vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Nytt forum

See User information
Vaken skapare Micro har nu sagt att fem stycken nyckelpersoner bestämmer över detta forum. Lite komiskt är att fem företag kontrollerar i princip all media i Sverige. Samma öde drabbade vaken men man kan göra skillnad.

Vi som vill ha ett verkligt fritt forum borde skapa ett nytt. Ett smart val av webadress och en som är duktig på datorer kan skapa det här enkelt. Det nya forumet borde ha en regel INGEN admin, INGEN ansvarig utgivare. På detta forum diskuteras allt.

Jag vågar komma med den här iden för jag vet att värdelös information krossas i ett fritt forum, även om det behövs 100 inlägg för det. Och jag vet att det bästa sättet att möta farliga ideer är att möta dom. Den respekten ger jag människor att själva värdera olika argument.

Om någon väljer att bygga ett nytt forum, ska jag hjälpa till att leda folk dit, som inte vill ha någon förmyndare som sätter sig över människors talang att värdera information.

Posted on: 2009/12/9 23:38
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Nytt forum
Quote:

Joshua skrev:
Vaken skapare Micro har nu sagt att fem stycken nyckelpersoner bestämmer över detta forum. Lite komiskt är att fem företag kontrollerar i princip all media i Sverige. Samma öde drabbade vaken men man kan göra skillnad.

Vi som vill ha ett verkligt fritt forum borde skapa ett nytt. Ett smart val av webadress och en som är duktig på datorer kan skapa det här enkelt. Det nya forumet borde ha en regel INGEN admin, INGEN ansvarig utgivare. På detta forum diskuteras allt.

Jag vågar komma med den här iden för jag vet att värdelös information krossas i ett fritt forum, även om det behövs 100 inlägg för det. Och jag vet att det bästa sättet att möta farliga ideer är att möta dom. Den respekten ger jag människor att själva värdera olika argument.

Om någon väljer att bygga ett nytt forum, ska jag hjälpa till att leda folk dit, som inte vill ha någon förmyndare som sätter sig över människors talang att värdera information.

Det har alltid varit några få som administrerar forumet, det borde inte vara en överraskning efter 200+ inlägg, kom du på det just nu?

Vaken funkar bra.

Det startade en dag, det utvecklas. Man provar, behåller eller skrotar. Admins kommer och går etc. Inget nytt där.

Om du inte trivs bra här så tycker jag absolut att du ska utveckla din startgrop och gräva dig en krater, det kan bli nåt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Aldrig tidigare har det gått åt det håll vi ser nu. Massmedia blev en förbannelse för ledningen.

Posted on: 2009/12/10 0:14
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Du får nog med dig ett antal personer på detta. Jag vet minst en som kommer att bli eld o lågor. Skönt om ni får det i land så slipper vi det här gnället som strängt taget börjar bli rätt tröttsamt...

Posted on: 2009/12/10 0:16
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

Anonym
Vad skönt å höra att det inte bara är jag. Har inte tillfört mycket tyvärr men har läst en hel del. This sounds like a great idea.

See User information
var ligger problemet? Jag har hängt här några år nu, och det ända som har raderats har varit rent trollande, och gnäll om att vaken.se censurerar och bla bla.

Jag har varit i många hetsiga diskussioner, och de få gångerna admins lagt sej i diskussioner är när det börjar gå över till personangrepp. så vad ni får ifrån att vaken censurerar det vet jag inte.

Kan ni ta med novax till erat nya forum så är ni jättegulliga

Posted on: 2009/12/10 11:25
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Ja, fixa ett eget forum.
Om det blir ett bra forum så visar det att gnällspikarna som skrikit censur här hade rätt. Om inte så hade de fel

Posted on: 2009/12/10 13:10
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Gör denna även utan regler då få vi se hur det går till!

ALLT tillåten!

Bli spännande att se resultalten!

Posted on: 2009/12/10 13:14
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Snacka om en storm i ett vattenglas!

VILKA tror Ni bryr sig om ett antal forumtrollande, narcisissters klagande om att de får synas för lite i rutan!!!!!????

Posted on: 2009/12/10 16:39

See User information
Som jag sa jag vet inte hur man gör ett forum. Så någon som kan får ta tag i det.

Det är en ide, fast egentligen är det synd att splittra vaken, bättre att återgå till normala regler.

Vem är narcissist? Den som är rädd för att inte få synas och vill begränsa hur mycket människor kan delta, eller den som inte bryr sig om det och vill hålla på ett fritt ord för alla?

Men man kan vända på alla argument det är fruktlöst, jag tror jag har gjort min ståndpunkt klar nu.

Posted on: 2009/12/10 23:11

See User information
http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissism

Narcissism betecknar i modern psykologi en mer eller mindre abnorm böjelse för självbespegling, yttre eller inre - en förälskelse i den egna bilden, den egna personligheten. Narcissism utmärker sig för överdriven känsla av betydelse och överlägsenhet.

Narcissistisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som kännetecknas av narcissistens extrema känsla av självhävdelse, bristande verklighetsuppfattning, sitt stora behov av att befinna sig i centrum och brist på empati. Denna patologiska narcissism skiljer sig från den naturliga narcissismen vi alla bär på, känslan av att vilja vara omtyckt. Personer med denna störning utmärker sig genom krocken mellan två motsatta självbilder - den idealistiska bilden av sig själv som storslagen och grandios, gentemot känslor av skam och självhat.

Posted on: 2009/12/10 23:21
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

Joshua skrev:
Som jag sa jag vet inte hur man gör ett forum. Så någon som kan får ta tag i det.

Det är en ide, fast egentligen är det synd att splittra vaken, bättre att återgå till normala regler.

Vem är narcissist? Den som är rädd för att inte få synas och vill begränsa hur mycket människor kan delta, eller den som inte bryr sig om det och vill hålla på ett fritt ord för alla?

Men man kan vända på alla argument det är fruktlöst, jag tror jag har gjort min ståndpunkt klar nu.

Tja, först ska du ju hitta en person som blir inspirerad av ”inga regler alls samt ingen admin” Jag föreslår att du tar tag i det själv om du vill förvekliga idé till handling, det tar 5 minuter. Googla ”skapa ett forum”

Jag förstår din tanke J, den är vacker. Men man kan inte gruppera människor utan lagar, begränsningar eller regler. Tråkigt men så är det.

See User information
Jumalauta: Varför så angelägen att försvara vaken?

Kanske på sin plats att reda ut vilka de fem är?

För mig har vaken aldrig varit ett fritt forum.

Vissa som inte vet bättre borde STFU... xD

Posted on: 2009/12/11 16:33

See User information
Lycka till!. Det behövs ständigt flera platser/forum som får provas och utvecklas. Huvudsaken är att information och kunskap fortsätter att spridas

Posted on: 2009/12/11 16:53
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Jepp och det är den huvudsaken som vaken principiellt hindrar.

Alla som har sin tunga uppe i vakens röv borde tänka om.

Bara den som är inskränkt och rädd har skäl att radera.

Som nån sa i en annan tråd: Bemöt kritiken istället.

Posted on: 2009/12/11 16:58

See User information
Quote:

Blackie skrev:
Lycka till!. Det behövs ständigt flera platser/forum som får provas och utvecklas. Huvudsaken är att information och kunskap fortsätter att spridas

Allt nya forumskapande och bloggar börjar ju snarare likna "de tio små negerpojkarna".

Ska man nå ut med information så är ju knappast medicinen 100 st. nya forum!

Alla vill ha sina 5 sekunder i solljuset.

Som det står i Sions Vises Protokoll, så "måste Vi splittra upp icke-judarna i oräkneligt antal fraktioner och intressegrupper för att på så vis avväpna de deras motståndskraft."

Bättre då att bli effektivare, med mer slagkraftiga argument för att på så sätt få större chans att nå offentlighetens ljus.

Posted on: 2009/12/11 17:01

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Bättre då att bli effektivare, med mer slagkraftiga argument för att på så sätt få större chans att nå offentlighetens ljus.
Kanske inte är rätt sätt då att begränsa skrivandet till högst sex inlägg per dag

Anonym
Quote:

obey13 skrev:
Jumalauta: Varför så angelägen att försvara vaken?

Kanske på sin plats att reda ut vilka de fem är?

För mig har vaken aldrig varit ett fritt forum.

Vissa som inte vet bättre borde STFU... xD

Jag tycker att vaken funkar bra, det finns mycket info här. De som stödjer och de som står bakom vaken, aktiverar sig här och där ute, de lägger ner mycket tid och resurser utan ekonomisk profit, de behöver support lika mycket som jag behöver inspiration.

Jag tycker att reaktionerna är överdrivna, ingen är felfri, ibland tar man fel beslut ibland rätt.

Det är lite typiskt Svensson att fokusera på de få saker som är fel istället för tvärtom, det är så vi är indoktrinerade, man letar fel överallt.

Personligen tycker jag att de som är bra med vaken överväger det som är mindre bra. Realistiskt så tycker några få annat. Det är helt ok, jag vill ha det så, balans…

Känner du dig begränsad och störd så har jag ingen lösning åt dig, du får helt enkelt fortsätta och framföra ditt missnöje eller gå vidare med annat…

See User information
Jo men det finns väl hur många forum som helst och ännu så länge kan man välja fritt om man vill logga in nånstans om man talar om vem man är. Sedan finns det några där man måste vara medlem av ett parti eller en speciell organisation eller ett företag för att få logga in. Det fanns under några år på åttiotalet nåt som hette Heta Linjen på Televerket. Det fanns inga alternativa utbjudare av teletjänster på den tiden. Man kunde slå ett nummer och bröt man inte så var man "online" ett helt år för 25 öre. Man kopplades ihop slumpvis sex och sex. Man visste alltså inte om det fanns lyssnare som inte gav sig tillkänna när man pratade med någon (dom kallades "ubåtar"). Heta Linjen blev delvis en social grej. Det fanns folk som hade högtalande telefoner på dygnet runt och aldrig lämnade sina lägenheter. Det hela liknade faktiskt situationen för en människa som lever och andas på internet. Det gick rykten om att det såldes knark via Heta Linjen och att diverse saker planerades där men det var nog mest för att locka fram eventuella säkerhetsrisker. En sorts syltburkstänkande. Om du vill hitta fingrar så ställ fram en burk...
Men det hela stoppades efter några år. Lustigt nog av Ingrid Segerstedt-Wiberg som gjort sig känd som en förespråkare för det fria ordet. Anledningen var att Heta Linjen också gick att använda för såna som vill locka små barn och att en stor del av samtalen gick ut på att stöna som om man onanerade och såna osmakligheter. Parallellerna med dagens internet är slående... den jävla barnporren har kostat oss Heta Linjen, allmänhetens rätt att kräva offentlig bevisning och säkert en del annat jag inte kommer på nu. Därför: REGLER!!!

Posted on: 2009/12/11 19:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Själv så driver jag en dc-hubb och efter år av erfarenhet så har vi en riktlinje som säger:

This Is a free hub and will always be!. BUT, the right to free speech should not be confuced with the right to be obnoxious!(name callings included).

Det är ofta ett jävla tjafsande där, för det finns folk som ser på samma saker ur helt olika synvinklar helt enkelt. Med andra ord så kan 2(eller flera) personer närmast vilja strypa den andra på grund av en liten detalj, även fast dom i det stora hela faktiskt är överens!.

När jag önskade Lycka till, så var det för att jag vet av erfarenhet hur det är att försöka medla mellan folk på ett ställe där flera hundra olika personer diskuterar allt mellan himmel och jord(och mer därtill). Så om någon gnäller om det ena och det andra.. lycka till med att skaffa den erfarenheten du/ni också. Hänvisar till citatet under mina inlägg med

Posted on: 2009/12/11 20:20
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:

obey13 skrev:
Jepp och det är den huvudsaken som vaken principiellt hindrar.

Alla som har sin tunga uppe i vakens röv borde tänka om.

Bara den som är inskränkt och rädd har skäl att radera.

Som nån sa i en annan tråd: Bemöt kritiken istället.

Kan du ge ett exempel där vakens admins hindrat information från att spridas? ett konkret exempel?

Lämna vaken om du tycker det är så hemskt

Posted on: 2009/12/11 20:28
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Blackie, du borde lägga ned din hub av två orsaker:
1) ingen delar ut
2) du expnerar dig till juridiska problem

Posted on: 2009/12/11 21:22

Anonym
Det mesta går ju jättebra. Kalla Fakta-hitpiece var ju förhållandevis förväntad, bra mediautrymme iaf. Bara tuta och köra på!

För er som missat framsidan så söker vi folk som kan hjälpa till med allt möjligt.

http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=629

Det innefattar även systemadministration, forummoderering, etc. Det är bara att ni hör av er! Tack!

PS - Jag har aldrig sett ett forum som inte drabbats av troll, jag har heller inte sett forum på internet som fungerat utan viss moderering etc.

Mitt stående tips är ändå att om man hamnar i trångmål med någon online så löser sig det mesta i verkligheten. Bättre att träffas än att härja vid tangentbordet.

See User information
Quote:

Blackie skrev:
Själv så driver jag en dc-hubb och efter år av erfarenhet så har vi en riktlinje som säger:

This Is a free hub and will always be!. BUT, the right to free speech should not be confuced with the right to be obnoxious!(name callings included).

Det är ofta ett jävla tjafsande där, för det finns folk som ser på samma saker ur helt olika synvinklar helt enkelt. Med andra ord så kan 2(eller flera) personer närmast vilja strypa den andra på grund av en liten detalj, även fast dom i det stora hela faktiskt är överens!.

När jag önskade Lycka till, så var det för att jag vet av erfarenhet hur det är att försöka medla mellan folk på ett ställe där flera hundra olika personer diskuterar allt mellan himmel och jord(och mer därtill). Så om någon gnäller om det ena och det andra.. lycka till med att skaffa den erfarenheten du/ni också. Hänvisar till citatet under mina inlägg med
Ett ord på vägen.Du;Ni,kan inte ändra på någon,något!Det MÅSTE komma innifrån. Sluta kämpa mot det yttre.

Vänd kompassen INÅT.Vad får dej att reagera i vardagen?VAD? Är det DU? Är det ditt hjärta som känner? Eller är det en pådyvlad känsla? Har du egna tankar och känslor???? SORTERA!!!!!!

Posted on: 2009/12/11 21:54

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper