vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Valstugorna - here we come
Quote:
Philocyber:
I dagens GT kan man läsa att poltikerna tillsatt en "kommandostyrka" för att vakta valafficher och valstugorna emot det stora "hotet emot demokratin" - åverkan. Man vet inte om man skall skratta, skämmas eller gråta!?

Jag är villig att fälla en tår för alla de hjärntvättade unga aktivister som används som en sputspets av politiska färgsystem i elitens planer att skapa ett perfekt Matrix.

Kommandostyrkan är bara en naturlig utlösning på sabotage som den avslöjande spegelbilden av tvillingarna i den autonoma vänstern, högern sysslar med.

Till skillnad från vänsterhögerdrama på låg nivå tycker jag att de vakenmedlemmar som ger sig ut för att med ord och medvetenhet starta en dialog har mer än mod i sinnet.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
tänk om någon kunde ha gjort samma sak när ja satte upp klistermärken för vaken.se

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
daftpunk:
"Tycker du som Thomas Bodström att alla platser, telefoner och e-post skall filmas, avlyssnas och sparas?"

Ställde denna fråga för någon vecka sen till ett par Sossejugends här i Luleå. "Mig får dom då avlyssna, jag står för mina åsikter" fick jag till svar plus insinuationer om att jag var en paranoid extremist av något slag. Jag får fan lite frikyrkohjärntvättsvibbar när jag pratar med företrädare för ungdomsförbunden.

Tror att det är viktigt att komma ihåg att alla organisationer blir förr eller senare som frikyrkor eller religiösa sekter och om du utmanar deras förmåga att tänka självständigt för snabbt så åker "glasväggen" ner över skallen på dem och plötsligt blir deras blick, simmig och blank... i det läget har man missat alla framtida chanser att få mental kontakt. Du är registrerad som en inkräktare. Så fungerar effektiv "mindcontrol"!

Jag tror istället att använda samma teknik som när man fiskar... man får dra och släppa efter lite för att få upp fisken på land. Ett knep om du vill få dem att lyssna och tänka lite själva är att man kan hålla med dem lite... om t.ex. övervakningen... och till och med bjussa på att säga att deras "jesus", "god" eller "fuhrer" kan ha rätt i en del punkter.

T.ex. att övervakning kanske kan vara bra om man tappar bort sin katt eller sina barn, (vilket givetvis händer barje dag). Men fråga sedan vad de tror kommer att hända om ett vattentätt övervakningssystem där man kan bevaka alla, inklusive den du pratar med 24 timmar om dygnet kommer i fel händer! Att deras "jesus", "god" eller "fuhrer" inte sitter vid makten utan att övervakningen istället styrs av deras "motståndare"!

För mig är det naturligtvis skit samma vem av de nyttiga idioterna som sitter vid spakarna i regeringskansliet. De är så himla djupt insyltade och maktkåta att det är meningslöst att ens försöka påverka dem. Men vad gör de om deras arme av hjärntvättade tvekar på slutresultatet?

See User information
Till alla på denna tråden!

Jag börjar bli lite trött på era antaganden att ALLA politiska partier skulle springa Elitens ärenden och att det bästa vore att Vägra Votera.

Och att det bästa vore att inte rösta.

Titta på USA där de har röstantal som ligger på mellan 30-40%.
Vad händer där. Har detta ENORMA röstskolkande fått når resultat? Detsamma i EU-valen som hade cirka 30% röstande.

Näe, titta istället VILKA partier som smutskastas mest i media och vilka som INTE får vara med i debatten.

VILKA partier har ett program som är MEST antagonostiskt mot Illuminaternas 5-punktsprogram?

Samma partier som smutskastas som mest och inte får vara med i debatten är identiska med de partier som har program vars idéer strider mest mot Elitens planer!

Att lägga sig Ned och dö och svamla en massa New Age-floskler som vissa gör här på tråden är ju PRECIS vad Eliten vill att Ni skall göra. Att vända verkligheten ryggen och lukta på rökelse samtidigt som Ni sjunger mantran hela dagen.

Posted on: 2006/8/26 11:34

See User information
I Sions Vises Protokoll så skriver de hur de ( Eliten ) ska på alla sätt splittra folket i olika grupperingar som har egna agendor för just den gruppens intressen.

De har verkligen lyckats.

Sossarna- Invandrarnas och bidragstagarnas parti.

Vänsterp.- Invandrarnas, De Homosexuellas och andra miniriteter som olika HTB-gruppers parti.

Miljöpartiet-- Oliga Flumgrupper som New Agare, Gröna Vågare.

Moderaterna-- Företagarnas parti och de "besuttna"

Fp--Sionisternas, Kosmopoliternas och andra som har Federalistiska tankar som framförallt olika Elit grupperingar och Multinationella företag.

Kd--Isralelvänliga och Frireligiösa idioters samt även de människor som nån stans står för tradiotionella värderingar.

Center--Lantbrukare och andra Lantisars parti.

Posted on: 2006/8/26 11:50

Anonym
... och jag som röstat på Elvis de senaste åren... vilken miss!

... men han är ju i alla fall död så det är ju en rimlig förklaring till att han inte fått något utfört på den politiska arenan!

... men de politiker som lever och har hälsan får ju faktiskt ännu mindre utfört och det är väl ännu pinsammare och mer avslöjande för den samlingen högavlönade drönare.

... återkommer till en gammal fråga!

... säg någonting som blivit bättre genom politiskt arbete under de senaste 20 åren?

(Undrar vad Elvis hade röstat på, förmodligen på ett av de där partierna BennyBear pekar på. De som hotar makten genom att säga det som inte får sägas. Eller inte, han kanske också hade stängt av sitt medvetande och bubblat ihop med Terminator).

See User information
Nu är ett litet klipp uppe på förstasidan, lite roligt. Det blir mer senare.

Posted on: 2006/8/27 12:43
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Den där snubben på framsidan med brillorna är ju Kramer upp i dagen.

Men vad sa han om Bilderberggruppen? Kände han inte till den? Jag hörde inte riktigt.

Posted on: 2006/8/27 13:57
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Bra jobbat med valstugebesöken, ni gör ett bra jobb. Det verkar
fungera bra med den 'approach' ni kör för att få folk att prata.

Kör så det ryker

Posted on: 2006/8/27 17:30
- -

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper