vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 »

Anonym
Re: Tänk om ni har fel?
Quote:

The Lorax skrev:

Det lustiga är hur du verkar tycker att människor kan inte vara korrupta.

Otroligt tycker jag, och du tycker väl mycket om politiker och autoriktär.

Att husen INTE sprängdes har man INGEN bevis, det är DÄRFÖR så många människor (och flera för varje dag) kommer fram med mer och mer bevis, sunt funuft och vetenskapligt undersökning.

The Commission report IGNORED WTC7. Says lots to me.

Jag själv hade svårt som många att inser och ACCEPTERA hur korrupt det politiska och makt strukturen är, och inte BARA de små rapporten från massmedian (govt approved propaganda).

Du oxå har det svårt när du läser det här när du tänker att jag MÅSTE har det fel som ALLA andra som tänker som jag, annars har DU fel, och med detta fallar din verklighets bild.

Att du är här är bevis att du BRYR dig och detta är en bra tecken, fast jag har det SVÅRT att föstår VAD du skulle behöva ser för att tror på sanningen, sanningen som de flesta på vaken ser det.

Du har inte berättat detta någon gång tror jag.

Du kanske inte kan svara på det eller?

Det finns inga bevis på att WTC 1, 2 och 7 har sprängts utan de vilar på en svagare grund än det NIST har gjort då de endast använder videor och vad folk har sagt som underlag.

Att Commission reporten inte tog upp WTC 7 berodde på att NIST hade ansvar för analysen av WTC 7 och den analysen var inte klar då. Varför har du inte tänkt på det?

De ”sanning” som finns på vaken.se är bara ”sanning” för de som tror på vaken.se idéerna inte för någon annan i denna världen. Dessutom är de så att när vi kritiker testar denna sanning slutar de ofta med att vaken.se anhängaren inte vet om sanningen utan är endast sanningssökare.

En sanning ska kunna svara på alla frågor man ger den annars är de ingen sanning utan en ren teori. När man påstår att de hörda explosionerna kom från sprängämnen måste man i ljudet kunna avgöra vilka sprängämnen de var annars kan man inte påstå något sådant.

Explosionsljuden kan också komma från mindre ras inne i WTC 1, 2 och 7. Videor visar att när explosionsljuden hörs så händer det inget synbart med byggnaderna.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

gaston skrev:

Så det finns anseénde om att Watergate skulle vara analogt med 11 september nu då?

Det är väl som att jämföra halsfluss med prostatacanser va?

(varför ler jag?)

Fortsätt att le men jag skrattar.

Om nu INTE det har avslöjats vilka som utförde 911 åt Bush & Co och Watergate avslöjades när 5 personer utförde ett uppdrag från presidenten Nixon så har 911 utförts med mindre än 5 personer som dessutom inte fått ett uppdrag från Bush & Co för annars hade det avslöjats.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Zeilikov basade över The Commission report, trodde du visste detta.

ÅÅ ett sådant bra exempel på vilka felk du gör som objektiv/neutral.

Nej! Philip Zelikov basade INTE över The 9/11 Commission report.

Om han gjorde det skulle hans namn stå med i rapporten, det gör den INTE.

Att David Griffin (präst, trodde inte att du litade på präster) påstår att det är han som "kontrollerade" rapporten är en helt annan diskussion. Och detta har INTE David Griffin bevisat.

Han drar egna slutsatser utan källor och det håller knappast.

Posted on: 2008/10/10 12:53

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Okej, men ponera att samhället såg lite annorlunda ut på 70-talet än vad det gör idag. Andra dogmer, bl.a. kommunistpropaganda istället för terroristpropaganda. Sakta men säkert har granskande journalistik sjunkit under jorden och tar sig knappt fram till MSM idag. Denna utveckling syns även i lilla Sverige, då man mer sällan ägnar sig åt att granska sådant som stödjs av det poltiska etablissemanget. Watergate kom i en annan tid och i ett helt annat samhälle. Idag kommer dogmerna och domarna rakt ut från politikernas munnar. Bush sa ung.. Don't let us tolerate conspiracy theories, vilkte är en dogm, där tanken som ligger bakom är att skrämma folk ifrån att sticka ut hakan och börja ifrågasätta honom. Han säger även dogmer som, är du inte med oss så är du en terrorist. Men för att idag våga bli en Whistleblower krävs det andra saker än vad det gjorde på 70-talet. Dogmerna är annorlunda och mycket kraftigare till att börja med. Äsch, du borde kunna sådant här....

Jo jag kan detta och du har naturligtvis rätt i att det såg annorlunda ut på 70 talet. Men dina slutsatser är lite galna om vi för håller oss till hur man skall kunna hålla detta hemligt.
Kunde en 22 åring på 70 talet sitta hemma och göra en propaganda film om Watergate i sin källare? NEJ!
Varför trodde fler folk på 1600 talet att jorden var platt?

För att kunskaps-glappet mellan dom belästa och vanligt folk var så mycket större då än i dag. Accelerationen på detta ökar ju med "kvadraten" nu mera. Tänk så fantastiskt att jag direkt i min dator kan ta del av kunskap som skulle tagit mig evighet att lära mig på 70talet.
Så det är en skillnad, men det hade varit lättare att hålla en sådan här sak hemlig på 70-talet än idag.

Posted on: 2008/10/10 13:00

See User information
Utklipp från "the commission report"

Quote:
COMMISSION
STAFF
xiii
Philip Zelikow, Executive Director
Christopher A. Kojm, Deputy Executive Director
Daniel Marcus, General Counse

Posted on: 2008/10/10 13:08
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Föringar du Griffin för att han råkar var präst. Vad är hans prästämbete med saken att göra?

Hur vore det då att föringa Rice, Bush, Cheney för att de är notoriska lögnare, har du gjort det? Vilket är värst på din skala?
Att vara präst eller en notorisk lögnhals?

Posted on: 2008/10/10 13:10

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Okej, men ponera att samhället såg lite annorlunda ut på 70-talet än vad det gör idag. Andra dogmer, bl.a. kommunistpropaganda istället för terroristpropaganda. Sakta men säkert har granskande journalistik sjunkit under jorden och tar sig knappt fram till MSM idag. Denna utveckling syns även i lilla Sverige, då man mer sällan ägnar sig åt att granska sådant som stödjs av det poltiska etablissemanget. Watergate kom i en annan tid och i ett helt annat samhälle. Idag kommer dogmerna och domarna rakt ut från politikernas munnar. Bush sa ung.. Don't let us tolerate conspiracy theories, vilkte är en dogm, där tanken som ligger bakom är att skrämma folk ifrån att sticka ut hakan och börja ifrågasätta honom. Han säger även dogmer som, är du inte med oss så är du en terrorist. Men för att idag våga bli en Whistleblower krävs det andra saker än vad det gjorde på 70-talet. Dogmerna är annorlunda och mycket kraftigare till att börja med. Äsch, du borde kunna sådant här....

Jo jag kan detta och du har naturligtvis rätt i att det såg annorlunda ut på 70 talet. Men dina slutsatser är lite galna om vi för håller oss till hur man skall kunna hålla detta hemligt.
Kunde en 22 åring på 70 talet sitta hemma och göra en propaganda film om Watergate i sin källare? NEJ!
Varför trodde fler folk på 1600 talet att jorden var platt?

För att kunskaps-glappet mellan dom belästa och vanligt folk var så mycket större då än i dag. Accelerationen på detta ökar ju med "kvadraten" nu mera. Tänk så fantastiskt att jag direkt i min dator kan ta del av kunskap som skulle tagit mig evighet att lära mig på 70talet.
Så det är en skillnad, men det hade varit lättare att hålla en sådan här sak hemlig på 70-talet än idag.

Den är tyvärr inte galen. CIA har utvecklats och sprider lögner, desinformation på helt nya sätt, propaganda blivit värre och mer sofistikierad, Internet har som nyhetskälla eller för att söka information, har ännu inte slagit igenom hos den breda massan.

Posted on: 2008/10/10 13:15

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Quote:
COMMISSION
STAFF
xiii

Tack det visste jag inte....

Men då återstår ett antal rapporter från NIST och ett antal från FEMA.

Var han med i dessa alla rapporter också, som DU påstått?

Posted on: 2008/10/10 13:18

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Föringar du Griffin för att han råkar var präst. Vad är hans prästämbete med saken att göra?

Hur vore det då att föringa Rice, Bush, Cheney för att de är notoriska lögnare, har du gjort det? Vilket är värst på din skala?
Att vara präst eller en notorisk lögnhals?

Jag förringar folk som använder sig av "proffesorer" litteratur pristagare för att "bevisa" något om hållfasthetslära.

En präst eller en författare kan ju ha denna kunskap "på sidan om", men det obegripliga är att man presentera sig som Professor och Nobelpristagare.
Varför talar man inte om hela titeln?
Jag skulle inte gå till en "doktor" om det visar sig att han är veterinär alltså en djurdoktor. Ja, fast vore jag desperat som truthsers är så förstår jag att man "försnillar" bort den del i titeln. Det låter ju trovärdigare då.

