vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Förlåt om jag är kritisk när det gäller 2012 teorin

See User information
kalkonmannen skrev:
Quote:
Wiseguy: definera ordet moral innan jag svarar. Hur har han skattat pengar högre än mänskligt liv? Vem dog av hans pengabegär? Har du dåligt ställt själv, eftersom det är "fult" att tjäna pengar? Obalans i systemet? Är du knäpp, vilket system? Vet du ens vad ordet system kom ifrån?

Moral kan slingra sig in i massor av skeenden. Det viktigaste när det gäller moral borde vara att inte utnyttja andra varelser för egen vinnings skull! Ja du säger själv att det är ett tveksamt begrepp, nästan religiöst., man kan lika gärna säga "etik", då säger jag, nej tack, jag är inte troende., vi alla utnyttjar varandra, det kallas sammhälle, i affärslivet är det krig, den som inte vet detta, kan syssla med annat, du tar antagligen parti för Carola eller nån annan det verkligen är synd om, som Bert gjort affärer med, dom kanske inte visste vad dom gick med på, knappast Berts fel, han har väl aldrig försökt framstå som en småhandlare, tvärtom är han av Sveriges främsta entreprenörer.

Nej, jag är inte knäpp, men jag förstår att du tolkar det så. Jag skriver väldigt enkelt för att just du skall förstå. Men ändå väljer du att medvetet misstolka, vanställa och snedvrida ämnet!Det är därför jag menar att det visar på grav obalans i ditt system. Ja jag vet att du gör vad du kan för att dölja det, och jag vet att du vet att du inte alltid lyckas, det jag menar är att ordet "system" är lika tveksamt som "religion" dvs det du menade med "moral" Jag misstolkar inget med flit, menar du att jag kommer med medveten desinformation? Då får du visa det, hur kan det vara desinformation, att svara på dina "sårade känslor"?

Angående stålar så har jag så jag klarar mig. Men att du tolkar min avsky mot mänskliga reptiler som avundsjuka gentemot en av de största skojarna i Sverige så har ditt obalanserade system återigen missförstått mig. Jag har inget att avundas herr Galt från Skara. Jag vet inte om han är reptilian, men visst kan det vara sp, men jag gillar hans sommarland ändå, han var en förebild för mitt eget företagande i vart fall.

Det är lustigt att du ger sken av att vara upplyst men missar att just Bert Karlsson är mannen som aldrig skulle tveka på att sälja ut andra människors själar till satan om priset var det rätta. Han har gång på gång visat sitt rätta ansikte genom att lura skjortan av intet ont anande artister och affärspartners.
Jag försöker inte"ge sken" av att jag är upplyst, sånt skiter jag i, jag säger vad jag tycker, varken mer eller mindre, vill du snacka med nån som tror han är upplyst, leta rätt på han som har min signatur som sitt eget citat. Han tror han är reinkarnerad Buddha här. Men nu blir man väl bannad.

Att ha en sån vidrig gubbe till förebild behöver inte betyda att du har låg moral. Det är snarare ett bevis på att inte alla hjärnceller fungerar som de skall.[/quote]
Snarare dina hjärnceller det är fel på, som försöker pådyvla andra vad som är rätt för dem att tycka, fast du inte ens kan förklara vad du tycker själv, förutom att du är anti till allt. Vad kan du egentligen, kan du nåt överhuvudtaget? Vad postar du om här egentligen?

ps enligt din moralanalys, kan ingen anställa nån i ett företag ens.´Inte så genomtänkt va? Hur var det nu, anklagade inte du mig för att vara Marxist? Drattade du ned i ditt eget hål igen..

Och du skall fortfarande visa att Bert håller pengar högre än mänskligt liv, annars är du en simpel lögnare.

Posted on: 2008/1/9 11:32
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Personangrepp leder till kvasiargument.

Iaf, jag anser att denna "undergång" snarare är just slutet på åldern, inträdandet i NWO och Vattumannens Hus och allt vad det heter.
Som Utopiker känns detta en aning ledsamt, men inget ont som inte för något gott med sig.

Apokalyptiska drömmar har även jag med en smått pojkaktig fantasi där bilder av idealiserat nomadliv, grundläggande överlevnad, skändandet av modernismen och givetvis med de där läskiga odöda, osv förekommer. Men jag föredrar nog att detta stannar i min fantasi.

Förövrigt angående vad jag uppfattar som cynism hos vissa här på forumet: Tänk på att Illuminati har makt av en anledning, ockultismen har mynnat ut i vad som idag kallas psykologi. Med andra ord känner Illuminati till en bild av verkligheten som undanhålls massan för att skapa makt åt sig själva.

Gnosis är en kraft att räkna med.

Posted on: 2008/1/24 0:04
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Xtas skrev:

Gnosis är en kraft att räkna med.

Bra talat! Personligen tror jag att det är det enda som räknas, i denna världen, letar alla efter den, men den finns överallt.

Posted on: 2008/1/24 11:40
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Bert Karlsson vet man vart man har iaf. Han är "ärlig" och rak, och det är något som saknas bland maktensmän i fjoll Sverige. Absolut inget helgon, säkert en hal jävel men det visste man ju redan.

Mycket jobbigare med människor som ska vara så fina och snälla på utsidan och är monster privat. Falska leenden är det värsta som finns.

Posted on: 2008/1/29 11:29

See User information
Och nu till 2012 jippot. Det känns som att det är lönlöst att diskutera 2012 teorin för det är verkligen en informations djungel där ute och man hugger sig fri med en smör kniv. Jag tror iaf att vi kommer kunna ta del av våran ner stängda DNA, nuvarande 2 aktiveras slutligen till 12 dna i spiralen (Luddigt förklarat, men men). Så därför är elitens plan med NWO och den totala micro-chippningen av världens befolkning så viktig i deras galenskap. Kalla en naiv och önsketänkande dåre, men vafan... jag kan bara tala för mig själv. Jag känner mig iaf mycket skarpare än tidigare och "andligare", ett par årsedan sket jag i det mesta. Vi stiger iaf in i Ljusets tid och då är detta slutat på denna "tidsålder". Inte världen!

Posted on: 2008/1/29 12:12

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper