Vakencorner
|
Project Heraclitus
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hejsan!
Jag är en man på 27 år som är intresserad av att förena alla världens länder under en ny ordning. Jag har studerat sociologi, religion och historia så som det har kommit till mig. Jag har länge varit intresserad av att utforska medvetandet och utröna dess ursprung och konstitution och jag tror mig funnit sanning i formuleringar gjorda av bl.a Lao Tzu, Jesus från Nazaret och Siddhartha Gautama, också känd som Buddha för vår tidsepok. Jag är intresserad av att avsluta denna epok i en syntes som kan förena hela mänskligheten, och ger alla utrymme för sitt unika perspektiv. Därför vill jag presentera Project Heraclitus, som initierats av mystikern och system arkitekten Paul Hague. Ni kan läsa mer om detta projekt här: http://www.centerforinquiry.net/forums/viewthread/7677/ Jag välkomnar er att ta del av materialet och fundera på om ni är intresserade av att delta i en process att klargöra, förtydliga och publicera detta material i en form som är spännande att utforska.
Posted on: 2010/5/9 17:44
|
|||
|
||||
|
Re: Project Heraclitus
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Du missförstår mina intentioner. Tanken är att förenas på ett fundament som är gemensamt för hela mänskligheten vilket ger fritt utrymme för alla former av leverne. Inte att på central nivå ge direktiv för hur vi ska leva våra liv. Gemenskapen vi försöker skapa har inte kommit överens om något system, eller struktur, utan har endast ett abstrakt fundament som är gemensamt för alla människor.
Det handlar om språklig hierarchy här, och hur språket formar våra relationer till varandra.
Posted on: 2010/5/9 19:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Okej, men när du säger "världsordning" så är det svårt att tolka det som något annat än ett system. Orkar inte läsa igneom en massa religiösa texter tyvärr, är lite skeptisk till det hela. du får gärna förklara närmare vad det handlar om om du vill, men han vill alltså inte ha någon världsregering? om jag kollar igenom hans texter kan jag inte hitta något om detta?.
Posted on: 2010/5/9 20:09
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nej, vi vill bara att folk ska återvända till sina sinnens fulla bruk, där vi är förenade med Gud (oavsett om du tror på gud eller inte) och universum.
Posted on: 2010/5/9 20:16
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Lite passande namn 'heraclitus' som är ett av mina alias, 'Den gråtande filosofen' ...
Det låter som något som är initierat av 'Church of Unification' .. tänker lite på 'appeal to authority' med i sammanhanget. samt 'order out of chaos' ... Det verkar inte tänka på 'kognitiv frihet' och pluralism och sånt så... det faller på sin enfald och passar bra in under 'unilateral tyranny' som vi redan lider av. En annan tanke, 'Synchronicity'. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
På vilket sätt är det unilateralt? Integral Relational Logic har med kognitiv frihet att göra i egenskap av vetenskap för hur sinnet fungerar. Du är fri att tänka hur du vill, men ur ett individuellt perspektiv kan man tycka det är bäst att tänka på det sätt som bygger upp ens intelligens snarare än hindrar det.
Det här är ett egalitariskt projekt och har därför inte med auktoritet att göra. Att se upp till någon av någon anledning är ett fritt val och inte något man ska tvingas till.
Posted on: 2010/5/10 6:09
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login