vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Rebuilding Babylon

See User information
När Saddam Hussein satt vid makten så påbörjades ett gigantiskt byggprojekt, att återställa Babylon med alla tempel och byggnader, Saddam såg sig själv som en ny Kung Nebukadnessar. Byggnaderna uppfördes på de gamla ruinerna av det ursprungliga Babylon. Och det verkar som om det pågår än idag. Det skulle i så fall kunna bli ett nytt kulturellt och spirituellt centrum för den nya världsordningen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Babylon

UNESCO intends to put the magic back in Babylon

Det finns även uppgifter om att en stor kommunikations-hub byggs i Irak, den info jag hittar rör sig om en militär hub men det kan mycket väl vara en "cover" för ett bredare projekt.

Pentagon to start Iraq info hub

Om jag spekulerar lite här så kan jag tänka mig följande:

1. UN flyttar sitt högkvarter från New York till Irak, kanske inte på samma plats som Babylon, men kanske där den där kommunikations-huben byggs. Det verkar logiskt om USA's ekonomi och samhälle raseras. UN har aldrig varit populärt i USA och det lär inte öka i popularitet heller. Jag tror inte de känner sig säkra i Europa heller. I Irak kan de bygga (har byggt) en säker zon för deras djävulska imperiums högkvarter.

2. Babylon blir den nya världsordningens centrum, kulturellt och spirituellt. När det sker har Vatikanen spelat ut sin roll och kommer att avvecklas.

Anledningen till att jag tycker det är sannolikt är att det i Bibelns profetior står tydligt att Babylon skall falla. Och då menar Bibeln både det spirituella Babylon (läs NWO), och det fysiska Babylon. Babylon skall förstöras för att aldrig mer byggas upp, byggmaterialet skall inte återanvändas, står det. Det har hittills inte skett i historien. Babylon var Nimrods skapelse, det första imperiet, och det första stora upproret mot Gud. Det är troligt att även astrologi och ockultism har sitt ursprung där. Staden levde vidare även efter Babylonimperiets fall, i det Persiska imperiet och senare slog sig Alexander den Store ner där.

Cirkeln sluts alltså, allt kommer tillbaka till där det började. För att där slutgiltigt förstöras.

Posted on: 2009/1/13 0:25

Edited by miksjo on 2009/1/13 0:42:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Rebuilding Babylon

See User information
Quote:

miksjo skrev:
När Saddam Hussein satt vid makten så påbörjades ett gigantiskt byggprojekt, att återställa Babylon med alla tempel och byggnader, Saddam såg sig själv som en ny Kung Nebukadnessar. Byggnaderna uppfördes på de gamla ruinerna av det ursprungliga Babylon. Och det verkar som om det pågår än idag. Det skulle i så fall kunna bli ett nytt kulturellt och spirituellt centrum för den nya världsordningen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Babylon

UNESCO intends to put the magic back in Babylon

Det finns även uppgifter om att en stor kommunikations-hub byggs i Irak, den info jag hitter rör sig om en militär hub men det kan mycket väl vara en "cover" för ett bredare projekt.

Pentagon to start Iraq info hub

Om jag spekulerar lite här så kan jag tänka mig följande:

1. UN flyttar sitt högkvarter från New York till Irak, kanske inte på samma plats som Babylon, men kanske där den där kommunikations-huben byggs. Det verkar logiskt om USA's ekonomi och samhälle raseras. UN har aldrig varit populärt i USA och det lär inte öka i popularitet heller. Jag tror inte de känner sig säkra i Europa heller. I Irak kan de bygga (har byggt) en säker zon för deras djävulska imperiums högkvarter.

2. Babylon blir den nya världsordningens centrum, kulturellt och spirituellt. När det sker har Vatikanen spelat ut sin roll och kommer att avvecklas.

Anledningen till att jag tycker det är sannolikt är att det i Bibelns profetior står tydligt att Babylon skall falla. Och då menar Bibeln både det spirituella Babylon (läs NWO), och det fysiska Babylon. Babylon skall förstöras för att aldrig mer byggas upp, byggmaterialet skall inte återanvändas, står det. Det har hittills inte skett i historien. Babylon var Nimrods skapelse, det första imperiet, och det första stora upproret mot Gud. Det är troligt att även astrologi och ockultism har sitt ursprung där. Staden levde vidare även efter Babylons fall, i det Persiska imperiet och senare slog sig Alexander den Store ner där.

Cirkeln sluts alltså, allt kommer tillbaka till där det började. För att där slutgiltigt förstöras.

Intressant inlägg och påstående.

Har också funderat över detta fullcircle idea.

Hur mycket byggs i Mellan Östen, Dubai osv...

Posted on: 2009/1/13 0:33
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Red Ice Creations hade ett intressant reportage om invigningen av Hotel Atlantis i Dubai. De påstår att det var en fetare invigning än den i Beijing-OS. Massor med kändisar och "big shots" där. Namnet "Atlantis" är också intressant. Som vanligt så har man inte hört så mycket av det i media.

http://www.redicecreations.com/live/2008/12dec/RIL-081206.html

Posted on: 2009/1/13 0:39

See User information
Sssssh!!! Not so LOUD!!! People might wake up and notice!!!

Posted on: 2009/1/13 0:41
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Awesome vid though will watch tomorrow gots to sleeeps..

Posted on: 2009/1/13 0:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper