vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Media och Högerexremister...

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Man kanske kan vända lite på steken då när det kommer ett invandrargäng där flera av dem fått spö av flera skinnskallar när de varit ensamma och de ser en skinnskalle sitta vid en busstation...

Det är naturligtvis inte rätt att döda någon, men våld föder våld. Daniel Wretström var känd för att vara ganska våldsam när han druckit dessutom, så han provocerade säkert ytterligare med ord när han blev tilltalad.

Jag säger igen att det inte är rätt att bruka våld, men nationalisterna vill ju få det till att Daniel var så from. Vem vet? Kanske han själv slagit på någon av invandrarna?

Att göra honom till en symbol för något är så urbota dumt och idiotiskt...

John Hron (Vars grav skändas tom efter hans död av skinnskallar)
http://www.gt.se/nyheter/1.792894/john-hrons-grav-skandad-igen

Den etiopier som 1996 mördades av ett gäng skinnskallar i Åsele...

1999 mördades Björn Söderberg av ett gäng skinnskallar i sätra.

Listan kan göras lång...

Det märks att du gått "medias våldsretotrik kurs" och du skulle platsa fint som föreläsare hos den statligt finanserade myndigheten "levande historia" eller EXPO.
Jag förstår heller inte vad du vill ha sagt med allt snack om skinskallar som idag är mer eller mindre bannlysta från den mer seriösa delen av den "nationella rörelsen"
Du kan läsa om det här
http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=11158&highlight=fettotomas

Jag tror knappast att Daniel som var en tanig pojke på 17 år gick själv fram till invandrarna för att börja bråka.
Jag kan dock medge att det är lite synd att Daniel blivit den största symbolen för det mångkulturella våldet men stödjer marchen till 100%
(jag vet heller inte vilka anhöriga du talar om då hans mor deltar i marchen och brukar tacka den)
Hans kussiner har även varit talare för den.

Läs om mordet här
http://salemfonden.info/index.php?q=mordet
Listan kan nog knappast göras så himla lång om man jämför med ex en lista för alla de svenskar som blivit rånade,våldtagna eller misshandlade av invandrargäng.

(skillnande är ju då dock alltid att när invnadrare begår brott så tystas det ner men när svenskar gör något blir det bild och allt i tidningen)

Posted on: 2008/6/21 16:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Det märks att du gått "medias våldsretotrik kurs" och du skulle platsa fint som föreläsare hos den statligt finanserade myndigheten "levande historia" eller EXPO.
Jag förstår heller inte vad du vill ha sagt med allt snack om skinskallar som idag är mer eller mindre bannlysta från den mer seriösa delen av den "nationella rörelsen"
Du kan läsa om det här
http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=11158&highlight=fettotomas
Fakta är fakta... Eller hur? Eller förnekar du att dessa personer är mördade av skinnskallar?
Att jag använder skinnskallar som exempel är för att Daniel Wretström själv var skinnskalle och därför är det väl naturligt att jag pratar om skinnskallar... Eller?
Tydligen är dom inte bannlysta från den nationalistiska rörelsen eftersom detta används som symbol för dom.
Hur tänkte du nu?

Dessutom mördades åtminstone inte Björn Söderberg av skinnskallar...

Dessutom så är folks åsikter i en tråd inte representativa för någon organisation... Du får hosta upp en länk till någon sida som officiellt tar avstånd från skins...

Quote:

maggot skrev:
Jag tror knappast att Daniel som var en tanig pojke på 17 år gick själv fram till invandrarna för att börja bråka.
Jag kan dock medge att det är lite synd att Daniel blivit den största symbolen för det mångkulturella våldet men stödjer marchen till 100%
(jag vet heller inte vilka anhöriga du talar om då hans mor deltar i marchen och brukar tacka den)
Hans kussiner har även varit talare för den.
I början gick dock hans anhöriga ut i media och ville få marchen stoppad. Jag såg tom en intervju på TV med hans mor angående detta... Googla lite så får du nog se.

Quote:

maggot skrev:
Läs om mordet här
http://salemfonden.info/index.php?q=mordet
Listan kan nog knappast göras så himla lång om man jämför med ex en lista för alla de svenskar som blivit rånade,våldtagna eller misshandlade av invandrargäng.
Suck... Samma gamla argument om och om igen...
Faktum är att de gånger jag blivit rånad har det varit av påtända svenskar, varav en av gångerna en invandrare kom till undsättning.
Du ser bara det du vill se.

Quote:

maggot skrev:
(skillnande är ju då dock alltid att när invnadrare begår brott så tystas det ner men när svenskar gör något blir det bild och allt i tidningen)
Det där är bullshit.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag förnekar inte att de blev mördade av skinskallar och jag försvarar inte deras betende och har inget övers med "skinskallar" och det är du som tar upp Daniel Wreström och inte jag!
Eftersom den nationella rörelsen förändras men ändå har en kort historia som från börjar innehåller mycket från skinskallekulturen är det inte konstigt att vissa saker lever kvar.
Det vore idag inte särskilt bra för rörelsen att lägga ner salem då den idag inte är samma sak som när startade.
Det är möjligt att hon i början inte ville ha denna march men hon har deltagit i marchen och Daniels Kussiner har som sagt varit talare för denna minnesfond.

Att hosta upp en länk är ju rätt omöjligt och varför skulle de göra det.
Skinheads är en subkultur det är som att länka till att de tar avstånd från hip-hopare.
men se ex inför resan till folkets march

Nationaldagen.nu skriver

"Vi förbehåller oss rätten att avisa folk som klär sig subkulturellt, inte är seriösa eller på något annat sätt inte lever upp till den standard vi räknar med att folk ska ha när de ska fira nationaldagen."

Sen om just DU blivit rånad av mest svenskar är ju isf mycket ovanligt och jag skulle tro att du ljuger.

Om det är bullshit att svenskar hängs ut mer i media än invnadrare så motbevisa mig.

Hagamanen som var svensk = BILD i tidningen
Englamordet svensk = Bild
den "svenska barnprogramledaren" var en kurd
Stjärnkocken var asiat

Aftonbladet ljög om på nyårsnatten här i göteborg om att 2 flickor blivit rånade och våldtagna av svenska och finska män
Det var fyra somalier!

Läs om det här
http://www.nd.se/nyheter/dokument.asp?dokID=362

Posted on: 2008/6/21 16:40

See User information
Maggot jag vill iinte ner på er nivå..MÄN

Jag tror knappast att Daniel som var en tanig pojke på 17 år gick själv fram till invandrarna för att börja bråka.,,,TANKEN(HJÄRNAN FICK VI TILL ETT wARNINGSSYSTEM,inte att Tänka ut en plan

Politiker ser hur det borde vara, de andra ser hur det är. De som ser hur det är, kallas för populister. Hur saker och ting borde vara, finns endast mellan öronen. MAN BEHÖVER INTE TA pA ALLT FÖR ATT LÄRA SIG!

Det hade jag en förväntat mig..Grubbel över sådana kommer inom kort om man går in på deras nivå genom att lyssna och argumentera (analysera) deras försvarsargument (ofta har de ett gott intellekt och kan på så vis få det att låta som om det rent av är OK

(analysera)inte fotboll eller kvinnor=l En del s k logig går ut på hur t ex gulligt något är. Annan logik kan vara a Je förlängningen av gulligheten går detta något åt helsike,

Posted on: 2008/6/21 16:44

See User information
Jag vet inte vad du vill ha sagt ?
men i de våldsamma motdemostrationerna som varit har politiker och daniels mördare gått tillsammans för att citat "krossa det nationella motståndet"

Posted on: 2008/6/21 16:47

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Jag förnekar inte att de blev mördade av skinskallar och jag försvarar inte deras betende och har inget övers med "skinskallar" och det är du som tar upp Daniel Wreström och inte jag!
Ööööh... DU drog upp salemmarschen... Du skrev "salem demonstrationen"
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=92699#forumpost92699

Quote:

maggot skrev:
Sen om just DU blivit rånad av mest svenskar är ju isf mycket ovanligt och jag skulle tro att du ljuger.
jösses... Anklagelser, anklagelser, anklagelser...
Jag sa inte "mest" svenskar. (Med denna kommentar försöker du få det till att jag också rånats av invandrare)
Jag har rånats tre gånger, uteslutande av svenskar.

See User information
Jag tog upp demostrationen för att ni ska kunna reflektera över hur partisk media är!
Du tar upp händelsen för att provocera mig med helt onödiga kommentarer som är LÅNGT ifrån ämnen (vilket du alltid gör)

Det är lyser nämligen igenom som ex denna tråd du startade

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=10692&forum=25

Jag skiter fullständigt att om du blivit rånad av svenskar men jag tror du är en mytoman faktiskt.
Som du skrev i denna tråd "Jag har träffat flera av de inblandade faktist" ang "nickstamordet" du har även i andra trådar berättat om folk du träffat och liknande.
Det verkar som om du är väldigt social och har ett stort kontaktnät men det jag då tycker är märkligt är att du inte vågar gå demostration med vaken.se eller berömer dig själv på forumet om att du vågade på en koncer med rockbandet "kiss"

Dessutom så tycker jag att du nu borde logga ut här från forumet och kanske göra någon aktivitet med någon av dina tre barn som du påstår att du har ?

Posted on: 2008/6/21 17:08

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Jag skiter fullständigt att om du blivit rånad av svenskar men jag tror du är en mytoman faktiskt.
Som du skrev i denna tråd "Jag har träffat flera av de inblandade faktist" ang "nickstamordet" du har även i andra trådar berättat om folk du träffat och liknande.
Det verkar som om du är väldigt social och har ett stort kontaktnät men det jag då tycker är märkligt är att du inte vågar gå demostration med vaken.se eller berömer dig själv på forumet om att du vågade på en koncer med rockbandet "kiss"
Jag hade förr ett stort socialt nätverk ja...
Vill du tro att jag är mytoman står det upp till dig, men min agorafobi utvecklade jag iom mitt sammanbrott jag fick i februari 2007.
Hur är det förresten att gå långt ifrån ämnet om man diskuterar någonting du tog upp? Är det inte du i så fall som går långt ifrån ämnet?
För att inte gilla stämplar, så anklagar du folk för att vara både det ena och det andra både till höger och vänster.
Jag har träffat en hel del människor faktist. Vad gör det så svårt för dig att tro på detta? Dina antaganden bara... Du är tydligen oförmögen att kunna tänka objektivt.
Jag har tidigare berättat om hur jag har barn med samma kvinna som grundaren till EXIT om du vet vad detta är?
Honom träffade jag första gången 1988, tillsammans med en annan av de inblandade i nickstamordet. De ingick i fryshusets skinnskallesektion och jag var med i NFG på den tiden.

Du verkar lida av vaneföreställningar då du skapar dig felaktiga bilder om folk.
Sök hjälp!

Quote:

maggot skrev:
Dessutom så tycker jag att du nu borde logga ut här från forumet och kanske göra någon aktivitet med någon av dina tre barn som du påstår att du har ?
Har jag tre barn nu? Jösses...
Heh heh... påstår du tom att jag ljuger om att jag har barn? Du är ju för rolig maggot bakom allt ditt hat och patetiska skepnad.
Du har ingen aning om vad jag gör och inte gör. Du ser bara att min dator står påloggad och tar det som att jag aktivt sitter framför datorn. Du förmodar alldeles för mycket saker.

Med tråden som du hänvisar till ville jag höra vad du faktist tycker om likabehandlingsplanen... Eftersom du tyvärr jobbar inom barnomsorgen.
Jag ville diskutera något. Vad har du själv för ursäkt till dessa trådar
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=10681&forum=25
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=10184&forum=25
Och de otaliga gånger du helt utan vidare postat en bild av mig under "Dagens skratt" osv

Edited by Wowbagger on 2008/6/21 17:54:14

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:

Jag har tidigare berättat om hur jag har barn med samma kvinna som grundaren till EXIT om du vet vad detta är?

Inte direkt förvånande.
Du har väl även mer eller berättat att hon är allmänt dum i huvudet och ni har familjeproblem med barnet tack vare henne ?

(svara helst inte då jag faktiskt tycker synd om dina barn)

Dock tycker jag INTE du ska berätta sånt helt öppet på forumet eftersom de kan ta skada av det.

Hur fan tror du att det ser ut ut för dom om de skulle läsa denna tråd och allt annat du vräckt ur dig på denna sida om sisodär 5 år ?

men som sagt svara inte på det!

Ryck mig i fjädern (som kråkan säger i mamma-mu böckerna)

Posted on: 2008/6/21 17:55

See User information
Jag tycker admin kan deleta inlägg i tråden.

Jag tycker att wowbagger är otroligt fördragsam och visar stort tålamod, en god person, som jag för min del är "imponerad" av, på olika sätt. Vi kan lära oss av varandra. Även zzz:s har fina sidor.

Varför uppvisar inte tex nationalister det i någon större utsträckning - det är verkligen synd.

Han står mycket närmare många av dygderna:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=74114#forumpost74114

än andra på forumet.

Posted on: 2008/6/21 18:04
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."

See User information
Skärpning, tack!

Kan ni inte ha era personliga fejder på MSN eller via mail? Vaken är inte ett privat forum för att kasta skit på varandra. Jag tycker ni kan visa bättre omdöme, båda två.

Så fort maggot drar upp en tråd som Wow inte gillar, blir det såhär.
Så fort Wow drar upp en tråd som maggot inte gillar, blir det såhär.
Ledsamt, tycker nog fler än jag.

Och det kan vara klokt att inte berätta allt för mycket om sig själv på ett publikt forum. Men det är ju er ensak.

Posted on: 2008/6/21 18:05

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Inte direkt förvånande.
Du har väl även mer eller berättat att hon är allmänt dum i huvudet och ni har familjeproblem med barnet tack vare henne ?

(svara helst inte då jag faktiskt tycker synd om dina barn)

Dock tycker jag INTE du ska berätta sånt helt öppet på forumet eftersom de kan ta skada av det.

Hur fan tror du att det ser ut ut för dom om de skulle läsa denna tråd och allt annat du vräckt ur dig på denna sida om sisodär 5 år ?

men som sagt svara inte på det!

Ryck mig i fjädern (som kråkan säger i mamma-mu böckerna)
Nämen? Kan du faktist tycka synd om någon?
Jag ska berätta för dig att mina barn går det ingen nöd på.
Allt det du drar upp nu har kommit på tal efter att DU har uttalat dig kränkande mot mig och jag gett dig en mer övergriplig bild av situationen.
Återigen DINA egna tolkningar.

Jag är hellre öppen och ärlig och berättar om mig själv när det kommer på tal... Ingen är anonym på internet... Tänk på det maggot. Man kan med mycket enkla medel få reda på det mesta om någon. Speciellt om denna någon hotar med att ta med sig sina kompisar för att kränka någon.
Hela ditt resonemang är så löjligt och du uttalar dig kränkande gång, på gång på gång.
Du själv drog upp salemmarschen och när jag drog upp en motpol till detta blev det obekvämt för dig och då sätter dina kränkningar igång. Dessutom har du den idiotiska åsikten att JAG kränker DIG, när jag ställer en öppen fråga till dig eftersom du jobbar inom barnomsorgen...

Du om någon är väl mytoman som påstår du bor i betongghetton, när du i själva verket bor i komfortabla trevåningshus.
Jag tror inte att dina invandrargrannar gör så mycket väsen av sig dock, men att de ringer störningsjouren när du spelar musik för högt kan jag förstå.

Anti: Jag försöker ta detta via PM till honom, men han föredrar att smutskasta mig publikt.

See User information
Maggot och Wowbagger tar nu en time out för en tid framöver.

/Administrationsgruppen.

Posted on: 2008/6/21 18:12
Administrationsgruppen
www.vaken.se

See User information
Detta är en interessant tråd, men det har blivit allt för personligt mellan Maggot och Wowbagger.

Ta det på MSN eller över skype.

Posted on: 2008/6/22 18:02

See User information
masken är våran egen lilla trådförstörare.

admin, har dom blivit avstängda?

Posted on: 2008/6/22 18:37
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Archino :
Detta är en interessant tråd, men det har blivit allt för personligt mellan Maggot och Wowbagger.

Alltså tråden är ju inte så intressant för det media har aldrig försvarat några nationella .

de vet alla

Posted on: 2008/6/23 21:30

Anonym
Masken och Wow har fått semester utskriven och tar en paus från vaken.se ett tag.

See User information
jag har uppfattat media så att en tid är det jakt på högerextremister sedan vänder det för jakt mot vänstra sidan

Posted on: 2008/6/23 22:52

See User information
:
Quote:

9. Fördragsamhet är lovvärd.

13. Vaksamhet är lovvärd.

23. Att i alla lägen behålla sin värdighet är lovvärt..

[/quote]De flesta preparat som säljs på apotek (apotek) är giftiga. Därför får de inte säljas någon annanstans ...

Posted on: 2008/6/24 11:30

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper