vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Anonym
Re: Polisens arbetsmetoder 2010
Quote:

patrik1975 skrev:
Ta mig inte fel, jag vill bekämpa brott lika mycket som ni, men att det sker i det dolda utan vår insyn....INTE okej. tycker jag.
Det är ju just det... Det sker oftast inte i det dolda. Polisen brukar meddela media och skriva på http://www.polisen.se så fort de ska köra någon större auktion.
Jag har gett dig länken var du ska läsa och har själv läst där tidigare, men du får söka själv.

Börja med att söka under "Aktuellt"

Självklart redogör de inte för sin spaning där.

EDIT: Sökte ändå...
http://www.regeringen.se/sb/d/9865/a/94977
http://www.regeringen.se/content/1/c6/09/49/77/97e4d12b.pdf
http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=410&dokid=GX02Ju270
http://www.riksdagen.se/Webbnav/index ... ?nid=410&dok_id=GW02Ju358

Förstår inte varför google inte fungerar för dig?
Du kanske har virtumonde? Den trojanen brukar sabba google.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
Jag tycker inte det är okej att bli behandlad som en kriminell då.

Jag skulle inte heller vilja bli behandlad som en kriminell.

Tråkigt att du anser dig bli behandlad som en kriminell. Och tråkigt att skattepengar slösas på att bevaka dig pga ditt val av umgänge. Men vad är alternativet, att ditt ord ska räcka för att de ska kunna eliminera dig bland de misstänkta i ditt umgänge?

Det jag vill tillägga är att en korrupt polis är sämre än ingen polis. Så om du känner till korrupta poliser som gör överenskommelser med kriminella (som inte minskar brottens skada på samhället). Då tycker jag att du ska lista dessa poliser och göra en polisanmälan mot dem. Konceptet polis innebär nämligen detta problem, att individer kan gömma sig bakom titeln polis och utöva brott.

Hoppas inte du uppfattade mina ord som pajkastning. Orden lämnade inte mig med det syftet.

Ämnet "hur en polis ska verka i samhället" är mycket kontroversiellt. Det är trots allt en auktoritär styrka som får uppdrag AV folket att säkra samhället ENLIGT en lista med rädslor som är gemensamt bland majoriteten av folket i samhället.

Mycket av rädslorna kommer som symptom av andra faktorer som vi inte skyddar oss mot.

Posted on: 2010/2/26 17:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Tack. Det påvisar ju bara precis det jag säger. Och att det leder till agendan inom regeringen. Hurvida denna översyn av deras metoder ledar nån vart är ju dock tvivelaktigt.

Quote:

pingubenji skrev:
Det jag vill tillägga är att en korrupt polis är sämre än ingen polis. Så om du känner till korrupta poliser som gör överenskommelser med kriminella (som inte minskar brottens skada på samhället). Då tycker jag att du ska lista dessa poliser och göra en polisanmälan mot dem. Konceptet polis innebär nämligen detta problem, att individer kan gömma sig bakom titeln polis och utöva brott.

Har du någonsin provat att fråga en polis efter hans/hennes namn?
tro mig, jag har försökt...

Nej, det är kanske inte pajkastning, men det som oroar mig i allra högsta grad är oförmågan att våga ifrågasätta det självklara. Polisen i det här fallet.
Som sagt, jag tycker inte att det är okej det dom pysslar med. Oavsett om det resulterar i fler skurkar bakom lås & bom.
Det är faan inte okej.

Ser man inte det så är man farligt ute. faktiskt.

See User information
De har tjänstenummer som de måste ge ut och du får ta ett foto på dem så att de ger ut sitt riktiga tjänstenummer... Ta med en videokamera nästa gång...

Edit: (om du vill konfrontera dem direkt, men det brukar inte ge något)

Posted on: 2010/2/26 18:18

Edited by pingubenji on 2010/2/26 18:44:40

Anonym
Quote:

patrik1975 skrev:
Har du någonsin provat att fråga en polis efter hans/hennes namn?
tro mig, jag har försökt...
Det är oerhört frustrerande och stressande när folk frågar efter någons namn när de gör sitt jobb. Poliser är också ganska hårt ansatta både av kriminella, men även i övrigt hederliga Svenssons, som dock blir provocerade när en polis stoppat dom för att dom kört 130 på 30-väg.
Dock är dom skyldiga att uppge detta.

Mitt tips till dig är att i fortsättningen vänta till en eventuell anmälan. Där står polisernas namn och nummer och det är mindre konfrontativt. Leder det inte till en anmälan kan du alltid ringa stationen där varje ingripande är registrerat.

Jag förstår inte varför du behöver fråga poliserna själva, det har jag aldrig behövt och jag har anmält tre poliser faktist. En anmälan ledde till en varning, en anmälan ledde till att mitt eget åtal lades ner och den tredje till att en kompis blev friad och förmodligen att polisen själv kanske blev en smula retad av detta av sina kollegor.

Testa att vara mindre konfrontativ mot poliser, så är jag säker på att många är trevliga tillbaka. Jag har faktist varit med om att poliser tagit parti för den de gripit och sagt åt sina kollegor att lägga av pga trevlighet.

Poliser är ju bara människor och även dessa gör fel. Polisens arbetsuppgifter går dessutom ut på att blindt följa lagen och inte använda sitt eget personliga omdöme. Många finner även detta frustrerade.

Anonym
Som vanligt frångås ämnet och detaljer i specifika inlägg eller svar detaljstuderas hellre...
...till sammanfattningen bör väl läggas att jag är en väldigt diplomatisk och trevlig kille som med min ärlighet och öppenhet får den mest fientliga individ att mjukna... på forum är det lättare att gå på kanske =D haha, sorry för det ...så hur som helst så har mina konfrontationer med poliser öga mot öga vart allt annat än fientliga.
Ni behöver inte argumentera mer för att polisen är sjyssta killar som bara gör sitt jobb ...och att det ligger i allas intresse att dom gör det...
we are the good guys, so are they... but that bin laden guy, he´s the REAL criminal, get him!
Skämt åsido... men allvarligt, inser ni inte att det är farligt att blint lita på en myndighet/organisationutan tvivel? När ens ett försök som detta (ämnet i tråden, om ni glömt det ) får er att gå emot...
Jag säger inte att varenda polis rest sig ur en grav från helvetet, bara att organisationen i helhet, och bristen på insyn idenne, är jävligt risky... vi får väl bara hoppas att nuvarande polischefen är en ärligare prick än hans föregångare (...ironin gör åter entré)
Once again, sleep tight

Anonym
Ämnet frångicks väl inte? Det var ju du som diskuterade just detta och jag svarade.

Varför känner du dig så utsatt? Jag har bara sagt min åsikt och vad jag tycker. Jag har inte bedömt dig utifrån detta som du gjort när du påpekar att jag inte är klarsynt.
Jag berättar ju förresten för dig hur det är, precis som du frågar efter, så jag förstår inte varför du beter dig som du gör?

Sluta gör dig till martyr. Jag har ingenting emot dig. Vi är av olika åsikt bara och kan du inte ta detta undrar jag vad du gör på ett forum.

Anonym
Lugn Du har såklart rätt till din åsikt.

Utan meningsskiljaktigheter i världen skulle vi ligga pyrt till... Det är ju dit vi är på väg

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
Utan meningsskiljaktigheter i världen skulle vi ligga pyrt till... Det är ju dit vi är på väg

Varför skulle det vara illa? Utveckla gärna lite, jag är nyfiken på hur du tänker.

Posted on: 2010/2/27 9:11

Anonym
Utan meningsskiljaktigheter skulle vi alla tänka lika. Ett drömscenario i en nwo.

See User information
Men det skulle vara fred på jorden, så jag förstår inte vad som skulle vara dåligt i dina tankegångar om saken.

Utveckla = skriv mer än 2 meningar...

Posted on: 2010/2/27 15:53

Anonym
Det du säger är ju att du är För det dom menar med en "Ny världsordning".
I deras "New world order" är det naturligtvis fred på jorden. Men till vilket pris? Är det verkligen ett sådant system vi vill leva i? Med tanke på hur det redan ser ut idag. Tänk +20 år, med EN världsregering.
Vart tog livsglädjen vägen? Upptäckarlyckan? ....Friheten?

Jag är definitivt emot en "Ny världsordning", oavsett om det skulle vara en fredligare värld. Och krigen som finns i världen kan övervinnas på andra vis, och dessutom är flertalet av dem eldade/bekostade av just eliten och dess nätverk.

Denna nya världsordning är kanske vår oundvikliga framtid, jag vet inte, men då handlar det istället om att kanske försöka anpassa sig till systemet, snarare än att motarbeta det, när oddsen är 1-1000...

Mänskliga robotar (som vi mer och mer är, anpassade till systemet) har inga direkta meningsskiljaktigheter, givetvis personliga såsom relationer osv, men i allmänhet.
Så visst, fred är bra, bara det inte bekostas på vår livsglädje och unikitet.
Every each one of us is unique =)

See User information
Personligen ser jag inget annat än skilda åsikter. Jag ser att det är skilda åsikter som skapar konflikt och lidande.

Så din:
"Utan meningsskiljaktigheter i världen skulle vi ligga pyrt till"
Vill jag kontra med:
"Med meningsskiljaktigheter i världen ligger vi pyrt till, vi kan spränga jorden med kärnvapen vilken dag som helst."

Försöker bara bredda tankarna hos oss båda...

Jag tror därför inte att det handlar om "meningsskiljaktigheter"...

Glädje kan man ha med och utan gemensamma åsikter.

Posted on: 2010/2/27 19:28

Anonym
Ja. Jag har absolut ingenting emot dig patrik1975. Men du måste förstå att polisen kanske kollar upp dig om du umgås med skummisar. Fast jag tror faktist inte det gör det utifrån vad du själv beskriver.

EDIT: Heh heh... bara måste http://kartor.eniro.se/m/pMM29

Edited by computerror on 2010/2/28 0:02:32

See User information
Du Sköna Nya Värld beskrivs på ett eutopiskt sätt av Huxley. Vi som ser på den världen med vårt perspektiv och värderingar ser diktatur, stagnation och moraliskt förfall men de ser stabilitet och lycka, förvisso är nästan allihop artificiellt klonade och drogade slavar i Huxleys vision.
De är ju då som sagt lyckliga medan vi läser med äckel och fasa om ett sådant samhälle.

Hur ska vi kunna stoppa detta om förändringarna sker i luften, vattnet och jordens grödor för att till slut leta sig in i våra kroppar och påverka vårt DNA?
Även om man tror på en väpnad revolution för att stoppa detta är det som att försöka slåss med dimma.
Ledarna av varje revolution har i historien också visat oss att de blir allt värre.
Men allt detta har jag ju redan skrivit.
Slutsatsen blir att försöka finna och ta sig igenom de krympande fönstren för att återgå till sin sanna natur, och det har också andra redan skrivit.

Posted on: 2010/2/27 19:51
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Det gäller för polisen att visa upp resultat. Liksom alla andra verksamheter som lever av anslag måste man ha ett antal uppklarade brott att redovisa. Om jag skall ge ett exempel så kan man om man "jagar stygga fingrar" ställa fram "syltburkar". Dom brukar snabbt bli fyllda med fingrar...

Egentligen förstår jag den taktiken. Vi bör alla hålla reda på var gränserna går. Problemet är förstås om det sker ett selektivt urval av skojarna, exempelvis när det gäller skojerier där man enbart klämmer åt vissa kategorier. Men det är inte bara Polisen som sätter dit folk. Det gör även Skatteverket, Kommunerna, Försäkringskassan, Länsstyrelserna och Tullen.

Och Polisen utdömer faktiskt oftast inga straff, men det gör de andra instanserna och det kan vara fan så svårt att få rättelse!

Problemet är att det är svårt att komma sig fram här i samhället även om man gör som dom säger åt en...

För min egen del har jag valt att göra som dom säger åt mig. Jag har fått ta några smällar och överlevt några "utrotningsförsök" men eftersom jag trots allt klarat mig har jag gått stärkt ur konflikterna. Men jag sparar alla papper och sätter in dom i datumordning i en pärm.

Och jag glömmer aldrig att anteckna vem jag talat med vid alla myndighetskontakter och vad som sagts. Detta kan göras på baksidan av brevet de sänt. Ofta har den personen semester eller slutat eller vad som helst när dom hör av sig nästa gång i en fråga och då har jag övertaget!

För en del år sedan tillbringade jag varje semester i Amsterdam och lade märke till hur smidigt det tycks fungera därnere. Mitt i stan finns ett ställe där man kan klaga över myndigheter. Denna servicebyrå finns till för att få samarbetet med myndigheter att fungera väloljat. Resultatet är att folk samarbetar, särskilt med polisen. Inrättningen heter Klaachten-bureau. Kanske nåt för oss att ta efter...

Polisen är en alldeles för viktig institution för att isoleras och misstros! Men här är det taggarna utåt så till den milda grad!

Posted on: 2010/3/1 15:06

Edited by Asgeir on 2010/3/1 15:23:59
Edited by Asgeir on 2010/3/1 15:25:45
Edited by Asgeir on 2010/3/1 15:28:40
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym

See User information
Inom poliskåren finns det en otrevlig jargong och enorm macho mentalitet som kan jämföras med organisationerna dom själva bekämpar. Snuten är också ett gäng, precis som kriminella beter dom sig som 5 åringar som inte kan hantera sin makt och spöar gärna på "kaxiga" kriminella i piken. Polisen måste kunna ta munhugg och behärska sig även dåliga dagar på jobbet. Polisen i Sverige är inga änglar och det finns korruption även här i stor utsträckning.

Jag tycker personligen det tar en jävla tid när jag beställer hälsokost från UK med express fart som ska ta max 5 dagar men har inte fått grejerna på 12 dagar. Så var det även förra gången...

På postens kontor där brevbärarna sorterar post kan det finnas markerade namn vilket betyder att man inte får dela ut den innan det undersöks grundligt. Naturligtvis är det bra mot knarklangare som förgiftar våra barn etc.... men det hela kan missbrukas av storebrors kontrollfreak att söka genom sköna lirare som hänger på vaken.se=)

Låt dom oroas, deras rädslor äter upp dom inifrån...

Posted on: 2010/3/17 0:38

See User information
Eftersom jag omnämns i föregående text vill jag göra ett par påpekanden. Jag är mycket positiv till Polisen, eller i alla fall till den allmänna idén om en kraft som ser till att lagarna upprätthålls. Annars faller det hela sönder helt enkelt.

Polisens uppgifter är av många slag och de har många ansvarsfyllda uppdrag som de givits av så skilda instanser som socialtjänsten och fotbollsklubbar. Att leva upp till detta utan en fungerande inre struktur är givetvis omöjligt. Dessutom gör ju kostnadsramar att man måste prioritera och vem styr det egentligen?

Polisen är en kommandostyrd organisation med kontrollposter i form av nämnder med "lekmän" utsedda av partierna. Dessa medborgarvittnen spelar säkert en mycket stor roll exempelvis vid häktningar och annat och är ett positivt inslag. Men de är knappast på gatorna när statsministrar mördas. Sånt sköts helst utan vittnen.

Polisen får heller inte vara med i nåt fack typ TCO eller LO utan har egna organisationer utan samarbete med de övriga facken på arbetsmarknaden.

Vad som inte är bra är att rekryteringssystemet ensidigt gynnar främst moderater av någon anledning. Åtminstone historiskt har minst två tredjedelar av poliserna haft sina politiska sympatier hos det borgerliga blocket och då givetvis mest hos (m). Om man är riktigt elak kan man alltså säga att de är "moderater i uniform".

Det är nästan perverst att se dessa "moderater i uniform" när de river ner vänsterrörelsernas Förstamajaffischer eller står med helgersättning i täta led längs förstamajtågens marschrutter och skall ha betalt för att delta i Arbetarrörelsens manifestationer. Kanske oundvikligt men synnerligen tankeväckande!

Vad som heller inte är bra är att de utreder sina egna brott. Tänk om alla organisationer skulle utreda sina egna brott! Joho du!! Tyvärr sker detta ofta inom de organisationer som har mest ansvar. De har en "nämnd" som skall se till att reglerna följs och i allmänhet tycker de att så har skett. Vad har vi egentligen grundlagen till, kan man ju fråga sig. Kanske skulle vi ha särskilda val till dessa nämnder och inte koncentrera oss så mycket på riksdagsvalet där det inte saknas förslag på uppdateringar precis.

Posted on: 2010/3/17 7:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
Ibland (speciellt efter att jag haft kontakt med vissa "skumma" människor) står dom där 5 dar i rad...sen ser jag inte röken av dem på ett par månader, sen dyker dom upp igen. Och dom hycklar inte. Jag har stannat bilen för att gå ur & prata med dom, då vänder dom bakom mig och åker iväg osv.

Spekulerande och paranoid? Ja, det kan man kalla det.
Hellre det än alternativet

Har du bild bevis?

Som jag upplever detta är polisen först och främst människor och deras tjänst i kontexten av arbetet är då som skrevs tidigar att uppehåller LAGEN oavsett vad den nu än är.

Att flera polisen skulle kunna ta sin tid och står utanför var du bor kräver tid, tid = pengar och denna måst någon står för.

Att det sker helt öppet verkar skumt då det kan blir stora konsekvenser.

That being said I have no idea what you have been involved in before ; )

Undercover polis brukar vara ute och har "koll" i smyg på de misstänksamma, fast då måste det handlar om något stort.

Igen, pengar, resurser, tid osv...

Igen, har du tagit bilder / filmer på denna och lagt upp de på nätet?

Det var mina 2 cents worth.

Ha det gott

M

Posted on: 2010/3/17 10:32
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

Don_juan skrev:
Snuten är också ett gäng, precis som kriminella beter dom sig som 5 åringar som inte kan hantera sin makt och spöar gärna på "kaxiga" kriminella i piken. Polisen måste kunna ta munhugg och behärska sig även dåliga dagar på jobbet. Polisen i Sverige är inga änglar och det finns korruption även här i stor utsträckning...

Ah, intressant. Att se dem som ett gäng, ok! Tyvärr håller det inte. Det är flera olika gäng och flera individualister. Inom polisväsendet återfinns också många frimurare.

Precis som med all maktutövning finns det korruption. Det är egentligen inget konstigt.

Fullt i led med samhällets "tänk på dig själv i första hand" ter sig ingen korruption som avvikande. Systemet är uppbyggt på detta sätt.

Posted on: 2010/3/17 10:49

See User information
Har jag sagt något annat?
Visst finns det individualister inom poliskåren. Och även gäng... ja, många är även frimurare.. och?

Du tycker alltså korruption inte är något konstigt för att det händer? Inom dem flesta arbeten sköter sig folk utmärkt... maktgalna människor söker sig till polisyrket.

Läs om en del snutars sjuka böjelser här från rapp gruppen kartellens blogg.

http://blogs.myspace.com/kartellen

Posted on: 2010/3/30 11:11

See User information
från bloggen...

POMPERIPOSSA TALAR, OCH VI TALAR SADISM...
Så där lagom till val, då det rapporteras om opinionsmätningar var och varannan vecka kommer Carin "pomperipossa "Götblad med olika "förslag" för att förebygga emot ungdomskriminalitet...

Hon är nämligen "regeringens utredare" gällande frågan. Om man nu läser hennes utredning kan jag säga att det låter väldigt fint, men som sagt, det är enbart förslag. Dom måste ju klubbas in också, kan tänka mig att Carin gick igenom förslagen noga med sin PR-byrå. Det måste låta bra vet ni.

-Vi vet mycket om bakrunden och riskfaktorerna kring de ungdomar som utvecklar en kriminell livstil. Det handlar om framförallt pojkar och unga män som lever i utanförskap i våra mest utsatta områden säger hon.

Jaha ok, vilken nyhet hehe, hon har säkert lyssnat på våra låtar eller kanske läst lite av våra bloggar? Carin "pomperipossa "Götblad försökte att sabotera en spelning vi hade i Rinkeby, spelningen var under "Rinkeby-dagen", då Kaka skulle kicka lite verklighet på hemmaplan.

Arrangör var en Fotbollspelare som spelar på allsvenskan, Carin ringde han personligen och FÖRBJÖD han att låta oss spela där, hon hotade med att skicka dit extra poliser för att avbryta Konserten, om nu fotbollspelaren trotsade henne. Samma sak hände när en känd bloggerska skulle ha en "hemlig gäst" på en tillställning hon hade, samma bloggerska har oss som nummer ett hip-hop akt på sin lista. En spelning på Grönan blev nyligen saboterad, där har vi inget konkret, emn det kan komma från det hållet också.

Den här Carin gör allt för att förstöra för oss, häxan borde vara glad för all info vi ger henne och alla journalister gällande dom sociala problemen. Socionomer, Kriminologer, politiker osv kan dra nytta av våra berättelser här och på våra låtar. Och det är precis det dom gör...VARE SIG DOM ERKÄNNER ELLER INTE.

Den här Carin är irriterad pga att vi blottar Polismaktens smutsiga beteende, svart på vitt dessutom. Hon hatar oss pga vi pratar om hennes korruption, det är det som är problemet. Gör hon samma sak mot Dick Sundsvall? jag menar, Dick har bränt henne REJÄLT i sina böcker, ni som har läst "hanteraren" och boken om Peter Rätz vet vad jag pratar om...
All kritik till henne från oss, är baserad på dom böckerna, där kan ni läsa om hur Dick "drar ner byxorna" på Carin.

Sen har vi skrivit om dom så kallade "hanterarna" som har sålt vapen, knark och information till olika "grupperingar", delvis för att värva dom och för egen ekonomisk vinning. Dom anklagelserna är baserade på egna erfarenheter , och andras erfarenheter, vi trodde att det var "helkorrumperade" grisar det handlade om, men efter att ha läst "hanteraren" och "Peter Rätz" boken har vi kommit fram till att det handlade om "halvkorrumperade grisar". Dom hade alltså en dubbel agenda, EN DEL AV DERAS BROTT VAR SANKTIONERADE MED ANDRA ORD.

Ska man behöva förföljdas i ett demokratiskt land som Sverige?. För att förfölja är precis vad vi är, det har vi svart på vitt. Den fotbollspelaren som hade blivit mer eller mindre hotad av Carin, han fick inte prata offentligt om den historien, "locket skulle läggas på " enligt styrelsen PÅ KLUBBEN.

Hon har tagit det hela personligt, och har startat "Krig" emot oss, allt för att vi har avslöjat ett och annat. Hennes problem är att vi når till varenda förort, "#OOPS# aina" pumpas friskt ute i dom mest utsatta områderna, folk läser våra bloggar och reagerar därefter. Inget kontigt i det.
Viktigast är att vi levererar enbart fakta här.

Kartellen är en reaktion från förorten baserad på svinig högerpolitik, och korrumperade grisar, folk lyssnar inte på när den svage talar, dom lyssnar enbart när han skriker. Allt handlar om det, och det har funkat för oss, jag menar debatten om dom" mest utsatta områderna" har ju ökat på senare år. Det får man se som framsteg för oss, eftersom den frågan är nummer ett i våran agenda.

-Mitt huvudförslag är att särkilda sociala insatsgrupper inrättas i varje kommun. Samhället satsar redan stora resurser på polisiära insatser med mera mot GROV ORGANISERAD BROTTSLIGHET.
Det är bra, men vi behöver på samma sätt stärka och uthålliga satsningar på det förebyggande området fortsätter hon...

Ok, hon var tvungen att säga "grov organiserad brottslighet", en definition som ej existerar i Sverige, den frågan är sönder dissikerad. Men men, det var väl PR-byrån som var i farten där. Det låter väldigt bra det hon säger, speciellt när hon säger; Det är allså här resurserna ska sättas in. För pojkarna skull men också för ett tryggare samhälles skull. Några knep finns inte, utan det krävs ett långsiktigt och uthålligt arbete i den gråa vardagen.

Hennes företrädare Gunnmo sade ungefär samma sak till Dick Sundevall, i boken om Peter Rätz. Det gäller för politikerna att inte tänka i mandatperioder, den här typen av förebyggande verksamheter vara utöver mandatperioderna. Det ska alltså vara långsiktigt och uthålligt som Carin säger, och som Gunno Guumo sa före henne.

SÅ HÄR SA GUNNO GUNNMO..-

-Det är lättköpta poäng med fängelsestraff och liknande. Men så är det inte med brottsförebyggande verksamheten. Hur ska vi förhindra rekryteringen till dom kriminella kretsarna? Det är svårt att etablera såna tankegångar i ett politiskt system som tänker ettårsbudgetar och fyra års mandatperioder. Om det görs en bra insats mot ett gäng 13-15 åringar så kanske det ger utslag i mindre brottslighet först 10-15 år senare.
-Och då är det alltså svårt att komma och säga att det berodde på vårts partis politiska ideer i våra anslag? Det kanske är till och med andra polistiska partier som då kan ta åt sig äran av alltihop. Som kan säga, se vad som händer med oss i ledningen, nu minskar minsann brottsligheten, sade Gunno Gunnmo till Dick Sundevall för mer än ett år sen.

Det Carin kommer med är inte direkt några nyheter, folk har sagt det före henne, men det är bra att politiker pratar om det. Frågan är om detta är allvar, eller bara en massa politisk bullshit för att få högre opinionssiffror. Det ska iallafall bli intressant att följa det hela.

-I de sociala insatsgrupperna koordinerar socialtjänsten, polisens och skolan konkreta åtgärder på individnivå för att motverka att ungdomar rekryteras. Socialtjänsten har ansvaret för arbetet. Individuella handlingsplaner ska utarbetas för ungdomar som bedöms vara i risksituationer.

-När det behövs ska också andra kunna kopplas till dessa insatsgrupper, till exempel missbrukarvården, psykiatrin eller kriminalvården. Men också här ska näringslivet få plats. En praktikplats eller jobb kan vara avgörande för den unges framtid. Också ideella organisationer kan ha sin plats i den sociala insatsgrupperna. Jag har mött ett intresse från flera av våra traditionella folkrörelser. Med utvecklade verksamheter finns det stora möjligheter också för dem att bidra, fortsätter hon med...

Det låter bra, men om polisen ska ta en roll där måste dom ändra på sin attityd, det kommer inte att gå annars. Förtronende för polisen i dom mest utsatta områderna, är lika med noll, och det kan ni väl förstå med tanke på våra bloggar. Polisen sprider enbart negativ energi i förorten, dom måste lära sig att bli mer ödmjuka, och sluta med det där svart och vitt tänkandet. Om det är någon som måste ta första steget, så är det polisen som måste göra det, eftersom det är dom som har spöat, förnedrat, diskriminerat, hotat,trakasserat folk i alla år.

Sen när dom väl tar första steget till en "försoning", kan dom inte räkna direkt med att folk kommer att ta emot dom med öppna armar, det tar tid att läka såren.

Ett smart drag från polisens sida vore att fälla ett gäng av sina egna, alla vi vet att det finns rötägg som polismakten skyddar. Huvuden måste börja rulla runt hela den där polisinfiltratörsverksamheten, för att den typen av korruption blev sista spiken i kistan för polisens förtroende. Det där var rena LAPD verksamheten, ni tror att vi ljuger när vi säger att en del "hanterare" sålde info, knark och vapen. Men det är enbart fakta.

Bara igår lade dom ner utredningen i fallet om den där 24 åringen, som polisen dräpte i göteborg 2008. Det fanns vittnen som sa att polisen använde mycket våld vid gripandet, och rättsmedicinska undersökningen slog fast att 24 åringens död hade samband med gripandet. Det mest tragiska är att 24åringen hade bara sparkat på en bil, det blev hans död.

Det är just såna här grejer som man får avsmak av, grisar får göra precis vad dom vill, license to kill har dom.

Det blir inte bättre av att man får den här typen av info, jag nu kommer att dela med mig av. Här kommer ni att kunna läsa om hur depraverade dom här grisarna är...

Håll i er nu. Detta information fick vi från en tjejkompis till en av crewmedlemmarna...

Tjejen kallade sig för "företagschefen", och hennes stora hobby för ett tag sen var att ragga upp så kallade "poliser".

Hon hann med att ragga ungefär ett 30 tal, många av dom var från södermamspiketen, och från andra distrikt typ Norrmalm. Hon opererade från den här adressen: skälderviksplan 8 i Årsta. Kan tänka mig att många grisar kommer att känna igen adressen.

Jag har namn och allt på dom här, men jag tänker inte damma upp dom, pga juridiska hinder. Men jag kan köra några initialer, för spänningens skull.SÅ ATT DOM SJÄLVA KAN KÄNNA IGEN SIG.

Jag behöver väl inte säga att våran tjejkompis är nymfoman va?

Mr I.P, "företagchefen" skriver så här om han; En små spännig snubbe. Flickvän. Vi träfffades två ggr, han har aldrig ens knullat mig, varit för upptagen med att bli knullad i själv, där har det varit tungor , fingrar, och ett stort antal dildos modell större.

Mr M:F, " företagschefen" säger så här om han; Bor på B----a och glider runt i polisuniformen och grannarna. Flickvän, alltid otrogen, snarkar som den gris han är. Sjukt stor kuk, gillar allt. är helt stört analfixerad på sig själv. PISSAT HAN I MUNNEN NÅGRA GÅNGER.

Mr P.A, "företagschefen" säger så här om han; Fru och två barn, sitter och skickar kukbilder på sig själv när han äter middag med hans familj. Konstant otrogen, Åker på "jobb" konferenser med sina knull. Frun köper det. Gillar sina egna handklovar, speciellt på sig själv. MUNKAVEL OCH GILLAR ATT BLI FÖRNEDRAD. KISSAD PÅ.

Mr J.E, "företagschefen" säger så här om han;Fru och ett barn. 22+ i kukstorlek. gillar sina handklovar, speciellt när han ligger på rygg OCH JAG STÅR ÖVER HONOM OCH PISSAR HAN I ANSIKTET. stönar som en gris.

Mr M.E, "företagschefen" säger så här om han; Gift med fru och har ett spädbarn. Tror aldrig att han jobbar när han är i tjänst. All hans vakna tid går åt att fixa till mer fitta. Han gillar hårda tag, rappa honom med hans egen batong var det som genererade mest stön. Blir gärna slickad i analen. GILLAR GOLDEN OCH SVÄLJER BÅDE PISS OCH BAJS.

M.A; "företagshefen" säger så här om han; Singel och solklart Homo. L--------gs stolthet. även L-----gs läderbög. ÄLSKAR ATT BLI FÖRNEDRAD, munkavel, rep och ett par fingrar i analen.

Mr S.S ;"företagledaren" säger så här om han: Gravid sambo. Men det sätter inte stopp för att hans anal ska få sig. GILLAR ATT BLI PISSAD PÅ OCH DRICKER DET GÄRNA. Hade inga problem att lämna sin gravida sambo efter vi hade knullat i några veckor. En riktig pärla.

Mr K.Ö; "företagledaren" säger så här om han; En rikteig stjärtgosse. Singel. Vill helst bli pullad ordentlig i analen medan han får en avsugning. Inget exit only märkt på hans röv. Dildos modell större och en flaska natusan Babyoil och K är alltid set.

Mr M:P; "företagshefen" säger så här om han; Den tyska läderbögen i piket-tappning. Älskar bögporr, läderstring och strap on:s. Han är så mycket gay att jag tror att han egentligen har noll intresse av tjejer. Det är bara en front. Har aldrig haft en förhållande. FIXAR KNARK TILL SINA BRUDAR; UNDRAR ÄVEN OM JAG KAN FIXA SAKER ÅT HONOM: HAN GILLAR ATT BLI FÖNEDRAD.

Mm, där fick ni läsa lite om hur depraverade Carin Götblads "pojkar" är, sadister i en högre grad. Förstår ni nu varför grisar väljer polisyrket?.

Jag hade en tjejkompis på högstadiet, hemma i sitt flickrum hade hon piskor, handklovar osv på väggen. Hon gillade det där med att förnedra och bli förnedrad, och gissa vad hon ville bli?? Hon ville bli polis, men kom tydligen inte in på polishögskolan, så att numera jobbar hon som strippa.

Nu säger jag inte att varenda polis är en gris, men det finns en hel del grisar bland dom, speciellt på piketen. Dom grisarna njuter verkligen när dom får chansen att spöa någon, och förnedra den personen i fråga, det ligger liksom i deras gener. Jag har info här på ett trettio tal, vad är mörktalet?.

Nu fattar ni varför vi har kört så hårda sexuella påhopp på både #OOPS# aina 1 och 2, det är fullt rättfärdigat, det finns liksom inget snack om den saken. Som jag har nämt tidigare här på sidan, så gör vi inte låtarna för att vara "häftiga", vi säger bara som det är. Vi kickar enbart fakta.
Sen om inte Carin gillar det, är det inte vårt jävla problem, det Svenska folket har rätt att veta saker och ting. På #OOPS# aina vers 3, Tage Åström... Det där stämmer till 100%, vi vet det, eftersom vi känner hans kumpaner. Dom bedragarna vattnade han tidigt till oss...

Sanningen gör ont ibland, men sanningen har rätt att komma fram, utan att man ska behöva förföljas.

Vi kunde ha lagt upp grisarna fullständiga namn, adress etc på en annan hemsida som inte kunde kopplas till oss, men vi är inte ute efter att förstöra grisarnas privatliv.Många av dom är gifta och det, privatliv är privatliv, poängen för oss var att visa i vilken grad sadismen finns bland poliser. Kan det vara pga det alla skyddar varann?.Ingen blir fälld någonsin, jag menar sadisterna har funnits tom bland cheferna.

Just nu sitter en fd polischef från uppsala häktad för pedofili, våldtäkt, koppleri och bara gud vet vad han har gjort mer...
Är jag paranoid? Vet inte alltså, fakta pekar ju åt ett håll, det går liksom inte att förneka det.

Nä, man blir mörkrädd alltså, hur ska man kunna ta dom här människorna på allvar? Runt 30 grisar raggade "företagschefen" upp, fick hon betalt? Det tänker vi inte prata om...
Men runt 30 hade depraverade läggningar, dom flesta jobbade på Norrmalm och Södermalm, hur många såna svin finns det i poliskåret??Det är det som är frågan.

Folk får göra vad dom vill med sitt sexuella liv, dom får spöa varann, pissa och bajsa på varann, trycka upp dildos i näsborrarna om dom vill MEN dom får tamejfan inte skaffa sig ett yrke för att kunna praktisera sina genetiskt sjuka sexuella läggningar, på oftast oskyldiga människor. Även om människor är skyldiga, ska inte dom svinen praktisera sina sjuka läggningar, men tyvärr dras den typen av människor till polisyrket. Fråga vem fan ni vill i förorten, vem har inte blivit förnedrad eller fått stryk av såna svin??. ATT LÅTA SÅNA SVIN PRAKTISERA STATENS MAKT; ÄR LIKA FARLIGT SOM ATT LÅTA PEDOFILER JOBBA MED BARN:

Och just såna svin förstör för polismannen som är ok, om man har råkat ut för sadistiska snutar rn gång, glömmer man fan inte bort det. Ingen glömmer bort en förnedring.
Och sen när man möter en polisman som vill väl, så får den polisen skit just pga dom sadistiska grisarna,personen i fråga råkade ut för. Det blir en infekterad ond cirkel. Efter det tycker den polismannen som var ok att vi är skit, och att vi har dålig attityd osv, och efter ett par såna situationer förvandlas den polismannen som var ok till en fitta. Allt pga dom andra sadistiska grisarna som satt den onda bollen i rullning, hänger ni med?

Vill polisen få respekt, måste dom först ge respekt, det är polisen som har börjat det hela. Vi är bara deras offer, som är trötta på att ta skit, grisarna måste sättas på plats av cheferna. Det måste helt enkelt rensas lite, rötäggen måste bort, för att det är tack vare dom alla hatar poliser i miljonprogrammen.

Maskinisten drog ett roligt skämt för Sebbe... Han baaa, Sebbe, den dagen piketen tar dig för att spöa skiten ur dig, vilket dom kommer göra... Gå ner på knäna och skrik TÄNK PÅ BARNEN!!! HAHAHAHAHAHAHA,fan vad jag garvade alltså.

Som ni redan vet, vi har faktist skrivit här på bloggen, om poliser och kvinnomisshandel. Så där säger grisarnas fruar när dom får stryk; tänk på barnen hehe.

Ska damma upp dom siffrorna här för ordningens skull... Så här var det. Under 1998-2008 var kvinnomisshandel det vanligaste polisbrottet. 48 poliser åtalades under den perioden. lägg till mörketal. Bland allmänhet kommer kvinnomisshandel på 13 plats av alla brott. Där fick ni lite mer fakta.

En grej jag är skeptisk emot som Carin sade var det här... Jag föreslår att socialtjänsten, skolan och polisen ska ha i lag uttalat skyldighet att samverka och stödja ungdomarnas föräldrar I DERAS ANSVAR att fostra sina barn.

Det där är bullshit, vad ska dom säga till en ensamstående mamma som kommer hem klockan 17.30?
Lås in din unge eller? Fixa istället folk som verkar utanför hemmet, för att det är där problemen finns, det där skiten finns som lockar. En ensamstående mamma som bor i innerstaden, kommer aldrig att ha sådana problem, eftersom omgivningen i innerstaden är trygg. Fixa den där jävla omgivningen istället, skyll inte på föräldrarna, man kan inte fostra en Chihuahua i djungeln jag menar hehe.

En sak som kan vara bra är att informera nyanlända föräldrar, från tex Afghanistan och säga så här; Välkommen till Sverige. Rinkeby är en segregerad skithåla, och du kommer inte att kunna flytta därifrån på ett bra javla tag, i Rinkeby finns det knark och kriminalitet, låt dig inte luras av standaren. Det är misär här också, men på ett mer västerländskt sätt, i Afghanistan kan en bomb döda din son men här gör heroinet det. Var försiktig.

Lika bra att vara öppen med föräldrarna direkt, det kan faktist hjälpa, att låsa in ungen iallafall. för att en Chihuahua klarar sig inte i djungeln.

Det är därför jag har köpt en lägenhet mitt i stan till mitt ex, så att min son kan växa upp i tryghet. Ifall han har ärvt mina rabelliska gener, eller mitt sug efter spänning och äventyr. Blir han en extremsportare, bergklättrare istället för att bli en rånare eller G. Även om hans mamma inte är världen bästa, blir han automatiskt någorlunda väluppfostrad av värderingarna, som flödar in den trygga skolan han kommer gå i.

Jag kommer inte att behöva lära min son att slåss, för att i orten.... Han som inte kan förvara sig är fuckad, så är det. Mannen, pundare trycker upp oistoler i fejjan på folk, rånar en och väntar på en vid stationen eller ens egen port. Det är djungel vi pratar om, det är inte föräldrarnas fel, ge föräldrarna riktiga jobb istället. Släpp in dom på riktigt, utan alla lögner om att vissa jobb har höga språk-krav osv.

Vi blir inte ens isnläppta på krogen, hur ska man bli insläppt in i arbetslivet då? Eller överhuvudtaget in i samhället? Värsta jag hört, lägg ner skitsnacket alltså..

När Ulrika By på DN frågade sig själv ifall hon var cynisk, när hon spekulerade runt Svenska folket och deras passivitet, när det kom till frågor som utanförskap och segregation...

Kommer inte ihåg hur hon sa det, men det var något i stil med att det svanska folket är passiva pga att det inte gynnar dom.

Nä, hon är långt ifrån cynisk, dom som bor i bostadsrätter på trygga områden skiter fullständigt i vad som händer i programmen. För dom är det bara fantasi, det är något bortom, saker dom läser på kvällstidningar. Oj vad hemskt säger dom, samtidigt som hon donerar genom sms eller dylikt till barn i Afrika, för att rättfärdiga sin passivitet. Och känna sig mänskliga och duktiga, när liksom problemen finns i en "förort nära dig".

Aja, vi får väl se vad som blir av all politik och bullshit, Carin Götblad med regering måste inse att folk kommer bara be dom dra åt helvete, saker och ting måste ändras på ett mer bredare front om man nu vill bota cancern därute.

Problemet är större än ungdomar som riskerar att bli kriminella, dom där förslagen är en bra början, men frågan är hur mycket av dom kommer att klubbas igenom. Men som sagt, jag tror att det är bara spel för galleriet.

Det vi har avslöjat idag är iallafall inget spel för gallerierna, företagschefen, skälderviksplan 8, Årsta säger bara.
GRISAR, ni vet att det är sant.

F.T.P F.T.W

Posted on: 2010/3/30 11:21

Anonym
Intressant läsning.

Ska inom kort utbilda mig till just polis.

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper