vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Klimatintresserade titta hit. Bra dokumentär!

See User information
Home

Frid

Posted on: 2009/6/7 10:45
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Klimatintresserade titta hit. Bra dokumentär!

See User information
Sett färdigt nu, 5 av 5!

Posted on: 2009/6/7 15:38
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Såg den igår och tyckte den va väldigt intressant. Den tog upp många konkreta problem vi har och det va skitsnygga bilder. Det ända jag störde mig på var Global warming apokalypsen som dom visa mot slutet. 4/5

Posted on: 2009/6/8 15:56

See User information
Har ej sett din video,men väljer att post denna varning här i a f.
Vem som ligger bakom...han säljer.

Soros comes clean on coal

http://money.cnn.com/video/fortune/20 ... fortune.bg.soros.fortune/

Posted on: 2009/6/8 16:42

See User information
Bör nog välja att se den innan man säger nåt...

Frid

Posted on: 2009/6/8 21:28

See User information
Har för mig att George Soros sponsrade den här filmen.

Posted on: 2009/6/8 22:21

See User information
Och vad kan sägas om infon i filmen?
Verkar som ni blivit lite blinda på info o stirrar bara rakt på vem som gjort den, packat den, transporterat den osv... Kolla infon...

Många konspirationer startar pga av att man bara vill se det negativa.

Den berättar och tar upp det väldigt få vågar säga!

Frid

Posted on: 2009/6/9 19:11

See User information
How Organized Consumer Purchasing Can Change Business

carotmob

Posted on: 2009/6/10 2:01

See User information
Dokumentären HOME hade en mening som nämnde "att det görs försök att skapa rena kolkraftverk". Mer förmedlades inte. Den var snarare väldigt negativ mot kolkraftverk som tömmer joden på lagrad solenergi.

För övrigt så var det den vackraste skildring av jordklotet jag sett. Även naturförstöring och koncentrationslägeruppfödningen av boskap blev "snygg".

Lite kul att man kan skapa en så vacker bild av något så hemskt...

Men den måste ses i HD för att uppskattas. Budskapen var tråkiga, se det som visuell upplevelse i vår fantastiska värld.

Hitta den i blueray om möjligt och skicka upp den på den största TV:n du hittar.... Värd att köpa som bakgrundsfilm (utan ljud) på en bar mm.

Posted on: 2009/6/10 8:35

See User information
Ja det var en hel del vackra bilder...

Posted on: 2009/6/10 10:17

See User information
Bra propaganda för att nå medelklassen kanske?

Roligt hur "Consumer" accepteras, haha!

Tänkte häromdag när jag jobbade i trädgårdslandet..

"Hur kan man kallar sig KONSUMENT när det är en verb? Har folk (substantiv) blivit vad man GÖR?" och hur ofta KONSUMERA man isf?

Mer oftare än när man "rösta DEMOKRATISKT" antar jag, men under en dag, eller en vecka säg, 2 timmar?

Eller räknar man el och vatten och hyra som konsumerismen med?

Sen kan vi väl heter "Andare" då eftersom vi andas HELA tiden,. eller TÄNKARE?

Lite offtopic, men det var en tydligt BUDSKAP där...i carrot grej.

Som var skysst....

Posted on: 2009/6/10 20:16
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
LORAX! Du ska äta morötterna - Inte röka dom.
Vad tusan menar du?

See User information
http://video.google.com/videoplay?docid=-5329857034306331360

Jag kanske inte hinner glo så mycket, men denna 28 minuters bit av Penn & Teller är UNDERBAR! De använder språkbruket bullshit'fuck men det är ju mest för att reta alla fjompisar i USA.

De handlar om att amerikanska medborgare faktiskt går med på att betala sina 'carbon emissions' och att de skall ha dåligt samvete för att de påverkar miljön negativt med deras existens.

NJUT! SKRATTA! (det är dock ej en order, bara nästan en garanti, särskilt efter halva clip'et)

Posted on: 2009/6/10 21:01

See User information
Therold: Nice, de va nog den bästa bullshit jag sett :)

Posted on: 2009/6/11 5:26

See User information
Askul :D

Tyvärr har de tokdissat 911-rörelsen, har jag för mig (?).

Posted on: 2009/6/11 11:03

See User information
Denna är till för att konkurrera ut 9/11 truth-movement. Detta är propaganda, SOROS!

Jag värnar för naturen, men Eliten använder den för att få in sin världsordning.

Posted on: 2009/6/11 11:41
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Denna är till för att konkurrera ut 9/11 truth-movement. Detta är propaganda, SOROS!

Va? Om vi nu får använda ordet sanning (som vi knappast förstår oss på, vi kolbaserade snubbar) så konkurrerar väl inte sanningen om a med sanningen för b. Får vi skratta åt new green deal så är det ju bra. Vad har det med 9/11 att göra? Menar du att s.k. truthseekers bara skall orka med en grej i taget?

Dissar Penn & Teller 9/11-tänkeriet? Det var nytt för mig. Jag har svårt att se varför de skulle göra det. Men ok, skenet kan bedra flera gånger om.

Posted on: 2009/6/11 12:22

See User information
Quote:
"The urge to save humanity is almost always a false front for the urge to rule."
Henry Louis Mencken (1880-1956), American editor, critic

Bara det faktum att det extremt vanliga ordet "Home" i en Google-sökning ger en länk till filmen på första sidan så kort tid efter dess release betyder att mäktiga intressen är inblandade.

Filmen får oss alla att tänka väldigt globalt; precis som de otroligt många filmer som på senare år kommer ut om utomjordiska hot, globala naturkatastrofer och så vidare. Denna dokumentär är välmenande men vi måste se under ytan när det gäller den. Vad programmerar den? Det är förutsägande programmering; att få oss att tänka globalt, att vi alla är i samma båt. Det passar hand i handske med agendan om en ny världsordning. Det passar även in 100% med agendan om koldioxidskatten som kommer i framtiden.

George Soros som med all säkerhet är en av eliten - är medlem i Bilderberg och Club of Rome - sponsrade Home. Läs längst ned i min post vad Soros och de andra i Club of Rome skrev 1991!

Slutsatsen visar på att Home inte är kontraproduktiv mot elitens agenda, men snarare tvärtom. Jag värnar om natur, men vi får inte glömma den förutsägande programmeringen filmen innebär.

Earth Hour var antagligen en "undersökning" för att se hur mycket människor de har med sig världen över. Nästa "undersökning" kommer visa sig bättre för eliten i och med denna dokumentär. Koldioxidskatt, tjohooo!

Vi utvecklar även orolighet och "rädsla" att vi är på väg mot undergång, och "därför bör vi ha koldioxidskatt och en världsstat så vi räddar vår planet". Jorden har ALDRIG varit stabil vare sig i temperatur eller annars. Vi är inte ens nära att vara så "ostabil" som Jorden varit under tidigare polomkastningar, istider, och asteroidträffar.

http://www.youtube.com/watch?v=7W33HRc1A6c# se från 3:00 och 5:10.

Quote:
“It would seem that men and women need a common motivation, namely a common adversary, to organize and act together in the vacuum such as motivation seemed to have ceased to exist or have yet to be found. The need for enemies seems to be a common historical factor…

Bring the divided nation together to face an outside enemy, either a real one or else one invented for the purpose…

Democracy will be made to seem responsible for the lagging economy, the scarcity and uncertainties. The very concept of democracy could then be brought into question and allow for the seizure of power by extremists of one brand or the other…

In searching for a new enemy to unite us, we came up with the idea that pollution, the threat of global warming, water shortages, famine and the like would fit the bill. The real enemy [of the elites and their minions] then is humanity itself.”

- “The First Global Revolution” (1991) published by the Club of Rome. Members of the Club of Rome include: Al Gore, Jimmy Carter, Bill Gates, George Soros and author of the Kyoto Protocols Maurice Strong.

Quote:

In his article, "Global warming hysteria serves as excuse for world government" Daniel Taylor outlined how the exploitation of the natural phenomenon of "global warming" was a pet project of the Club of Rome and the CFR

"Richard Haass, the current president of the Council on Foreign Relations, stated in his article "State sovereignty must be altered in globalized era," that a system of world government must be created and sovereignty eliminated in order to fight global warming, as well as terrorism. "Moreover, states must be prepared to cede some sovereignty to world bodies if the international system is to function," says Haass. "Globalization thus implies that sovereignty is not only becoming weaker in reality, but that it needs to become weaker. States would be wise to weaken sovereignty in order to protect themselves..."

an essential means of achieving global government by consent over conquest, as has long been the ultimate goal of the elite, is by "fanning public hysteria" over climate change,

FURTHER QUOTES

"The Trilateral Commission, one of the three pillars of the New World Order in alliance with Bilderberg and the CFR, met last week in near secrecy to formulate policy on how best they could exploit global warming fearmongering to ratchet up taxes and control over how westerners live their lives.

At the confab, European Chairman of the Trilateral Commission, Bilderberger and chairman of British Petroleum Peter Sutherland (pictured top), gave a speech to his elitist cohorts in which he issued a "Universal battle cry arose for the world to address “global warming” with a single voice."

Echoing this sentiment was General Lord Guthrie, director of N.M. Rothschild & Sons, member of the House of Lords and former chief of the Defense Staff in London, who urged the Trilateral power-brokers to "Address the global climate crisis with a single voice, and impose rules that apply worldwide."

Globalists love global warming! Oil industry kingpins, Bilderbergers and Rothschild minions have all put their weight behind it. This is a fraud conceived, nurtured and promulgated by elite, and to castigate individuals for merely questioning the motives behind climate change fearmongering by accusing them of being mouthpieces for the establishment is a complete reversal of the truth

Posted on: 2009/6/11 13:02

Edited by Philochatus on 2009/6/11 13:18:15
Edited by Philochatus on 2009/6/11 13:22:49
Edited by Philochatus on 2009/6/11 14:03:19
Edited by Philochatus on 2009/6/11 14:04:45
Edited by Philochatus on 2009/6/11 14:08:55
Edited by Philochatus on 2009/6/11 14:09:38
Edited by Philochatus on 2009/6/11 14:13:18

See User information
Att posta miljörelaterade post's på vaken är som att slänga in en köttbit till hungriga tigrar.

Om jag spelar in en egen dokumentär, och skaffar fakta, vad skulle ni säga då? Om jag ungefär får fram samma resultat???
Roligt o veta...

Frid

Posted on: 2009/6/11 16:14

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Att posta miljörelaterade post's på vaken är som att slänga in en köttbit till hungriga tigrar.

Om jag spelar in en egen dokumentär, och skaffar fakta, vad skulle ni säga då? Om jag ungefär får fram samma resultat???
Roligt o veta...

Frid

Du kommer inte få fram samma resultat, om du granskar det riktigt.

Posted on: 2009/6/11 16:25

See User information
Jag har mer info än det där, mycket mer!

Posted on: 2009/6/11 17:29

See User information
Quote:

iwarrior skrev:

Jag kommer i framtiden att citera dig. Det var bland det roligaste jag läst!!!

Dock så är vargarna på flashback.info dubbelt så hungriga... Där blir man först sprängd i bitar av en stridsvagn innan man blir uppäten :p

Posted on: 2009/6/11 21:03

See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Bara det faktum att det extremt vanliga ordet "Home" i en Google-sökning ger en länk till filmen på första sidan så kort tid efter dess release betyder att mäktiga intressen är inblandade.

Ja, eller att det är en film som lagligt kan fildelas eftersom den är fri. Kan vara därför många länkar till den. Googles sökmotor räknar sedan ut populariteten och rankar den automatiskt högt. (Tro inte att de sitter och bestämmer ordningen manuellt på sökträffar för alla möjliga sökordskombinationer. Google blev stort för att de lyckades göra ett system som gjorde detta automatiskt och relativt rättvist. Om något annat var fallet skulle hackers runt om i världen skrika högre än du anar. De skulle fimpa internets backbone i protest mot google... De skulle stänga ner googles servrar med virus efter zombieattack efter bloggkrig... Hackers är en aktivistgrupp för sig... de är att lita på)

Quote:

Filmen får oss alla att tänka väldigt globalt; precis som de otroligt många filmer som på senare år kommer ut om utomjordiska hot, globala naturkatastrofer och så vidare. Denna dokumentär är välmenande men vi måste se under ytan när det gäller den. Vad programmerar den? Det är förutsägande programmering; att få oss att tänka globalt, att vi alla är i samma båt. Det passar hand i handske med agendan om en ny världsordning. Det passar även in 100% med agendan om koldioxidskatten som kommer i framtiden.

Och det passar in i att vi faktiskt haft en otrolig utveckling inom kommunikation mellan människor över långa avstånd i och med telefon och internet (som inte funnits många år i mänsklighetens historia). Vi kommunicerar mer än någonsin idag. Så jag tycker det är rätt okej att anta att en global gemenskapskänsla snabbt växer fram över gränser och världsdelar när vi har möjligheten att kommunicera över dessa gränser. Filmen är i den bemärkelsen mer ett resultat av att vi faktiskt sitter i samma båt.

Quote:

Earth Hour var antagligen en "undersökning" för att se hur mycket människor de har med sig världen över. Nästa "undersökning" kommer visa sig bättre för eliten i och med denna dokumentär. Koldioxidskatt, tjohooo!

Är det fel att införa styrmedel för att bromsa mänsklighetens tok-höga konsumtionstakt? Det kanske rentav är bra om dessa skatter kan få resurser att istället flöda tillbaka till skola och sjukvård.

Jag bedömmer att eliten skulle få betala mest. De är de som flyger mest, de är de som kör bränsleslösande bilar. De är de som överdriver konsumtionen. De kan gott få betala för sitt slöseri.

Lever man exempelvis som vegetarian och miljömedveten medborgare så är man ju knappt berörd av denna skatt.

Quote:

Vi utvecklar även orolighet och "rädsla" att vi är på väg mot undergång, och "därför bör vi ha koldioxidskatt och en världsstat så vi räddar vår planet". Jorden har ALDRIG varit stabil vare sig i temperatur eller annars. Vi är inte ens nära att vara så "ostabil" som Jorden varit under tidigare polomkastningar, istider, och asteroidträffar.

Låter sunt att vara lite observant kring sådant man inte förstår sig på. (Meteorologerna förstår sig ännu inte på hur vädret fungerar, de kan ännu inte göra en säker prognos längre än en vecka.) Så jag är gärna lite försiktig tills vi med säkerhet har rett ut alla tvivel om vad som gäller jordklotets klimatframtid. Vi har så mycket arbetslöshet nu när vi ersatt alla jobb med maskiner. Så vi kan lätt belasta samhället med lite extra arbete för att förebygga eventuell klimatkatastrof. (Även om vi anser att risken är låg att det faktiskt är vi som är orsaken till de snabba klimatförändringarna)

Stabil och stabil... Jordklotet kommer finnas kvar, jordklotet klarar av dessa "polomkastningar, istider, och asteroidträffar". Men vi hugger ner regnskogar i snabbare takt än man lyckades fälla träd på påskön. Och folket på påskön dog väl?... (Utan någon av de listade katastroferna.)

Jag trivs med min friska luft. Och jag vill gärna att luften ska vara frisk imorgon också.

Posted on: 2009/6/11 22:01

See User information
Quote:
Tro inte att de sitter och bestämmer ordningen manuellt på sökträffar för alla möjliga sökordskombinationer. Google blev stort för att de lyckades göra ett system som gjorde detta automatiskt och relativt rättvist.

Googles CEO, Eric Schmidt, är med i Bilderberg och därav är han med i eliten. Det är lika rättvist att tro att han kan påverka sitt eget företag.

Det är även känt att Google censurerar. De censurerar för Kina. Och de erkände att de censurerat även annat i över 4 år.

Google må ha varit bra i början. Sedan rekryterades de till eliten. Tro inte att Google får vara med i Bilderberg bara för att han är rik; men för att han styr Google. Varför tror du han inviteras till Bilderberg? Vi vet att Youtube censurerar asmycket sedan Google köpte upp dem. Någonsin hört om Internet2?

Quote:
Är det fel att införa styrmedel för att bromsa mänsklighetens tok-höga konsumtionstakt? Det kanske rentav är bra om dessa skatter kan få resurser att istället flöda tillbaka till skola och sjukvård.

Jag bedömmer att eliten skulle få betala mest. De är de som flyger mest, de är de som kör bränsleslösande bilar. De är de som överdriver konsumtionen. De kan gott få betala för sitt slöseri.

Hur kan du vara så idiotiskt lättlurad att tro att koldioxidskatten kommer appliceras på eliten? Har du ens studerat konspirationen? Det verkar inte heller som du vet någonting om hur eliten ser på oss. Koldioxidskatten är till för att förslava oss, för att försätta oss i än mer skuld. Om du tror att livet kommer bli bättre och att pengar kommer "flöda till till skola och naturvård" så kommer du få en big surprise!

Hur kan du tro att eliten kommer "få betala för sitt slöseri"? Det var det sämsta jag hört, tyvärr. Gå och läs Carroll Quigley, se Alex Jones! Om du säger att du redan gjort det, så har du i vilket fall glömt vad som avslöjas däri.

Posted on: 2009/6/12 6:10

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper