vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Om du var NWO / Illuminati, vad hade du gjort?

See User information
Vad hade du gjort om du drog i trådarna på vår jord?

Posted on: 2009/8/13 11:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Om du var NWO / Illuminati, vad hade du gjort?
Följt sanningen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vad är sanningen? Min sanning är att alla är livet. Jag ogillar att vi förstör oss själva, ganska korkat. Det finns 2 synsätt: Du är Evig, eller du är Inte Evig. (många har redan blivit eviga, vi lever inom en skapelse, vi skapar ständigt)

Vi har tydligen hamnat i en ganska så perfekt verklighet som Lagen om En, A course in miracles och Seth Speaks pratar om hur det fungerar och idag säger kvantfysiker och andra vetenskapsmän att vi skapar vår egna verklighet.

Jag utgår ifrån att jag måste följa vissa regler eftersom min verklighet inte kollapsar. Fast, det kanske den gör? Det enda jag uppfattar är vad min hjärna sparar. Så allt jag vet är vad jag sparar, alltså mina minnen, och det är hjärnan som sållar bort onödig information genom egot. Den bästa visionen jag haft är hur Gud säger till Egot att "Du är Gud" och Egot blir skitglad, och sen ifrågasätter sig själv och sin egen existens.

Människor är Gudar för Gudarna samtidigt som Gudarna är gudar åt människor. Ying/Yang. Allt är ett och ett är allt.

Men vi är verkligen mer våra hjärnor, vi är medvetande som använder en kropp. Vi är livet och jag beskriver det bäst som en drog. Its all vibrations anyway :P. Om det stämmer att vi får in DMT i kroppen när vi ska sova så använder vi den mest pskydeliska drogen som finns. Vad har droger för betydelse för energin?

Jill Bolte skrev en grymt bra bok om detta. Boken 'My Stroke of Insight' handlade om henne själv som fick en stroke och vad hon upplevde. Hon är en hjärnläkare och fick chansen att undersöka sin hjärna innifrån genom hennes stroke. Hon upplevde Nirvana och insåg att vi alla var ett som genom hjärnan skapat en illusion av separation.

Sanningen är objektiv, men kan göras subjektiv. För så fort man har med objektiv så skapar man polaritet subjektiv. Livet är ett mirakel som intellektet (oändlig intelligens) aldrig kan förstå, det går bara att uppleva, och det gör människan.

Vi upplever på nivår bortom förstånd och materiell separation. Vi drömmer. Att drömma är att fylla sin kropp med energi.

Det vi kallar för mainstream är vår mainstream, alltså vår verklighet. Vår skapare har gett oss fri vilja och vi är likvärdiga vår skapare och varandra, allt är ett.

Vägen till fred är fred. Att kriga emot krig för att stoppa krig skapar bara krig. En annan väg är kärlek, men utan visdom kan kärlek lätt utnyttjas.

Men kärlek övervinner allt tillslut, kärlek är den starkaste kraften.

Posted on: 2009/8/13 17:38

Anonym
Sanning.

Människan och djuren

Lagra energi. Överföra energi. Producera energi. = Orsak och verkan = Anpassning = Tankar

Universum

Lagra energi. Överföra energi. Producera energi. = Orsak och verkan = Anpassning = balans.

Samma princip i allt i allt i allt.

Rätt fokus, Rätt uppfattning, Rätt känsla, Rätt tanke, Rätt tal, Rätt handlande, Rätt leverne = Inget strävande.

Varför lidande och konflikt uppstår = Falsk kunskap och anapassning efter den.

Följa sanning = Se orsak och verkan, se universums tecken, se sammanhangen mellan dom djupare innebörderna vilket stöter på dig i livet i form av möten, situationer, händelser, reaktioner, känslor, tankar, osv osv.

Allt är ett.

See User information
FangShen, jag håller med. Men många skulle säga att det är flum, men jag är helt med på vad du menar.

Vi lever inte speciellt balanserat idag med tanke på hur mycket vi förstår jorden samt låter negativa tankeformer styra oss... Men det är på G, och snart kommer vi leva i ett riktigt grymt universum, precis som det var menat :)

Posted on: 2009/8/14 19:01

Anonym
Ja du har rätt broder.

Högre vibbar på inkommande.

; ).

Ta hand om dig och allt runt dig.

Andas bror vi hörs snart av igen.

Fridens liljor.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper