vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: CIA rapporten om Irans kärnvapen

See User information
Quote:

HURENSOHN skrev:
Quote:

Faktum är att jag till största delen har kommit fram till mina slutsatser helt själv.

Heh, underhållande.

Quote:

Jag kan också ta det. Jag har aldrig gillat Bush politik och skulle om jag var amerikan aldrig ha röstat på honom.

Vem skulle du ha röstat på? Hans Skull & Bones kompis Kerry då eller?

Dr. Zinkestein beter sig PRECIS som arroganta, psykopater likt Carl Bildt, som när han får kritik instinktivt skyller ifrån sig all kritik och lägger alla skuld på omgivningen.

Dessutom har han mage att påstå sig vara "kritiker" fast han sväljer i princip ALLA lögner och halvsanningar som satanisteliten pumpar ut i sina kontrollorgan i Pentagon, CIA, NSA, NIST, Reuter, AFP, SVT och alla andra av deras papegojor.

Han har dessutom så lite samvete i sin stackars själ att han INTE i sin vildaste fantasi kan förstå varför ALLA i forumet avskyr hans dubbelmoral och orwellska "reverse speak".

Exakt de drag som Psykopaten uppvisar.

"Kritiker" - My ass!

Psykopaternas Knähund är ordet.

Posted on: 2007/12/11 16:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink skrev:
[quote

teori så stödjer man automatiskt Bush & Co.

Faktum är att jag till största delen har kommit fram till mina slutsatser helt själv.
Jag kan också ta det. Jag har aldrig gillat Bush politik och skulle om jag var amerikan aldrig ha röstat på honom. Jag trodde på .

Zink du har säkert glömt eller vill du inte minnas ::men snälla zink VEM var CIA:s chef innan då? Var inte Bush det. mot den bakgrund så stödjer du just Bush....har kommit fram till mina slutsatser helt själv.

Posted on: 2007/12/11 17:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
De kan inte attackera Iran då dessa kan slå ut de Saudiska oljefälten med medeldisantsmissiler. Då blir oljan så dyr att US-army inte har råd att driva sina leksaker i Irak så de blir söndermalda på en månad.

Personligen tror jag hela det här med krigshetsen mot Iran är ett sätt för neocon-zionisterna att hålla sin rörelse vid liv. De behöver en krigstrumma att slå på för att inte självdö och man tar inte längre några politiska poänger på Irakkriget. Så för att verka macho-offensiva och för att dra uppmärksamhet från hur dåligt irakkriget går så kör man på det här med att nuka Iran. Kan naturligt vis ha fel om det har något nytt supervapen som kan förhindra några 1000 raketer att nå sina mål tex riktad EMP över hela Iran men det är inte så realistiskt.

Nå ja när man nu propagerat för detta nya krig så hårt som man faktiskt gjort så behövs det att någon avvärjer det och då passar det väll fint för CIA att på samma gång återfå sin ”trovärdighet” genom att till synes gå emot Bushadmin. Kort och gott spel för gallerierna.

Posted on: 2007/12/11 18:24

See User information
Kan ju även lägga till att USA i Irak är ordentligt beroende av paramilitära styrkor och partier med nära band med Iran så som Baderbrigaden och Moqtada Al-Saders milis för att hålla de Irakiska nationalisterena i schack. Inte nog med att de inte har något bränsle om de attackerar Iran, de kommer inte ha några allierade heller

Posted on: 2007/12/11 18:31

Anonym
Quote:

TimOsman322 skrev:
De kan inte attackera Iran då dessa kan slå ut de Saudiska oljefälten med medeldisantsmissiler. Då blir oljan så dyr att US-army inte har råd att driva sina leksaker i Irak så de blir söndermalda på en månad.

Personligen tror jag hela det här med krigshetsen mot Iran är ett sätt för neocon-zionisterna att hålla sin rörelse vid liv. De behöver en krigstrumma att slå på för att inte självdö och man tar inte längre några politiska poänger på Irakkriget. Så för att verka macho-offensiva och för att dra uppmärksamhet från hur dåligt irakkriget går så kör man på det här med att nuka Iran. Kan naturligt vis ha fel om det har något nytt supervapen som kan förhindra några 1000 raketer att nå sina mål tex riktad EMP över hela Iran men det är inte så realistiskt.

Nå ja när man nu propagerat för detta nya krig så hårt som man faktiskt gjort så behövs det att någon avvärjer det och då passar det väll fint för CIA att på samma gång återfå sin ”trovärdighet” genom att till synes gå emot Bushadmin. Kort och gott spel för gallerierna.

Det enda du får förklara är varför du kallar Bush & Co för neocon-zionisterna.

Anonym
Quote:

sale skrev:
Zink du har säkert glömt eller vill du inte minnas ::men snälla zink VEM var CIA:s chef innan då? Var inte Bush det. mot den bakgrund så stödjer du just Bush....har kommit fram till mina slutsatser helt själv.

I din värld verkar det vara så att om man hävdar att CIA kan ha rätt i en enda fråga så stödjer man allt CIA har gjort under hela sin historia vilket INTE är fallet.

Jag har sagt att Steven E Jones har haft rätt i en enda sak nämligen att förstå att för att bevisa att WTC 1, 2 och 7 sprängdes behövs analyser av bråten. Men som alla vet stödjer jag inte honom i allt det andra han har gjort runt WTC och på samma sätt är det med CIA. De mesta av vad CIA har gjort stödjer jag inte.

CIA har egentligen gått tillbaka till att inte var politisk kontrollerad som CIA inte heller var från sitt bildade 1947 till 1970-talet.

Anonym
Quote:

Jag har sagt att Steven E Jones har haft rätt i en enda sak nämligen att förstå att för att bevisa att WTC 1, 2 och 7 sprängdes behövs analyser av bråten.

Och därför skeppade man det till Kina fort som fan bevakat av beväpnade vakter. Naturligtvis bara en sådan där tillfällighet.

Anonym
Quote:

HURENSOHN skrev:
Quote:

Jag har sagt att Steven E Jones har haft rätt i en enda sak nämligen att förstå att för att bevisa att WTC 1, 2 och 7 sprängdes behövs analyser av bråten.

Och därför skeppade man det till Kina fort som fan bevakat av beväpnade vakter. Naturligtvis bara en sådan där tillfällighet.

Ren och skär myt. INGEN som deltog i underökningar av bråten stödjer påståendet att den forslades bort för fort så varför har INGEN som hävdar att bråten forslades bort för fort hört någon av alla tusen personer som deltog i underökningarna bråten?

Flera av dem som gjorde undersökningarna fanns på webben just efter 911 men vill inte längre vara på webben för de blev påhoppade av gissa vem.

FBI nej, NIST nej, FEMA nej, Mossad nej, CIA nej, 911 ”truth” människor, ja!

Det går så när man försöker banka lögner med alla medel i ärligt folk.

See User information
Zink:
”Det enda du får förklara är varför du kallar Bush & Co för neocon-zionisterna.”

Där för att det är vad de är. De kallar själva sin ideologi för neokonservatism (neocon) och de är i allians med zionisterna. Flera neocons kallar även sig själva zionister och har ett tätt samarbete med den pro-israeliska lobbyn. Exempelvis satt vicepresident Dick Cheney (Bushs boss) tidigare med i styrelsen för Jewish Institute for National Security Affairs (JINSA) en tankesmedja syftande till att stärka de militära och politiska banden mellan USA och Israel.

Se JINSAS hemsida och scrolla ner till avsnittet som handlar om Cheney:
http://www.jinsa.org/articles/article ... documentid/1084/history/3,2360,656,1082,1084

Posted on: 2007/12/12 16:20

Anonym

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

sale skrev:

I din värld verkar det vara så att om man hävdar att CIA kan ha rätt i en enda fråga så stödjer man allt CIA har gjort under hela sin historia vilket INTE är fallet.

Jag har sagt att Steven E Jones har haft rätt i en enda sak nämligen att förstå att för att bevisa att WTC 1, 2 och 7 sprängdes behövs analyser av bråten. Men som alla vet stödjer jag inte honom i allt det andra han har gjort runt WTC och på samma sätt är det med CIA. De mesta av vad CIA har gjort stödjer jag inte.

CIA har egentligen gått tillbaka till att inte var politisk kontrollerad som CIA inte heller var från sitt bildade 1947 till 1970-talet.
Håll dig till frågan .
VEM var CIA:s chef innan då? Var inte Bush det?Kräver kriget mot terror solidaritet? Polens president Aleksander Kwasniewski bekräftar att CIA-plan har gjort mellanlandningar.Är detta politik? Förnekar du detta oxo? Samtidigt avslöjar Human Rights Watch ett hemligt CIA-fängelse nära Kabul i Afghanistan.
Dagens bandhärva kan framför allt underminera förtroendet för CIA, som redan misstros efter anklagelser om grova och möjligen medvetna felbedömningar inför invasionen av Irak.=POLITIK

Jag undrar vilken tvättmaskin dom stoppade ni dig I?Wirpool ?

Om du vill ha debatt svara annars .... ..

Posted on: 2007/12/12 18:50

Edited by sale on 2007/12/12 19:32:30
Edited by sale on 2007/12/12 19:43:04
Edited by sale on 2007/12/12 19:44:01

See User information
Quote:

sale skrev:
[quote]
Zinkskrev:

Att du dessutom har klipp och klistrat från någonstans utan att ange källa.
Finns det REGLER om detta på nogåt forum överhuvuedtaget, klipp å klistra är en funktion som är till hjälp, är det inte så eller du lever effter dom oskrivnalagarna??? Att förneka är det lättaste som finns men det är din Värld.

Posted on: 2007/12/12 19:53

Anonym
Quote:

TimOsman322 skrev:
Zink:
”Det enda du får förklara är varför du kallar Bush & Co för neocon-zionisterna.”

Där för att det är vad de är. De kallar själva sin ideologi för neokonservatism (neocon) och de är i allians med zionisterna. Flera neocons kallar även sig själva zionister och har ett tätt samarbete med den pro-israeliska lobbyn. Exempelvis satt vicepresident Dick Cheney (Bushs boss) tidigare med i styrelsen för Jewish Institute for National Security Affairs (JINSA) en tankesmedja syftande till att stärka de militära och politiska banden mellan USA och Israel.

Se JINSAS hemsida och scrolla ner till avsnittet som handlar om Cheney:
http://www.jinsa.org/articles/article ... documentid/1084/history/3,2360,656,1082,1084

Och det räcker återigen bara att en judisk sida NÄMNER något i en regering så är de zionister?

Jag vill ha ett uttalande som KLART kan länka neokonservatism till zionister ftån MINST 5 olika neokonservattiva personer. Inte bara en för de är för svag länk.

USA stödjer inte bara Israel utan även den palestinska persidenten Mahmoud Abbas och bildade av en palestinsk stat så hur förklarar du det?

Källor:

http://www.stockholmsfria.nu/artikel/18728

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=985018

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_613561.svd

See User information
Quote:

zink skrev:

USA stödjer inte bara Israel utan även den palestinska persidenten Mahmoud Abbas och bildade av en palestinsk stat så hur förklarar du det?

Källor:

http://www.stockholmsfria.nu/artikel/18728

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=985018

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_613561.svd

ABBAS=Frimurare

Posted on: 2007/12/13 15:07
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

Anonym
När Palestinerna var occuperade de jure så slapp dom beskattning (helt i enlighet med internationell lag) nu när de har "sin egen regering" så får de minsann veta att "det är häftigt att betala skatt" som Bilderberger-Låna sa. Dessa pengar går givetvis raka vägen till sprattel-Abbas naturligtvis. Har du undrar varför palestinerna valde Hamas istället?

See User information
Quote:

zink skrev:
Jag skulle vilja veta vad ni tycker nu om CIA som kommit med en rapport om Irans kärnvapen som går emot Bush & Co och därför har orsakat en kris om USA politik gentemot Iran.

Iran slutade utveckla kärnvapen 2003 enligt CIA.

För oss på andra sida vaken staketet så var det ingen som helst överraskning då CIA, FBI och andra organ i USA är mer fristående än vad majoritet på detta forum har för sig.

tror du en underättelseorganisation är "fristående"? vi snackar inte om en husvagn här, vi pratar om en del av en regering. hur kan den delen av regeringen vara fristående utan att det har skett en stadskupp?

vilket det ju givetvis har. skett en stadskupp alltså. Om ni minns det var det ju valfusk som gjorde lillbusken till president.

Posted on: 2007/12/13 15:11
Resized Image

Anonym
Quote:

wiseguy skrev:

tror du en underättelseorganisation är "fristående"? vi snackar inte om en husvagn här, vi pratar om en del av en regering. hur kan den delen av regeringen vara fristående utan att det har skett en stadskupp?

vilket det ju givetvis har. skett en stadskupp alltså. Om ni minns det var det ju valfusk som gjorde lillbusken till president.

Om du läser CIA:s historia så höll de på med massor av saker före 1970-talet som många politiker inte hade en aning om och då kan man ju undra hur CIA styrdes.

Röstningskaoset var inte valfusk utan usla valsedlar vilket många påpekade under hela hanteringen.

Att man i valsedlar ska göra hål efter hur man vill rösta ger många fel. Hur nära ska hålet var det man tänkt sig och är en grop en börja på ett hål eller inte.

See User information
Quote:

zink skrev:

Om du läser CIA:s historia så höll de på med massor av saker före 1970-talet som många politiker inte hade en aning om och då kan man ju undra hur CIA styrdes.

Röstningskaoset var inte valfusk utan usla valsedlar vilket många påpekade under hela hanteringen.

Nu får vi lägga till titeln, docent i Statskunkap i dr. Zinkensteins digra lista på specialkompetenser.

Puh! Tack för att du rätade ut alla frågetecken för oss okunniga lekmänn här på vaken som hela tiden fått för oss att valen i USA bygger på valfusk a´la Röstmaskinerna av Diebold!!

Posted on: 2007/12/14 16:04

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

zink skrev:

Nu får vi lägga till titeln, docent i Statskunkap i dr. Zinkensteins digra lista på specialkompetenser.

Puh! Tack för att du rätade ut alla frågetecken för oss okunniga lekmänn här på vaken som hela tiden fått för oss att valen i USA bygger på valfusk a´la Röstmaskinerna av Diebold!!
Min fråga är vad fan har detta med Irans kärnvapen ?Men jag tar detta som ett skämt.

Posted on: 2007/12/14 16:18

See User information
Jag visade att Dick Cheney var allierad med zionisterna genom att påpeka att han innan han blev vicepresident satt i styrelsen för en pro-israelisk tankesmedja. Då Cheney är en nyckelfigur inom så väl i neocon-rörelsen som i Bushadmin så ger detta en ganska skarp antydan om vilka allianser rörelsen i sin helhet är involverade i. Nej detta är inte ”bevis” utan bara ett belysande exempel. Det är dock varken särskilt okänt eller kontroversiellt att neocon är allierade med zionistiska intressen. Att ”bevisa” detta är ungefär som att ”bevisa” att socialdemokratin är allierade med LO med andra ord fullt möjligt men tidskrävande och onödigt då ingen som är insatt i ämnet på något sätt förnekar detta även om oenighet kan råda över hur djupt dessa allianser egentligen går.

Om du vill ha en lista över fler neocons associerade med zionistiska organisationer rekommenderar jag att du tar en titt på JINSA:s hemsida och undersöker vilka som idag sitter i deras Board of Advisors. Där kommer du bl.a. hitta John R. Bolton f.d. FN-ambasadör i Bushadmin, Richard Perle f.d. ordförande i Defense Policy Board Advisory Committee under Bushadmin (tvingades avgå efter jävskandal) och James Woolsey f.d. CIA-chef (Clinton) och neocon. Samtliga dessa personer är även medlemar i Project for the New American Century (PNAC), den neokonservativa tankesmedja som la den ideologiska grunden för Bushadmin och efterlyste ett nytt Pearl Harbor för att skapa acceptans för kraftigt utökade militärutgifter.

Det var med Cheney 4 stycken neocon med zionistisk anknytning. Du ville ha minst fem. Varför inte leta vidare lite själv. Föreslår att du kollar upp Paul Wolfowitz och varför inte Bush själv.

Posted on: 2007/12/16 14:25

Anonym
Quote:

TimOsman322 skrev:
Jag visade att Dick Cheney var allierad med zionisterna genom att påpeka att han innan han blev vicepresident satt i styrelsen för en pro-israelisk tankesmedja. Då Cheney är en nyckelfigur inom så väl i neocon-rörelsen som i Bushadmin så ger detta en ganska skarp antydan om vilka allianser rörelsen i sin helhet är involverade i. Nej detta är inte ”bevis” utan bara ett belysande exempel. Det är dock varken särskilt okänt eller kontroversiellt att neocon är allierade med zionistiska intressen. Att ”bevisa” detta är ungefär som att ”bevisa” att socialdemokratin är allierade med LO med andra ord fullt möjligt men tidskrävande och onödigt då ingen som är insatt i ämnet på något sätt förnekar detta även om oenighet kan råda över hur djupt dessa allianser egentligen går.

Om du vill ha en lista över fler neocons associerade med zionistiska organisationer rekommenderar jag att du tar en titt på JINSA:s hemsida och undersöker vilka som idag sitter i deras Board of Advisors. Där kommer du bl.a. hitta John R. Bolton f.d. FN-ambasadör i Bushadmin, Richard Perle f.d. ordförande i Defense Policy Board Advisory Committee under Bushadmin (tvingades avgå efter jävskandal) och James Woolsey f.d. CIA-chef (Clinton) och neocon. Samtliga dessa personer är även medlemar i Project for the New American Century (PNAC), den neokonservativa tankesmedja som la den ideologiska grunden för Bushadmin och efterlyste ett nytt Pearl Harbor för att skapa acceptans för kraftigt utökade militärutgifter.

Det var med Cheney 4 stycken neocon med zionistisk anknytning. Du ville ha minst fem. Varför inte leta vidare lite själv. Föreslår att du kollar upp Paul Wolfowitz och varför inte Bush själv.

Det är en mycket svagare länk mellan neocon och JINST än mellan socialdemokraterna och LO.

Om en neocon finns i en serbisk tankesmedja är det likställt med JINST?

Anonym
Om det finns en zink i en tankesmedja, är det då att jämnställa med att de är zkeptiska?

See User information
Om Cheney satt med i styrelsen för en kommunistisk organisation skulle det då inte gå att dra den ganska självklara slutsatsen att han var kommunistsympatisör?

Om han sitter i styrelsen för en zionistisk organisation betyder det rimligen då inte att han sympatiserar med zionismen/Israel? Om sedan detta är ett mönster som upprepas gång på gång även med andra neocons är det då inte rimligt att dra slutsatsen att stora delar av rörelsen och Bushadmin ser dem som partners? Om man trotts detta betvivlar att en sådan allians existerar så är det bara att titta på vad Bush och hans neocon-vänner säger och framförallt gör.

Serbien är ett av USA och NATO underkuvat land. Om det sitter en neocon (eller annan amerikansk politiker) i en serbisk tankesmedja så kan du räkna med att denna tankesmedja enbart planerar för hur USA ska dominera Serbien. Det är en viss skillnad ja!

Hur kan du föresten veta att länken mellan neocon och JINSA är svagare än den mellan S och LO? Har du djupstuderat några av dessa förhållanden? C-uppsats kanske? Har hört att du är en hängiven forskare inom många områden och håller åtskilliga akademiska titlar.

Posted on: 2007/12/17 18:15

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

wiseguy skrev:

Att man i valsedlar ska göra hål efter hur man vill rösta ger många fel. Hur nära ska hålet var det man tänkt sig och är en grop en börja på ett hål eller inte.

Jag tror hellre på myten om att CIA är en fristående husvagn, än att "röstningskaoset inte var valfusk"

Posted on: 2007/12/18 15:06
Resized Image

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper