Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Alex Jones riskerar hellre andras liv
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
TheArbeiter: Har du lust att förklara detta utförligt för mig över en fika i stockholm eller så?
Jag bor i Närke men är ofta i Stockholm. Vart bor du? Du är så extremt övertygad själv om att AJ inte är att lita på så det hela är ju väldigt intressant på många sätt. ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Påstående:
Quote:
Faktum http://www.nw0.info/?p=Radio/Alex%20J ... nterview_with_Alex_Jones/ |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Finns inte så mycket mer att förklara än det jag skrivit. Jag reser runt en del men aldrig till Stockholm. Inge diss, men jag har vänner så att jag klarar mig ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
TheArbeiter: Okej. Jag var i första hand intresserad av den information du besitter och hur du ansamlat den, inte att bli polers. Det är ju alltid lättare att förstå och diskutera med folk IRL anser jag.
När lärde du känna till Alex Jones och när skapade du din åsikt att han är en agent? Hur fick du reda på att en liten global elit styr världen? Har du vetat det i många år, eller är det nyligen? Ska du inte starta en webbsida om detta med AJ? Det finns ju ingen sådan på svenska iaf. Eller har du något projekt som är viktigare än det? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
The arbiter vad yrar du om?
Om det är någon som är gatekeeper e det Leo Zagami. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om The Arbiter har rätt eller fel kan jag ine uttala mig om .
Men att vi blivit grundlurade hela våra liv står nu utom allt tvivel. Det verkar inte vara många om reagerar på alla dubbningar till Sir som har ägt rum.B.l.a Sir paul McCartney,Sir Elton John,Sir Michel Jagger,och Sir Bono det finns garanterat många fler !! Man blir inte dubbad utan att ha utfört ett gott arbete i drottningens tjänst.Om man lyssnar på Alan Watt så säger han att hela musikbranchen är totalt korupt.Att vilken musikstil med tillbehör är planerat sen länge tillbaka.T.e.x Rap musik är levererad nu i tidens ände för att det är den lägsta form av musik,passande den totalt degenererade människan.. Det är bara att inse att vi blivit totalt fuckade. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2007/9/25 20:58
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
The youtube link:
http://www.youtube.com/watch?v=FwjK07gEpCM Second amendment (What Jones argues him on, the SECOND amendment): http://en.wikipedia.org/wiki/Second_A ... nited_States_Constitution Link he refers to from 2002 article showing gun crimes rising in UK after guns are confescated: http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2002310715,00.html http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/1741336.stm Chomsky started in on a rant implying that guns were the problem and the population disarmed, which as Jones has admitted OFTEN in his videos is a central important key factor to freedom from Govt Tyranny, here is evidence that Chomsky LIES to Jones http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_politics_in_the_United_Kingdom Listen at 3:30 into the youtube clip. Then he offers Chomsky the time to talk about his books etc, quite gentlemanly in fact. He said he even respected his work and added that CHomsky needed to update his info on gun issues and land grabbing
Posted on: 2007/9/25 21:28
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bara lite till om Chomsky... ganska LÄSKIGT när man VET vad han har skrivit om världmakhavare och staternas roll i krig, tortyr och massmord.
Listen, watch and learn. NOAM CHOMSKY on how the AMerican Elite couldn NOT have been behind 911: http://bravenewfilms.org/blog/1551-no ... -on-911-conspiracy-part-2
Posted on: 2007/9/25 21:42
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ok, en sak i taget. Om vi återvänder till intervjun med Chomsky som jag hänvisade till så är det uppenbart att Alex Jones är en gatekeeper. Om man lyssnar på intervjun så märker man att de delar samma grundsyn på det amerikanska systemets brister. Men när det börjar hetta till, när diskussionen utvecklas till något intressant - något utöver den normala, inbitna uppfattningen så bryter han för reklam (HELT UTAN FÖRVARNING!!).
Alex Jones är en GateKeeper |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tss, alla som inte är kommunister är gatekeepers? Du sa ju själv att endast kommunister är fiender till etablissemanget.
Dessutom är det inte AJ som bryter för reklam, det råkar gå automatiskt på klocka för annars för inte Ted (ägaren för GCN) sina stålar. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Inte nog att Alex Jones är en gatekeeper, han försöker medvetet splittra sanningsrörelsen! De som lyssnar på monologen som Alex Jones har efter att Noam Chomsky har lagt på luren märker att han vill splittra och misstänkliggöra andra personer än sig själv.
Det tyder på att Alex Jones antingen är egotrippad eller en gatekeeper som vill förstöra andras rykten. Det är tydligt att han väljer undanflykter för att förminska betydelsen av helheten. Precis som vi hör i "diskussionen" så flyttar han uppmärksamheten hela tiden till obetydliga saker. Tillsammans med redaktionen så lyckas han göra sitt gatekeeper-uppdrag. Alex Jones är en GateKeeper! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ha ha fan vilken diskution jag har missat här tydligen, intressant läsning. Men jag har lyssnat på alex i ett antal år och tycker han tar upp alla de ämnen ni säger han döljer.
Han påstår sig inte veta allt och försöker aldrig påstå att han vet exakt hur vi ska göra. Det han säger att han vet är att det finns en elit som styr ALLT och om ni tolkar det som att han döljer just era argument så är det bara löjligt... bisarrt rent utav. Han har aldrig någonsin sagt att Påven inte skulle vara högsta hönset, han säger och vet att påven är ond och har en hög plats... sen om det är dom som verkligen styr allt... who knows... det är inte så enkelt tror jag och uppenbarligen de flesta här. Han berättar bara saker som han uppfattar det, vilket han även säger säkert en tjugo gånger varje program. Han säger hela tiden att vi ska studera själva, inte lyssna på honom... hur är det att dölja, han vill att vi ska bilda en egen uppfattning. Tack o hej från mig ![]()
Posted on: 2007/9/25 23:17
|
|||
|
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Alex Jones är en GateKeeper! Yeah. You can keep saying it over and over again, but that wont make it true thou! Lessen, du kan inte bara upprepa det, räcker lixom inte. Lyssnar du ofta på radioprogrammet då? Du har _aldrig_ hört hur han undvikit många strider? Tex när andra talk-show-hosts attackerat honom och alex förklarar vikten av att jobba på och inte bråka internt eftersom vi alla ska mot samma mål. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Men lägg ner! Det finns EN person som tror på det där Duran Durantramset och det är The Arbiter.
Om det nu hade varit så att Duran Duran var sponsrade av illuminati, vad skulle isåfall vara målet med detta? vad vill man ådstadkomma? För vad jag minns var Duran Duran riktigt stora på 80-talet men jag kan inte riktigt se vad de skulle gjort för skillnad jämför med alla andra synth-band som kom från denna perioden. Sen om du inte visste det så finns det ett annat populärt band där den ena medlemmen heter John och en annan heter Paul. En heter Ringo med om jag inte minns fel. Säkert sponsrade av Knight of malta. Jag brukar inte hoppa på folk som har konflikterande åsikter på rätt sida av staketet, men när nån ger sig på Alex Jones, som är en av de personer som gjort Absolut mest för sannings-rörelsen under de senaste åren, och dessutom utan några bevis utom sina egna vilda teorier så går det lite för långt. The Arbiter är en gatekeeper
Posted on: 2007/9/26 3:09
|
|||
|
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har sett den videon, kan det inte bara vara en jobbig slump, står 911 på en tidning i simpsons med, 911 är ju rätt så känt, larmnummret i USA, kanske den sifferkombinationen dyker upp rätt så ofta därför. Kan väl vara så att det varit planerat en längre tid att något skulle hända den elfte september något år.
jajaja, förstår inte vad Alex Jones har med detta att göra, han kommer med påståenden hela tiden, tycker att han avsjöjar mer än han gömmer.
Posted on: 2007/9/26 5:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur i h-vete kan DU av alla människor sitta och anklaga Alex J för att vara gatekeeper, när du hyllar och förvarar kommunismen som ju på ALLA PUNKTER är identisk med Illuminati-satanisternas agenda för att underminera västerlandet och bereda vägen för deras så hett eftertraktade "Proletariatets diktatur" aka Världsregering???? Snacka om att "kasta sten i Glashus"!
Posted on: 2007/9/26 6:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
De personer som är mest destruktiva för sanningsrörelsen är ju uppanbart de som anklagar andra för at vara gatekeepers.
Lyssna på min blurb om splitringar i sanningsrörelsen: http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=AudioHome Så sluta sitta och prata skit om andra. Gör någontg bra. Blir så trött på idioti.
Posted on: 2007/9/26 7:06
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om alex Jones är fake så har han skjutit sig själv i både fot och arsle jag tror inte en sk gatekeeper skulle gå så långt att han filmade en helig rituall och det märks ju hur arga politiker blir på han när han frågar om deras medlemskap i dessa sällskap..
Chomsky den lila juden som alltid finns på alla biblitotek i landet hur små de en må vara! Om det bara finns 30 böcker om samhällskunskap kan jag lova er att chomsky är en av dom... Han har sagt att det är oviktigt om usa låg bak 9/11 och att bilderberg mm är diskutionsgrupper... en sak har dock sagt som var riktigt bra "Om nurnbergrättegångarna hade varit idag hade alla USAs presidenter blivit hängda" |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns alltså ingen som kan motbevisa min tes att Alex Jones är gatekeeper?
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nej men du kanske kan BEVISA varför han är det Baklänges-Mona ?
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har redan gjort det. Mr Pormask kan inte läsa.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du verkar inte kunna eller vilja, resten av oss säger att han inte döljer detta utan tar upp det i några avsnitt. Men du fortsätter sen säga samma meningar ut och inte om och om och om igen... Jag känner till just jesuiterna tack vare Alex... han gick inte djupt på det men han nämner dom. Kom med något nytt istället.
Posted on: 2007/9/26 8:47
|
|||
|
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login