vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Jehovas vittnen
Hej!

Såg Juri Linas film "the lightbringers" igår och fastnade för en del när, tror det är Jordan Maxwell som pratar om Jahbulon och att Jehovas tillber en "del" av denna guden, som då är Yahweh el Jehova? eller fattar jag det helt fel?
Tanken som slog mig är då att grundaren av Jehovas, Charles Taze Russell kanske skulle kunna varit frimurare? Men å andra sidan så faller min teori eftersom Jehovas inte accepteras av den kristna kyrkan, som i sin tur styrs av frimurare, tror jag?

Kanske nån som har lite kunnighet om Charles Taze Russell och jehovas?

Avböjer snällt massa idiotiska svar som syftar till att jehovas endast är "idioter" osv. Söker fakta genom en seriös diskution

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jehovas vittnen

See User information
Grundaren var frimurare, jajamen!

http://www.pnc.com.au/~fichrist/Masons.html
bl.a.. googla jehovas witnesses freemason så får du upp en jädra massa gött mos

Posted on: 2007/5/15 17:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Släkten Russel har fingrarna i syltburken lite härovar bla i uppstartandet av skull%bones...luktar illuminati lång väg..

Posted on: 2007/5/15 18:27
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Arthax wrote:
Hej!

Såg Juri Linas film "the lightbringers" igår och fastnade för en del när, tror det är Jordan Maxwell som pratar om Jahbulon och att Jehovas tillber en "del" av denna guden, som då är Yahweh el Jehova? eller fattar jag det helt fel?
Tanken som slog mig är då att grundaren av Jehovas, Charles Taze Russell kanske skulle kunna varit frimurare? Men å andra sidan så faller min teori eftersom Jehovas inte accepteras av den kristna kyrkan, som i sin tur styrs av frimurare, tror jag?

Kanske nån som har lite kunnighet om Charles Taze Russell och jehovas?

Avböjer snällt massa idiotiska svar som syftar till att jehovas endast är "idioter" osv. Söker fakta genom en seriös diskution
kolla din hotmailinkorg..Arthax

Posted on: 2007/5/15 18:36

Anonym
Jehovas grundare russel trodde i över 30 år att pyramiden i giza var guds tempel idag är russel själv begravd under en pyramid som gravsten

Anonym
Men höjdarna i den kristna kyrkan är väl frimurare? Hur kommer det ssig då att dom inte accepterar en av sina enga?

Anonym
Quote:

Arthax wrote:
Men höjdarna i den kristna kyrkan är väl frimurare? Hur kommer det ssig då att dom inte accepterar en av sina enga?

Jodå många biskopar och boskapare är murare
jag var förövrigt i örgrytes kyrka igår (den fina delen i gbg)
på alltaret hetta jag tringeln med ögat..

mormonernas och scientlogernas grundare var oxå murare
33 graders dessutom

Anonym
Utanför kyrkan i Hudiksvall står en obelisk på en liten gräsplätt bredvid ingången..

Sen är det ju många som har obelisker på sina gravar också, men denna obelisken är inte en grav. Ska titta närmare nästa gång jag passerar den och se om det står något på den.

Anonym
Arthax.. Kom ihåg att det som är på ytan är väl en sak, det som händer bakom lyckta dörrar en annan och att alla frimurare är inte insatta i vad frimureriet egentligen går ut på..

Stormästaren är puppetmastern som styr dem som små dockor. Initiering i friumureriet går ju ut på att man ska acceptera stormästaren som den högsta makten, som jag förstått det.. Högre än solen och månen t.om.
Prästerna i kyrkan som är murare kan mycket väl ha en inställning offentligt och en annan i verkligheten till Jehovas.

See User information
Hej raybeam! Jag har själv varit med i den sekten...tragiskt nog.
Har en hel del insideinfo att dela med mig av och har gjort djup forskning i deras historia och den är skrämmande mörk...deras nutida verksamhet bakom kulisserna är minst lika svart.

