vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Google earth

See User information
Hej!

Ni har antagligen redan tänkt på det här, men jag skriver det ändå om det skulle vara nån som missat det...
Jag tror att Google Earth grejen egentligen är ett jättestort övervakningssystem. Tänk själva, om ni som privatpersoner i er dator kan se erat eget hustak, hur bra kan de som har makten, pengarna och tekniken inte se... Antagligen rätt så väl...

Jag har börjat vinka upp mot himlen när jag går ut nu, så att om det är nån som övervakar mej ska förstå att jag fattat grejen...

Posted on: 2005/11/1 10:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Google earth

See User information
Heheheh,...ja det här känner jag igen.
Jag är övertygad om att säpo eventuellt spionerar på mig då det förekommer lite väl mycket udda prylar här runt om var jag bor,...t ex skumma bilar som smyger utanför mitt hus,...skumma figurer som stryker omkring,...men det vanligaste är att det brukar hovra en polishelikopter en så där 100-150 meter utanför mitt fönster. De står alltid på samma ställe, snett ovanför så de ser rakt in i mitt hem genom mina fönster. Detta förekommer mycket ofta,...kanske en 15 gånger i månaden.
Skulle inte förvåna mig om de sitter med en kikare där och stirrar.

Då och då brukar jag öppna fönstret och visa fingret,...och ibland har det även förekommit att jag visat arslet åt dom...

Vad nu detta kan bero på är lite svårt att sia om,...om det har med att säpo övervakar vaken, eller om det är att jag känner en hel del mc folk och annat liknande klientel.

Vem vet,...men vem bryr sig...

Psilo

Posted on: 2005/11/1 11:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Säpo har ju nu "börjat" registrera användare som söker på vissa ord på internet ....
detta för att säkra landet mot terrorism och brottslingar

ord som registeras
är
antikapitalism
kommunism
nazism
neger.mm
(säkert david icke oxå ,och andra liknande sökord)

skaparen av säpos nya ordbok
förklarar för tidningen arbetaren
hur antikapitalism blev ett tecken för krimminel verksamhet...

han säger sig inte veta vad orden ska användas till och vill inte ge några exempel
-Det är vell ett begrepp som inte är så viktigt egentligen
och det förekommer inte specielt ofta
men vi har tagit fram dom i händelse av att de kan förekomma i framtiden...

....
e fan dét ordnar vi nog

hälsar masken i angrered

See User information
När jag var ung så "krängde" jag hasch - till husbehov och då började jag min bana som "paranoid" - var jag än "rörde" mig, så ansåg jag att jag var övervakad... jag stannade upp i min väg - knört skosnören - slank in på vissa ställen och ut genom andra utgångar - och jag trivdes antagligen med det "där" - Hade väl varit under samma förhållanden i tidigare liv antagligen... Hö,hö...

Men det gäller att vara stark i sin "tro" - att det man pysslar med är "shysst"... ok - "dila" röka kanske kan ses som oshysst - när man ser tillbaka på det - men vad f-n!!! Så jävla farligt 'är det väl då ändå inte... tycker jag...

Jag - för min del - tycker nog faktum - att jag har haft en massa nytta av denna drog... Nåja... Har numera nästan diagnosen KOOL - men ändå... Hö,hö...
Att vara populär är psykiskt ansträngande i alla fall - så det gäller att ha som det heter "perspektiv" på det hela... hö,hö...
- plus den lille:

Posted on: 2005/11/1 17:55
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
ja du psilocyber
ja e oxå rätt säker på att säpo håller ett öga på maggoten med

Jag måste beräta mina erfarnheter...

Jag är rätt säker på att jag är telefonavlysnad (kanske säpo)
naturligtvis vet dom vilka alla på vaken.se är med hjäpl av ip nummer osv...

i början när ja börja ringa runt till andra sanningsökare blev det ett jäkla knastrade i telefonen och pip, volymen sänktes osv
när ja ringde till so88 en gång bröts samtalet osv

detta hände bara när ja rinde till sanningsökare inte till mina "vanliga" som mer elle mindre skiter i politik.....

säpo säger ju idag att de avlysnar vissa telefoner för rikets säkerhet

terrorism tjafset
jag såg för ett tags sen lukas modysons film
terrorister
den handlar om de ungdomar som kastade stenar under EU toppmötet...

i filmen berättas och vissas det att....säpo hade filmat en man fråm det han klev av i gbg och fram tills "demostrationen"

alltså har de koll¨på dessa vänsteraktivister så nog fan har de koll på oss...

.....
det är inte de onda människornas ondska som är farlig utan de goda människornas tystnad

hälsar masken mellan sjöarna
och njuter i fulla drag av kaffet framför datorn

See User information
hehe Ja det är som det är .. och visst låt dom komma hit å försöka så kommer många att få skylla sej själva!!.

hit = hem till mej

Posted on: 2005/11/2 13:58
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Vi är alla lite paranoida men det blir man väl om man sett ett föredrag med David icke

See User information
Psilo...du verkar lite paranoid. Dock så råder det ingen tvekan att vi alla är övervakade av satteliter, via mobiltelefoner, våra Ip-nummer på våra datorer etc. vi är alla misstänkta till de upptäcker oss.

Någon som testat lokaltrafiken i gbg? nästa gång ni gör det, kolla hur många kameror det är på varje Stombuss t.ex...

until then ha ett fint och övervakat liv :)

Posted on: 2005/11/8 10:49

Anonym

en liten fluga har varit lite närgången den sista tiden.

egentligen är det ingen fluga utan en liten flygande robot med kamera.

Han har försökt att komma in i hörselgången för att sätta in ett chip.

See User information
Hybris (Blizzak),...och inte nog med det,...idag kom det en geting flygande in i lägenheten,...men det var inte en geting, utan en liten randig minihelikopter som säpo byggt enbart för att kunna spana på mig... jag såg med förstoringsglaset att det satt två gubbar där inne med en kikare...dom är nog ute efter mig...

Psilo

Posted on: 2005/11/8 12:39

See User information
Visst, jag är emot övervakning om det går till överdrift. Men vad är de egentliga nackdelarna för laglydiga medborgare som inte har något att dölja? Hörde om en tjej som blev våltagen i en park. De kunde gripa gärningsmannen tack vare en kamera som var placerad i parken.

Posted on: 2005/11/8 14:53

See User information
Equilibrium, enemy of the state, minority report eller demolition man etc. etc....där har du nästan framtiden framtiden i ett nötskal ;)

Posted on: 2005/11/8 15:47

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper