycker jag. Bush övertalar skattebetalare att lägga pengar på ett ställe. Sedan lägger Bush bomber på samma ställe, tar och stoppar pengarna i egna fickor. Och ju mer bomber han säljer till USA ju rikare blir han. Konstigt att han vill bomba så mycket som möjligt, va? Jag frågade DN en gång, varför dom inte tog upp det, att Bush säljer olja och bomber till USA. "Hur menar du då?" sa dom. "USA är en demokrati", som om dom var förprogrammerade till hur de skulle bemöta min fråga. Det fick inte plats i deras konsensusverklighet (...suppfattning).
Posted on: 2006/1/30 16:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
En annan motsägelse är att illuminati enligt en del vill avpopulera och skapa ett paradis på jorden och att dom värnar mer om djur än om människor. Hur skapar man ett paradis och värnar om djuren med att förgifta Jorden?..
/ fr3D |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Så här tänker jag.
Frienergi: Att ge ut fri-energi skulle leda till ett kollaps av maktstrukturen. Därför måste dom lägga beslag på den sissta oljan och sälja den. Troligt är att det finns en massa olja fortfarande och att oljekrisen är skapad för att trissa upp priserna. Fri-energi kommer troligen alldrig att offentliggöras, eller åtminstånde inte fören vi antingen är helt kontrollerade eller helt fria. Dock kanske den används i hemlighet. Miljöförstöring: Om man avpopulerar jorden så kommer det inte ta lång tid innan jorden balanserar sig själv och löser miljöproblemen automatiskt.
Posted on: 2006/1/30 18:10
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hej!
Ja fri energi skulle leda till en kollaps av maktstukturen..Jorden kan bara försörja c:a 2 miljarder människor om vi inte hade olja och kol. Där har vi avpopulationen (tänkte inte på det :) )..Ni ska inte vara så säkra på er världsbild, jag reviderar min dagligen och erkänner gärna mina fel utan att må dåligt för det.. / fr3D |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fri-energi kommer troligen alldrig att offentliggöras. / micro Om inte oljan och kolet kommer att finnas för alltid så kan jag lova att "fri energi" kommer att intruderas..Du sa det själv i ett annat inlägg. Deras kontroll bygger på ekonomi och att folk är i skuld.. / fr3D |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Den tid vi är inne i just nu enligt Mayakalendern säger att det är nu vi skall få tillgång till all fri energi etc. Och det är basen av tidningen vi skall ge ut också, kan bara vara bra....
Fri energi har funnits sedan Nicholas Tessla o tjugotalet... www.fuellesspower.com är en av sidorna som lev teknik ala Tessla... Vi håller på att bygga o trixa med fria energigrejjer just nu. Till att börja med, gå o köp aluminiumfolie och koppar folie, ca: 0.3mm, lägg ett papper imellan o rulla till en vårrulle typ, ... Ta sedan en kabel från kopparn o en från alu, vips så har Du ström... Galvaniska strömmar.... Snart så lämnar vi iväg ritningen till en liten elektronikbox, som faktiskt e billig att tillverka o bygga, och skall dela på vatten, (vätgas - syrgas), de e lite brottom nu dock, en prototyp skall vara färdig om ca: 2 månader... Håll tummarna.... Hare.... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Kopparfolie, var köper man det?
/fr3D |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Clas Ohlson eller en välsorterad järnaffär som vi säger på ön... Eller Elfa katalogen etc...
Dra en google på koppar o aluminium folie... Välsorterade Hobby affärer har det också ... hare.... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Förbrukas metallen istället? Ger dessa apparater som beskrivs på hemsidan energi utan att något förbrukas? Dvs räcker dom för alltid, är det FRI energi?? Berätta mer om du vet mer!
Posted on: 2006/1/30 21:49
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vatten förbrukas i vissa lösningar, o andra så tar dom energin ifrån omgivningen vi har runt omkring oss.... Det låter lite wierd, jag vet, men vi är omringade av fritt med energi, så det är bara att samla upp detta. Vad det gäller koppar o aluminium så, jo, det förbrukas till slut, men det räcker fruktansvärt mycket längre än ett vanligt batteri.... Samma sak gäller ett alu rör och ett koppar rör, ett går i det andra, men har inte kontakt någonstans, ner i saltvatten o vips...
Sen så finns det stora "kondingar" man stoppar ner i marken, ger ca: 12-14 volt, år efter år... Billiga o enkla att bygga... Hare... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja, jag hänger inte med riktigt längre. Börjar bli gammal. Jag vet iaf att mänskligheten kommer att lösa energiproblemet oavsett vad illuminati vill eller inte vill, dom har målat in sig i ett hört.
Posted on: 2006/1/31 1:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
oavsett vår energi-tillgång - så är det ju ändå som så att bara vi hajar och förstår det mesta av "vår" tid - så kanske vi är prviligerade att undkomma en ytterligare reinkarnation - det är ju det som är meningen med vår tid här på jorden - så lycka till - - föresten så träffs vi väl snart i Göteborg på "föredraget?
Då kan vi ju fortsätta snacka "energier", hö, hö... samt: plus. (Grymmlingen)
Posted on: 2006/1/31 20:15
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om jag hade varit tankeläsare, hade jag inte suttit här, kan jag säga. Spotta! Spotta, sa jag.
Posted on: 2006/1/31 22:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Min kompis Art har byggt en del frienergimodeller och håller just nu på att bygga på ytterligare en.
Ingen av de tidigare exprimenten har lyckats, men det är svårt att genomföra dessa expriment utan mycker erfarenhet av byggande och utan rätt värktyg och material. Men snart kanske det blir något, nu är det en permanentmagnetsmotor.
Posted on: 2006/1/31 22:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Om det är någon som lyckas bygga något intressant kommer jag gärna och gluttar...
En kompis håller på och undersöker detta: http://users.elo.com.br/~deaquino// Cee, tar ni mot ett blåbär på studiebesök?
Posted on: 2006/2/1 10:53
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login