Antar att du bor i Hudiksvall...kul, jag bor också där...på öster!
Skulle vara kul att träffas irl och utbyta tankar och information!

Charles Taze Russell var absolut en frimurare av högsta rang!

Posted on: 2007/5/16 9:22

See User information
Frimurara är ett understatment....Han var en illuminati... Här är dom 13 familjerna...Astor, Bundy, Collins, Dupont, Freeman, Kennedy, Li, Onassis,Reynolds, Rockefeller, Rothschid, Russel, Van Duyn.........dessutom var han tongivande när Skull%bones startade.......sekt... det är värre......... .Dom är djävulsdyrkare..

Posted on: 2007/5/16 10:06

Anonym
Checka din PM Towerofterror.

Anonym
Dom 13 namnen som räknades upp, är det en och samma bloodline eller är det dom tyngsta namnen innom Illuminati?

Anonym
Quote:

Arthax wrote:
Dom 13 namnen som räknades upp, är det en och samma bloodline eller är det dom tyngsta namnen innom Illuminati?

Omöjligt att veta

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Arthax wrote:

Omöjligt att veta

Vad intressant.. en fråga som inte går att besvara!

Anonym
Fritz Springmeier gjorde det och för det fick han livstids fängelse med påhittade anklagelser.

See User information
Tjenare. Finns ett lätt sätt. En arbetskompis började snacka med mig om det och fick mig intereserad. Titta i bibeln, jehovas vittnen grundar sina läror på bibeln. Hot tips. Lycka tll

Posted on: 2007/5/21 15:57

See User information
Att kyrkan och Jehovas tycks stå emot varandra är ett exempel på hur hela systemet är uppbyggt. Folk blir förvirrade och tror att de har alternativa valmöjligheter. I själva verket styrs det mesta från samma håll.

Jag tittade i Vakttornet nyligen. Det står bra mycket mer om Jehova än om Kristus där. Bara för att man bundit samman Nya och Gamla Testamentet i samma bok betyder det inte att de har så mycket med varandra att göra. Jag tror inte att Jesus hade så mycket positivt att säga om Jehova.

Posted on: 2007/5/21 17:17

Anonym
Quote:

xveins wrote:
Tjenare. Finns ett lätt sätt. En arbetskompis började snacka med mig om det och fick mig intereserad. Titta i bibeln, jehovas vittnen grundar sina läror på bibeln. Hot tips. Lycka tll

Hur förklarar du då skapandet av den luciferiska kulten "skull & bones"? Russel var skaparen av detta och finansierade "the tomb" som står inne på universitets området av sina pengar som dom fick efter som dom i princip hade monopol på smuggling av opium vid denna tiden?

Anonym
Quote:

xveins wrote:

Väntar fortfarande på svar?!

See User information
Skulle kunna vara hans far. De var kyrkliga och även Charles T i sin uppväxt men han bestämde sig vid vuxen ålder för att undersöka bibeln själv. Kolla wikipedia En tanke till, är inte så insatt men vad gör korset på CTR:s grav. Tror bestämt att jv inte tror att Jesus hängdes på ett kors utan på en påle!?? (Stauros eller xylon) Mannen

Posted on: 2007/5/29 20:34

Anonym
Quote:

xveins wrote:
Skulle kunna vara hans far. De var kyrkliga och även Charles T i sin uppväxt men han bestämde sig vid vuxen ålder för att undersöka bibeln själv. Kolla wikipedia En tanke till, är inte så insatt men vad gör korset på CTR:s grav. Tror bestämt att jv inte tror att Jesus hängdes på ett kors utan på en påle!?? (Stauros eller xylon) Mannen

Du ska få ett insider tips, Wiki är en encyklopedi där man kan göra tillägg själv och den är inte godkänd som korrekt källa

See User information
kolla encyklopedia brittanica då! Stefan
höhö

Posted on: 2007/6/5 19:53

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper