vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Vad flög in i Pentagon?

See User information
När jag var och klippte mig för några månader sedan, så berättade min frisör att han klippt en man som varit i kontakt med en peron som jobbade i Pentagon den 11:e september 2001. Den här personen hade beskrivit att det som for mot Pentagon var som "en skruv". Han hade observerat det strax innan han av tryckvågen slungades tvärs igenom hela kontoret. Precis som frisören påpekade så är det lite konstigt att beskriva ett stort flygplan som "en skruv".

Den här beskrivningen har fastnat i huvudet på mig. Om det här vittnesmålet är sanningsenligt, vad kan han ha sett som liknas vid "en skruv"?

Posted on: 2007/1/18 11:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad flög in i Pentagon?

See User information
Wtf? Jag har då ingen aning, kanske Hani Hanjour gjorde en piruett med Flight 77 haha!

Posted on: 2007/1/18 11:42

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ett av flygplanets motorer skadades innan det kraschade in i Pentagon och röken från den motorn skapade en virvel vilket syns i videon från Pentagon.

See User information
zink är så skön.

Posted on: 2007/1/18 12:37
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

zink wrote:
Ett av flygplanets motorer skadades innan det kraschade in i Pentagon och röken från den motorn skapade en virvel vilket syns i videon från Pentagon.

Det där visste jag redan, tack. Refererar du till den stillbild från Pentagons kamera där man inte kan se något flygplan(!), utan bara rök?

En person inne Pentagon har beskrivit det som flög in i Pentagon som "en skruv". Varför sa han inte ett flygplan med en skruv efter sig? Hur skulle han ha kunnat se "en skruv" men inte ett stort plan om det nu rörde sig om ett passagerarplan med skadad motor?

Posted on: 2007/1/18 15:26

See User information
Quote:

zink wrote:

Zink eller Zpz ,,säj att du skojar ???

Posted on: 2007/1/18 16:47

See User information
Resized Image
Resized Image

"Velasquez says the gas station's security cameras are close enough to the Pentagon to have recorded the moment of impact. "I've never seen what the pictures looked like," he said. "The FBI was here within minutes and took the film." -National Geographic (12/11/01)

"A security camera atop a hotel close to the Pentagon may have captured dramatic footage of the hijacked Boeing 757 airliner as it slammed into the western wall of the Pentagon. Hotel employees sat watching the film in shock and horror several times before the FBI confiscated the video as part of its investigation." Inside the Ring/Gertz File (09/21/01)

"Sources tell CNN that the FBI on September 11th confiscated a nearby hotel's security camera videotape, which also captured the attack. So far, the Justice Department has refused to release that videotape. Aaron." CNN (03/07/02)

Resized Image

Posted on: 2007/1/18 17:10

Anonym
Quote:

TTime wrote:
Quote:

zink wrote:

Det där visste jag redan, tack. Refererar du till den stillbild från Pentagons kamera där man inte kan se något flygplan(!), utan bara rök?

En person inne Pentagon har beskrivit det som flög in i Pentagon som "en skruv". Varför sa han inte ett flygplan med en skruv efter sig? Hur skulle han ha kunnat se "en skruv" men inte ett stort plan om det nu rörde sig om ett passagerarplan med skadad motor?

Tja, med tanke på att det inte är några panoramafönster på pentagon direkt så lär ett plan som susar förbi strax utanför i ca 600 km/h försvinna ur synfältet rätt snabbt. Röken däremot ligger kvar och blir då mycket lättare att hinna se.

Eftersom motorn roterar så kommer en skada på motorn leda till en rökslinga som blir skruvformad.

Anonym
Quote:

Resized Image

Pilen på objektet pekar lite fel tycker jag. Triangelformen strax nedanför "gov" lär vara stjärtfenan.
Quote:

"Velasquez says the gas station's security cameras are close enough to the Pentagon to have recorded the moment of impact. "I've never seen what the pictures looked like," he said. "The FBI was here within minutes and took the film." -National Geographic (12/11/01)

Tror du bilmackens säkerhetskameror är riktade rakt ut i tomma luften...?
Filmerna från macken har offentliggjorts och visar inget av attacken.
http://www.judicialwatch.org/printer_5965.shtml

See User information
Vart man än pekar en kamera så får man alltid med lite tom luft.
Det var en "drone" med en sprängladdning eller en stor kryssningsmissil.

Posted on: 2007/1/18 19:51
Att se är inte att förstå

Anonym
Mmm mobilt bärbart kryssningrobot helt klart.

Expose Challang eAct

See User information
Jag tror att det var en sådan där elefant som sitter i din soffa som flög in i pentagon.

Posted on: 2007/1/18 20:16
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

Anonym
Och vår käre zpz försöker fortfarande avstyra nyfikenheten hos Nytillkomna på vaken med Desinfo och efterhandskonstruktioner.

Vill man ha reda på sanningen, lita inte på någon, utan gör egna efterforskningar och jämför Informationen.

Den Alternativa Informationen slår den Officiella med Hästlängder, med Fakta , Vittnesmål o s v...

911 är den " Hetaste Potatisen " i NutidsHistoria och en Lavin kommer att sättas igång Världen över om denna Historia avslöjas som ett InsiderJobb. Huvuden kommer att rulla inte bara i USA och Krigsindustrin får sättas i " Malpåse ". Nordic Battle Group kan dom skrota.

Illuminati / Katolska Kyrkan / Jesuitordern/ Muslimska Brödraskapet o s v

Och till slut , Slut på det mångkulturella Expriementet och krossandet av Suveräna Stater.

Altt hänger ihop

THE END

See User information
Quote:

TTime wrote:
När jag var och klippte mig för några månader sedan, så berättade min frisör att han klippt en man som varit i kontakt med en peron som jobbade i Pentagon den 11:e september 2001. Den här personen hade beskrivit att det som for mot Pentagon var som "en skruv". Han hade observerat det strax innan han av tryckvågen slungades tvärs igenom hela kontoret. Precis som frisören påpekade så är det lite konstigt att beskriva ett stort flygplan som "en skruv".

Den här beskrivningen har fastnat i huvudet på mig. Om det här vittnesmålet är sanningsenligt, vad kan han ha sett som liknas vid "en skruv"?

Min kompis känner en kompis som har en kusin som var i Washington när ett plan flög in i Pentagon......alltså allvarligt!! Tror inte så mycket på sådana här historier. Frågan är hur han kan se planet eller missilen (som en del tror) när han är inne på kontoret?

Det var ett flygplan som störtade in i Pentagon, det finns bevis för det, flygplansdelar etc etc och ja det är en motor från en Boeing.

Angående kameran som satt vid bensinstationen, den tar knappast bild varje 100 dels sekund, varav man inte kan se något plan tydligt på videon, ett plan som kommer i 600-800km/h.

Om det nu var en missil, hur kan den både göra hål i yttre ringen och C-ringen? Inte ett dugg logiskt!

Det finns väl fler vittnen på att det var ett plan än vittnen som säger att det var något annat, har dock ingen källa på det men det finns säkert folk som kan leta upp det.

En fråga, varför i helskotta skulle USA fixa så att man rammar både Pentagon, WTC 1 & 2 samt störta ett plan på en åker? Det hade väl räckt med att skicka in ett plan/missil i Pentagon för att få anfalla Afghanistan/Iraq?

Posted on: 2007/1/18 21:07

Anonym
Quote:

elsueco77 wrote:
Det finns väl fler vittnen på att det var ett plan än vittnen som säger att det var något annat, har dock ingen källa på det men det finns säkert folk som kan leta upp det.

Jovisst

http://911research.wtc7.net/pentagon/analysis/witnesses.html

about 89 The amount of eye witnesses I gathered who stated they saw an object crash into the Pentagon. The vast majority of the still available ones.

at least 45 The amount of eye witnesses who reported seeing a plane and described it with words like: 'airliner', 'big', 'silver', 'roaring', etc.

at least 23 The amount of eye witnesses who specifically said they saw an American Airlines jet. In all cases a large jet.

at least 2 The amount of eye witnesses who stated that they saw a small corporate jet, without doing any creative interpretating [sic] of the witness accounts.

at least 0 The amount of eye witnesses who stated they saw a missile. What the person thought he heard isn't relevant!

at least 0 The amount of eye witnesses who stated they saw a military jet fighter at the time of the crash.

at least 0 The amount of eye witnesses who stated they saw a Global Hawk at the time of the crash.

Se också http://eric.bart.free.fr/iwpb/

See User information
Quote:

En fråga, varför i helskotta skulle USA fixa så att man rammar både Pentagon, WTC 1 & 2 samt störta ett plan på en åker? Det hade väl räckt med att skicka in ett plan/missil i Pentagon för att få anfalla Afghanistan/Iraq?

1) Planet i åkern skulle ha krashat i kongress byggnaden men NORAD general sket i Scumfelds order och sköt ner planet i alla fall.
2) Afghanistan/Iraq är endast en del i det hela, en polis stat i USA är minst lika viktigt för dem och de måste skapa illusionen av en massiv attack och inte endast enstaka terror attacker.
3) Vart är vingarna? Vilken skada gjorde vingarna? Och motorn som hittades vid pentagon har aldrig suttit i något Boeing plan överhuvudtaget.

Resized Image
Image : U.S. Department of Defense, Sgt. Rudisill

Posted on: 2007/1/18 21:16
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

See User information
Haha!

Gotcha!

You are all falling for the trap, time-wasting, debating on useless shit.

Building 7 wtc.

Building 1 and 2.

Pentagon?

Dunno, check out Loose Change film, few facts there.

Whatever. Get over it. Look at the initial picture BEFORE the collapse, look for images of previous plane crashes, step back, and....think about it....

If it was so balck and white and evident, the videos would have been shown and the the whole thing revealed from the start, like video from Oklahoma City bombing....

Posted on: 2007/1/18 21:23

See User information
Stop wasting your time

Posted on: 2007/1/18 21:53
Att se är inte att förstå

See User information
Quote:

BuckFush wrote:
Quote:

1) Planet i åkern skulle ha krashat i kongress byggnaden men NORAD general sket i Scumfelds order och sköt ner planet i alla fall.
2) Afghanistan/Iraq är endast en del i det hela, en polis stat i USA är minst lika viktigt för dem och de måste skapa illusionen av en massiv attack och inte endast enstaka terror attacker.
3) Vart är vingarna? Vilken skada gjorde vingarna? Och motorn som hittades vid pentagon har aldrig suttit i något Boeing plan överhuvudtaget.

Resized Image

OK BuchFush, jag vill bara kolla några saker med dig här:

1. Vi är överrens om att det var ett flygplan som störtade (min teori) alternativt blev nerskjutet av NORAD (din teori) i Somerset County i Pennsylvania? Är vi överrens om att det var United Airlines Flight 93 som störtade/blev nerskjutet?

2. Vi är inte överrens om att det var American Airlines Flight 77 som kraschade in i Pentagon misstänker jag eftersom du frågar om var vingarna är, vad orsakade då kraschen eller man kanske skulle säga förstörelsen av Pentagon 9:e september 2001?

OK du undrar över var vingarna är från planet som flög in i Pentagon, det fanns vissa delar kvar från planet men det mesta smulades sönder då planet flög rakt in i Pentagon i ett X antal km/h, ser du några vingar från planet som störtade/blev nerskjutet i Pennsylvania? Det finns dock dokumenterat att de hittade vissa delar i Pentagon från American Airlines Flight 77 och jag får återkomma med bildbevis då jag hittar dessa länkar. Förresten så fann de ett landningsställ i C-ring? Hur kom det ända i dit? Motorn som de hittade i Pentagon kommer visst från en Boeing, det som de påstår i tex Loose Change är LÖGN! När det gäller bilden som du har där, så är det inte lätt att se exakt vad som blev skadat av planet då byggnaden på bilden har rasat ihop.

När det gäller attacken av Afghanistan och Iraq så utnyttjade självklart USA denna situation genom att flyga ner och bomba lite. Det sättet som Bush leder sitt land på är inte alls bra men att hela 9/11 skulle vara en konspiration är bara dumt att tro. När man kollar på diverse videos från konspirationsteoretiker så undrar man om de verkligen har gått i skolan, finns MÅNGA faktafel.

Posted on: 2007/1/19 1:58

See User information
Quote:

elsueco77 wrote:
Quote:

BuckFush wrote:
Quote:

Resized Image

OK BuchFush, jag vill bara kolla några saker med dig här:

1. Vi är överrens om att det var ett flygplan som störtade (min teori) alternativt blev nerskjutet av NORAD (din teori) i Somerset County i Pennsylvania? Är vi överrens om att det var United Airlines Flight 93 som störtade/blev nerskjutet?

2. Vi är inte överrens om att det var American Airlines Flight 77 som kraschade in i Pentagon misstänker jag eftersom du frågar om var vingarna är, vad orsakade då kraschen eller man kanske skulle säga förstörelsen av Pentagon 9:e september 2001?

OK du undrar över var vingarna är från planet som flög in i Pentagon, det fanns vissa delar kvar från planet men det mesta smulades sönder då planet flög rakt in i Pentagon i ett X antal km/h, ser du några vingar från planet som störtade/blev nerskjutet i Pennsylvania? Det finns dock dokumenterat att de hittade vissa delar i Pentagon från American Airlines Flight 77 och jag får återkomma med bildbevis då jag hittar dessa länkar. Förresten så fann de ett landningsställ i C-ring? Hur kom det ända i dit? Motorn som de hittade i Pentagon kommer visst från en Boeing, det som de påstår i tex Loose Change är LÖGN! När det gäller bilden som du har där, så är det inte lätt att se exakt vad som blev skadat av planet då byggnaden på bilden har rasat ihop.

När det gäller attacken av Afghanistan och Iraq så utnyttjade självklart USA denna situation genom att flyga ner och bomba lite. Det sättet som Bush leder sitt land på är inte alls bra men att hela 9/11 skulle vara en konspiration är bara dumt att tro. När man kollar på diverse videos från konspirationsteoretiker så undrar man om de verkligen har gått i skolan, finns MÅNGA faktafel.
Men du jävra Tur att inte pentagon PULVERISERADES eller hur

Posted on: 2007/1/19 2:38

See User information
DU skrev detta:Förresten så fann de ett landningsställ i C-ring? Hur kom det ända i dit? Motorn som de hittade i Pentagon kommer visst från en Boeing,,,,Min fråga till dig är följande(du har gått i skolan undrar vilken) VAR är dom svarta låderna obs 2 st dessutom,hur försvann dom ,(in på kontoret )

Posted on: 2007/1/19 2:52

See User information
AFP contacted Honeywell’s Aerospace division in Phoenix, Ariz., and sent high-resolution photos for their examination. “There’s no way that’s an APU wheel,” an expert at Honeywell told AFP. The expert, who cannot be named, added: “That turbine disc—there’s no way in the world that came out of an APU.”

American Free Press contacted Pratt & Whitney and Rolls Royce, manufacturers of the 757’s turbofan jet engines to try and identify the piece.

“If the aircraft that struck the Pentagon was a Boeing 757-200 owned by American Airlines, then it would have to be a Rolls Royce engine,” Mark Sullivan, spokesman for Pratt & Whitney, told AFP.

John W. Brown, spokesman for Rolls Royce (Indianapolis), had previously told AFP:“It is not a part from any Rolls Royce engine that I’m familiar with, and certainly not the AE 3007H made here in Indy.”

Resized Image

Posted on: 2007/1/19 3:03

See User information
Här har ni de flesta svaren när det gäller American Airlines Flight 77 som störtade/kraschade in i Pentagon.

Posted on: 2007/1/19 5:01

See User information
Quote:

sale wrote:
DU skrev detta:Förresten så fann de ett landningsställ i C-ring? Hur kom det ända i dit? Motorn som de hittade i Pentagon kommer visst från en Boeing,,,,Min fråga till dig är följande(du har gått i skolan undrar vilken) VAR är dom svarta låderna obs 2 st dessutom,hur försvann dom ,(in på kontoret )

När det gäller vilken skola jag gick vid, jag har en B.A. i Computer Science från en teknisk högskola i Blekinge, så nu vet du vilken utbildning jag har samt var jag fick den ifrån. När du tex skriver ett examensarbete så är källkritik en väldigt viktig del av arbetet, vet alla konspirationsteoretiker vad källkritik är för något? Förresten, vad har du själv för utbildning?

Vad jag har läst så hittades de svarta lådorna, har du missat det?

http://www.firehouse.com/terrorist/14%5FAPboxes.html

Var kommer alla dessa delar ifrån? Missil? Ufo? Eller ska du komma med den gamla konspirationen att de har photoshopat in dessa delar eller att de helt enkelt har fixat dit en massa flygplansdelar för hand? Kolla in bilderna på länken som jag skickar med här:

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread79655/pg1

När det gäller landningsstället så kan du tex se hur långt dessa flög när planen smällde rakt in i WTC 1&2:

http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... /prosecution/P200003.html

Som du ser så flög dessa landningställ några kvarter, med tanke på att landningstället på ett flygplan är den mest tåliga delen på ett plan så förstår du nog vilken jäkla skada det kan göra i Pentagon, håller du med mig nu?

Posted on: 2007/1/19 7:13

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper