Vakencorner
|
Re: Karsten Brandts väderprognoser
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag avser som sagt airbrushning nu. Länken jag gett: http://www.ufos-aliens.co.uk/cosmicapollo.html Där finns en video Evidence Of NASA Airbrushing Out Moon Anomalies
Posted on: 2007/11/1 12:59
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det airbrush exempel som finns på den sida finnar jag inte ett dugg trovärdiga. Vaför skulle några foton ha utsuddade saker men andra inte har det? Ta och förklara på ett trovärdigt sätt skillnaderna mellan airbrush fotona. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Varför och varför... vad finns det i filmens foto bakom airbrushningen? Fråga Nasa. Har du exempel på foton som borde airbrushats? Jag har det. Se tex filmen Project Redstar - eller har du sett den? Vad är det för skillnader mellan olika airbrushade foton som du behöver förklaring på? Du kan ju se att en skillnad är att två foton är foton som är tagna på lite olika positioner - där har ett exempel på en skillnad mellan olika airbrushade foton.
Posted on: 2007/11/1 15:53
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Här i länken står det om Billy Meier/Semjase, det stod ju om Semjase tidigare i denna tråd.
Did Meier Know About Jupiter's Rings First? http://www.rense.com/general35/jup.htm och en del annat... ...the 215th Contact, February 28, 1987. Formerly available only in German, this contact, Known as the Enoch Prophecies, was recently translated into English and it contains, among many items, advance warning of destruction of the WTC by terrorists, ominously stating that it is only the beginning of such troubles for America. [...] The universe, and everything in it, is governed by unalterable laws, basic among them is the law of cause and effect. While this contact details events on a worldwide level that appear to transpire over a number of years, there is specific mention of the destructive repercussions of American foreign and military policies that will not only "stun the entire world" (as is alluded to in the later 251st Contact) but come back upon the USA in unforeseen, and enormously devastating, ways. What Does It Mean to Us?
Posted on: 2007/11/1 22:08
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Samliga frågor i lista är redan besvarade så jag undrar varför du inte hittat svaren på dem redan. Mest sannolikt är att du inte finner förklaringarna trovärdiga och detta kan varken jag eller andra som svarat på frågorna göra något åt. Det finns INGET konstigt med månlandningar utan alla konstigheter om månlandningarna är baserade på feltolkningar, missuppfattningar och förfalskningar av månlandningsmaterialet som finns. Sedan läser du helt uppenbart inte vad jag skriver. "C" på stenen är satt dit i efterhand för att visa att fotot är en kopia av originalet. Om alla beställningar från NASA ses som kopior kan du ju ta reda på. Allt material är tillgängligt till självkostnadspris eller finns att ladda ned på NASA hemsidor. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta kan ifrågasättas. Kolla här vad en som undersökt detta har kommit fram till: http://www.iigwest.com/investigations/horn/ike42report.htm |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Proof Beyond A Reasonable Doubt
By Michael Horn 115th Contact, October 19, 1978: Meier describes existence of Jupiter’s rings, says composed mainly of dust, particles, sulfur ions flung off by volcanoes on Io, describes Io as most volcanically active body in solar system, smooth, level-surfaced, no water; describes Europa as ice-encrusted; Jupiter said to have 17 actual moons (Plejaren don’t consider all of Jupiter’s satellites meet their standards of moons); describes nature of Jupiter’s huge funnelshaped storm Corroborated: March 5, 1979, NASA’s Voyager 1 probe discovers rings of Jupiter, Io most volcanically active body in solar system, Europa covered in ice…5 months after Meier published information5 months after Meier published information Corroborated: September 15, 1998, Cornell University scientists confirm particulate composition of rings from Jupiter’s moons (first theorized by astronomers August 2, 1995) Meier’s information is 20 years ahead of Cornell’s (While scientists believe that primary source of particulate matter is explosions caused by meteorite strikes on moons’ surfaces, Meier’s information seems more accurate, i.e. matter being explosively propelled from volcanoes at speeds up to 2,300 km/hr to heights of 180 kms more likely true source of most particulate forming rings) Corroborated: April 2003, Dr. Joseph Veverka, Chairman Astronomy Department, CornellUniversity, regarding my informing him of Meier’s information that Io is most volcanically active body in solar system, “If he said that about Io, 3 to 6 months before, then all I can sayis that he’s right.” _____________ Proof Beyond A Reasonable Doubt By Michael Horn svårläst... In the following article I will first give the numbers and dates of specific contacts between Billy Meier and the Plejaren and then an overview of the information contained in each contact. The items titled “Corroborated” show the dates and sources of the earliest corroboration of Meier’s information found by the researchers. It should be noted that Genesis III published much of the material in volumes 1 – 4 of MESSAGE FROM THE PLEIADES with the earliest copyright being 1979, the date by which almost all of the information was in the possession of the investigative team. While I present only a brief overview of the information in the specific contacts, I hope that each contact will be published in its entirety in the near future. Except where attributed to Meier, the Plejaren were the source of the information. When reading and evaluating the information you should ask yourself when you knew, or first heard about, each piece of information. Was it before or after Meier had published it? Had you heard about it when it was “officially” discovered or occurred? Are you just learning about some of these things now, for the first time? It must be remembered that, Meier not only published the diverse information below long before any other source, most of it was published well before home computers and the internet were available to Meier for research. Looking at the information below, which is only a sampling of what is contained in the Meier material, one sees a substantial body of evidence of impeccable credibility, sufficient to meet legal and/or scientific standards of proof well beyond a reasonable doubt. Since anyone can duplicate the results of the searches I performed that corroborated Meier’s prophetically accurate information, the scientific method applies here. Indeed, it can be said that this is an even higher standard of proof than the physical evidence, which is still attacked by skeptics and debunkers despite their proven inability to reproduce any of it. (See: Professional Skeptics Group Proves UFOs Real!) One can only have compassion for their dilemma, trapped as they are between denying reality and having to acknowledge some “paranormal” evidence that contradicts their deepest religious “beliefs”. Absence of Erroneous Prophetic Information If, as some people might think, Meier somehow guessed or fabricated all of this specific, prophetically accurate information, it would be logical to assume that there would have to be an even more enormous body of randomly generated erroneous information such as would be produced by the proverbial 10,000 monkeys banging away on typewriters on their way to, presumably, eventually type out a play of Shakespeare’s. Unfortunately for the skeptics, there simply is no such voluminous body of inaccurate work. And it’s easy to prove this since most of the information validated so far has been culled from a couple of thousand pages of the earliest English translations of the Contact Reports published by Meier primarily between 1975 and 1979, with additional information excerpted from contacts in the 1980s and 1990s. In all cases, nothing has been added or subtracted from the original texts as those who already have possessed them for many years can affirm. And, for those who don’t own the texts themselves, there are sufficient copies in circulation that it can be easily proven. Let me also add that there are still thousands of pages of un-translated German texts and some unofficial
Posted on: 2007/11/2 10:24
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag skulle nog har skrivit att jag läst igenom artikeln. Däremot såg du att den jag länkade till som undersökt detta inte hitta något källmaterial som var äldre än från 1982? Billy Meier som sägs så bakom uppgifterna verkar inte vara så noga med sanningen om man ska tro på kritiken mot honom i Wikipedias artikel om honom. http://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Meier Man har tydligen hitta flera av hans påstådda foton om UFO i andra artiklar och böcker och dessutom påstår hans före detta fru att hon sett honom fejka foton. Titta bara på dessa foton på tjejen som ursprungligen kommer från en Dean Martin show: http://x10.putfile.com/12/34609263024.jpg Och att Billy Meier säger om samma tjej att hon är Asket som är en utomjording. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Självklart satsas det som vanligt att misskreditera det som utmanar consensusfjutt. Inget konstigt att det finns mååånga sajter som sysslar med det, eller att det skulle vara det som skrivs på wikipedia - hur skulle det kunna vara på annat sätt, när religionen science styr?
Jag kommer väl ihåg detta foto, det kom i svensk media, stort uppslaget... det sades då felaktigt att det var Semjase (den ljusa), och inte Asket. Det har ända sedan början varit heavy controll och inblandning från olika organ, från olika makter, mordförsök mot honom mm. Hans tidigare grekiska hustru, varför säger hon som hon gör... forska i det! Betänk på vilken tid detta var. Modellerna har inget med fotona att göra, lägg ned det med en gång. Skulle man slängt upp en av de klumpiga modellerna och tagit foton på det så hade man skrattat sig fördärvad. Han var då enarmad, det fanns inga sätt att skapa sådana fusk på foto då. Varför skulle han förresten ljuga? Redan när han var i Indien, innan olycka, tror jag, så skrevs det om dessa UFO:s som var "omkring" honom, och foton togs av journalister, har jag för mig. Men artiklarna som då publicerades indisk media kan säkert fortfarande hittas, och de visar då UFO:n på himlen. Har du sett föredraget som en kvinna höll i USA - hon var då inom sitt lands FN-representation. Hon talade då om vad hon upplevt där i Indien,på det ashram därBilly var. Hon var då en ung flicka, det var hennes far som "ledde" ashramet. Jag kommer inte ihåg vilket land han kom från, från början, kanske Burma eller något. Varför skulle hon ljuga. Varför skulle människor ljuga så? Hon hade allt att förlora på att framträda, hon var landet högste FN-rep, tror jag. Hon gjorde det för att hon var äkta. Är sådana som Randi och co. något man vill ta i med tång... ![]()
Posted on: 2007/11/2 17:58
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta har jag svårt att riktigt hänga med på. Du menar alltså att någon har en sanning och sedan att folk saboterar denna sanning? Jag ser det som att när folk undersöker denna sanning så hittar man inte den utan upptäcker saker som talar emot denna sanning. Hur ofta anser du att folk går emot riktiga sanningar och saboterar dem? Ska inte riktiga sanningar tåla oberoende undersökningar? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Angående det första du skriver, så naturligtvis är det något vi står i hela tiden... Det tredje. Det gör alla hela tiden. Sanning är inget som evil kan/ska undersöka. Jag har postat om detta förr, där finns också Indienfoto, mm: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=48309#forumpost48309 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=46522#forumpost46522
Posted on: 2007/11/5 15:08
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du menar att vad som är sant eller inte avgör bara vissa personer? Är inte de bara ett sätt att plockat bort motsägelser som alltid finns när man undersöker vad som kan vara troligt eller sant genom att välja vilka personer som får undersöka sanningen? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Men vadå Zink, du tycker väll att bara folk som är "vetenskapsmänn" eller "fysiker" osv har något att komma med?
Posted on: 2007/11/13 11:19
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du missförstod mig. Jag menar att alla ska vara med och ta fram vad som kan var trovärdigt och sannolikt. Detta ska man inte utesluta någon grupp ifrån. Om någon på vägen anser att de har alla bevis och kommit fram till sanningen ska man kunna kritisera detta utan att de faller ihop vilket det tyvärr ofta gör på detta forum då kritisk frågor besvaras med personliga påhopp istället för sakliga argument. Om man ska bedöma t.ex. hur WTC 1, 2 och 7 rasade har byggingenjörer större förutsättningar att göra det riktigt än filosofer och teologer. Det senare medtaget för Scholars for 911 truth innehåller ovanligt många som inte kan ha mer kunskaper än mannen på gatan då de just är filosofer och teologer. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Visst, jag håller med dig till 100%, men väldigt mycket av många "konspirationer" 911 i aldra högsta grad, är att det varken går att bevisa det, ena hållet eller andra. Mycket handlar om spekulationer och teorier. Tex som telefonerna som ringde, eller hurvidare byggnaderna rasade pga vad osv..
Man kan bara säga "det var lufft puffar som kom ut pga trycker" eller "det var bomber", det kommer komma teorier, men att bevisa det hela kommer vara så gott som omöjligt. Hade det funnits bevis för sådana saker hade det ju inte funnits någon konspiration. Det är tråkigt när det blir sådant med påhopp och så, men det är även mycket lätt att det blir så i heta diskutioner..
Posted on: 2007/11/13 14:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men så finns det saker som faller på sin orimlighet, faktum är att jag kunde inte smälta syrrans plåtutegrill med 1,5 mm godstjocklek oavsett hur mycket fotogen jag än hälde på, t.o.m syrran som är oteknisk sa att det var det dummaste hon hört.
Posted on: 2007/11/13 15:32
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jo men visst, säg det till en skepticker, du kan lika gärna säga det till en vägg..
Just i 911 fallet vet jag inte hur mycket bevis som krävs, har man bestämt sig har man, och då kan stål smälta av saker det egentligen inte kan. Du vet dom där usama konspiratörerna är helt galna.
Posted on: 2007/11/13 15:58
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
När det gäller smält stål så finns det inga bevis på det fanns på WTC platsen bara smält metall.
Sedan var det enligt NIST och inte smält stål utan upphettat som fick tornen att rasa. Har ni tänk på att på att pelarna WTC inte var hopsvetsade utan nitade enligt de videor som finns från bygget. Därför kunde planen slå av fler av dem och försvaga WTC 1 och 2 så att elden räckte till att fullborda kollapsen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
hittade man inte jävligt mycket smällt stål under själva "skrotet" när man illa kvickt fraktade iväg det?
Posted on: 2007/11/13 17:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är dina älsklingar, de "seriösa vetenskapsmännen", zink som ligger bakom bl.a den lavinartatde ökningen av autism tack vare deras "säkra" vacciner, den globala våldtäkten av mänskligheten genom deras banksystem och alla miljöhot som dina älsklingar, vetenskapsmännens skapade kemikalier, mediciner och andra produkter som idag förgiftar både människan och naturen.
Dina älsklingar, de etablerade vetenskapsmännen är precis som du bara betalda lögnare och psykopater som gör allt för att kunna sitta kvar på sina välbetalda poster, underlydande den satansikt styrda eliten. Dessa av dig hyllade de "seriösa vetenskapsmännnen" och deras galna uppfinningar är ju de som är huvudorsaken till all den misär och destruktion mänskligheten idag står inför!
Posted on: 2007/11/13 17:16
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login