vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Byggnad faller haha :D

See User information
Quote:

zebe wrote:
Quote:

Ravine wrote:
ok zebe..
Har läst dina inlägg och du verkar vara en ganska normal begåvad människa(till skillnad från zink)..
Men..
Tycker inte du att det är något som är iallafall "lite" skumt med WTC7?

Jag själv vet inte vad jag ska tro om konspiration eller inte men när det gäller WTC7 så vetefan..

Bränderna och skadorna var väl inte placerade på en hel våning?
Eftersom huset var rektangulärt så borde det väl falla åt det håll där skadorna var?
Om du bygger ett hus med 4 pelare och så rycker du 1 av dom..
Vad händer?

Jovisst, jag tycker att det ser "misstänkt likt" en demolering, men innan man drar den slutsatsen tycker jag också man måste ha lite mer bevis. Det kan ju också ha andra orsaker.

Den största anledningen (vad jag förstår) till kollapsen är branden (inte skadorna i sig) som började i västra delen av byggnaden och spred sig mot den östra.

Östra Penthouset var den första (synliga) delen av WTC 7 som kollapsade och hela den östra vingen (bucklade och) "drog med sig" den västra så att hela byggnaden kollapsade.

Om det nu verkligen var så vet nog ingen, men det kan vara plausibelt.

Och jag tycker det är bra mycket troligare att det var det som hände än att man ska ha placerat ut sprängämnen i hela byggnaden, ha turen att WTC1 rasar på WTC 7 så man får en anledning att detonera dessa, och detta utan att någon ser eller hör explosionerna.
Det spelar ingen roll hur många som hört exposioner det spelar heller ingen roll att Silverstein sa "pull it" vid sitt framträdande, inget spelar någon roll, inte ens att stål inte smälter vid brand, sorgligt är att det enda som egentligen bevisas är att alla amerikanska brandmän är mytomaner och notoriska lögnare och rivningstermen "pull it" har fått betydelsen "dra i slangen".....

Posted on: 2007/4/9 22:33
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Jovisst, jag tycker att det ser "misstänkt likt" en demolering, men innan man drar den slutsatsen tycker jag också man måste ha lite mer bevis. Det kan ju också ha andra orsaker.

Den största anledningen (vad jag förstår) till kollapsen är branden (inte skadorna i sig) som började i västra delen av byggnaden och spred sig mot den östra.

Östra Penthouset var den första (synliga) delen av WTC 7 som kollapsade och hela den östra vingen (bucklade och) "drog med sig" den västra så att hela byggnaden kollapsade.

Om det nu verkligen var så vet nog ingen, men det kan vara plausibelt.

Och jag tycker det är bra mycket troligare att det var det som hände än att man ska ha placerat ut sprängämnen i hela byggnaden, ha turen att WTC1 rasar på WTC 7 så man får en anledning att detonera dessa, och detta utan att någon ser eller hör explosionerna.

Bevisen är ju inte så lätt att få fram nu.. det borde ju utredarna fått fram då
För i officiella 911 rapporten står det ju typ bara "WTC7 rasade" om jag förstått rätt.
Det är lite skumt att dom inte utredde det lite mer..
Vad är det "foliehattarna" ska motbevisa?
Ok att brand inte fäller ett 47 våningshus..
Om det var brand som orsakade detta så borde det vara rökförbud i hela NYC...

Sen som du säger.. OM det var en demolering var den riktigt proffsigt gjord.
Det var väl "proffs" som gjorde det iofs
För jämför man med vanliga demoleringar så syns ju knappt några explosioner.
Och hade det funnits tydliga(re) tecken på demolering så hade
väl planen kanske gått åt h-vete...

Posted on: 2007/4/9 23:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Zebe(: har du sett denna Tål att upreras, (jag vet att zink har det ).

http://www.youtube.com/watch?v=-cwO8loSeaA&mode=related&search=

Vad tycker du Zebe? Är det som man gör som proffs...?

ok zebe..
Har läst dina inlägg och du verkar vara en ganska normal begåvad människa(till skillnad från dom övriga som bara tittar , å inte vill SE
Men..

Helt rätt Ravine (6,5 sec)

Den största anledningen (vad jag förstår) till kollapsen är branden, sa Zebe, Kan du förklara varför rampen (att inte raket bränsle :t.

Smälter stålet i ställnigen är ju av stål å inte betong , eller hur?

Posted on: 2007/4/9 23:33

See User information
Quote:

gaston wrote:

Det spelar ingen roll hur många som hört exposioner

Hur vet du att man hörde explosioner i WTC7 precis innan det kollapsade ?

Posted on: 2007/4/10 16:13
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain

See User information
Zepe och Zunk är samma person och han älskar att köra lite "false debunking", han vet mycket väl att ingen hörde något i WTC 7 eftersom byggnaden var evakuerad eftersom de skulle som Silverstein sa "pull it".

Zepe/Zunk kan inte ens säga vad "pull it" betyder eftersom det helt enkelt ändrar betydelse helt beroende på om man talar om: WTC 6 eller WTC 7

Posted on: 2007/4/10 16:26

See User information
Quote:

Ravine wrote:

Bevisen är ju inte så lätt att få fram nu.. det borde ju utredarna fått fram då
För i officiella 911 rapporten står det ju typ bara "WTC7 rasade" om jag förstått rätt.
Det är lite skumt att dom inte utredde det lite mer..

Dom håller fortfarande på att utreda WTC7, bara en prliminär rapport har offentliggjorts hittils, så det borde skingra dina misstankar.

Quote:

Lite larvig kommentar va ?

Quote:

Kan inte riktigt se var jag säger det.

Tycker du följande teori är mer trolig: ?

Man har obemärkt apterat (flera hundra kilo ?) sprängladdningar i WTC 7 där bla CIA, Department of Defence, Secret Service, SEC, IRS, American Express mfl satt.

Man hade turen att bråte från norra tornet föll på WTC 7 så man fick en bra anledning att spränga den, och slapp släpa ut alla sprängämnen igen.

Man spränger WTC 7 utan att någon hör eller ser något.

Man spränger WTC 7 för att dölja sina spår, förstöra bevis från eventuella skumraskaffärer (SEC?) mm.
Och för att riktigt försäkra sig om att ingen ska hinna bevara några av dessa bevis väntar man 8 timmar med demoleringen.

Dessutom skulle det vara intressant att veta NÄR plockade dom bort alla sprängämnen från Capitoleum, för det såg ju ingen heller ?

Posted on: 2007/4/10 16:34
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain

See User information
Quote:

Sleeplijn wrote:
Zepe och Zunk är samma person och han älskar att köra lite "false debunking", han vet mycket väl att ingen hörde något i WTC 7 eftersom byggnaden var evakuerad eftersom de skulle som Silverstein sa "pull it".

Zepe/Zunk kan inte ens säga vad "pull it" betyder eftersom det helt enkelt ändrar betydelse helt beroende på om man talar om: WTC 6 eller WTC 7

Vad EXAKT sa Silverstein då?
Kan du lägga ut det här UTAN att ta det ur context ?

Posted on: 2007/4/10 16:38

See User information
Quote:

Man har obemärkt apterat (flera hundra kilo ?) sprängladdningar i WTC 7 där bla CIA, Department of Defence, Secret Service, SEC, IRS, American Express mfl satt.

Man hade turen att bråte från norra tornet föll på WTC 7 så man fick en bra anledning att spränga den, och slapp släpa ut alla sprängämnen igen.

Man spränger WTC 7 för att dölja sina spår, förstöra bevis från eventuella skumraskaffärer (SEC?) mm.
Och för att riktigt försäkra sig om att ingen ska hinna bevara några av dessa bevis väntar man 8 timmar med demoleringen.

Dessutom skulle det vara intressant att veta NÄR plockade dom bort alla sprängämnen från Capitoleum, för det såg ju ingen heller ?

Gissa vem som skulle kunna ha gjort det, Al-CIAda eller CIA.

Rökridå, vem skulle höra explosioner i en evakuerad byggnad men samtidigt så avfärdar zunk alla som hörde sådana i WTC 1 och WTC 2.

Rökridå argument, det fanns inget plan och skylla på.

Strawman, man har aldrig placerat några sprängämnen i Capitol Building eftersom då skulle skiten antagligen bara ha "pannkakat ihop" i strid med vittnesuppgifter, NIST, naturlagar.

Men det är som vanligt, det enda som skiljer vilket att Zink's troll alts som skriver dyngan.

Posted on: 2007/4/10 16:42

See User information
Quote:

Sleeplijn wrote:

Rökridå, vem skulle höra explosioner i en evakuerad byggnad men samtidigt så avfärdar zunk alla som hörde sådana i WTC 1 och WTC 2.

Du har fel, jag har inte avfärdad vittnen som hörde explosioner i WTC1 & 2. Jag tror också det förekom explosioner.

Om du bara kontrollerar fakta innan du slänger ur dig nått sånt så slipper vi dessa patetiska lögner.

Nu pratar vi WTC 7 och explosionerna i WTC 1&2 hördes lång väg, men varför hördes inget i WTC 7 ?

Quote:

Strawman, man har aldrig placerat några sprängämnen i Capitol Building eftersom då skulle skiten antagligen bara ha "pannkakat ihop" i strid med vittnesuppgifter, NIST, naturlagar.

Så den enda byggnaden man INTE placerade sprängämnen i var just målet för planet som inte kom fram ?

Och du glömde visst att svara på:

Vad EXAKT sa Silverstein då?
Kan du lägga ut det här UTAN att ta det ur context ?

Posted on: 2007/4/10 16:55

See User information
Kontext heter det på svenska, eller vet ni inte det på NORTHCOM?
http://video.google.com/videosearch?q=larry+silverstein+pull+it

Posted on: 2007/4/10 17:01

See User information
Quote:

Sleeplijn wrote:
Kontext heter det på svenska, eller vet ni inte det på NORTHCOM?
http://video.google.com/videosearch?q=larry+silverstein+pull+it

http://radio.about.com/library/reagan_bomb.mp3

Ja, om man nu skall väga Silversteins ord på guldvåg så säger han väl att det var brandkåren som "rev" WTC 7 (för att inte riskera fler liv), själv satt han på andra sidan telefonledningen.

Vad säger brandkåren själva?

Om det nu vore sant, varför säger man inte det rakt ut ?
Vem skulle kritisera dom för att ta ner en osäker byggnad efter vad som hände tidigare under dagen ?

För att sen se det från en mer praktisk synvinkel, hur gjorde man ?

1) Osynliga brandmän (och demoleringsexperter?) fixar fram hundratals kilo sprängämnen apterar detta på rekordtid i en osäker byggnad och spränger utan att det hörs eller syns ?

2) Dessa konspiratörer har i hemlighet apterat hela WTC 7 och väntar bara på att Silverstein ger ordern, vilket han senare helt ogenerat berättar för hela världen på TV ?

Posted on: 2007/4/10 17:32

See User information
Quote:

Quote:

Lite larvig kommentar va ?

Jo lite kanske..
Men vi lever ju farligt om husen inte tål sådana bränder..
för vad jag har sett så var det ju ingen gigantisk brand.

Wtc1,2 säger man att brandskyddet föll bort iom smällen från planen men det kan dom ju inte ha gjort i 7an...
Då stål konstruktioner är lite kännsligare för brand än tex betong brukar det va ganska noga med att skyddet sitter som det ska.. iaf här i sverige.

Quote:

Quote:

Kan inte riktigt se var jag säger det.

Var lite otydlig där... fattade inte själv vad jag menade
Men "som du säger" var väl menat till denna mening som jag håller med dig om:
Quote:

Quote:

Tycker du följande teori är mer trolig: ?

Både ja och nej
(Som jag sa i mitt första inlägg så tycker jag varken officiella eller konspiration teorierna låter 100% trovärdiga).

CIA, Department of Defence och Secret Service skulle ju inte göra det svårare om det skulle va staten som ligger bakom.
Men det är klart att dom skickade säkert inte ut mail till alla CIA anställda med medelandet "11 september spränger vi kontoret".
Kanske mer åt det här hållet: "Ursäkta röran ,vi bygger om"
Hehe nu vet jag iofs inte om det är någon som vittnat om några "misstänkta" hantverkare i Wtc7... men en tanke bara.

Det där med bråten..
Huset var nog inte så skadat som dom hade hoppats på antar jag
Så dom hade nog sprängt det i vilket fall...
Bara att tända på 2-3 våningar ,så rasar hela skiten.

Posted on: 2007/4/10 21:49

See User information
Quote:

sale wrote:
Zebe(: har du sett denna Tål att upreras, (jag vet att zink har det ).

http://www.youtube.com/watch?v=-cwO8loSeaA&mode=related&search=

Vad tycker du Zebe? Är det som man gör som proffs...?

ok zebe..
Har läst dina inlägg och du verkar vara en ganska normal begåvad människa(till skillnad från dom övriga som bara tittar , å inte vill SE
Men..

Helt rätt Ravine (6,5 sec)

Den största anledningen (vad jag förstår) till kollapsen är branden, sa Zebe, Kan du förklara varför rampen (att inte raket bränsle :t.

Smälter stålet i ställnigen är ju av stål å inte betong , eller hur?
Om du svarar på denna fråga zebe så behöver du inte fråga om det. som du sa:

Ja kolla på länken dom visar hur

Posted on: 2007/4/10 22:00

See User information
Quote:

sale wrote:

Ja kolla på länken dom visar hur

Intressant video.
Men nu var ju en kurs i demolering inte riktigt vad jag menade.

Posted on: 2007/4/11 15:57

See User information
Ja, vad säger brandmännen själva?

http://www.youtube.com/watch?v=9kaxRUCA6kk

Posted on: 2007/4/11 16:06

See User information
"Ja, vad säger brandmännen själva?"

Dom säger att det hördes explosioner när WTC 2 rasade.
Något mer du vill veta ?

"Pull it" as in "with cables"

http://www.youtube.com/watch?v=boBq0jM6Mmo

Eller "Pull it" as in "the operation" ?

http://www.jod911.com/Roberts_WTC7_Lies.doc

Posted on: 2007/4/11 16:52

Edited by zebe on 2007/4/11 17:09:15

See User information
Ja du Zepe, vad tror du det innebär?

Squibbs = 1
Explosioner = 1

Total inside job = 2

Så nu gör vi något som PsyOps pajasar inte vill att folk ska göra:
1 + 1 = 2

Posted on: 2007/4/11 17:24

See User information
Quote:

Sleeplijn wrote:
Ja du Zepe, vad tror du det innebär?

Squibbs = 1
Explosioner = 1

Total inside job = 2

Så nu gör vi något som PsyOps pajasar inte vill att folk ska göra:
1 + 1 = 2

Squibbs och Explosioner, vad snackar du om ?

Posted on: 2007/4/11 17:27

See User information
Explosioner:

Squibbs:
http://www.youtube.com/watch?v=KRZ0ZUQU-3U

Och sen kan du klippa och klistra vilket PsyOps shit som helst, Zunk.

Posted on: 2007/4/11 17:34

See User information
Quote:

Sleeplijn wrote:
Explosioner:

Squibbs:

Ha,ha, Du har tydligen inte märkt att dom 30 senaste inläggen handlat om WTC 7 !

Posted on: 2007/4/11 17:38

See User information
Ja men jag håller inte på med en proxy och låtsas att vara fyra olika personer så du kan:

Resized Image

Posted on: 2007/4/11 17:41

See User information
Quote:

Sleeplijn wrote:
Ja men jag håller inte på med en proxy och låtsas att vara fyra olika personer så du kan:

Om du verkligen tror att nån skulle gå igenom besväret att använda proxy för din skull, har du nog lite för höga tankar om dig själv.

Såna kommentarer visar bara vilken fantasivärld du lever i.

Posted on: 2007/4/11 17:49

See User information
Quote:

Sleeplijn wrote:
Explosioner:

Squibbs:

Märkligt sleep..beträffande 7:an att när silverfisken säger att dom beslutar om att dom ska sänka barren så säger han pull it och säger sedan att dom gjorde så, vart satt dom vajrarna för att inte huset skulle ramla åt sidan då, för man kan väl anta att huset rasar i den riktning draget i vajrarna sker, hade dom vajerfästena i källaren då eftersom det ramlade rakt ner.....

Posted on: 2007/4/11 17:49
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston wrote:

liktförbannat så röker det i gatuplanet på filmen från hobooken innan första tornet rasar...det kan man inte blunda för...eller är det tricka också.

Har videon "dykt upp" än ?

Posted on: 2007/4/11 17:55

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper