vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Vaken.se måste vakna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

See User information
1996 när jag för första gången (16 år gammal) började läsa om mörkläggningar inom tex UFO frågan så upptäckte jag något väsentligt om den globala maktstrukturen i världen. Framför mina ögon fanns spår av osynliga strukturer, koncentrationer av rörelser och organisationer som strävade mot ett och samma mål: Världsherravälde.

Jag reagerade instinktivt, det måste ligga något i detta. Mycket av det lidande som vi ser på denna planet har sin orsak i något...

Jag började söka på internet, kom i kontakt med information om mäktiga intresse organisationer som Bilderberg gruppen, Trilaterala Kommisionen, Frimureriets alla tentakler mm. Jag fick kontakt med andra uppvaknande individer (folk från den svenska versionen av tidningen Nexus), jag började läsa böcker, en efter en öppnade mina ögon mot en klarare världsbild. Inte en världsbild som var färgad av ideologiska hinder (marxismen och liberalismen övergav jag mycket snabbt pga dess likriktade dialektism och dogmer) och blind tro. Massmediernas information var heller inget alternativ.....

Jag läste "Robortarnas Uppror" av David Icke 1996 på svenska, jag studerade fakta bakom alternativ energi (Nikola Tesla mm), jag började förstå att människan är mer än sina fysiska sinnen, att det inom henne finns en outnyttjad potential till utveckling mot en högre verklighet (Esoteriken). Jag läste "Och sanningen skall göra er fria" med David Icke, en av de mest explosiva böcker jag läst. Jag studerade Jüri Linas skrifter, Israel Shahaks böcker, Jan Van Helsings bok: Secret societies and their power in the 20th century, The brotherhood av Stephen Knight, I guds namn av David Yallop, Behold a pale horse av William Cooper, Nesta H Websters klassiker från 1920 talet: Secret Societies and subversive movements, Lady Queenborough med boken Occult Theocrasy från 1933, Noam Chomsky, Lars Adelskogh, Henry T Laurency och många fler.

När jag började tala med vänner och bekanta om tex; mikrochip planer inför framtiden, skrattade folk åt mig. Jag talade om hur EU :s befogenheter och makt över nationalstaterna skulle öka (ökad centralisering av makten, ekonomin mm), och mer närma sig ett system som liknar Europas förenta stater. Dessa människor skrattar icke åt mig längre...... dem gav upp när faktan idag har uppdagats.

Men mycket återstår att göra för våra medmänniskor som lever i ett sömn tillstånd (konsensustrans). Det räcker inte med propaganda utan vi måste leva som förebilder för andra människor i samhället. Stående och rakryggade skall vi visa en ljusare bild av verkliheten bortom lögnerna och fasaderna.

Nu när vi ser att vaken blivit ett centrum för pajkastning och förtal
så har vi misslyckats någonstans. Det kan inte vara ett självändamål att tro att vi ska diskutera folk till rätta. Sannningen lever alltid ett eget liv och den finns alltid närvarande. Det gäller bara att vakna upp och studera. Den som inte vill förstå skall tiga. Nu gäller bara en enda lag: DET SUNDA FÖRNUFTETS LAG.

En sak har jag lärt mig under åren. Sanningen är som en evig lag, den behöver icke en strid. Livstilliten och självtilliten ökar förståelsen för att den som är fri i det inre, kan också vara verksam i det yttre. Upplysningen fortsätter men förhoppningsvis med mindre munnhugg och med mer verkligt studie.

"Den som inte vill läsa skall tiga" som det stod i en kontroversiell bok om det moderna tvångstänkandet: myten om förintelsen under 2:a världskriget. Nu när jag lyckats befria mig från illusionen och vågar tänka själv så känns allt bättre. Jag behöver inte vara rädd för någon annan.

I AM ME, I AM FREE.

Och bäst av allt är kanske "släng icke pärlor åt svinen".

-Kalevala.

Posted on: 2007/2/23 18:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vaken.se måste vakna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Håller med i det stora hela.
och jag kom oxå först i kontakt med david ickes böcker nexus,juri lina och henning witte fast det var 4år sedan

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag oroar mig också för pajkastning och förtal.
Tänker ofta på hur det uppfattas utåt och att det hårda debattklimatet kanske skrämmer bort eventuella nya medlemmar.
Många känsliga ämnen som tas upp här vilket kan röra upp djupa känslor hos individer. Litar dock på att alla gör så gott de kan.
Det bästa är nog att försöka föregå med gott exempel avseende hur diskussion bör föras. Samt att inte säga emot varandra så jävla mycket hela tiden utan snarare försöka fokusera på sin egen poäng i frågan. Om folk inte håller med finns det inte så mycket man kan göra,

Posted on: 2007/2/23 18:57

Anonym
Jag håller med dig frams till hit

Quote:

föregå med gott exempel avseende hur diskussion bör föras. Samt att inte säga emot varandra så jävla mycket hela tiden utan snarare försöka fokusera på sin egen poäng i frågan. Om folk inte håller med finns det inte så mycket man kan göra,

Vaken börjar mer och mer en sekt där alla ska tycka likadant annars är man inte "vaken" och det ska censureras och hållas saker i "privat forum"
det ser väl jättebra ut om alla inte tycker likadant.
ska man diskutera med sig själv menar du?

See User information
Om det hela tiden skall sägas mot varandra kors och tvärs så blir saker och ting blir väldigt röriga. Till slut tappar tråden sitt sammahang och det blir svårt för människor att följa med i diskussionen. Inte minst för dem som ansluter sig till en diskussion tre dagar senare. Således ökar oddsen för att människor tröttnar och fortsätter surfa porr istället. Jag syftar helt enkelt till forumstruktur så att saker och ting skall vara överskådliga. Jag menar inte att man inte ska få säga emot varandra. Men någon måtta får det vara. Du och jag skulle utan problem kunna diskutera sönder denna tråd enbart pga det spår vi precis kom in på där man börjar citera varandra etc. Men jag hoppas du förstår min poäng och att vi slipper. Det blir liksom inte hälsosamt för något ämne om två-tre personer hela tiden tar över och det blir krig om småsaker. Känns ibland som den stora poängen trillar mellan stolarna.

Edit: (med respekt till maggots nedanstående inlägg)
Ett exempel på vad jag verkligen inte tänker gå in på i denna diskussion och tråd är anledningen till varför jag valt det namn jag har. Jag skulle se det som att förstöra om jag ska vara ärlig. Det finns viss tid och plats för diskussioner. Ingen mening med att försöka uppvigla varandra i onödan. Slöseri med energi.

Posted on: 2007/2/23 19:09

Edited by provoceramera on 2007/2/23 19:26:25

Anonym
Kan du säga nåt annat forum där man inte får säga emot varandra hela tiden?
utan det ska sluta med en kram?

sekterism??

visst vaken har oxå till syfte att informera om alternativ information.

D.V.S bilderberg och andra saker som media kan ta upp men 100% dold information är inte okej.
ex förintelsen

sen undrar jag dig varför du döper dig till "provoceramera"

See User information
Ska vi vara i skägget på varandra eller på maktstrukturen.........?

Posted on: 2007/2/23 19:16
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston wrote:

Bäst vore väl att tala förnuft med dom oxå sen kan vi kansek ha ett tuperwareparty tillsammans

leve förståelsen..

ne skämt och sida jag håller med dig gaston även PM men som han själv säger
"nån måta för det väl vara"

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

gaston wrote:

Bäst vore väl att tala förnuft med dom oxå sen kan vi kansek ha ett tuperwareparty tillsammans

leve förståelsen..

ne skämt och sida jag håller med dig gaston även PM men som han själv säger
"nån måta för det väl vara"
ja häl int mä är härjedalska och betyder -nu orkar jag inte mer-Å nu ska jag ner på puben med "mössan" på så får vi se om jag kan reta gallfebern på nån om inte annat så blir jag bjuden på en malt.......

Posted on: 2007/2/23 19:22
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Jag oroar mig också för pajkastning och förtal.
Tänker ofta på hur det uppfattas utåt och att det hårda debattklimatet kanske skrämmer bort eventuella nya medlemmar.
Många känsliga ämnen som tas upp här vilket kan röra upp djupa känslor hos individer. Litar dock på att alla gör så gott de kan.
Det bästa är nog att försöka föregå med gott exempel avseende hur diskussion bör föras. Samt att inte säga emot varandra så jävla mycket hela tiden utan snarare försöka fokusera på sin egen poäng i frågan. Om folk inte håller med finns det inte så mycket man kan göra,

If you cant stand the heat, get out of the FIRE! haha!

Listen, its like this:

I am a human being, we are human beings, we COMMUNICATE.
Internally and externally.

Either things are free and open to discussion or they are not.

Either there is censorship or there isnt.

So, my question is this:

If someone wants to start a thread here discussing the joys of pedophilism and how to hunt down and eat my mother I personally think they should be able to.

If they want to go into Nazi rants and nationalistic ideels, racism homfobi whatever... so fucking WHAT??!!

Thats part of humanity.

Communication.

Vaken can be free and open to ALL discussion or NOT.

What do WE want?

Personally, I say yes, bring it on!

And for every deluded nationalist I say this:

You have a point, and I understand the way the culture (created by the same powers that created the country) like to play both sides against each other.

I say, respect the fact of what goes on here, but if you cant find another place to vent your ideas, whatever, just stay on topic.

Its ALL a learning experience.

I know I have been, am and will be full of shit, as I was born into a messed up manipulated civilization.

People here at vaken help me understand things and gain insight, even if I do NOT agree with their opinions.

If you try and sway my opinions you had better have a great argument, otherwise you are welcome to politely go FUCK yourself haha!

Posted on: 2007/2/23 20:10

See User information
Quote:

Homopope wrote:

Nja. Inte riktigt min typ av problematik. Mitt sätt att resonera på när något väl skiter sig går nog mer i linje med efekto's metoder. Du kan fråga void vad jag menar. Ingen har helt enkelt retat upp mig tillräckligt än. Men just nu ligger du bra till hands. Fattar inte ens varför du riktar dig till mig bögpåve. Inte sett dig förut och respekterar dig inte ens tillräckligt för att använda ditt modersmål. Skiter ärligt talat i om du förstår mig. Vill du ha beef så kan du få det. Mer än vad du någonsin varit med om. Så shut the fuck up och leverera kunskap istället om du vet vad som är bäst för dig.

Posted on: 2007/2/23 20:20

See User information
Några spontana tankar efter att ha läst den här tråden.

Det tycks finnas olika meningar om vad vaken.se syfte är. Jag tror man kan se åtminstone 2 olika alternativ nämligen (ytterst förenklat):

Vi på vaken.se sitter på en sanning och det är vår plikt att få ut den till så många som möjligt.

eller

Vaken är en plats där människor som är intresserade träffas och diskuterar i syfte att utveckla och informera sig själva och varandra.

Jag har svårt för den första eftersom det är ganska uppenbart att många här tycker olika om saker och ting.

Och vem bryr sig egentligen hur det ser ut för folk som surfar förbi? Blir dom avskräckta av att folk tycker olika har dom egentligen ingenting här att göra, eftersom det krävs att du börjar tänka själv för att komma förbi all desinformation och förvirring som vi lever i.

Posted on: 2007/2/23 20:38

Anonym
Quote:

fruitcake wrote:
Blir dom avskräckta av att folk tycker olika har dom egentligen ingenting här att göra, eftersom det krävs att du börjar tänka själv för att komma förbi all desinformation och förvirring som vi lever i.

PRECIS!

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
Quote:

Homopope wrote:

Fattar inte ens varför du riktar dig till mig bögpåve. Inte sett dig förut och respekterar dig inte ens tillräckligt för att använda ditt modersmål. Skiter ärligt talat i om du förstår mig. Vill du ha beef så kan du få det. Mer än vad du någonsin varit med om. Så shut the fuck up och leverera kunskap istället om du vet vad som är bäst för dig.

Oichee! Strong words!

Whatever, hey LOOK! You are on an OPEN forum, everyone if fair game.

I am equally entitled to say what I choose as you are.

"If I know what is best for me? haha! Oki... so is that a threat?

I am happy to discuss ANYTHING

Posted on: 2007/2/23 21:01

See User information
Provecera, jag hoppade inte på dig, Jag menade att det ska vara öppet och kunna diskutera VAD som helst.

Läste min inlägg och då tänkte jag...errr.. It seemed a bit agressive or like an attack, so sorry about that.

Didnt mean that.

Just that I believe things should be MORE open in a forum, not the opposite, and that ideas about banning people for Nationalistic ideas is the wrong way to go...

It was more of a general comment inspired by your inlägg.

Posted on: 2007/2/23 21:05

See User information
Inga problem kompis. Hoppas vi kan fortsätta inspirera varandra.

Posted on: 2007/2/23 21:19

Anonym
Quote:
fruitcake:
Några spontana tankar efter att ha läst den här tråden. Det tycks finnas olika meningar om vad vaken.se syfte är. Jag tror man kan se åtminstone 2 olika alternativ nämligen (ytterst förenklat):

Vi på vaken.se sitter på en sanning och det är vår plikt att få ut den till så många som möjligt.

eller

Vaken är en plats där människor som är intresserade träffas och diskuterar i syfte att utveckla och informera sig själva och varandra.

Jag har svårt för den första eftersom det är ganska uppenbart att många här tycker olika om saker och ting. Och vem bryr sig egentligen hur det ser ut för folk som surfar förbi? Blir dom avskräckta av att folk tycker olika har dom egentligen ingenting här att göra, eftersom det krävs att du börjar tänka själv för att komma förbi all desinformation och förvirring som vi lever i.

Fan vad bra du uttryckte precis vad jag känner! Inga idiotiska beslut om att låsa trådar eller stänga av folk på grund av att en admin inte råkar gilla ämnesvalet. Då lutar det ju åt samma sjuka förhållningssätt som forumet säger sig vilja kritisera.

Lite sarkasmer och ironi får man väl också tåla men när det övergår till grova personangrepp eller lagbrott så är det klart att det inte skall accepteras.

See User information
Ibland käns det ju som folk kommer hit och kör någon form av propagandaattack.

Många kommer ihåg killen som snackande om 99.99% och direktdemokrate.

En annan lirare snackade bara om zionismen och iamthewitnes.

Sen finns det peroner som känner att han har fått de tunga jobbet att bara sprida info om varför homos och invandrare inte passar in här.

Det största problemet jag har är att det just förs ut som gospel. Gärna stora aftonbladet rubriker som "HOMOFEMENISTER HAR GRUPPSEX MED BARN".

Det käns som om det är maniskt, som en form av tvång att försöka skriva det mest provocerande man kan hitta på.

Posted on: 2007/2/23 21:47
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

micro wrote:

Sen finns det peroner som känner att han har fått de tunga jobbet att bara sprida info om varför homos och invandrare inte passar in här.

Det största problemet jag har är att det just förs ut som gospel. Gärna stora aftonbladet rubriker som "HOMOFEMENISTER HAR GRUPPSEX MED BARN".

Det käns som om det är maniskt, som en form av tvång att försöka skriva det mest provocerande man kan hitta på.

Jag lutar starkt åt att öppna Avdelningen på nytt.

Posted on: 2007/2/23 21:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Vad är avdelningen?

Posted on: 2007/2/23 23:30

See User information
Quote:

jin83 wrote:
Vad är avdelningen?

Det är en slags terapiavdelning, med flera syften - Psilo blev så frisk så han tyckte sig bli så ok att han inte ens behövde posta på vaken längre - makalöst.

Posted on: 2007/2/23 23:35
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:
micro:
Var diskussion har sin plats. Det är även en frihet att hålla en diskussion som man vill hålla och inte tvingas ta andra irrelevanda diskussioner. Vaken.se blir som en person som har en vilja att diskutera någonting. Vaken vill inte prata om cyclar, recept på pajer och inte vad var tok i världen har att säga.

Vaken har inte full yttrandefrihet. Här diskuterar vi bara saker av relevans för att vakna upp och för att sprida uppvaknandet.

Vaken.se har ett syfte och för att detta syfte skall genomföras så styr moderatorer debatten på vaken.

Jag är den moderatorn som har mest att säga till om kan iom det styra vaken i den riktning jag vill. Till min hjälp har jag runt 5 moderatorer som hjälper mig och som ger mig input.

Av moderatorerna så tycker de flesta att vaken blir skadad av vissa typer av diskusioner.

Jag lyssnar på mina moderatorer mycket och vaken skulle inte ha varit så öppen som den är på "höger" spåret om inte maggot som moderator skulle ha stort inflytande över vaken.

Vaken är så pass stort att det kommer att få infiltratörer och jag försöker att motverka dessa. Jag tror att infiltretörera kommer att vara en blandning av Nazister och Zionister som går in och har verbal krigsföring i forumet och "delar och härskar".

Vaken har ett syfte att sprida information om konspiration och all sidkussion som är gränsfall måste vara trevlig/rolig för att fet skall vara ok.

Vaken är inget allt i allo forum där vi diskuterar all väldens idéer. Vill man diskutera varför rasbiologi är bra så är alltså inte vaken rätt forum.

Om Bjornir i framtiden vill diskutera konspirationen så är han välkommen, men då får han sluta diskutera sina mer tabulagda åsikter om allt annat.

När en stor världshändelse sker på betryggande avstånd från Sverige inträffar brukar inom typ 30 minuter en del besökare på Vaken direkt veta exakt vad som inträffat och vem man skall lägga skulden på. "Illuminati eller Busken"!

Det slår sällan fel men jag brukar känna mig ganska osäker på sanningshalten eftersom jag kräver att det finns faktaunderlag för ett påstående. Flockmentalitet, grupptrycksfenomen blandat med en stor dos självhävdelsebehov skulle detta pajasfenomen kunna liknas vid! I de fall där det senare klarläggs att det antingen finns gärningsmän eller utövare som erkänt att de eller den utfört mord eller illdåd så gör allvetarna antingen en undanmanöver genom att tiga eller ändå hårdnackat hävda förövarens oskuld. "Han var manipulerad och ett offer för maktelitens agenda"!

(Du har aldrig haft en tanke på att ifrågasätta dessa fantasifenomen?)

Nu tar du upp kritik mot att några på forumet ger "sin" bild av hur maktelitens agenda slår hårt och koncist mot det svenska samhällets uppbyggnad på de orter där misslyckandet är på väg mot undergång.

Jag har största respekt för de som kritiserar invandringspolitiken och har sina rötter i den betong eller asfaltsdjungel där kulturerna blandas till en menlös soppa och ingen vinnare kan utses. Politiska agitatörer från höger- eller vänsterkanten utan förankring i den mångkulturellt utarmande verklighet som folk från hela världen tvingas leva i kan dra dit pepparn växer!

Jag uppfattar det som att med det du gjorde mot Bjornir "vars åsikter jag inte delar", var ett skrämskott så att även människor med kritik och analys och en direkt koppling till misslyckandet skall tiga för att forumet skall ta skada!

(Varför vill du tysta dessa inlägg men inte uppenbara flumteorier som är helt frikopplade från all form av fakta?)

Edited by jaxtone on 2007/2/24 9:53:36

See User information
Quote:

micro wrote:

Var en man Micro och sluta gå som katten kring het gröt!

Det är mig du menar.

Orsaken till att jag postar inlägg av Eliten tabubelagda ämnen på detta forum beror på att jag vill balansera ämnenområdena på vaken och gör inte jag det så kommer knappastt nån annan göra det heller.

Vill man ha kunskap om verkligeheten så måste man också försöka sätta sig in i en massa olika saker och ting.

Det går bra att evighetstjata om 911 i oändligt antal trådar, men så fort man tar upp nån artikel t.ex om Homopropaganda så går tydligen alarmet i ditt politiskt korrekta sinne.

Om flera andra också vågade ta upp dessa tabubelagda ämnen så hade det inte varit nödvändigt att posta sådana inlägg som jag brukar göra.

Dessutom så brukar jag även disskutera än mängd andra ämnen oxå om du har följt mina inlägg sedan tidigare.

Posted on: 2007/2/24 10:26

See User information
Och som vanligt blandar du i hop korten och verkar ta det personligt.

Jag är inte emot bögar & invandrare som personer det jag kritiserar är den Homosexuella akten samt invandringens konsekvenser och syften.

Lär dig skilja på sak och person.

Posted on: 2007/2/24 10:34

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper