vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Vart Tog Lasersvärdets Ljus vägen?.. del tre..
Jag frågar igen om du går på nåt starkt! Fattade inte riktigt om dina ord var poetiska grötrimsambitioner eller textförslag till nästa melodifestival.

Jodå jag brukade läsa Lightsabers inlägg från A till Ö i början men sedan slocknade intresset när jag insåg att han skrev mer för att hitta ett formspråk i sitt skrivande snarare än att innehållet skulle ge mig någonting. Jag tycker han verkade jättetrevlig men det blev en massa tomrum i innehållet och det passade inte mig.

Jag kan givetvis också komma på mig själv med att skriva långa grejer emellanåt. Önskar själv att de inte blev så långa därför att de ofta är riktade till tidstjyvar med dålig koll på vem de skall vara i en diskussion.

Det är ju inte helt ovanligt att osäkra människor lämnar ämnesområdet och utser sig själv till offer samtidigt som de börjar kasta lögner omkring sig. Jag försöker att svara så gott det går utan att vara elak, och använder gärna satir och ironi i den mån det går.

Känner emellanåt att det finns viktigare saker att sysselsätta sig med än att dela med sig av sina erfarenheter till människor som enbart verkar ha en vilja att anta rollen som genomskinliga lögnare. Tyvärr är många som kallar sig Vakna inte inte är mogna att öppna ögonen fullt ut. Men det kanske någon med en ängels tålamod kan ändra på.

Jag väljer dock att skriva mina romaner på annat håll.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

kalkonmannen skrev:
Jag frågar igen om du går på nåt starkt! Fattade inte riktigt om dina ord var poetiska grötrimsambitioner eller textförslag till nästa melodifestival.

Jodå jag brukade läsa Lightsabers inlägg från A till Ö i början men sedan slocknade intresset när jag insåg att han skrev mer för att hitta ett formspråk i sitt skrivande snarare än att innehållet skulle ge mig någonting. Jag tycker han verkade jättetrevlig men det blev en massa tomrum i innehållet och det passade inte mig.

Jag kan givetvis också komma på mig själv med att skriva långa grejer emellanåt. Önskar själv att de inte blev så långa därför att de ofta är riktade till tidstjyvar med dålig koll på vem de skall vara i en diskussion.

Det är ju inte helt ovanligt att osäkra människor lämnar ämnesområdet och utser sig själv till offer samtidigt som de börjar kasta lögner omkring sig.

Dock väljer jag att skriva mina romaner på annat håll.

Jag svarar igen:
Oj det var länge sen, men nu när du nämner det så blir man lite sugen...
Fötydligande så att du fattar - det var svaret på din fråga om jag går på något starkt...

Som jag sa i slutet:
"Dåligt rim jag gav här"

Det ska inte vara så svårt för en vuxen människa att fatta att orden var "poetiska grötrimsambitioner eller textförslag till nästa melodifestival" De var dåligt sammansatta och ett ogenomtänkt flöde som hände där och då... En naturlig händelse som man inte ska hålla tillbaka på bara för att en individ som inte pallar kritiken tycker om...

Men... Det var INTE det som det handlade om, om mina ord var bra sammansatta eller inte... Det var innehållet i dem... Alltså om man läser mellan raderna så förstår man budskapet - Vilket du bevisligen gjorde eftersom du gav svar på det... Du var bara tvungen att poängtera att det var dåligt... Prova med att säga det rätt ut nästa gång istället för att krångla till det för dig själv...

Ang lightsaber så tycker jag att du har all rätt att tycka vad du vill om hans dåvarande inlägg... Men man kan ju tycka att du ska tåla samma kritik som du själv delar ut. Utan att krångla till det med dåliga ordformuleringar som du i slutändan inte kan sammanfatta...

Ärligt så tycker jag att det är dåligt att kritisera någon för att de gör långa inlägg, det är det sämsta förklaring som man kan ta upp när man kritiserar någon... Speciellt om man själv som kritiker använder sig av låååånga förklaringar ibland... Orkar man inte läsa något så är det bara ett klick ifrån att inte göra så...

Sen tar du även upp någonting som helt saknar substans... Att folk börjar glida ifrån ämnerna och börjar kasta skit runt om kring sig, bara för att det är långa inlägg... Det händer varje dag på detta forum, vare sig det är långa eller korta inlägg det handlar om...

Du avslutar din kritik med:
"Dock väljer jag att skriva mina romaner på annat håll."

Först säger du att du också skriver romanlånga inlägg ibland men avslutar med ovanstående citat...?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jumalauta!

Vad är det du är ute efter egentligen?

Jag tycker att detta är slöseri med tid och energi! Har du inget vettigare att syssla med än att sitta och fantisera ihop saker?

Vi bryter här och nu innan det bara blir ännu en lek med ord.

Jag skall göra som du säger och tydligt tala om vad jag menar.

Du skriver som en potta skit och rimmar som en balja mos!

Fortsätt att skriva men fundera lite mer på innehållet!

Det hade inte stört mig om du skrev om vettiga saker istället för att bara svamla. Ta lärdom av Maggot. Han har ju skrivsvårigheter men väljer i sina ljusaste stunder att skriva om saker som angår, upprör eller belyser olika saker. Jag skall inte påstå att jag alltid håller med om allt han skriver men det ger mig mer i utbyte än massa jävla flummiga grötrim eller romaner av Lightsaber.

Anonym
Quote:

kalkonmannen skrev:
Jumalauta!

Vad är det du är ute efter egentligen?

Jag tycker att detta är slöseri med tid och energi! Har du inget vettigare att syssla med än att sitta och fantisera ihop saker?

Vi bryter här och nu innan det bara blir ännu en lek med ord.

Jag skall göra som du säger och tydligt tala om vad jag menar.

Du skriver som en potta skit och rimmar som en balja mos!

Fortsätt att skriva men fundera lite mer på innehållet!

Det hade inte stört mig om du skrev om vettiga saker istället för att bara svamla. Ta lärdom av Maggot. Han har ju skrivsvårigheter men väljer i sina ljusaste stunder att skriva om saker som angår, upprör eller belyser olika saker. Jag skall inte påstå att jag alltid håller med om allt han skriver men det ger mig mer i utbyte än massa jävla flummiga grötrim eller romaner av Lightsaber.

I'm after you scumbag... He he he, skoja bara lite...

Tiden är ett mänskligt påfund. Även om det är måndag så ser den exakt likadan ut som Söndagen... Att säga att man slösar med den är en del av programmeringen...

"Massa" grötrim... Ha ha ha...
Det var iof mitt första eller andra rim på detta forum, och som jag sa tidigare så var det dåligt...
Men det är ganska fantastiskt att du bemötte det först med att du inte fatta det, för att sedan ge svar på innehållet....

Jag fantiserar inte ihop någonting, ta del av kritiken istället och bemöt den... Som du en gång sa:
"Jag kan stå rakryggad och ta kritik till skillnad från fega och ynkliga...."Jag minns inte allt vad som sas, men du fattar...

Ta del av kritiken istället för dåliga bortförklaringar...

Helt ärligt så kritiserar jag dig bara för att du kritiserar väldigt mycket här på forumet utan att se dina egna snedsteg och misstag... Du tål framförallt inte kritiken av dina egna misstag... Förstår du? Du har en vana att kalla folk för allt möjligt men du klarar helt enkelt inte själv att bli kallad för samma saker...
Du ser det givetvis inte själv, det är därför som jag poängterar det här och nu...

Ett tydligt exempel är Romanlånga-inlägg-diskussionen...

Tja... Maggot och hans skrivsvårigheter har jag full förståelse för, därför så kritiserar jag honom inte för det... Men du å andra sidan har kritiserat folk för hur och vad de skriver, ord som ibland blir fel osv... Men din ryggdunkare Maggot kritiserar du inte för det...

Anonym
Bäste Jumalauta!

Du kan kalla mig vad du vill och kritisera mig för det du tycker är galet! Det tycker jag är bra! Det jag inte gillar är när du skapar fantasifoster och påstår saker som inte är sanna!

Tro mig jag kritiserar Maggot för massor av saker, både hans stavning och godtrogenhet emellanåt.

Men inte en enda gång har han till skillnad från dig gått i försvarsposition. Det visar på en själslig mognad!

Ursäkta om jag frågar vad det egentligen är vill uppnå med denna diskussion?

Anonym
Quote:

kalkonmannen skrev:
Bäste Jumalauta!

Du kan kalla mig vad du vill och kritisera mig för det du tycker är galet! Det tycker jag är bra! Det jag inte gillar är när du skapar fantasifoster och påstår saker som inte är sanna!

Tro mig jag kritiserar Maggot för massor av saker, både hans stavning och godtrogenhet emellanåt.

Men inte en enda gång har han till skillnad från dig gått i försvarsposition. Det visar på en själslig mognad!

Ursäkta om jag frågar vad det egentligen är vill uppnå med denna diskussion?

Vad är det jag fantiserar exakt?

Jag kanske har missat det men jag har inte sett dig kritisera Maggot för stavning där du går in och bokstavligt rättar honom... Men att du har kritiserat honom för att vara godtrogen har jag sett exempel på...

Försvarsposition?
Det ser annorlunda ut från denna sidan... Du delar ut verbala örfilar till höger och vänster fäldigt ofta... När du får dem tillbaka så kan jag inte påstå att det är ett bra bemötande som du svarar med, utan nya örfilar tillbaka - och spiralen är igång... Business as usuall...

Jag vill uppnå just det som jag diskuterar. Sorry att du inte förstår det och bortförklarar det med att jag fantiserar... Kom igen... Om du inte tycker att de är sanning så får du specifiera dig vad som inte är sant... Att säga att någon fantiserar är lätt, det är framförallt inte ett bemötande av kritiken som man fick över sig...

Anonym
... inte fan vet jag varför du tjötar om samma sak hela tiden!

Jag tolkar det som att du vill att jag skall knäböja inför din vördade lekamen och säga att jag har fel i det jag skriver för att du skall må bättre. Skit samma! Släpp taget nu gubbe! Det ligger fan småkids och dör under tiden som du tjötar om detta!

En grej för dig att fundera på är hur det kan komma sig att den del böcker på 700 sidor är författade på det sätt att det inte går att släppa taget om innehållet medans andra böcker med betydligt mindre textinnehåll aldrig blir lästa. Jag skulle aldrig påstå att mängd är en förutsättning för kvalitet lika litet som ålder är ett tecken på själslig mognad.

Om du inte ser skillnad på kvalitet och kvantitet så har vi olika referensramar och jag önskar dig lycka till med läsningen framöver men tycker mig inte se nån poäng att du biter dig fast som en blodigel i dina egna missförstånd.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper