Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Sverige, herregud...Alla SKA ha vita gardiner...
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du anser det är onaturligt med vita gardiner/balkonggardiner-markiser. Nej, det har jag aldrig sagt. Dessutom har jag förklarat det ovan väldigt tydligt, men måste tydligen ta det igen för du vill fortsätta bygga straw-mans. Det är dock omedvetna strawmans du bygger tror jag, vilket inte tyder på att du medvetet förstör diskussionen, utan bara att du är flummig och flyger i väg till molnen i dina slutsatser. Jag anser att om någon annan bestämmer vad du/man ska välja för färg på dina egna gardinerna, så är det sjukt. Även om det kommer från ett konsensusbeslut inom en bostadsrättsförening. End of story. Offtopic till novax. Du är by far den flummigaste och mest new-age:iga på detta forum. Antagligen en av de få som passar in i kategorin för klichebilden av hur en paranoid och "konstig" konspirationsteoretiker är. Jag övertygad om att 9/10 av de aktiva medlemmarna som känner till dig delar denna uppfattning om dig. Du har "tänkt för mycket" och det måste antagligen ha gått en propp eller något i skallen på dig. Jag ber dig sluta ta den medicin du tar och lugna ned dig på allvar. Jag hoppas du lägger energi på att träffa människor i verkligheten och stannar på dina mer än 4000 inlägg så lär du få det bättre på alla sätt. Tack o bock.
Edited by void on 2008/3/16 1:36:21
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Låter man t ex jorden vara utan hjärnans "hjälp", LÄKS DEN.
Posted on: 2008/3/16 1:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja kanske förstod du fel... det är ju "vaken.se". Det är föreningen som har regel om vita gardiner, inte jag. Jag har inget sagt om att jag tycker alla ska ha vita gardiner. Dom andra hade vita gardiner, hur ska en del av dom tycka om nu denna man får ha blå gardiner - för det är ingen slump att de har vita gardiner, utan de tog det för det var så bestämt i reglerna - alla skulle inte valt vita gardiner annars - lagt ut pengar på det.
Posted on: 2008/3/16 9:13
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nä det är klart, du sa kanske inte att alla ska ha vita gardiner, men av dina inlägg att döma så känns det som att du antyder att föreningen gör rätt - tegelpannor mm...? Så för att göra det enkelt för oss... - tycker du att föreningen aggerar korrekt? Det räcker med ett ja eller nej, undvik helst luddiga och flumiga svar om möjligt... He he he |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag bor inte där, eller är med i föreningen. De är de som sköter sitt. Det är föreningen som har det - det kan väl inte vara problem för andra, som oss... komavakna kan tro att frihet har med yttre saker att göra. Void är prototypen för de skruvarna. Han är inte med i en stat och är fri... hehe, alla ser... Jag skrev det första jag gjorde, att jag skulle vilja sett hur det såg ut där, vad det är för ett hus/område. Fasader och sådant... där kan man inte göra som man vill, och det kan vara så att det är äldre fastighet där man hängt på pensionärsholkar eller liknande, som kan se ut som en ny fasadyta, där dessa "gardiner" är som en vägg utåt. Jag behöver inte tycka något annorlunda än föreningen, det är upp till dom/den att fatta beslut utifrån alla möjliga tankar, avvägningar och aspekter. Antagligen är det "bra" att ha enhetlig färg utåt.
Posted on: 2008/3/16 11:16
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det var holksystem:
[img width=640]http://sfimg.no.publicus.com/apps/pbcsi.dll/bilde?Avis=SF&Dato=20080313&Kategori=NYHETER&Lopenr=523725853&Ref=AR&Profile=1057&MaxW=640&MaxH=480&border=0[/img] http://sfimg.no.publicus.com/apps/pbc ... axW=640&MaxH=480&border=0 Är han inte värd vita gardiner... http://www.skd.se/apps/pbcs.dll/artic ... 13/NYHETER/523725853/1057 http://www.skd.se/apps/pbcs.dll/artic ... 13/NYHETER/536778471/1057
Posted on: 2008/3/16 16:29
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nån j-la ordning får det vara!
Varför stanna vid gardinerna?? Vill man vara fin får man lida pin och ta på sig detsamma som grannarna också går klädda i: ![]()
Posted on: 2008/3/16 21:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
ORDNUNG als Formel des Lebens
Finde Deinen Platz im Leben. Ordne Dein Leben, dann ordnen sich Körper und Seele Leben ist Rhythmus – Rhythmus ist Ordnung Zeit ist Ordnung – Ordnung ist Zeit Alles braucht Rhythmus Alles braucht Ordnung Alles braucht Zeit Alles ist Leben Seminarleitung: Maria Magdalena Koller, Doris Schneider
Posted on: 2008/3/16 21:28
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
För mig kan du läsa Nalle Puh på tyska och det låter nazistiskt... Och då menar jag inte bara episoder Nasse är inblandad i
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
hmm, jahja, vissst... alla har sina snäva boxar och programmeringar. Det visar sig.
Posted on: 2008/3/16 21:47
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Mycket kanske beror på att jag tror Hitler ville skynda på det hela och att jag tror NWO påminner väldigt snarlikt om Hitlers vision om det tredje riket. och de hemskheter som utspelades. Jag har känt rädslan judarna kände på kristallnatten.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
R
e e e e e e e e e e p o s t ;.) så vi alla vet vilka som jobbar för vad. Eat my fish. http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=83269#forumpost83269
Posted on: 2008/3/16 22:16
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag förstår inte vad du vill ha sagt... Det är som att slänga upp en låttext full med metaforer och tro att den betyder samma sak för den du visar den för som den gör för dig.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag förstår, det var flera steg där.
Jag klistrar in det här då, det kanske är enklare... Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention to them. The struggle you should pay attention to is on a personal level. I might add this which may sound contrary to what I said but read carefully: When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the "NWO" like you people name it, works. You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in helping this taking shape by bombarding you with "facts" that it is taking shape. Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are in full control. So the people who are "waking up" to it are the ones who are creating it.
Posted on: 2008/3/16 22:44
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Gammalt skåpmat det där nu... Frågan är varför du själv påverkas av yttre omständigheter - gardiner, new age och mycket mer... Du postar sörjan i samma takt som andra postar 911... Släpp det där nu och jobba med dig själv ett tag - du behöver det, det syns. he he... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men det är inte jag som gör tråd om gardinerna. Andra tycker det är något som har med dom själva att göra och drog enorma växlar - jag syftar till att rädda skutan... skriver bland annat: "Energin följer tanken - mycket av vad "vakna" skriver på forumet blir att skapa det där dåliga." + nu senare då återigen om det där Insider skrev, om vilka som skapar "det hela". Projicera inte ut egna saker och tankenojs, såsom: "Frågan är varför du själv påverkas av..." Jag har skrivit så att alla, till och med medlemmar på detta forum, inte ska kunna tveka om vad jag skriver eller menar... såsom: Det är föreningen som har det - det kan väl inte vara problem för andra, som oss... komavakna kan tro att frihet har med yttre saker att göra. så...det är inget som "påverkar" mig. Vad det är för "New Age" du menar jag påverkas av fösrtår jag inte heller. Jag tycker allvarligt talat, så är forumet en lite gyttjig. Att inte våga inse när det hela är bakvänt, utan istället än hårdare pekar mot dåligheter därute och det där... då är det inget som har med att vara vaken att göra. En del tror fortfarande att det därute är vad som ska "bekämpas"... det jag skriver är (ofta) på olika sätt relaterat, eller avsett, att ge hints/texter mm som visar på annan riktning - jag tar ordet vaken.se på orden. Vakna. Eller sov. Jag behöver inte göra mer med det hela. Som sagt, 4000 inlägg. Sov.
Posted on: 2008/3/16 23:25
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
att en artikel om gardiner skulle lyckas åstakomma en tråd på två sidor trodde jag inte :)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du hamnar i Holland, vilket jag tycker är ett dåligt land ur många aspekter. Ja, Tyskland är väl bättre... Orndung und Reidung, raka led. Bäst på övervakning, atombomber och reundfleugzeug... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det spelar ingen roll om du skriver positivt eller negativt om new age, gardiner eller vad tråden än kan handla om - Du postar new age och dess sörja- om dess bottenskrap mm - Det är tydligt att du påverkas av det på ett eller annat sätt - av det yttre... Du har en åsikt om det... An oppinion comes from attention... "Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention to them. The struggle you should pay attention to is on a personal level." Internet, gardiner och annat strunt = You post oppinions about it from paying attention to it... Enkelt... Vakna... He he... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Han fick inte ha sina gardiner kvar.
http://www.skd.se/apps/pbcs.dll/artic ... 17/NYHETER/507123875/1057 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=10135&forum=10 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Den där "insider" som du älskar att citera hundratals ggr. är en bluff. Det är uppenbart att denna "insider" likt New Agarna vill få folk att vända sig BORT ifrån verkligheten och låtsas som att den inte finns. Precis det Satanisterna vill! Att få folkt att bli än mer egocentrerade, som de lyckats så väl de senaste decennierna. Om man får folk att blunda för det "onda" som händer så kan eliten med lättehet fortsätta att öka på med jävelskapen eftersom folk inte bryr sig om vad som händer. Det är ju exakt detta som med accelerande hastighet hänt med våra människor de senaste 20 åren. Mycket enkelt, min käre Watson.
Posted on: 2008/3/18 16:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror det stod något om moral uppe i tråden, så jag postar en artikel här.
Det påminner om Sodom och Gomorra, som ju även kan vara Mohenjo Daro. The Vanished Hometown: A Legend of the Takla Makan Desert http://pureinsight.org/pi/index.php?news=5287
Posted on: 2008/3/26 15:24
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login