Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Flera skeptiker....
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
http://911myths.com/ Titeln kan ju vara lite förvirrande.
Sprider dom myter på den sidan eller vad är syftet med namnet? Jag förutsätter att dom sprider myter eftersom sidan heter så. Har de som ligger bakom sidan gjort några intervjuder? framträdanden i media? intervjuer med olika online-radioprogram eller annat? Vart kan jag hitta det isåfall? Om dom inte gjort intervjuer, så är sidan debunkad direkt på walk-over. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du svarade precis det jag väntade mig. Har du sett första videon i länken eller inte? Ta nu och visa för mig att jag inte ska vara den som kan se på timmar av er videor men du inte kan se en minut av det jag länkar till. Jag har annars bevisat att du och andra filtrerar information genom att säga att viss information är helt fel om den kommer från ett visst håll. Den heter 911myths för den argumenterar mot det 911 truth påstår och ska 911 truth bli trovärdig ska de har svar på allt den sidan påstår. Titta vad Mike som driver sidan skriver på denna sida: http://911myths.com/index.php/NORAD Han ger ett erkännande till Loose Change gruppen. Det är så vi kritiker är vi filtrar INTE information. Han kunde ha skrivit att han fått filerna från annat håll än just Loose Change men det gjorde han inte. Så ta och tänkt till. Varför kan kritiker se timmar av er videor men det går så trögt åt andra hållet. Jag vet att jag tagit upp flera saker men försök att svara på alla och inte bara en sak. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
hehe...visst, jättemånga... jag undrar det jag, men vet ju inte. Jag har verkligen absolut inte läst den.
Posted on: 2008/3/1 23:45
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
jag köpte den, har läst lite, inte pärm till pärm. föredrar att läsa non-fiction.
Posted on: 2008/3/2 0:13
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du ska ha all heder att du försökt läsa commision report även om du inte tagit dig igenom den. Jag måst förtydliga mig. Jag har sett Loose Change flera gånger bl.a. två gånger på TV4 Fakta. Den filmen kan man bara tro på om man helt struntar i att försöka lista ut hur allt den påstår skulle ha genomförts. Detta är 911 truth teorierna stora svagheter. Hur gjordes allt som påstås i dem och av vilka? Det fattas beskrivning till de flesta 911 truth teorier vilka som genomförde det hela alltså gjorde hantverket när de gäller: WTC sprängningarna. Vad som hände vid Pentagon. Vad som hände i Shanksville. Oberoende av vad 911 truth teorierna beskriver om dessa händelser så är de som utförde det hela idag helt okända. När de gäller WTC 7 finns flera rapporter att man såg att den byggnaden hade försvagats och att dess stabilitet vad ifrågasatt. Detta har inga sprängteorier tagit hänsyn till varför? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
[sarkasm] Det fattas beskrivning till de flesta pyramid-teorier vilka som genomförde det hela alltså gjorde hantverket när de gäller: Pyramiderna i Giza. Vad som hände vid Nilen. Vad som hände i södra Dahshur. Oberoende av vad pyramid-teorierna beskriver om dessa händelser så är de som utförde det hela idag helt okända. [/sarkasm] Jag vill härmed belysa att ditt resonemang haltar. Om man hittar en person i en container utan armar, med en kniv i ryggen och 3 skott i huvudet, så är denne sannolikt mördad även om man inte kan utröna exakt dödsorsak eller namnge gärningsmannen. Att du sedan behöver någon sorts teori kring exakt hur många ton av exakt vad det behövs exakt vart, rimmar jävligt illa när din egen utgångspunkt är att tornen föll "naturligt" enbart pga gravitation och strukturella skador.. Resten här är av åsikten att det enbart inte räcker för att i princip trolla bort husen helt. Det finns exempel på misslyckade rivningar där bara bottenvåningar sprängs bort och det resulterar i att huset blir lite kortare men står kvar upprätt. Slutsatsen är att det är fruktansvärt komplicerat att trolla bort hus såpass...kontrollerat. Vi sanningsökare bör debattera olika teorier sinsemellan, men tillsvidare stöder avsaknaden av dessa INTE din sida i debatten. Antag att min personliga sprängteori är att t ex Kalle Anka på morgonen den 10:e lagt en kinapuff på ett element på plan 47. Denna torkade sakta sig snustorr och antändes av statisk elektricitet när den ramlade ner på golvet pga flygplanskollisionen lite högre upp. Detta skapade en spricka i balk 33 som sedan inledde den globala kollapsen, bla blah... *flexar fantasin* Då vill du säkert ha källor på detta för att det ska stödja mitt påstående, men eftersom husen inte längre finns kvar och materialet blivit till "USS New York" så kommer dessa bevis aldrig att kunna tas fram för dig, vilket säkert är ditt trumfkort. Det enda du bör kräva är det att vi skeptiker kan påvisa felen i det scenarion som presenterats som stöd för den officiella historien, men såvitt jag sett finns ingen konkret uträkning för mekaniken bakom själva kollapsen, bara vad som satte igång raset. Allt efter det är väl inte officiellt utrett? Alltså kan vi åter igen bara sitta och spekulera då det inte går att motbevisa en gissning med en annan gissning. Istället sitter vi här och försöker lära dig att tänka.. Du har till slut lyckas stjäla lite av min tid, grattis, nu återgår jag till att INTE MATA TROLLEN...
Posted on: 2008/3/3 12:07
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vi ser att en person (WTC och 2) blir skjuten (planen) . Jag anser att person dog för han förblödde men du och andra ansåg de var förgiftning (ett tillägg behövdes för att ta livet av offret som sprängämnne) Quote:
Ta och räkna upp hur många gånger i historien trafikflygplan har kraschat i ett höghus. Quote:
Helt fel. Jag skulle kontrolla om din beskrivning att Kalla Anka skulle ha klarat av det hela verkliga är sannolikt. Quote:
Enligt de som var på plats ca 2000 personer så gick man igenom allt material. Inget skeppades ut för fort för undersökarna enligt de som var med men som tyvärr inte längre vill ha sina namn på webben då de trakasserats av vissa personer (911 truth folk?). Den enda kritik som kommit i efterhand var att man inte undersökte tillräkligt noggrant efter mänskliga kvarlevor. Nu hade man vid DNA profilerings slut ändå över 1000 DNA prover som inte gick att matcha med någon person och man tänkte lägga med undersökningen. Efter kritik från allmänheter skört man upp nedläggningen och bad istället allmänheten om hjälp att identifiera de resterande DNA proverna. Quote:
Det finns flera beskrivningar varför planen orsakade rasen. NIST rapporten och denna uträkning: http://www.civil.northwestern.edu/peo ... -%20Revised%206-22-07.pdf Sedan finns denna med finita elementmetoden datorberäknade videon: http://www.youtube.com/watch?v=idnueSpSXSk Det är anmärkningsvärt få som verkar förstå eller veta vad beräkningarna bakom simuleringarna går ut på utan diskutera istället helt ovidkommande saker. Video presenterar ett mycket sannolikt händelseförlopp och ska man gå emot detta ska man med samma metod finita elementmetoden (sedan 1973 en etablerad beräkningsmetod) visa att videon i grunden har fel. http://sv.wikipedia.org/wiki/Finita_elementmetoden Att kolumner slås av som tändstickor beror på att de var hopnitade och inte svetsade. Så är man sanningssökare ska man ta till sig ALLT material. Quote:
Jag sitter här och försöker få er att sluta filtera den information som finns runt 911 utan ta med ALLT material finns och göra en utvärdering av det. Det 911 truth teorier som finns är baserat på filtrerat material där allt som går emot teorierna är bortplockade. Alla videor som finns där man talar om att WTC 7 har försvagats lyser med sin frånvaro i alla 911 truth teorier och vad är de för sanningssökande? Del är sanningsdöljande istället. Du har inte stjält min tid utan nu vet jag ännu mer än då jag började skriva svaret då jag har kontrollerat och tagit reda på en del saker. Så att så många på detta forum verkar slösa bort tiden i diskussionen med mig innebär att du och andra inte lär er ett dugg av det. Var söker du och andra sanningen? I en bubbla? |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login