Sen kan du dra något gammalt över dig, jag har lagt ner mer på att svartmåla hela Bushadministrationen än alla gemensamt här på vaken. Eller är det någon mer här på vaken som jag stått brevid utan för kongressen eller Vita huset?
Men jag gör det med fakta inte fantasier.

Posted on: 2008/10/10 13:29

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Den är tyvärr inte galen. CIA har utvecklats och sprider lögner, desinformation på helt nya sätt, propaganda blivit värre och mer sofistikierad, Internet har som nyhetskälla eller för att söka information, har ännu inte slagit igenom hos den breda massan.

Men om du nu är så upplyst över dessa sätt att sprida lögner så borde väl vi hört talas om detta eller är det så att du har en direkt-kanal till CIA?

Har inte internet slagit igenom som informationskanal?
Du är ju sämre än Ines Usman (kommunikationsminister) Hon trodde internet var en fluga som "skulle gå över".

JO internet har slagit igenom som informationskälla i I-världen.
Har du någon aning om hur många som läser och byter information på nätet varje dag?

Lägg ner nu, din form är på väg att bli sämre än en pigg 90åring.

Posted on: 2008/10/10 13:34

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Quote:
COMMISSION
STAFF
xiii

Tack det visste jag inte....

Du som älskar att leta Fel hos andra bör få känna på din egna medicin lite grann.

Arrogant, självuppblåst förbannad Hyckare är bara förnamnet på en sådant kräk som dig.

Nu ska vi se vad du skrivit tidigare.

Du kanske oxå var "ur form" bara för några timmar sedan:

Quote:
"Kean-Zelikov, finns tex INTE med i "The 9/11 comission report""

Ja det kan du ju fundera på medan du skal besvara frågorna jag ställde till dig.

Vilka rapporter är Kean-Zelikov med och skriver?

Han är ju inte med i dom rapporterna jag hänvisade till."

"Detta är ändå DITT påstående, jag har inte tagit upp detta, det har DU gjort, men som vanligt verkar det som att börjar man titta närmare på dina skriverier så faller dom pladask. Tråkigt att man inte kan hålla sig till FAKTA.

Nej! Philip Zelikov basade INTE över The 9/11 Commission report."

"Om han gjorde det skulle hans namn stå med i rapporten, det gör
den INTE."

Posted on: 2008/10/10 13:37

See User information
Quote:

bennybear skrev:
[b]Du som älskar att leta Fel hos andra bör få känna på din egna medicin lite grann.

Var det jobbigt att läsa ett par inlägg upp?

Posted on: 2008/10/10 13:55

See User information
Quote:
Du är ju sämre än Ines Usman (kommunikationsminister) Hon trodde internet var en fluga som "skulle gå över".

Det finns äldre generationer och tyvärr är det mycket äldre som fortfarande sitter på makt och inflytande och de använder inte Internet på samma sätt som yngre generationer. Eftersom jag varit med i Piratpartiet har jag erfarenhet av skillnader på generationer och på hur de förhåller sig till detta "nya" media.
Vill du ha bevis på detta så fråga någon i det partiet!!!

Ändå han du bli arrogant och börja håna mig. Maken till översittarattityd har jag inte sett.

Posted on: 2008/10/10 13:56

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Det finns äldre generationer och tyvärr är det mycket äldre som fortfarande sitter på makt och inflytande och de använder inte Internet på samma sätt som yngre generationer. Eftersom jag varit med i Piratpartiet har jag erfarenhet av skillnader på generationer och på hur de förhåller sig till detta "nya" media.

Ändå han du bli arrogant och börja håna mig. Maken till översittarattityd har jag inte sett.

http://www.scb.se/statistik/LE/LE0101 ... I02_BR_10_LE103SA0401.pdf

Läs här.. Sen får du nog ta och deffinera "den breda massan"

Om 50% är en gräns så är du fel ute.

Posted on: 2008/10/10 14:21

Anonym
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Öööh? Många trodde det. Microsoft trode att 640kb internminne var så väl tilltaget att det aldrig skulle behöva höjas. Själv har jag 4Gb RAM i min dator idag.
IBM trodde att världen inte skulle behöva mer än max fem stycken stordatorer.
När talfilmen kom var det många som trodde detta också bara var en fluga.

Anonym
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Öööh? Många trodde det. Microsoft trode att 640kb internminne var så väl tilltaget att det aldrig skulle behöva höjas. Själv har jag 4Gb RAM i min dator idag.
IBM trodde att världen inte skulle behöva mer än max fem stycken stordatorer.
När talfilmen kom var det många som trodde detta också bara var en fluga.

Det roliga med Ines Usmans uttalande var att de gjordes 1996 alltså när Internet redan varit igång flera år.

Det är analogt med att idag säga att digital-TV blir en fluga.

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

http://www.scb.se/statistik/LE/LE0101 ... I02_BR_10_LE103SA0401.pdf

Läs här.. Sen får du nog ta och deffinera "den breda massan"

Om 50% är en gräns så är du fel ute.

Var ser du informationssökning eller att läsa nyheter i SCBs undersökning? Kanske ryms detta under övrigt? Ojdå de nämner det inte ens.

Detta säger i så fall att inte ens SCB var tillräckligt medvetna 2002 vilket genomslag Internet skulle ha och att nyhetsbloggar skulle börja bilda opinion tror jag kändes främmande för SCB 2002 och de skulle nog likt Inez ha skrattat åt ett sådant påstående. Du vet ju hur den sen gick, men FRA, vilka skriver bloggarna, vilka lever sina liv på nätet? 40-talister, 50-talister osv?

Jag går på den erfarenhet vi inom detta parti hade och eftersom vi var hela tiden intresserade av vilka vi nådde ut till. "Gamlingar" håller sig mer till gammelmedia även fortfarande.Yngre har ett helt annat förhållande till ny teknik och använder ny teknik på på helt andra sätt. Om du tittar på t.ex. det som det poltisk korrekta etablissemanget har gjort olagligt, fildelning, så kan jag svära på att det är en generationsfråga.

Posted on: 2008/10/10 18:01

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Var ser du informationssökning eller att läsa nyheter i SCBs undersökning? Kanske ryms detta under övrigt? Ojdå de nämner det inte ens.

Detta säger i så fall att inte ens SCB var tillräckligt medvetna 2002 vilket genomslag Internet skulle ha och att nyhetsbloggar skulle börja bilda opinion tror jag kändes främmande för SCB 2002 och de skulle nog likt Inez ha skrattat åt ett sådant påstående. Du vet ju hur den sen gick, men FRA, vilka skriver bloggarna, vilka lever sina liv på nätet? 40-talister, 50-talister osv?

Jag går på den erfarenhet vi inom detta parti hade och eftersom vi var hela tiden intresserade av vilka vi nådde ut till. "Gamlingar" håller sig mer till gammelmedia även fortfarande.Yngre har ett helt annat förhållande till ny teknik och använder ny teknik på på helt andra sätt. Om du tittar på t.ex. det som det poltisk korrekta etablissemanget har gjort olagligt, fildelning, så kan jag svära på att det är en generationsfråga.

Generaliseringar återigen, "gammal???
65åringar är väldigt aktiva på nätet, och det är pensionärer.
Vad gör du på nätet utan att samla information?
Porrsurfande är en form av information.
Att titta på förljugande Loose Change på nätet är information.
Att kolla sitt bankkonto är information.
Att registrerar sig och leta vänner på "Lunar" är information.

Så det mesta vi gör när vi är på nätet är att samla information!

Sen till som vanligt tillbaka till ditt duckande av frågor.

Jag vill veta vilka mer rapporter som denna man är med i, du har påstått att han och någon till är med i "ALLA" rapporter.
Jag tackar på rättningen på 9/11 commission report, det visste inte jag men du har ett antal rapporter att visa mig innan ditt första uttalande kommer i närheten av någon sanning.

Posted on: 2008/10/11 8:01

Anonym
Zink!

/// Det finns inga bevis på att WTC 1, 2 och 7 har sprängts utan de vilar på en svagare grund än det NIST har gjort då de endast använder videor och vad folk har sagt som underlag. ///

- Det där är inte sant längre då nya bevis har lagts fram. Spelar alltså ingen roll vad du och jag tror och tycker, vad som är ÄR.

NIST missade också en väldigt viktig sak, att ta med alla bilder och vittnesmål angående smält stål under massorna under WTC 1,2 och 7.

Här spelar det ingen roll som sagt vad som sägs och tycks, jag vidarebefodrar bara vad NIST själva sagt!

Räcker inte det så vet jag inte vad!

frid

Anonym
Ehh, jag hittade mer:

Zink!

/// De ”sanning” som finns på vaken.se är bara ”sanning” för de som tror på vaken.se idéerna inte för någon annan i denna världen. Dessutom är de så att när vi kritiker testar denna sanning slutar de ofta med att vaken.se anhängaren inte vet om sanningen utan är endast sanningssökare. ///

- Kom ihåg att du endast kan tala för dig själv, än så länge har du inte vunnit några val som ger dig makten att tycka till för andra.

--------------------------------------------------------------------------

/// En sanning ska kunna svara på alla frågor man ger den annars är de ingen sanning utan en ren teori. När man påstår att de hörda explosionerna kom från sprängämnen måste man i ljudet kunna avgöra vilka sprängämnen de var annars kan man inte påstå något sådant. ///

- Det där må vara sant i din värld, men den stämmer inte i den kollektiva världen. 95% bevis på plats betyder inte ren teori, det betyder mest troligt. Och så är fallet 911.

/// Explosionsljuden kan också komma från mindre ras inne i WTC 1, 2 och 7. Videor visar att när explosionsljuden hörs så händer det inget synbart med byggnaderna. ///

- Du var inte där, lyssna på dom vittnen som finns! Du sa också "kan komma", och betyder inte att det är så. "Videor visa en liten del av alla explosionsljud", du skriver som om du har sett video som visar alla explosionsljud, det har du inte! Och du var som sagt inte där, det finns återigen massvis med vittnessmål!

/// När man påstår att de hörda explosionerna kom från sprängämnen måste man i ljudet kunna avgöra vilka sprängämnen de var annars kan man inte påstå något sådant.
///

- Om ljudet kommer ifrån sprängämnen så behöver man inte sätta en etikett på vilka sprängmedel. Det var fråga om det var sprängmedel eller inte, explosioner eller inte, och det var det!

frid

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Generaliseringar återigen, "gammal???
65åringar är väldigt aktiva på nätet, och det är pensionärer.
Vad gör du på nätet utan att samla information?
Porrsurfande är en form av information.
Att titta på förljugande Loose Change på nätet är information.
Att kolla sitt bankkonto är information.
Att registrerar sig och leta vänner på "Lunar" är information.

Så det mesta vi gör när vi är på nätet är att samla information!

Jag vill veta vilka mer rapporter som denna man är med i, du har påstått att han och någon till är med i "ALLA" rapporter.
Jag tackar på rättningen på 9/11 commission report, det visste inte jag men du har ett antal rapporter att visa mig innan ditt första uttalande kommer i närheten av någon sanning.

Du är bara för mycket, varför gjorde jag och oftast gör "" runt ett ord? Det är i allafall när jag valt att göra en generalisering och tydligt vill visa detta??

Dina övriga egna analyser över "gamlingars" nätbeteende ger jag ingenting för. Missvisande och att jämföra porrsurfande med informationssökning och nyheter kanske du skulle ha låtit bli. Jag tycker inte det går att likna vid varandra.

Posted on: 2008/10/11 8:41

Fahrenheit451

See User information

Posted on: 2008/10/11 8:43

See User information
Lugn och fin. Tar gärna en sak i taget..

Den enda rapport jag läst, men inte är färdig med ännu, är "the commission report". Mytens grund och där sjävla historian berättas. NIST, FEMA har mig veterligen inte skrivit något om detta utan tillverkat saker som sedan passar in i denna myt.

Zelikov, vet jag inte om han haft något funktion i de övriga "grupperna", men jag betvivlar att inte någon "neo-con" haft ett överinseende över dem. Troligast är i allafall att de haft det eftersom ingenting ifrån dem verkar vara något som kontraherar grundmyten.

Posted on: 2008/10/11 8:51

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Lugn och fin. Tar gärna en sak i taget..

Den enda rapport jag läst, men inte är färdig med ännu, är "the commission report". Mytens grund och där sjävla historian berättas. NIST, FEMA har mig veterligen inte skrivit något om detta utan tillverkat saker som sedan passar in i denna myt.

Mytens grund är också fel, läs på lite vilka direktiv man hade.
NIST arbete och även FEMA hade helt andra uppgifter.
Men detta hade du vetat om du hade varit lite ödmjuk och läst rapporterna. Och detta oavsett vad du tycker om dessa rapporter.

Jag gillar tex inte Loose Change. Men det har inte hindrat mig att se dessa 3 filmer ett 10 ggr. Varför? Jo för om jag skall kunna stå någorlunda rakryggig och påstå att dom ljuger så gäller det att ha torrt på fötterna. Vilket du inte har då du slänger dig med generaliseringar som mynnar ut i lögner som du har fått tagit tillbaka gång på gång.

Posted on: 2008/10/11 8:57

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper