vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Scientologin, alltså!

See User information
Scientologerna grundar sin tro på att alla människor bär på andliga spår efter miljarder utomjordingar som sprängts i luften av den kosmiske härskaren Xenu. Dessa spår måste utplånas för att en person ska bli "clear", den högsta andliga nivå en scientolog kan uppnå.

hehe

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=771904

Posted on: 2008/5/21 14:21
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Scientologin, alltså!

See User information

Posted on: 2008/5/21 15:18
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
haha, hade jag inte en jävla aning om..kommer ihåg när dom la ut deras kursmaterial för nerladdning i sverige..men det försvann snabbt från nätet..och inte laddade jag hem det heller : (

Posted on: 2008/5/21 16:48

Anonym
Quote:

JohnC skrev:
Scientologerna grundar sin tro på att alla människor bär på andliga spår efter miljarder utomjordingar som sprängts i luften av den kosmiske härskaren Xenu. Dessa spår måste utplånas för att en person ska bli "clear", den högsta andliga nivå en scientolog kan uppnå.

hehe

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=771904
Det ä alltså ok att grunda en uppfattning på vad DN förmedlar nu? Scientologi är mer än så... Visst, det är en sekt... Men en kompis till mig som är ganska hög scientolog i sverige har förklarat lite och mycket låter som somliga som diskuterar här på forumet.
Jag är iofs ingen scientolog och kommer aldrig att bli, men jag tror vi kommit till jorden från en annan planet och då inte med rymdskepp, utan via en partikelstorm...

Såja... håna mig. Men tänk först på hur forum som VoF t ex hånar oss här...

Fast jag stödjer inte scientologin... främst för att det kostar så förbannat mycket pengar att vara med, men hade det varit gratis hade jag kollat upp det. Har iofs fått erbjudande att studera till ganska hög level om jag förstått det rätt helt gratis, men varför ska jag särbehandlas i så fall?
Skulle Douglas Noël Adams däremot ha skapat en religion hade jag anslutit mig direkt

Anonym
Fy fan va folk behandlar oss vakna människor orättvist, låter det bekant? Ofta har omgivningen fel uppfattning om en, för att dom inte förstå vad man vet.

Låt en Scientolog tala om vad dom står för och tror på, istället för att gissa.

Det verkar som att grupper som tror på nåt annat än Svensson's, (typ ingenting), behandlas wierd och ofta blir kallade sekter o annat.

Lustigt!

See User information
Svårt att tro på en religion som e skapat av en sci fi författare.... och med ett instrument som mäter din själ.... (resistansen i din kropp)

Posted on: 2008/5/21 21:18

See User information
xenu härskade över 13528 miljarder människor på 76 planeter, han injicerade frusen alkohol i en jävla massa miljarder flög dom till jorden och packade dom vid vulkaner..sen sprängde han dom med vätebomber..låter ju riktigt logiskt det här : ) han flög dom till jorden i dc9 raketskepp..vad tar en sån? 90 passagerare..borde bli ett antal hundra miljoner landningar ; ) på landningsbanor nära vulkaner..

Jag skulle lätt betala 300 000 kr för den här kursen : )

http://www.xs4all.nl/~kspaink/fishman/ot3.html

Posted on: 2008/5/21 21:28

See User information
Var itne hubbert en en av crowlys lärlingar också? Examens provet... skapa en illusion som så många månniskor som möjligt tror på =)

Posted on: 2008/5/21 21:32

See User information
Vad har du hittat för svamp????

Posted on: 2008/5/21 21:33
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
haha, det kanske inte stämde =) Detvar en polare som sa det till mig. Hubbert och han som starta antroposopherna eller vad dom heter båda var Crowly lärjungar.

Posted on: 2008/5/21 21:38

Anonym
De e välsvampat känns det som! =) ...

De e inte kilo som står som rek på påsen, de e gram!

Anonym
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Svårt att tro på en religion som e skapat av en sci fi författare.... och med ett instrument som mäter din själ.... (resistansen i din kropp)
Jag tycker iofs att alla religioner bygger på science fiction, men scientologin är något modernare.

Anonym
Enligt min polare värnar scientologin om den familijära banden osv... och vill få bort allt ont... Detta tycker jag är positivt.
Han berättade även en hel del andra positiva saker... men det är klart... det blir ju inte så opartiskt om man frågar en scientolog... Precis som man inte kan ta källor på rasistiska sajter angående invandringen.

Scientologernas mumbo jumbo däremot ger jag inte mycket för, utan det är mest löjligt. Men alla religioner behöver någon form av berättelse för att backa upp den och jag ger inte mycket för någon av dessa berättelser.

Anonym
Frater H. var John Parson's medhjälpare, enligt egen utsago så var han satanist och hade sex med sin mor, återigen enligt egen utsaga. Satanist USA var så stolt över honom så nu heter det John Parsons Laboratories och inte "Jet prop. labs" i CA.

Frater Hubbard sprang givetvis i väg och startade sin science fiction religion.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Frater H. var John Parson's medhjälpare, enligt egen utsago så var han satanist och hade sex med sin mor, återigen enligt egen utsaga. Satanist USA var så stolt över honom så nu heter det John Parsons Laboratories och inte "Jet prop. labs" i CA.

Frater Hubbard sprang givetvis i väg och startade sin science fiction religion.
Jag tycker man kan ta det lilla junior säger med en nypa salt. Jag känner flera kollektivskadade själar. Den ena levde på ett Hassela-kolektiv, där hans adoptivfar gick in så hårt för att rädda de andra ungdomarna där så all fokus togs bort från honom... Han gjorde ett bankrån i östersund för ett par år sedan. I bland faller äpplet långt från trädet.
Ett annat exempel är en kille vars båda föräldrar var poliser, han växte upp till missbrukare och yrkeskriminell...

Visst finns det tveksamheter i Ron Hubbards liv, men en människa som gör ont kan också göra gott. Om det du skriver att RonH hade sex med sin mor, är väl för övrigt hans mors fel i så fall!?

Jag är iallafall skeptisk till alla religioner/sekter och tycker dessutom dessa inte ska kosta pengar... Men som min kompis, scientologen, säger: "Alla vill väl tjäna pengar? Både god som ond."

Varför kan så få leka med tanken att det kanske är eliten som gör allt för att smutskasta scientologerna för att dom vill föra goda värden tillbaka till människorna?

Edited by Wowbagger on 2008/5/24 20:01:45

Anonym
Va fan snackar du för skit?

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Va fan snackar du för skit?
Åter igen denna attityd så fort man blir emotsagd... Det blir inga vuxenpoäng för dig inte...
Du bemöter mig på precis samma sätt som folk bemöter oss som hänger här på detta forum och man försöker förklara för dom vad vi pratar om här.

Allt jag säger är att man kanske inte ska döma ut saker och ting efter vad mainstream media säger. Jag uppmanar ingen att joina scientologerna, eller någon annan religion och kommer själv aldrig att göra det. Alla religioners heliga skrifter är science fiction och bara för att scientologernas handlar om rymdvarelser och krig på andra planeter är den precis lika verklighetstrogen som andras skrifter... Eller du kanske finner det verkligt att man kunde dela på röda havet?
Jag tror jag aldrig sett någon koncentrera sig på vad scientologerna eftersträvar, utan alla tar bara upp deras konstiga bibel. Scientologerna har också någonting som kallas dianetik, som strävar efter att folk ska bli av med undermedvetna trauman. Syftet är även här gott, medans metoderna är något tvivelaktiga.

Anonym
Och vad har det med Jack Parsons, Ron Hubbard och Aliester Crowley att göra, jo, inte ett enda piss att göra.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Och vad har det med Jack Parsons, Ron Hubbard och Aliester Crowley att göra, jo, inte ett enda piss att göra.
Det var ett kort tag han ingick i detta hemliga sällskap med dessa två. Om en människa begår ett misstag kan han aldrig ändra sig?
Jag tycker inte att Ron Hubbard verkar sympatisk för fem öre, men kanske det finns en strävan att göra gott i hans affärsidé? Som numera blivit en religion...

Scientologin verkar ju funka för många... Varför bry sig om de blir lyckligare av att vara scientologer? Det är ju inte precis så att de försöker ta över världen... riktigt ännu...

Anonym
Om en person säger öppet att han gillar att ha sex med sin mor och säger att han dyrkar lucifer så skulle inte jag låta honom ens vakta min hund om jag skulle ens ha en.

See User information
Varför inte? vad har en hund med det hela att göra?

Posted on: 2008/5/25 15:25
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Varför inte? vad har en hund med det hela att göra?
Han skulle inte kunna leva med ovetskapen om hunden varit otrogen

Anonym
sopor.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
sopor.
Vadå? Blir du ledsen i ögat när du får svar på samma sätt som du själv förespråkar?
Totalt avsaknad av självinsikt.

Inte konstigt att vi konspirationsteoretiker inte blir tagna på allvar när man har såna som du med 'i laget'.
Du kan ju inte ens föra en vuxen diskussion med 'dina egna'.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper