vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 8 »

Kan någon förklara?

See User information
2.47 in på denna film då planet kraschar in i WC så ser man något som ser ut som en explosion en massa våningar nedanför själva plan-sprängningen.
Ser mycket konstigt ut ialla fall.!
Är det någon som kan ge en bra förklaring till detta.?http://www.youtube.com/watch?v=3J0mE9uqEqw

Posted on: 2007/4/12 9:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Kan någon förklara?

See User information
Spontant uttalande från mig.
boom! boom! boom! boom! boom! boom! boom!

Vad säger Zink?

Posted on: 2007/4/12 11:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Tomahawk wrote:
2.47 in på denna film då planet kraschar in i WC så ser man något som ser ut som en explosion en massa våningar nedanför själva plan-sprängningen.
Är det någon som kan ge en bra förklaring till detta.?http://www.youtube.com/watch?v=3J0mE9uqEqw

Skuggor?

För titta på sekvensen innan där skuggor från WTC 2 kraschen syns på fasaden på WTC 1.

När ska du och andra som tittar på alla WTC videor någon gång tänka på annat än sprängämnen?

För att bevisa olika saker så måste man kunna förklara alla möjliga tolkningar till olika fenomen och visa att den egna tolkningen är den mest sannolika. De ska alltså INTE gå att förklara det du påstår är rök från en explosion som en skugga från materialet ovan.

Kan du förklara om de nu var en sprängladdning varför WTC 2 inte började rasa av den?

De påstående om alla före raset sprängningar att de gjordes för att försvaga WTC 1, 2 och 7 har inte förklarat hur den praktiskt har utförts.

Och det är de praktiska utförande som måste kastas överbord om man ska köpa sprängteorierna och framförallt Loose Change alla sagobetonade påståenden.

Det är därför symtomatiskt att när jag frågar efter hur allt gått till pratiskt. Alltså hur genomfördes sprängningarna pratiskt så visar det sig att detta inte är genomtänkt utan man får luddiga förklaringar till detta.

Så det praktiska utförandet är mycket illa genomtänkt i de alternativa teorierna och är deras stora svaghet.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

Tomahawk wrote:

Skuggor?

För titta på sekvensen innan där skuggor från WTC 2 kraschen syns på fasaden på WTC 1.

När ska du och andra som tittar på alla WTC videor någon gång tänka på annat än sprängämnen?

För att bevisa olika saker så måste man kunna förklara alla möjliga tolkningar till olika fenomen och visa att den egna tolkningen är den mest sannolika. De ska alltså INTE gå att förklara det du påstår är rök från en explosion som en skugga från materialet ovan.

Kan du förklara om de nu var en sprängladdning varför WTC 2 inte började rasa av den?

De påstående om alla före raset sprängningar att de gjordes för att försvaga WTC 1, 2 och 7 har inte förklarat hur den praktiskt har utförts.

Och det är de praktiska utförande som måste kastas överbord om man ska köpa sprängteorierna och framförallt Loose Change alla sagobetonade påståenden.

Det är därför symtomatiskt att när jag frågar efter hur allt gått till pratiskt. Alltså hur genomfördes sprängningarna pratiskt så visar det sig att detta inte är genomtänkt utan man får luddiga förklaringar till detta.

Så det praktiska utförandet är mycket illa genomtänkt i de alternativa teorierna och är deras stora svaghet.
Jag är beredd att hålla med dig zink....att över huvud taget utföra det var mycket dåligt genomtänkt..vilket kommer att visa sig...

Posted on: 2007/4/15 9:25
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

Tomahawk wrote:

Skuggor?

Jag är beredd att hålla med dig zink....att över huvud taget utföra det var mycket dåligt genomtänkt..vilket kommer att visa sig...

Du skriver så att jag alltid tror att du har missuppfattat det jag skrivit.

Det är alla påhitt i de alternativa teorierna som visat sig inte gå att genomför praktiskt så ingenting av vad som påstås i den runt WTC har hänt i verkligheten.

Ingen har beskrivit på ett trovärdigt sätt hur sprängämnen placerades i någon WTC byggnad. Ingen har på ett trovärdigt sätt räknat upp hur mycket av sprängämnen som behövdes utom D. P. Grimmer men hans uträkningar tror inte alla på detta forum är riktiga då det behövs flera ton av termit enligt dem men han är dock ännu ensam om att ha gjort några uträkningar om mängderna av sprängämnen.

Jag anser att de alternativ teorierna därför är gjorda av folk som inte ägnat en minut åt att fundera på att de är praktiskt genomförbara.

Där för gäller att så längde de inte innehåller några trovärdiga förklaringar på att de är genomförbara så har ingen av det som påstås i dem hänt.

WTC 1, 2 och 7 har inte sprängts för det går inte att beskriva hur det praktiskt gick till.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

Tomahawk wrote:

Skuggor?

Du skriver så att jag alltid tror att du har missuppfattat det jag skrivit.

Det är alla påhitt i de alternativa teorierna som visat sig inte gå att genomför praktiskt så ingenting av vad som påstås i den runt WTC har hänt i verkligheten.

Ingen har beskrivit på ett trovärdigt sätt hur sprängämnen placerades i någon WTC byggnad. Ingen har på ett trovärdigt sätt räknat upp hur mycket av sprängämnen som behövdes utom D. P. Grimmer men hans uträkningar tror inte alla på detta forum är riktiga då det behövs flera ton av termit enligt dem men han är dock ännu ensam om att ha gjort några uträkningar om mängderna av sprängämnen.

Jag anser att de alternativ teorierna därför är gjorda av folk som inte ägnat en minut åt att fundera på att de är praktiskt genomförbara.

Där för gäller att så längde de inte innehåller några trovärdiga förklaringar på att de är genomförbara så har ingen av det som påstås i dem hänt.

WTC 1, 2 och 7 har inte sprängts för det går inte att beskriva hur det praktiskt gick till.
Hur lång tid har jag på mig för att ladda? om jag visste det, skulle jag kanske kunna ge en hypotes kring vad som egentligen hände.

Posted on: 2007/4/15 14:15
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Hur lång tid har jag på mig för att ladda? om jag visste det, skulle jag kanske kunna ge en hypotes kring vad som egentligen hände.

Då är du ett bra exempel på hur illa det praktiska är genomtänkt i de alternativa teorierna för det vore väl en självklarhet att om någon kom på att något har sprängts genast se om detta är rimligt och lägga upp en trolig hypotes men eftersom dessa lyser med sin totala frånvaro i de alternativa teorierna så är du som alla andra av deras anhängare helt ovetande vad som egentligen skulle ha behövs för att spränga WTC 1, 2 och 7.

Du och andra har ingen aning om vilka mängder av sprängämnen som skulle behövas. Vilken sorts sprängämne som skulle behövas på olika ställen i byggnaden. Hur mycket av dem som hade behövs på varje våning och hur de skulle ha apteras för att kunna sprängas på det sätt folk hör och upplever explosioner i alla videor på webben.

Det är därför de alternativa teorierna är en stor halvmesyr som inte beskriver vad som egentligen hände.

Jag har också mailat James H. Fetzer på Scholars for truth och efterlyst de personer som borde ha geniofört det pratiska arbetet 911 men jag fick tyvärr bara svar om att titta på en video med påsstådda planerare av 911 och inte de som gjorde det praktiska jo0bbet och jag har mailat igen om att jag saknar dess personer.

De som gjorde det praktiska jobbet runt 911 finns inte ens som hypotetiska personer i de alternativa teorierna. De finns inte alls.

See User information
Hela du är en halvmesyr zink eftersom du ALDRIG ifrågasätter den otoligt vinklade mediarapporteringen angående förklaringarna av olika historiska händelser.

Bara detta visar på din INTELLEKTUELLA OHEDERLIGHET!

Som jag skrev i en tidigare tråd:

VAR har du sett en debatt i mainstream media innehållande någon drivande person som forskar om alternativa förklaringsmodeller angående historiska händelser som t.ex Estonia-katastrofen, Kennedymordet, Vaccinationskadornas vara eller icke vara, Cemtrails, den s.k. Förintelsen, Massinvandringen, 911, Frimureriets koppling till "Nya världsordningen" och AIDS ursprung osv osv.

De personer som författar alster och forskar inom ovanstående ämnen som t.ex: Robert Faurisson, David Irving, Juri Lina, Lars Adelskogh, Sven Anér, Henning Witte, Alan Cantwell, Michael Collins Piper, Vera Schreider, Lars Jansson, Jordan Maxwell, Alan Watt och Jim Marrs m.fl. förvägras STÄNDIGT mediaexponering och negligeras oupphörligen av mainstreamnedia som bara mal på med de Politiskt korrekta beskrivningarna om att det var Al-Qaida/Bin Laden som låg bakom 911, Oswald som mördade Kennedy, Bogvisiret och den hårda sjön som orsakade "Estoniaolyckan", Småapor i Kongo som låg bakom AIDS osv osv.

Vad i detta anser du zink visar på att det "INTE finns en ensidig rapportering i massmedia"?

Saken är den att du är så i hypnotiskt tillstånd att du inte ens ser det uppenbara zink, att våra medier är PROPAGANDAORGAN för makteliten som använder dessa för att dölja sanningen om historien och styra människors tankar åt det håll som är gynnsamt för deras sjuka megaliomana idéer om kontroll och maktdrömmar.

"Bröd och skådespel åt folket" visste redan de gamla Romarna var den bästa medicinen för att hålla folket i ett halvsovande och passivt tillstånd medans världen rasade runt omkring dem.

Och med dagens digitala TV teknik samt den politiskt korrekt styrda skolväsendet så är det ingen match för eliten att styra folkets tankar åt det håll de önskar.

Du är en patetisk liten springpojke åt makteliten, zink!

Posted on: 2007/4/15 18:28

Edited by bennybear on 2007/4/15 19:03:44

Anonym
Det är väl ganska uppenbart att pajasen får betalt för att hävda att WTC 7 inte ens ser ut som en demolering.

Anonym
Quote:

Precis!

Quote:
Det är väl ganska uppenbart att pajasen får betalt för att hävda att WTC 7 inte ens ser ut som en demolering.

Precis- Kan inte finnas någon annan förklaring.

Men dom flesta som börjar göra sin " Hemläxa " går ju inte på " Debunker-Fascisternas " desinfo.

Det Jävligaste är att dom upptar vår Tid, vilket han själv var på väg att försäga sig med vid ett tillfälle här på Forumet.

Man ser ju helst att vi häckar framför Datorn och försvarar 911-trådarna och inte ger oss ut och sprider Info

Anonym
Om ni någonsin gör oss av med parasiterna, glöm inte bort zink.

See User information
Quote:

zink wrote:

Du och andra har ingen aning om vilka mängder av sprängämnen som skulle behövas. Vilken sorts sprängämne som skulle behövas på olika ställen i byggnaden. Hur mycket av dem som hade behövs på varje våning och hur de skulle ha apteras för att kunna sprängas på det sätt folk hör och upplever explosioner i alla videor på webben.

Jag tror inte att det räcker med två fulltankade trafikflygplan för att pulverisera tre gigantiska byggnader i alla fall.

Posted on: 2007/4/16 6:59
Detach

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Hela du är en halvmesyr zink eftersom du ALDRIG ifrågasätter den otoligt vinklade mediarapporteringen angående förklaringarna av olika historiska händelser.

Som jag skrev i en tidigare tråd:

VAR har du sett en debatt i mainstream media innehållande någon drivande person som forskar om alternativa förklaringsmodeller angående historiska händelser som t.ex Estonia-katastrofen, Kennedymordet, Vaccinationskadornas vara eller icke vara, Cemtrails, den s.k. Förintelsen, Massinvandringen, 911, Frimureriets koppling till "Nya världsordningen" och AIDS ursprung osv osv.

De personer som författar alster och forskar inom ovanstående ämnen som t.ex: Robert Faurisson, David Irving, Juri Lina, Lars Adelskogh, Sven Anér, Henning Witte, Alan Cantwell, Michael Collins Piper, Vera Schreider, Lars Jansson, Jordan Maxwell, Alan Watt och Jim Marrs m.fl. förvägras STÄNDIGT mediaexponering och negligeras oupphörligen av mainstreamnedia som bara mal på med de Politiskt korrekta beskrivningarna om att det var Al-Qaida/Bin Laden som låg bakom 911, Oswald som mördade Kennedy, Bogvisiret och den hårda sjön som orsakade "Estoniaolyckan", Småapor i Kongo som låg bakom AIDS osv osv.

Vad i detta anser du zink visar på att det "INTE finns en ensidig rapportering i massmedia"?

Saken är den att du är så i hypnotiskt tillstånd att du inte ens ser det uppenbara zink, att våra medier är PROPAGANDAORGAN för makteliten som använder dessa för att dölja sanningen om historien och styra människors tankar åt det håll som är gynnsamt för deras sjuka megaliomana idéer om kontroll och maktdrömmar.

"Bröd och skådespel åt folket" visste redan de gamla Romarna var den bästa medicinen för att hålla folket i ett halvsovande och passivt tillstånd medans världen rasade runt omkring dem.

Och med dagens digitala TV teknik samt den politiskt korrekt styrda skolväsendet så är det ingen match för eliten att styra folkets tankar åt det håll de önskar.

Om Estoniakattastroffen har massmedia rapportera ALLT ni har tagit upp om den på detta forum och de är bara att ni inte kollar den som du och andra inte verka vara medveten om det.

Discovery har gjort de dokumentär om Kennedymordet där man använde alla filmer och foton som gick att få tag och man använde dessutom alla dess foton och videor för att se om alla som filmar och fotograferar på dem gick att identifiera och att man hade deras foton och filmer. I ett fall såg man att en kvinnas foto saknades men att hon inte hörde av sig såg man berodde på att en person skymde henne vid det viktiga momentet. Man intervjuade dessutom alla fotografer eller barn till fotograferna på den plats där de stod och tog sina foton eller filmade. Man förbättrade också alla filmer och foto så mycket som var möjligt. Det togs ett polaroidfoto mot den plats där den andre skytten påstods stå men fotot var av för dålig kvalité så den gick inte att se någon människa där.

Deras slutsats var det gick inte med hjälp av de foton och filmer som finns att bevisa att de fanns en andra skytt. De nämnde i slutet att de fanns många konspirationsteorier runt Kennedymordet men dessa hade inte några kommit fram med några nya hållbara bevis.

När det gäller ”Vaccinationskadornas vara eller icke vara, Cemtrails, den s.k. Förintelsen, Massinvandringen, 911, Frimureriets koppling till "Nya världsordningen" och AIDS ursprung” så är de frågeställningar som inte finns. Detta är rena myter och lögner som frodas på detta forum och därför struntar vanlig massmedia helt riktigt i detta.

Du använder samma argumentering som förintelseförnekarna. Är en detalj fel så är allt fel och så kan man ju se på världen men de blir inte bättre av det.

Jag anser att de som sågar vanligt massmedia sakna förmågan att själv gör en utvärdering av den massmediaflod som finns och därför bestämmer sig att bara tro på motsatsen till den alltså de alternativa idéerna och förstätter att struntar i att utvärdera även dem.

Sedan varför ska du och andra hela tiden skriva sådana här saker:

Quote:

Tomten wrote:
Om ni någonsin gör oss av med parasiterna, glöm inte bort zink.

Jag skriver inga sådana saker om er så varför kan ni inte låta bli att skriva så om mig?

Själv anser jag det beror på att ni är rädd för mig.

See User information
Quote:

zink wrote:

Jag skriver inga sådana saker om er så varför kan ni inte låta bli att skriva så om mig?

Själv anser jag det beror på att ni är rädd för mig.

Böjd att hålla med.
Love & respect är lösningen.

Och ja, jag tror folk är rädda.. och det bäddar för våld.

Posted on: 2007/4/16 8:13
Detach

Anonym
Quote:

När det gäller ”Vaccinationskadornas vara eller icke vara, Cemtrails, den s.k. Förintelsen, Massinvandringen, 911, Frimureriets koppling till "Nya världsordningen" och AIDS ursprung” så är de frågeställningar som inte finns. Detta är rena myter och lögner som frodas på detta forum och därför struntar vanlig massmedia helt riktigt i detta

Förnekar du att det finns en massinvandring?

Anonym
Vacciner
http://www.shirleys-wellness-cafe.com/vaccines.htm

"Mercury - What is its role in Autism and Alzheimer's Disease? Boyd Haley, Ph.D.

Dr. Haley, a biochemist at the University of Kentucky, is probably one of the world's top experts on mercury toxicity. Hear this fascinating review of the irrefutable evidence that links mercury toxicity to Autism and Alzheimer's disease. The video is from a presentation in March of 2003. "

Så Zink, ta du och käka en termometer eftersom det är ju minsann så nyttigt.

Foliehatt officiell statlig hemsida.
http://www.bt.cdc.gov/Agent/Smallpox/VaccineImages.asp

Anonym
Quote:

GodSpeed wrote:
Quote:

zink wrote:

Jag tror inte att det räcker med två fulltankade trafikflygplan för att pulverisera tre gigantiska byggnader i alla fall.

Hur vet du det? Det som hände 911 har ju aldrig hänt förut i världshistorien.

Att planen när de kraschade in i WTC 1 och 2 böjde flera av stålbalkaran är de något som du anser vara sannolikt?

D.v.s. att en brand på ca 1000 grader som försvagade dessa böjda balkar då fick WTC 1 och 2 att rasa och att WTC 2 rasade först berodde på den större tyngd som fanns ovanför våningarna där planet kraschade in i WTC 2.

Dessutom visar även du att du inte har en aning om vilka sprängämnen som behövdes och vilka som placerde ut dem och sprängde dem.

Ta och sluta komma med motfrågor hela tiden. Jag och andra kritiker vet att ni inte tror på NIST rapporten och andra officiella förklaringar.

Däremot påstås de alternativa teorierna vara ”sanningen” och innehåla ”bevis” så de är upp till de som är anhängare av de alternativa teorierna att svara på de anmärkningar vi kritiker har mot dem.

Det går INTE att bevisa att en teori är rätt genom att visa på att en annan är fel. Båda kan nämligen vara fel.

NIST nämner aldrig att den är sanningen och behöver inte leva upp till samma höga beviskrav som alla alternativa teorier som påstår att de är ”sanningen”.

Polisen talar aldrig om ”sanningen” utan om olika sannolikheter och de borde de alternativa teorierna också göra genom att byta ”sanning” mot sannolikt om de nu kan leva upp till att få något sannolikt.

See User information
Quote:

GodSpeed wrote:

Quote:

zink wrote:
Hur vet du det? Det som hände 911 har ju aldrig hänt förut i världshistorien.

Jag vet inte det, men det känns osannolikt att två trafikflygplan skulle pulverisera tre byggnader till damm och lämna poler med smält metall efter sig.

Quote:

zink wrote:

Att planen när de kraschade in i WTC 1 och 2 böjde flera av stålbalkaran är de något som du anser vara sannolikt?

D.v.s. att en brand på ca 1000 grader som försvagade dessa böjda balkar då fick WTC 1 och 2 att rasa och att WTC 2 rasade först berodde på den större tyngd som fanns ovanför våningarna där planet kraschade in i WTC 2.

Jag kan tänka mig att balkarna tog stryk av det ja.. Men kollapserna i sig gick för fort för att jag ska tro att våningarna krossade varandra våning för våning. Sen att husen och föll spikrakt ner är ju mycket uppseendeväckande också.

WTC 7 är dock det dummaste dom (NI!!?) gjorde.

Quote:

zink wrote:
Dessutom visar även du att du inte har en aning om vilka sprängämnen som behövdes och vilka som placerde ut dem och sprängde dem.

Var det du Zink?

Quote:

zink wrote:
Däremot påstås de alternativa teorierna vara ”sanningen” och innehåla ”bevis” så de är upp till de som är anhängare av de alternativa teorierna att svara på de anmärkningar vi kritiker har
mot dem.

Du är en tillgång på vaken Zink. Helt klart. Du skapar lite ruljans i 911 trådarna så att nytt folk får ta del av infon.

Bra!

Posted on: 2007/4/16 9:22
Detach

Anonym
Quote:

NIST nämner aldrig att den är sanningen och behöver inte leva upp till samma höga beviskrav som alla alternativa teorier som påstår att de är ”sanningen

Heh, när de ändrar sig fem gånger när deras "förklaringar" inte håller vatten så spelar det ingen roll eftersom Zink tycker att man kan ha lägre beviskrav eftersom man talar om amerikanska staten.

Så bekvämt, och sen undrar du varför folk är så otrevliga emot dig.

See User information
Quote:
Polisen talar aldrig om ”sanningen” utan om olika sannolikheter och de borde de alternativa teorierna också göra genom att byta ”sanning” mot sannolikt om de nu kan leva upp till att få något sannolikt.

Polisen tar sig också en titt på de som främst kan ha haft motiv, medel och möjlighet att begå ett brott. De kan obehindrat undersöka alla kopplingar till misstänkta och offer. Har du ens funderat över Bushfamiljens kopplingar till Saudifamlijen och Bin Laden ?

För det andra så ska du ge tusan i att ifrågasätta de anhörigas rätt att få veta sanningen. Låter det som att man påstår sig ha sanningen ? Nej för 9/11 truth innebär SÖKANDET efter sanningen.

Det mest otroliga med dig, Zink är att du på något sätt gömmer dig i detaljfrågor istället för att våga diskutera i stora perspektiv. Hela utredningen stank av intressekonflikter, begränsad åtkomst till dokument och en president som satte villkoren för sin egen medverkan. Med vilken gudalik gåva kan du se att frågorna är besvarade när anhöriga till offren, överlevande och folk inom underrättelsetjänst och militär anser det motsatta ? Vem fan tror du att du är egentligen ?

Posted on: 2007/4/16 11:03

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Quote:

NIST nämner aldrig att den är sanningen och behöver inte leva upp till samma höga beviskrav som alla alternativa teorier som påstår att de är ”sanningen

Heh, när de ändrar sig fem gånger när deras "förklaringar" inte håller vatten så spelar det ingen roll eftersom Zink tycker att man kan ha lägre beviskrav eftersom man talar om amerikanska staten.

Så bekvämt, och sen undrar du varför folk är så otrevliga emot dig.

Loose Change version 3 är då enligt din värdering ingenting att lita på.

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Quote:

Polisen tar sig också en titt på de som främst kan ha haft motiv, medel och möjlighet att begå ett brott. De kan obehindrat undersöka alla kopplingar till misstänkta och offer. Har du ens funderat över Bushfamiljens kopplingar till Saudifamlijen och Bin Laden ?

För det andra så ska du ge tusan i att ifrågasätta de anhörigas rätt att få veta sanningen. Låter det som att man påstår sig ha sanningen ? Nej för 9/11 truth innebär SÖKANDET efter sanningen.

Det mest otroliga med dig, Zink är att du på något sätt gömmer dig i detaljfrågor istället för att våga diskutera i stora perspektiv. Hela utredningen stank av intressekonflikter, begränsad åtkomst till dokument och en president som satte villkoren för sin egen medverkan. Med vilken gudalik gåva kan du se att frågorna är besvarade när anhöriga till offren, överlevande och folk inom underrättelsetjänst och militär anser det motsatta ? Vem fan tror du att du är egentligen ?

Så du menar att påstådda kopplingar mellan Bush och Osama bin Laden som förövrigt är ifrågasatta skulle utgöra något bevis på att WTC 1, 2 och 7 sprängdes?

Detta anser jag var att trolla bort detaljer som inte fungerar i det stora perspektivet.

Du och andra kan rada upp alla dess påstådda kopplingar hur mycket ni vill men man kommer ändå inte förbi att man ska kunna förklara sina teorier i sådan detalj att var och en kan se att de är genomförbart och trovärdigt. Kan man inte ens teoretiskt visa hur sprängningarna gått till har de aldrig hänt. Alla explosioner som folk hör, ser och upplever kommer inte från sprängämnen utan annat som exploderar för de alternativa teorierna har inte lyckat med sin teori placera några sprängämnen i WTC1, 2 och 7

Varför jag inte diskuterar de stora perspektiven är att om man bryter ned dem kommer man till detaljerna till slut och om dessa inte håller så håller inte det stora perspektivet heller.

Visst får offren, överlevande och folk inom underrättelsetjänst och militär anse det motsatta. Detta ändrar ändå inte på det som har hänt. Har inte WTC 1, 2 och 7 sprängts kan inga indikationer i världen få dem att bli sprängda.

Så därför måste de alternativa teorierna komma med en trovärdig förklaring till sprängämnen och få fram några som genomförde det hela praktiskt. Dessa lyser med ännu med sin totala frånvaro vilket gör att ännu har ingen levande person bevisligen placerat några sprängämnen i WTC 1, 2 och 7.

See User information
Det s.k Kriget mot terrorismen borde vara nog för att kräva en helt oberoende utredning av vad som verkligen hände den dagen. Du är dessutom helt otrolig som ger bushadministrationen frikort när de visat uppenbart motiv för att motarbeta allt som inte stannar vid 19 kapare och en Osama de aldrig tycks vilja fånga. Du har med den inställningen visat ett oförlåtligt förakt för de anhöriga.

Jag ger inga alternativa teorier. Jag noterar fakta, ställer frågor och kräver svar !!

Vilken vertikal kraft är stark nog att skicka bråte från norra tornet över 100 meter in i den nedre halvan av WTC-7 ?

Hur kunde byggnaden kollapsa symmetriskt rakt ner när skadorna var allt annat än symmetriska ?

Vilken värmekälla hade rödglödgat och i vissa fall smält stålet i samtliga tre byggnader ? Värmen från dessa högar kunde registreras i veckor efteråt.

Posted on: 2007/4/16 11:46

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Det s.k Kriget mot terrorismen borde vara nog för att kräva en helt oberoende utredning av vad som verkligen hände den dagen. Du är dessutom helt otrolig som ger bushadministrationen frikort när de visat uppenbart motiv för att motarbeta allt som inte stannar vid 19 kapare och en Osama de aldrig tycks vilja fånga. Du har med den inställningen visat ett oförlåtligt förakt för de anhöriga.

Kriget mot terrorismen är USA:s hämnd för 911 och dök alltså upp efter attentaten.

Då inte du heller nu kommer men någon antydan om har visa att någon person sprängt WTC1 o2, och 7 så har de inte sprängta och de 19 kaparan öär de som genomförde attentanen och plklanen i WTC 1 och 2 fick dem att rasa.

Detta är inte att ge ett frikort till Bush & Co att genomför sitt krig mot terrorismen bäst de vill för detta protestera både jag och många länder i världen emot. Nu är USA det nya romariket så resten av världen har lite svårt att sätta något emot när USA inte vill göra de resten av världen är intresserad av.

Quote:

Jag ger inga alternativa teorier. Jag noterar fakta, ställer frågor och kräver svar !!

Vilken vertikal kraft är stark nog att skicka bråte från norra tornet över 100 meter in i den nedre halvan av WTC-7 ?

Hur kunde byggnaden kollapsa symmetriskt rakt ner när skadorna var allt annat än symmetriska ?

Vilken värmekälla hade rödglödgat och i vissa fall smält stålet i samtliga tre byggnader ? Värmen från dessa högar kunde registreras i veckor efteråt.

Då vill du alltså inte veta hur WTC 1 2 och 7 sprängdes?

Luftströmmar blir mycket kraftiga om byggnader av WTC 1 och 2 storlek rasar snabbt. De kan komma upp till minst 100 m/s vilket är vida över orkan som ligger på 33 m/s.

WTC 1 och 2 konstruktion var ägglik och kunde därför vad som än som hände byggnaderna bara rasa rakt ned.

Du gärna ifrågasätta dessa svar men jag vill ha en uträkning i första fallet (jag har själv postat dessa uträkningar två gånger så jag kan göra om dem om du vill) och bevis på att WTC 1 och 2 konstruktionen gjorde att de kunde rasa hur som helst.

Men återigen. Att ifrågasätta de officiella förklaringarna bevisar inte att WTC 1, 2 och 7 sprängdes.

(1) 2 3 4 ... 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper