vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Guillotinen på väg tillbaks?

See User information
Ett förslag i Georgia att låta dödsdömda välja mellan elektriska stolen och guillotinen:

HB1274 - Death penalty, Guillotine provisions

" 1- 8 The General Assembly finds that while prisoners condemned to
1- 9 death may wish to donate one or more of their organs for
1-10 transplant, any such desire is thwarted by the fact that
1-11 electrocution makes all such organs unsuitable for
1-12 transplant. "

Även giftinjektion förstör ju organen...

Intressant att det i Uppenbarelseboken (20:4) står:

"Och jag såg troner, och de som satt på dem fick rätt att döma. Och jag såg deras själar som hade halshuggits därför att de hade vittnat om Jesus och förkunnat Guds ord och inte hade tillbett vilddjuret och dess bild och inte tagit emot dess märke på pannan eller handen. De levde och regerade med Kristus i tusen år."

Posted on: 2008/10/13 20:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Guillotinen på väg tillbaks?

See User information
Alex Jones överdriver ibland men han och andra har pratat om hundratals och tusentals Guillotinener som folk upptäckt i USA, några av dem måste de väl använda om de beställt in så många eller tillverkat dem själva.

Posted on: 2008/10/13 21:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Då en död människokropp kan vara värd runt en miljon dollar eller mer så kanske de lönar sig rent ekonomiskt, och de kan döda folk även utan elektricitet ifall att det har strömavbrott.

Posted on: 2008/10/13 21:15

See User information
Luktar "Soylent greene" det här......

Posted on: 2008/10/13 21:23
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Jo, lite soylent green varning är det.
Dock hade jag nog föredragit giliotinen framför både el eller gift, med tanke på dom faktan som på senare år kommit upp. Hur obehagligt och smärtfyllt det är, och att injektionerna inte ens skulle vara aceptabla på djur. (källa?)
Jag är även för att donera mina organ, för att ge någon annan liv.

Posted on: 2008/10/14 6:43
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Hur döds straff 2008 (eller när som även i då tid) kan vara lagligt e för mig en gåta och att vi accepterar det.

Hur kan vi bli lurade att tycka så. SJUKT!!

Posted on: 2008/10/14 6:51

See User information
Jaja, misstolka mig inte nu, jag är absolut emot dödsstraff, jag bara pekar ut att om jag var tvungen att välja hade jag nog tagit gilioutinen.

Det man får tänka på när det kommer till dödsstraff o en demokrati, är att om en demokratisk mariotet är för det, är det ändå inte okej. Dödsstraff innebär att man gör alla folket i en stat, eller land till mördare och om man inte har ett 100% ja i ett val ang om man skall ha det eller inte innebär det att man gör "oskyldiga" till mördare.

Posted on: 2008/10/14 6:55
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Emil; skrev
"Det man får tänka på när det kommer till dödsstraff o en demokrati, är att om en demokratisk mariotet är för det, är det ändå inte okej. Dödsstraff innebär att man gör alla folket i en stat, eller land till mördare och om man inte har ett 100% ja i ett val ang om man skall ha det eller inte innebär det att man gör "oskyldiga" till mördare."

Visdoms ord.

Posted on: 2008/10/14 7:15

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper