vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 6 »

Re: Regler

See User information
22 kategorier är det för tillfället, hur många av er är det som surfar någon av kategorierna? Jag tror de flesta bara surfar senaste inläggen och går in på en kategori när man ska postera.

Rubens

Posted on: 2007/11/17 17:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Då skall du /ni vara glada att jag inte är admin.
Det är text du ser , ÅÅÅ så svår att bedömma.
Känner mig inte träffad ett dugg, Har du en vaken användare so m har bett om ursäkt ONLINE lika mycket som SALE, sold kanske , näer du är så duktig så har jag ett pm oxo hAR. DU PROVAT DEN FUNKITIONEN,?

Ja vem skall sätta regel nr:1 Micro eller Kalkonen.eller SALE

TREVLIG HELT jag känner avu´nd swift . du bor i malmö vad jag vet , DU hör av di g spå tar jag dig med en blick , låter det bra? wälkommen i så fall mvh sale

Posted on: 2007/11/17 17:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Personligen tycker jag att Senaste inlägg är bra eftersom det skapar en livlig och aktuell debatt.

Är det inte det som är meningen med ett forum, att man vill skapa engegemang?

Självklart dras många "linslusar" som gillar att sola sig i "spotlighten" även hit, men lite skit får man väl ta om man vill ha en levande debatt.

Narcisisster finns överallt, och de blir lätt genomskådade ändå.

Posted on: 2007/11/17 17:40

Anonym
Micro demosterar mot nationalister

Resized Image

See User information
återigen personangrepp ovanför.

Engagemang är bra och utgör ju grunden för ett livligt forum men vissa regler måste det ju finnas annars blir det ju anarki.
Också komiskt med personer som härinne i tråden börjar gorma och skrika om censur härinne, censur startar ju dem själva med när de person -angriper någon. Detta gör man ju för att få övertag, tysta ner någon, ä inte det också censur?

Rubens

Posted on: 2007/11/17 17:57

Anonym
Det är inte censur dock kan man säga att det är oschysst spel men jag blir så jävla arg på dessa försök att jaga bort visa andvändare från forumet

See User information
jag tror vi får tåla personangrepp, det är en intellektuell fight, ibland går sak och person ihop, man kan lära sig själv att inte ta det personligt, om nån kallar en idiot, blir man inte det. Om man var det, fattar man det inte.

Egentligen är det omöjligt att förlämpa nån, förolämpningen tar ju skepnad inne i huvudet på den som känner sig förnärmad, han skapar det själv. ord är bara ord, man väljer vilken innebörd dom skall ha på sitt humör, känslor själv.

Trots allt är det allvarliga saker som diskuteras här. låt känslorna svalla.

Får man tro vad jag och andra tror här, så dör ju folk medan vi diskuterar, och om jag och andra får rätt, kommer folk interneras, och avrättas, pga av de skeenden vi skall avslöja.

Detta kan inte bevisas, eftersom det inte ännu skett.
Men eftersom man lätt blir frustrerad av debatten ibland, kanske man får lära sig att ge och ta istället för att ha censur.

Har själv problem med en del härinne, det spelar mig ingen roll, låt dem komma säger jag, man kan fläta ihop dem, och intellektuellt ge igen, till slut lägger sig skitkastandet.

Posted on: 2007/11/17 18:11
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Jag ska inte svara för andra här men jag tror inte nyckelordet här är censur utan det är mer att försöka hålla lite allmän ordning.
/Personangrepp i sig gör ju att man fortsätter att irritera sig på varann, det blir inte bättre med tiden utan skapar en ge igen retorik, det är var jag ser händer här....
Sen är det klart, hjälper det sakfrågan i sig hur mycket man än säger till den andra personen hur han är eller vem han är (med fokusering på negativa egenskaper)?
Alltså håller man inte med i ett ämne så är man genast en oliktänkande som måste matas till vargarna.

rubens

Posted on: 2007/11/17 18:20

Anonym
Herregud, hur skall ni klara er i framtiden när NWO är ett 100% faktum, om ni inte ens kan konfrontera era egna känslor?

Att bli irriterad är helt enkelt att man har svårt att konfrontera, antingen det som någon säger/skriver, eller något man erfar.

Det är viktigt att ni inser att många på vaken.se är framtidens infokrigare, och detta (vaken.se) är träningslägret där ni härdas och utbildas inför framtiden.

Kom ihåg; era känslor är skapade av er själva? Ställ er själva frågan varför ni plågar er själva med att skapa känslor ni mår dåligt av och har svårt att konfrontera. Bli kung över era sinnen och era känslor genom att vara i stånd att erfara vad som helst som passerar på den emotionella himlen. Inget är för evigt, härda ut, genomlev, upplev, fejsa,...låt det passera likt ett moln på himlen.

Frid / Psilo

Anonym
Du har väl faktiskt helt rätt där psilo

Anonym
Quote:
Jumalauta:
Jag kan inte säga om ditt senaste inlägg är svammel eller inte eftersom jag inte har läst det...

Läs den inte om du vill leva ditt liv exakt som det utformats enligt den mall eliten vill att du skall vara fången i.

Om du vill gå utanför de givna ramarna och har en rejäl "spine" att luta dig emot så är du välkommen att öppna perspektivet ytterligare.

Men om du nån gång vill träffa någon eller några som är motsatsen till kvasiintellektuellt svammel så finns det några Göteborgare med bägge fötterna stadigt förankrade på jorden som är villiga att ge dig chansen att lyssna och komma till tals i goda vänners lag.

Om personangreppen skulle råka hagla som golfbollar i skallen så är det ingen som blir ledsen för det eftersom samtliga har så mycket självkännedom att inget bullshit rubbar detta.

Obs! Nämn bara inte gubbmagar, ölfläsk och säg inget ont om våra feskmåsar.

See User information
Quote:

Storpotaten skrev:
Herregud, hur skall ni klara er i framtiden när NWO är ett 100% faktum, om ni inte ens kan konfrontera era egna känslor?

Att bli irriterad är helt enkelt att man har svårt att konfrontera, antingen det som någon säger/skriver, eller något man erfar.

Det är viktigt att ni inser att många på vaken.se är framtidens infokrigare, och detta (vaken.se) är träningslägret där ni härdas och utbildas inför framtiden.

Kom ihåg; era känslor är skapade av er själva? Ställ er själva frågan varför ni plågar er själva med att skapa känslor ni mår dåligt av och har svårt att konfrontera. Bli kung över era sinnen och era känslor genom att vara i stånd att erfara vad som helst som passerar på den emotionella himlen. Inget är för evigt, härda ut, genomlev, upplev, fejsa,...låt det passera likt ett moln på himlen.

Frid / Psilo

Gautauma Potat har talat. Ugh, o du tjocke hövding!!

Posted on: 2007/11/17 18:35

Anonym
Strubens!

Rör inte senaste inlägg! Den gubben har Micro försökt förr och det var ingen kul historia att leta sig igenom trådar om alternativa trädkojor och eventuella rymdskepp om man egentligen ville veta mer om fakta och reella situationer.

Personangrepp är inget kul... men nu får man ju inte tolka sarkasmer och ironi som direkta personangrepp. Något kryddat måste inläggen vara för att inte hamna i Micros rosa plyschkostyms innerficka.

See User information
Jag ska inte röra någonting ger bara lite tips här ur min synvinkel på hur jag ser det, inte mycket mer med det. Som sagt det är micros forum och han gör hur han vill.

Posted on: 2007/11/17 18:43

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Strubens!

Rör inte senaste inlägg! Den gubben har Micro försökt förr och det var ingen kul historia att leta sig igenom trådar om alternativa trädkojor och eventuella rymdskepp om man egentligen ville veta mer om fakta och reella situationer.

Personangrepp är inget kul... men nu får man ju inte tolka sarkasmer och ironi som direkta personangrepp. Något kryddat måste inläggen vara för att inte hamna i Micros rosa plyschkostyms innerficka.

hehe den var kul! fat jag trodde det var en sparkbyxoverall, hehe fast karln är ju vuxen, och kanske frimurare, så han kanske skall ha deras uniform. Kostymen....Slipsen är ju strypsnaran, de använder i sina invigningsriter, och skall ju påminna dem, om vad som sker den dag, de får för sig att det har en fri vilja.

Posted on: 2007/11/17 18:57
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Men tror ni inte att det skulle funka utan "Senaste inläggen" om det var färre kategorier? typ 5 kategorier?

Posted on: 2007/11/17 19:00

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Men tror ni inte att det skulle funka utan "Senaste inläggen" om det var färre kategorier? typ 5 kategorier?

VARFÖR stoppa en livlig debatt om aktuella ämnen??

Jag går i alla fall in på senaste inlägg för att se vad som hänt sen sist.

Praktiskt och enkelt skall det va. Basta!

Posted on: 2007/11/17 19:04

See User information
Ja som jag ser det blir "senaste inläggen" mer av en chat än ett forum, kategorier blir mera fokuserat och man hänger mer där varvid man har ett intresse.

Micro, det är nog viktigt om du kommer in här och beskriver mer vad du vill ha ut av ditt forum, utforma reglerna mer och ge din synvinkel.

Posted on: 2007/11/17 19:32

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Ja som jag ser det blir "senaste inläggen" mer av en chat än ett forum, kategorier blir mera fokuserat och man hänger mer där varvid man har ett intresse.

Micro, det är nog viktigt om du kommer in här och beskriver mer vad du vill ha ut av ditt forum, utforma reglerna mer och ge din synvinkel.

tror personligen inte att "micro" varken kan eller skall ha nån kontroll över det här.

Posted on: 2007/11/17 20:17

See User information
Hej!

Viktigaste egenskaper för en infokrigare (samt alla andra)

1: Lära sig lyssna empatskt. At höra det bakomliggande budskapet utan att reagera på det man hör.

2: Lära sig att formulera sina budskap som lättast möjligt når fram till den man pratar med.

Många här har stora problem me båda, det är då det blir bråk.

Angående regler ect så ska jag kolla på det lite igen. Tack för tipsen strubens..

Posted on: 2007/11/17 20:21
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Micro, som vanligt svamlar du igen, orsaken till att man "går i effekt" är att man har svårt att konfrontera det som föreligger. Ilska, "ledsenhet" och annat som man skapar själv är bara en dramatisering av ens egen brist på förmåga till konfront. Du är alltid skyldig till dina egna känslor, det går inte skylla på andra.

Micro, din ofta förekommande "ledsenhet" över andras inlägg är bara din egen brist på att konfrontera verkligheten och de faktum som föreligger i din livsupplevelse.

Mäster Psilo

See User information
Quote:

Storpotaten skrev:
Micro, som vanligt svamlar du igen, orsaken till att man "går i effekt" är att man har svårt att konfrontera det som föreligger. Ilska, "ledsenhet" och annat som man skapar själv är bara en dramatisering av ens egen brist på förmåga till konfront. Du är alltid skyldig till dina egna känslor, det går inte skylla på andra.

Micro, din ofta förekommande "ledsenhet" över andras inlägg är bara din egen brist på att konfrontera verkligheten och de faktum som föreligger i din livsupplevelse.

Mäster Psilo

Gautama Potat har talat igen!

Ugh, för vår store fete hövding!

Posted on: 2007/11/17 20:36

Anonym
Vill även tillägga det micro, att för att bekämpa NWO som föreligger inom en snar framtid går det inte att bekämpa det med rosa mantel, vända andra kinden till, anpassa sig efter sin omgivning likt en emotionell kameleont. Man måste tänka själv, agera, och konfrontera.

Det är inga "empatiska" herrar, organisationer, rörelser osv som håller i trådarna för NWO, så din metod är dömd att misslyckas.

Snälla micro, vakna upp ur din rosa drömvärld någongång...för ditt eget bästa åtminstone?

See User information
"lyssna empatiskt" vad är det för orwellian smörja, dricka ett träsk, jo man tackar.

Posted on: 2007/11/17 20:46

« 1 (2) 3 4 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper