Vakencorner
|
Re: Debunkare
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag litar på vad det är jag själv ser, säger inte att det blev damm, utan ett det såg ut så. Till att se behövs ingen experthjälp.
Vilket jag har klart för mig är att man aldrig kan veta om man är objektiv, utan det är ett mål man kan sträva efter. Detta är någon som jag försökt förklara är mitt mål. Du verkar tyvärr inte inneha den insikten och dessutom beter du dig mycket arrogant och ohövligt vilket gör att jag tvivlar på att du ens är kapabel till en självrannsakan.
Posted on: 2008/10/10 12:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Men det är väl skit samma, du lade ut tre namn, jag litar på dig i detta fallet att du inte fantiserat i hop namnen. Ta sen länken och gå till NIST och ladda hem valfri rapport och leta sen igenom pdf-filen och kolla om NÅGOT av namnen DU skrev finns med. Acrobat har ett fin fin sökverktyg. Eftersom namnen DU skrev inte finns med i rapporterna jag hänvisade till faller DITT påstående pladask för du skrev ALLA rapporter. Denna lilla enkla käll-koll borde du har gjort om du nu är så objektiv/neutral som du gör sken av.
Posted on: 2008/10/10 12:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Ja de må vara hänt att "det ser ut som" det. Men att därifrån påstå som DU gjorde att: "ytterskelettet som bestod av järn/stål upplöses till damm." Är en himmelsk skillnad. Det finns ju massor av bilder på fasad-delar som ligger i bråten efter raset. Överdrifter och generaliseringar, det är vad du kommer med. Jag har förstått att du inte kan detta med matematik, kemi och naturvetenskap överhuvudtaget. Då kanske man skall vara lite ödmjuk i sina utsagor så att det inte bara blir sagor kvar.
Posted on: 2008/10/10 12:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sträver efter, man vet aldrig om man är det. Vet du inte det?
Posted on: 2008/10/10 12:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Att du tar åt dig av det visar bara på att du är helt ointresserad av det tekniska, starta en tråd om psykologi istället då för att skriva felaktiga tekniska analyser. Röken är svart det tyder........... Stålet låg kvar endast några dagar..... 2 Gubbar är med i alla rapporter.... Hur lång lista vill du ha? Det du bevisar är att du inte källgranskar dina skriverier. Du hittar dom på någon truth-sida, sen är du inte kapabel att kolla tekniska fakta utan köper det med hull o hår. Du kan allt om hur NIST förfalskar ALLT dom skriver. Men du har inte läst en rapport, du vet ju inte ens vilka som skriver rapporterna. Jag kan med lätthet erkänna att jag inte kollat alla som skriver rapporterna, men jag har dig att tacka för den informationen. Du gav mig insikten att kolla upp detta efter ditt galna påstående om att det är 2 gubbar som är med i alla rapporterna. Det enklaste vore ju att ringa och fråga tex, Professor Håkan Sundquist vid institutionen för byggnadsvetenskap på KTH eller professor Anders Eriksson. Dom gav denna synpunkt ca en vecka efter 9/11 2001. http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article16180.ece Är det inte märkligt hur dessa personer nästan prickar in händelseförloppet exakt som NIST beskriver den? Hur förklarar DU det? Men dom måste ju också vara "köpta" om din fantasi skall kunna hålla! Nä dom kommer inte med en perfekt rapport om hur allt tedde sig den 9/11, men dom har mer på fötterna än någon annan från någon truth-sida.
Posted on: 2008/10/10 12:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag vet att du inte talar sanning då du säger att "två gubbar är med i alla rapporter" Var det något mer?
Posted on: 2008/10/10 12:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bra, din arrogans och översittarattityd har jag fått nog av.
Jag har inte min tilltro till etablissemanget kvar, eftersom de stödjer krig, piller för barn, våld mot barn, etniska rensningar mm mm. Du sätter din tilltro till dem och till dem som hjälper till att hålla dessa lögner liv. Ifrågasättande är inte din grej, du letar efter aktoritet istället som håller uppe din redan förvanskade PK världsbild. Orkar inte sitta här och förklara saker för en person som föraktar människor då de erkännt en svaghet. Din människosyn stinker koskit och om du har en sådan attityd även i ditt yrkesroll så anser jag det vara mycket synd om dem. Jag sa att jag var ur form och du väljer angripa mig för det! Jag upprepar, jag har skäl till att vara ur form som jag aldrig någonsin skulle delge en sådan som dig.
Posted on: 2008/10/10 12:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag skiter i om du är i eller ur form, dina inlägg blir inte mer rätt eller fel för det. Men det faktum att du väljer att skylla på att du är ur form är det intressanta. Jag kommer inte att skicka dig in julklapp i år heller jag är inte här för att skaffa vänner på det planet. Min drift i detta är att det är förbannat idiotiskt att ljuga om saker för att uppnå ett syfte. Det går inte en dag på ett år då jag inte tänker och engagera mig i att hur man skulle kunna svartmåla George W Bush. Jag gör det då och då i praktiken genom demonstrationer och möten. Men jag skulle aldrig komma på att ljuga eller förvrida sanningen för att uppnå mitt mål, där tar min stolthet vid. Sen är det obegripligt varför man fantiserar ihop sagorna om thermite/thermate, rastider, folk som hörde explosioner, "squibs" etc etc, det finns massor av fakta som man kan slå ner på han för i stället. Bush är inte impopulär i USA pga att han skulle ev iscensatt hela 9/11, han är väldans impopulär pga det han gjorde EFTER 9/11. Sen undrar jag hur han skulle ha kunnat planera och iscensätta detta mastodont projekt efter att ha varit president i 9 månader.
Posted on: 2008/10/10 13:14
Edited by Lizzard-Bling on 2008/10/10 13:35:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har aldrig påstått i dessa trådar att jag står för någon sanning. Allting är ett spekulerande, så även ditt. Att spekulera är inte samma sak för mig, eftersom jag då utgår enbart ifrån den bild jag själv har och förmedlar den bilden. Att hänvisa till en källa är också ett spekulerande eftersom det finns andra källor som motsäger den. Eftersom jag utgår ifrån att staten USA är korrupt och alllt de tar i också blir korrupt, så blir en stor del av världen också korrupt. Även vetenskap, skola, media mm. Imperium byggs på så sätt och jag tror inte vi nu upplever ett undantag.
Posted on: 2008/10/10 13:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Till den oerhört ödmjuke Lizzard-Bling som aldrig har fel om någonting:
Inressant uttalande av en av dina kära "experter" ifrån artikeln du länkade till: Quote:
"Hans kollega på institutionen för byggkonstruktion, professor Anders Eriksson, liknar händelsen vid det som händer när man medvetet river hus genom att spränga bärande delar."
Posted on: 2008/10/10 13:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag vet inte vem som påstår detta och Bush är impopulär av en hel del orsaker. bl.a. lögnerna om Irak, att regimen struntar i folks lidande, slösandet med pengar, siffran på människor som ifrågasätter 911 är uppe över 40%, så även där finns finns denna faktor. Cheney anser jag vara den i regimen som styr och han om någon vet i allafall hur detta dåd gick till. Att de hade blockerat information innan gör mig övertygad om att de ville att detta skulle ske. PNAC dokumentet och Wolfowich-doktrinen förklarar tydligt vilken sorts människor detta handlar om och om vad de är kapabla till. Att de inte sätter värde på ett människoliv och inte ens ett amerikanskt människoliv syns tydligt hur de agerar just nu emot First responders till 911.
Posted on: 2008/10/10 13:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Det är helt ok att tycka så, jag stödjer dig till 100%. Men skillnaden är att jag påpekar direkt fel och lögner i dina inlägg detta tål du inte och hoppar vidare till nästa fantasi. Varför kan du då inte ta till dig kunskapen du får? Du tar till dig "kunskap" från truth sidor lätt som en plätt, men säger man ordet NIST så är allt en lögn. Sen till ditt generella USA misstroende. Det blir stor humor med din inställning då du sitter och skriver detta på en dator vars processor är utvecklad av amerikaner och designad av amerikaner. Om nu ALLT är fel på vad USA gör så fattar jag inte hur du törs sitta bakom tangentbordet, Bush,CIA, FBI kanske har byggt in en krets i din dator som gör att allt du skriver blir tvärtom?????
Posted on: 2008/10/10 13:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag ifrågasätter också dessa undersökningar, det gör även Lee Hamilton Commission member. Men VAD ifrågasätter vi. Finns det någon undersökning som visar att 40% vet att det var thermite/thermate/ som fick WTC 1,2 o 7 att rasa. För det är en jävla skillnad på att säga att man ifrågasätter något till att man presenterar VAD man ifrågasätter.
Posted on: 2008/10/10 13:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Ja visst är det de... Ännu intressantare om NÅGON kunde verifiera ATT det var så! Inget på 7 år...... Och du vet väl vad ordet "liknar" betyder va?
Posted on: 2008/10/10 13:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det som irretar mig är din översittarattityd som är exakt densamma som alla de som har sitt stöd i detta korrupta etablissemang. Man använder hån, påhopp, angriper på icke relavanta saker som om någon råkar vara präst.
Inte lätt att hålla en röd tråd då man hela tiden blir utsatt för rena provokatioenr.
Posted on: 2008/10/10 13:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Bara för jag hittar lögner i dina inlägg betyder inte med automatik att jag har rätt i allt. Men du gör det väldigt enkelt för mig att bevisa din inkompetens. Genom bevisade generaliseringar och fatala fakta fel så blir inte ditt budskap intressant. Det som irriterar mig är att du förutsätter UTAN bevis att allt USA gör är korrupt. Detta är bevisligen fel. Jo USA är inte det perfekta platsen på jorden men jag kan lova att om jag fick välja mellan tex Nord Korea och USA skulle valet vara väldigt enkelt. I Nord Korea har du också korruption. Men den kanske inte är lika intressant? Vad vet jag. Fast du kanske tycker att USA är ansvarig för detta också?
Posted on: 2008/10/10 13:54
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det skulle vara intressant att höra vad den allvetande, arroganta kräket anser om Finanskollapsen och vad hans enorma kunskap säger om vad orsakerna och de skyldiga bakom dennna enorma händelse är. Men enligt tillfällighetsteoretiker så finns det ju INGA trovärdiga bevis ifrån några högt uppsatta Professorer på att denna händelse har något som helst med 911 att göra.
Posted on: 2008/10/10 13:56
Edited by bennybear on 2008/10/10 14:13:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Enligt all Expertis och alla trovärdiga Professorer så är det den här Personen som är Huvudskyldig till 911 och andra fruktansvärda terrorattacker:
![]()
Posted on: 2008/10/10 14:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ingen som påstår att allt med USA är korrupt, men allt med deras regim är korrupt och så då även vårt då vi stort sett lyssnat och följt dem i decennier. Ställ dig då frågan vad det innebär om imperiet är korrupt och vi är en del av det? Kan det innebär att vår vetenskap är korrupt, eftersom vetenskaper inom imperier alltid stödjer sig på det PK perspektiv som delas ut av detta korrupta som sitter i toppen. Eller är detta imperium det enda undantaget?
Posted on: 2008/10/10 14:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Usama ja, dubbelagent som arbetat för CIA och vår professur ifrågasätter inte eller ens vill ha reda på detta. Låg på amerikanskt sjukhus i Dubai och besökt av CIA-agenter nära inpå 911 och vår professur eller ens någon inom vårt etablissemang ställer en fråga. Vad säger det? Är det okej att stödja sig på en sådant etablissemang då de inte ens vill veta om sådana fakta?
Posted on: 2008/10/10 14:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Bra med förtydligande, men allt inom staten USA är INTE korrupt. Långt ifrån. Men du kanske har bevis på motsatsen eller är det din "form" som säger dig detta? Återigen, hur törs du sitta med en dator som har processorer som är designade och utvecklade i USA? Hur enkelt vore det inte att för CIA eller FBI tvinga INTEL AMD och göra kretsar som förvränger allt du skriver? Det vore ju enklare än att försöka ta ner WTC 1 och 2 med thermite/thermate.
Posted on: 2008/10/10 14:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Har han förnekat det?
Posted on: 2008/10/10 14:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du har ju antagligen träffat Hr Usama i egen hög person, så du VET ju. Och Eftersom alla OBEROENDE medier som CNN, FOX, ABC, CBS, Washinton Post, New York Tomes etc etc skriver om det så MÅSTE det vara Bin Laden som gjort det. För de har ju ingen agenda som de går efter. Neeej då, för då hade ju den utrikespolitiska "experten", Bo-Inge Andersson på Aktuellt berättat det för oss, eller Hur? Quote: "Vi är tacksamma mot Washington Post, New York Times, tidskriften Time och andra framstående publikationer, vilkas direktörer har deltagit i våra möten och hållit tyst i nästan 40 år.
Posted on: 2008/10/10 14:34
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login