Vakencorner
|
Re: Censur av internet i EU
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej och välkommen, jo detta med censur av internet börjar röra på sig men dom flesta har inte en aning var detta kommer att leda till i förlängningen, dom har ju trots allt INGET ATT DÖLJA för myndigheter/stat så varför skulle dom oroa sig för övervakning/avlyssning osv....
Propagandan har bara börjar i massmedia, you aint seen nothing yet! Medborgarna behöver växa upp, inse allvaret i den samhällsinriktning vi nu ser och sen ta ansvar!! Men man kan väl gissa att medborgarna ska kolla på Idol hela hösten och fortsätta att vara kvar i sin rosaskimrande dröm om att svenska staten är god som få...
Posted on: 2008/9/13 21:51
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Staten dras med konspirationstankar om vad folket skulle kunna hitta på mot dem.
![]()
Posted on: 2008/9/13 22:08
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
bäää bäääh säger fårskocken medans den vallas över stupet.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Köp böcker
Posted on: 2008/9/14 13:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är ju värst för dom som INTE har vaknat ännu. För min personliga del så har skaffat mig tillräckligt med kunskaper för att i stort sett förutse agendan de närmsta åren. En totalcensur skulle inte drabba mig så hårt.
Posted on: 2008/9/14 18:01
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
yea, dessutom känns det konstigt att folk klagar på cencur av internet här inne på vaken, när ledningen här drar sitt eget strå till cencur stacken genom att bannlysa jobbiga "troll" och andra nedlåtande och kritiska personer.
Rubriken bör lyda. Censur av Internet på vaken. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jo men nu gällde det internet. inte vaken.
jag är ny här. jag vet inte vad för censur du pratar om. jag är här för att diskutera vad regeringar gör. inte vad ledningen här på vaken kanske gör eller inte gör.. man måste väl ändå skilja på lort och pannkaka. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
ja allt beror ju på utgångspunkt, regeringar har oxå administrationer precis som vaken..
dessutom så befinner sig vaken på internet och inte i mikael cromsjös vardagsrum som han engång påstod. så vad hjälper det att klaga på att internet censureras när samma censur/bannlysning/modifierade finnas här inne.. så om vi säger att pannkakan är internet vad är vaken då..? för internet är fortfarande fritt än och därmed även vaken.se trots deras ipbannlistan bara växer för var dag som går. emil gör en egensida om du inte pallar se Direkt kritik mot vaken.se'kt |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Titta en spinner.
Posted on: 2008/9/15 14:04
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
en spinner som inte har tungan upp i r#ven på administrationen.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Patetiskt att komma hit och klaga på att vissa inlägg eller kommentarer har tagits bort..
- HAR DU INGET STÖRRE PROBLEM ATT BEKLAGA DIG ÖVER ELLER SPRIDA INFORMATION OM, eller är även DU här för att beklaga och bespotta oss som försöker sprida dold info till folket!?!
Posted on: 2008/9/16 13:14
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Censur är fel på ALLA nivåer. Åtminstone när det gäller åsikter.
Barnporr och sådant är det helt ok enligt mig att censurera och likaså hatiska gruperingar. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Föreställ er detta: En arkeolog finner mänskliga fynd som han daterar till 250 000 år gamla, men det skulle förstöra väldigt mycket för honom, så han tystar det.
Detta var ett exempel på censur, som troligen inte är sann, men förklarar hur det hela tiden går till. Lika mycket görs det utan att någon konspirerar om det som omvänt. Detta är censur som fört oss bakom ljuset i alla tider. Det går knappt inte att föreställa sig vilka konsekvenser det får. Det var min parallell till censur av internet, som är lika långt åt helvete som online. All censur är så ini * förstörande. Detta måste stoppas. Som en säkerhet tänker jag spara all/alla: e-böcker, dokumentärer samt information på HDD:n, så att det inte tas bort och förloras. Viktigt är nog att spara den ovanliga, esoteriska doktrinen först så att man kan spendera resten av sitt liv till att lära sig saker. (PS: Jag menade inte ALLT vad jag sa, censur av omoraliska saker såsom barnporr och våld är helt ok enligt min mening) |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
TEBE:
Patetiskt att komma hit och klaga på att vissa inlägg eller kommentarer har tagits bort.. är detta ännu ett försök till att cesurera självaste Censuren som ni sysslar med här inne ??`!`! ps: kanske dags att lufta IPbann listan igen..!! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
dessutom så har jag inget emot info spridning bara en del imot sättet ni sprider info på..
genom att IPbanna proxy servrar är tex är inget bra sätt att sprida info på, inte heller att ipbanna mina grannar, flickvän osv, är det ett bra sätt att SPRIDA INFO på va?? eller har infokrigandet skapat en liten info guerilla här inne som verkar vilja låsa in sig själva från personlig kritik``?? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Natural-healing, vad håller du på med? Varför talar du om för tråds-kaparen vad tråden bör heta, och sedan säger att han tar upp fel ämne?
Somliga är ip-bannade för att de gjort någonting som inte uppskattas enligt reglerna. Varför har inte jag blivit ip-bannad? Jo för att jag inte förstör, utan bidrar., Diskutera det som är aktuellt i denna tråden, inte något annat. Det är själva meningen med olika "topics". |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login