: 2015/1/15 20:58
Group:
Registered Users
|
Universum fungerar som Schrödingers katt. Tänk dig att du har en verklighetsbild som är logisk. Det är vår värld vi lever i. Tänk dig att din verklighet är vad du vet, och effekterna av vad du vet.
Alla människor är minnen som sparar verkligheten så en dåtid bildas, detta formar nutiden. Jorden i sig är ett minne. Solsystemet också, även universum och sist men inte mist alltet själv (oändlig intelligens).
Allt som händer sparars i ljuset och DNA sparar information. Människans hjärna kan bara hantera en viss mängd information. Vi leds logiskt in på nya tankesätt. Men det är sant att man kan dö av det man tänker.
Jag ser oss som en skapelse i tre delar. Superundermedvetande - Undermedvetande - Medvetande
De första omsluter de som kommer därefter. Just nu är vi medvetande och vi är det vi är medvetna om. Man kan också enkelt säga Gud/Oändlig Intelligens - Själ - Människa. Men det är väldigt förenklat. Jag ser oss dock som Oändlig Intelligens in the making. Vi lär oss hur universum fungerar så kan vi ha ett eget (om vi vill). Jag tänker utforska detta :) Men först måste de som styr det bort, eftersom de kontrollerar stor del av den för tillfället. (De styr dock inte Gud/Oändlig Intelligens som dock inte ingriper mer än vi behöver för att skydda fria viljan).
Det som skapar verkligheten är neurologi nät som sitter i hjärnan. Dessa fungerar som informations motorvägar. Under ens livstid kan dessa formas om och olika minnen är bundna till olika händelser. Stora händelser som t.ex. 9/11 kan få mångas världsbilder att kollapsa om man börjar se korruptionen och att det är den som orkesterar i princip allt på världsarenan.
Jag ser inte mig som speciellt "ny". Jag har insett att jag är medveten nu för det är nu jag blir medveten om alltet - vilket vi alla är. Praktiskt sagt så inser jag att jag inte kommer inkarnera och glömma mig = dö. För att glömma om vi är minnen är som att dö. Men jag är definitivt ny då jag precis lärt mig allt igen bara för att inse att man ju mer man vet ju mer inser man att man inte vet. Det är det som är så coolt. Men bara för att man inte vet exakt hur man t.ex. spelar Playstation eller Gitarr, så betyder det inte att man kan förstå hur de fungerar. Det går alltså att förstå vår existens. Vi är gud, nuf' said.. or?
Jag är medveten nu för jag har lärt mig att logiskt förstå skapelsen. Evolutionen är logisk och jag tror absolut på en högre makt / oändlig intelligens. Jag ser oss alla även som en bara för att vi kommer i framtiden att veta allt om alla om vi vill veta. T.ex. jag kan tänka "Vad gör han/hon/dem nu" och så får jag veta. Vi lever i Kaos och ur Kaos skapas ordning.
Med Schrödingers katt så menar jag att jag vet inte vad alla andra gör just nu. Bara först när de berättar det för mig. Så vad som helst kan hända, men de ser samtidigt världen logiskt också. Vänstra hjärnhalvan sorterar och kollar information om informationen och den arbetar seriellt. Den högra tar in all information samtidigt, den arbetar parallellt. Båda behövs för att vi ska fungera som vi gör.
Schrödingers katt handlar enkelt om att om man har en anordning som dödar en katt genom slumpen. Man använder sig av ett radioaktivt ämne. Detta släpper ifrån sig en partikel slumpmässigt. Så om man stänger locket kan katten både vara död och levande. För slumpen avgör, hur vet man att inte anordningen utlöstes efter 1sek, eller 11sek?
Livet är en gåva, ta hand om det.
Jag hoppasr verkligen att alla på dett forumet arbetar aktivt med att fixa vår värld. Annars är ni på helt fel väg som leder till reinkarnation igen... Alltså glömska...
Min sista väg ut är döden, för denna världen är ändlig. Men det är genom det ändliga man blir oändlig. Jag glömmer mig varje kväll tills jag vaknar. Är det självmord? :)
Allt är kärlek, och Gud / Oändlig Intelligens ä kärlek.
Vad ser ni som nästa logiska steg i vår evolutionen, och vad gör ni för att göra det till verklighet? :)
- seilon
Posted on: 2009/10/10 17:22
|